Relatie en werken

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:44

Goed nieuws dus! Fijn :)

zorro

Berichten: 8769
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Relatie en werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 17:38

Wat een goed nieuws meid!! Ach hij mag dat ook spannend vinden, logisch toch! Maar zo hebben jullie samen toch weer een grote stap gezet!

Anoniem

Re: Relatie en werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 21:33

Ja! Er kan natuurlijk van alles nog veranderen, maar ben toch wel heel blij hiermee.
Volgende week maar eens aan mijn ouders voorstellen :)

zorro

Berichten: 8769
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Relatie en werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 09:09

Tuurlijk, je weet nooit wat de toekomst je brengt, maar als het nu leuk is en van twee kanten komt, dan is het gewoon goed en voldoende!

Anoniem

Re: Relatie en werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 20:27

En ik ga zelfs met hem mee naar de verjaardag van een vriend van hem! :D
Lijkt echt goed te gaan nu :D

Maflinger_S
Berichten: 12178
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Relatie en werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 21:15

Mooie berichten!

Qerty
Berichten: 2021
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 21:40

Hier een stille meelezer die het begin las en daar veel in herkende!
Het tussenstuk heb ik gemist, maar ben het wel eens met de mensen die aangaven een beetje 'hard to get' te doen.

Maureen_M schreef:
Dat heb ik zelf ook, hard to get spelen is hetzelfde als je anders voordoen dan iemand anders maar misschien is dat voor hem wel de eye opener


Ben het niet helemaal letterlijk met Maureen eens, maar wel een beetje. Zelf ben ik best wel ongeduldig en impulsief. Als ik iemand leuk vind is mijn natuur om mezelf voor zijn voeten te werpen en me aan hem te schikken. Daarmee verlies ik mezelf een beetje en geef ik de ander de kans om rustig op zijn gemak uit te zoeken wat hij van mij vind. En die conclusie is dan vaak niet positief.
Als ik mezelf iets beter bedwing en tot tien tel (of een halve dag wacht) met terug appen en minder vaak zelf het initiatief neem ontstaat er wel eerder een gelijkwaardiger contact.

Iemand met veel eigenwaarde en zelfbeheersing zal dit denk ik automatischer uit zichzelf doen, maar voor mij voelt dan wel een beetje als me anders voordoen dan ik eigenlijk ben.
Hard to get klinkt negatief en nep. Maar in mijn geval werkt het ook een beetje als een rem om niet te benauwend over te komen, mezelf in bescherming te nemen en de man in kwestie de gelegenheid te geven zijn meisje te veroveren :)

Wat leuk ook om te lezen hoe het nu gaat! Klinkt belovend!
en een beetje extra bewijs dat mijn zelfhulpboek op dat punt toch gelijk heeft :)

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Re: Relatie en werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 10:57

Ikeje, dat dus! :j

Vooral dit:
"en geef ik de ander de kans om rustig op zijn gemak uit te zoeken wat hij van mij vind. En die conclusie is dan vaak niet positief. "

Anoniem

Re: Relatie en werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 10:43

Gisteren een hele dag met hem op pad geweest. Was super leuk en fijn!

Het voelt allemaal super goed nu, maar toch... Iets knaagt er in mij omdat, sinds dat ene gesprek dat ik met hem gevoerd heb, we er daarna niet echt meer uitgebreid over gepraat hebben, over zijn twijfels.
En aan de ene kant wil ik dat ook helemaal niet, want ik wil niet druk op hem gaan leggen, maar toch... Zou het verstandig zijn er de volgende keer eens naar te vragen of zou ik het gewoon nog even aan zien?

Maflinger_S
Berichten: 12178
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Relatie en werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 10:44

Waarom zou je nu een gesprek met hem aan willen gaan? Hij heeft nu blijkbaar geen of minder twijfels? Gewoon genieten van wat er is en zo lang het duurt. Hij is blijkbaar niet zo'n prater.

djodjodjo

Berichten: 2331
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: World

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 11:00

Niet praten. Dat lijkt me nooit een goede raad. Als het aan jou knaagt, bespreek het :) Imo moet je alles kunnen bespreken in een relatie (ook als je dit wellicht nog geen relatie noemt ;)), ook als het om minder leuke dingen gaat. Er maar vanuit gaan dat iemand dit zus of zo zal ervaren werkt gewoon niet. Je bent de ander niet, je ziet zijn denken niet. Dus de enige manier om dit wel te kunnen begrijpen is door te... Praten! You can do it.

Anoniem

Re: Relatie en werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:50

@Maflinger; ja eigenlijk heb je gelijk... Blijkbaar zijn zn twijfels iig minder, anders deed hij deze dingen allemaal niet, denk ik... Maar t zit me toch niet helemaal lekker. Nu reageert ie ook weer niet echt vlot op appjes, oke, kan natuurlijk, misschien ben ik ook gewoon een heel erg moeilijk portret :p

@djodjodjo; T knaagt idd aan mij, maar wil ook niet 'stuk maken' wat er nu eindelijk is... Misschien moet ik ook gewoon doen of ik gek ben, en me niks van aan trekken van wat hij toen gezegd heeft...

