Schoonfamilie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_AB_
Berichten: 3956
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Schoonfamilie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-16 22:31

Om mij heen hoor ik allerlei mensen klagen over hun schoonouders/ schoonfamilie.
Maar ik heb het echt zo goed getroffen met n in lieve schoonouders en gezellige zwager. Ben echt n 3e kind daar. En ook alle ooms, tantes neven en nichten zijn fan van me.
Ben ik nou de enige? Of nog meer mensen met lieve schoonouders? Of juist hele vervelende? :p

Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: Schoonfamilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:32

Je bent niet de enige.. ik ben echt enorm met mijn gat in de boter gevallen qua schoonouders.

Het enige dat ik ze kan verwijten is dat ik nooit mee kan klagen met anderen over hun schoonouders :j

_AB_
Berichten: 3956
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Schoonfamilie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-16 22:35

Hahaha! Dat klinkt als mijn schoonoudjes!
Nu zo met m zwager de kroeg in ^^

angelax

Berichten: 3355
Geregistreerd: 20-08-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:35

Hier ook alleen maar positief. Schoonmoeder is een soort 2e moeder en bovendien zijn mijn ouders en mijn schoonouders ook vrienden geworden. Superleuk allemaal :))

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:38

Nee hoor, je bent echt niet de enige.
Heb een heel lieve schoonmoeder die met drie zonen al enorm uitkeek naar een schoondochter en mij heel warm heeft onthaald. Een (stief)schoonvader met een goeden hart die hier al een heleboel klusjes gratis heeft verricht, waaronder onze volledige badkamer naar onze wensen heeft gebouwd. _/-\o_ En die allebei gek zijn op onze dochtertjes en regelmatig voor hen zorgen als ze ziek zijn of hen onvergetelijke vakantieervaringen bezorgen. Mij hoor je over mijn schoonouders echt niet klagen!

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:39

Ik heb ook een enorm lieve schoonfamilie, ben ik echt enorm blij mee. :j

Zou er niet aan moeten denken een slechte band te hebben met mn schoonfamilie, lijkt me vreselijk je continue te irriteren op bezoekjes en ertegenop zien.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:39

Ik heb het ook erg getroffen :D net zoals jij blij met heel zijn familie, ik ben op alle feesten en ik amuseer me er echt!

_AB_
Berichten: 3956
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Schoonfamilie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-16 22:41

Ah, super leuk allemaal! ^^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:45

Als ik mijn schoonfamilie uit mocht kiezen zou ik de mensen kiezen die ik bij mijn vriend gekregen heb! Schatten van mensen :D Zelfs nu mijn vriend in het buitenland zit kom ik er elke twee weken en voel ik mij een deel van de familie :)

future_vet
Berichten: 2615
Geregistreerd: 01-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:48

Ik heb ook schatten van een schoonouders. Alleen ben ik graag zelfstandig en zonder verplichtingen. Ik doe een drukke studie en wil niet ieder vrij moment 'verspillen' door met hen te besteden. Dus ik vind ze 1x Pm zien vaak genoeg. Als het aan hem lag aten we daar ieder weekend...

Daarbij zijn ze helaas niet zo geïnteresseerd in mijn studie dus meestal hoor ik alleen maar hun verhalen aan. Oh en even half uurtje koffie drinken staat ook niet in het woordenboek. Tis meteen van 16-20:30 al dan niet later. Dus dat maakt t niet 'leuker'

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:51

Je zult het ook minder horen omdat mensen vaker het zullen moeten uiten als ze er niet mee overweg kunnen dan wanneer alles normaal zijn gangetje gaat :D .

Hier ook geen problemen, voor zowel mij als mijn ouders naar mijn vriend toe. We gaan regelmatig op bezoek bij onze ouders en daar heb ik geen problemen mee. Maar goed ook, want toen ik pas samen was en ik hoorde dan mijn schoonouders slechts een straat verder woonden was ik er toch niet gerust in. Maar gelukkig heb ik geen schoonmoeder die het normaal vindt om elke dag langs te komen en te dirigeren hoe ik voor haar zoonlief het huishouden moet runnen :+ .

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:52

Ik ben wel benieuwd of degenen die een fijne schoonfamilie hebben zelf ook al kinderen hebben. Ik kon namelijk ook prima met mijn sf tot er kinderen kwamen. Toen ging er een knop om en was er geen land meer mee te bezeilen. Met als gevolg dat we ze hooguit 4x per jaar zien.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:53

Anoeska27 schreef:
Ik ben wel benieuwd of degenen die een fijne schoonfamilie hebben zelf ook al kinderen hebben. Ik kon namelijk ook prima met mijn sf tot er kinderen kwamen. Toen ging er een knop om en was er geen land meer mee te bezeilen. Met als gevolg dat we ze hooguit 4x per jaar zien.


Ik ben 20 en 2,5 jaar samen met mijn vriend :+ time will tell...

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:54

Ook hier een schoonmoeder die me met open armen onthaalt heeft vanaf de eerste ontmoeting.
In een vorige relatie een schoonmoeder from Hell gehad dus ik waardeer haar des te meer :*

Na de geboorte van onze zoon is ze een superfijne oma geworden die zich nooit bemoeit met onze opvoeding en altijd voor ons klaar stond.

Laurapalmer

Berichten: 527
Geregistreerd: 26-11-14

Re: Schoonfamilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:58

Ook ik heb een super leuke/lieve schoon familie,ik zie ze elke dag eigenlijk wel even..wonen 1 straat bij ons vandaan

Suuskipje

Berichten: 6616
Geregistreerd: 12-11-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 23:00

Ik heb een geweldige schoonfamilie!
Kan het heel goed vinden met mijn schoonouders. Mijn vriend heeft 3 broers en 2 hebben ook een vriendin.
We zijn al eerder met alle schoonzusjes en schoonmoeder een dagje naar de sauna geweest en plannen nu een volgend dagje.
Wordt in september ook tante!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 23:02

Anoeska27 schreef:
Ik ben wel benieuwd of degenen die een fijne schoonfamilie hebben zelf ook al kinderen hebben. Ik kon namelijk ook prima met mijn sf tot er kinderen kwamen. Toen ging er een knop om en was er geen land meer mee te bezeilen. Met als gevolg dat we ze hooguit 4x per jaar zien.


Wij hebben (nog) geen kinderen, maar als ik zie hoe zijn familie (grootouders/ooms/tantes) met elkaar omgaat zit ik daar ook niet over in.

Maar daar gaan we later waarschijnlijk nog achter komen :)

KimD

Berichten: 20420
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Schoonfamilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 23:05

Ik had het getroffen met mijn schoonmoeder tot ze haar bezem terug vond, toen werd het een schoonloeder ..

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Schoonfamilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 23:09

Quartel... kom er maar in :D


Ik heb lieve schoonouders gelukkig, er is wel eens wat maar dat is overal wel. Geen kids hier, komen ook niet en dat vonden ze geloof ik wel jammer. Maar zijn intussen eraan gewend dat ze van hun oudste geen opa/oma gaan worden.

zonnebloem18

Berichten: 24837
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Schoonfamilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 23:14

Mijn schoonouders zijn heel lief, ik zie ze vaker als mijn eigen ouders. Tuurlijk zijn er wel mindere dingen, maar dat zijn maar kleine dingetjes.
Sinds de geboorte van onze dochter ben ik ze alleen maar meer gaan waarderen, ze kan er altijd terecht en ze verwennen haar tot en met. Ondanks dat wij redelijk alternatief opvoeden heb ik daar nooit commentaar op gehad. Enige minpuntjes is dat ze haar tegen onze wens in toch in slaap lieten huilen, ze wilde daarna ook niet meer bij mijn schoonouders slapen dus ze beseffen wel dat dat niet de juiste aanpak was.

Wij worden ook regelmatig flink verwend, worden meegenomen op vakantie en ze staan altijd voor ons klaar.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 23:23

future_vet schreef:
Ik heb ook schatten van een schoonouders. Alleen ben ik graag zelfstandig en zonder verplichtingen. Ik doe een drukke studie en wil niet ieder vrij moment 'verspillen' door met hen te besteden. Dus ik vind ze 1x Pm zien vaak genoeg. Als het aan hem lag aten we daar ieder weekend...

Daarbij zijn ze helaas niet zo geïnteresseerd in mijn studie dus meestal hoor ik alleen maar hun verhalen aan. Oh en even half uurtje koffie drinken staat ook niet in het woordenboek. Tis meteen van 16-20:30 al dan niet later. Dus dat maakt t niet 'leuker'


Herkenbaar!

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Schoonfamilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 00:10

Kunnen jullie niet om en om jullie schoonouders eens uitlenen aan quartel?? >;) Zou ik wel zo lief vinden :j







_O-

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Schoonfamilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 07:58

Nee hoor mijn man heeft ook hele leuke schoonouders! :+

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Re: Schoonfamilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:05

Ik heb echt schatten van schoonouders. Ga daar ook heel vaak alleen heen met mijn dochter. En ik blijf vrijwillig uren hangen. :')

Mijn schoonzusje is mijn beste vriendin geworden en mijn schoonzus kan ik ook heel goed mee alleen woont die op ruim 2uur rijden. Dus die zie ik niet zo vaak.

Toch wel bijzonder want hun zijn erg gelovig en ik helemaal niet. Gaat prima hoor. Zij respecteren het dat ik er niet zoveel mee heb en ik respecteer het van hun dat hun dat wel hebben. Als ik daar eet bid ik ook gewoon mee. En als ze hier eten doen wij dat ook. En mijn man heeft ook niks te klagen met mijn moeder denk ik. :+ Ze gingen samen weleens naar het voetbal enzo. :')

Jolien87

Berichten: 17425
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:08

Het wachten is op Quartel. :')