Ingewikkeld... Eigenlijk moet ik gewoon blij zijn dat we nu zo ver zijn :')

Maflinger_S
Berichten: 12178
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Relatie en werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 23:00

Ik ben normaliter ook altijd vóór communicatie, maar in dit specifieke geval even niet. De jongeman in kwestie zit blijkbaar een beetje met zichzelf in de knoop, tenminste dat is wat ik totnutoe uit het topic heb begrepen en hij maakt voorzichtig stapjes in de goede richting. Als je nu "de druk gaat opvoeren" door een gesprek ben ik bang dat hij weer een paar passen achteruit gaat doen.

romyloverrr

Berichten: 6856
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 23:21

Ik begrijp zijn kant ook volledig. Op het bedrijf is altijd veel werk. En die koeien zullen toch echt gemolken moeten worden en dat kun je niet altijd door je broer laten doen. En al helemaal niet door vreemde mensen.

Eerlijk is eerlijk, dat weet je als ze iets met een boer begint. Alles voor het bedrijf en veel avondjes uit zitten er veelal niet in.

Als jullie officieel een relatie hebben kun je wellicht mee gaan helpen melken en daarna nog iets gaan doen en zo iets regelen. Maar ik begrijp dat hij in dit stadium dat nog niet kan doen.

En met dat niet vlot reageren op appjes. Als ik met iets bezig ben lees ik het ook vaak pas in de avond of de dag erna. En soms lees ik het en antwoord ik niet omdat ik druk ben en vergeet het dus antwoord nooit meer. Daar zou ik me niet druk om maken..

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Relatie en werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 23:25

Mijn vriend heeft een eigen bedrijf en geeft daarnaast les, die is eigenlijk fulltime + 20 uur bezig :) Ik ben zelf (nog) fulltime student, laatste jaar HBO en freelancer, daarnaast werk ik parttime in de horeca :) We plannen dingen vaak in, uitjes enzo moeten gewoon van te voren ingepland worden voor onze beide agenda's maar we zien elkaar genoeg en het inplannen is soms gewoon even nodig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 09:04

Enn... het is weer uit...

Ik ben een week op vakantie geweest. Avond voordat ik wegging was hij nog bij mij en helemaal enthousiast.
Eerste dagen op vakantie lekker geappt. Op een gegeven moment heb ik gezegd dat ik m toch wel een beetje miste.
Toen was het appen opeens een stuk minder.
Gisteren afgesproken en ik wist het gelijk al toen ik m zag.

Hij heeft mij niet gemist, en daarom weer uitgemaakt. Ik heb weinig gezegd op dat moment. Na 10 minuutjes wou hij weg, hij wou ook niet meer binnenkomen en stond zowat te janken...

Denk je dat je goed op weg bent...
Ik moet me inhouden niet te gaan appen.
Heb op vakantie cadeautjes voor hem gekocht, ook lekker handig want wat moet ik daar nu mee...

Weet niet zo goed wat ik nu moet doen... :(

assie

Berichten: 9493
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 09:07

Aw. Dat sucks. Dikke knuffel.
Geef jezelf tijd (en de cadeautjes aan de kringloop of een vriend/vriendin oid).

MarliesV

Berichten: 15258
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Relatie en werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 09:34

Zag eigenlijk vanaf het begin deze wending al wel aankomen. Erg jammer en sneu voor jou.

Wat je moet doen:
Lekker jezelf overladen met chocola, zielige films, tissues enz en je even flink laten gaan. Gewoon even de remmen los en er verdrietig om zijn en daarna jezelf bij elkaar pakken, kop er op en schouders er onder en fijn je leven opbouwen zonder hem.

Maflinger_S
Berichten: 12178
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Relatie en werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 09:41

Wat je nu moet doen? Loslaten en verder gaan en voor jezelf kiezen. Het is heel jammer dat het zo gelopen is maar het zat er wel een beetje aan te komen. Neemt niet weg dat het toch gewoon oliebol is dat het zo moet aflopen.

Als hij nou weer op de stoep staat omdat ie je toch mist of jeuk heeft of waarom dan ook, niet meer op ingaan. Je bent meer waard dan dit.

Goof

Berichten: 28995
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 09:53

Maflinger_S schreef:
Wat je nu moet doen? Loslaten en verder gaan en voor jezelf kiezen.


Dat ja.
Blokkeer en verwijder zijn nummer, je hebt niets aan zo iemand. Ga leuke dingen doen, je hebt hem niet nodig om een leuk leven te leiden.

marleen_88

Berichten: 14136
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Relatie en werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 10:02

Jammer TS dat het zo is afgelopen!
Nu is het tijd om aan jezelf te denken. Blokkeren, verwijderen en afsluiten. Sterkte

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 10:18

Wat rot voor je TS!

De kans dat dit ging gebeuren was natuurlijk best groot door zijn getwijfel.

Hopelijk zie je zelf nu ook in dat er niks meer is om aan vast te houden en je deze jongen moet loslaten. Je wilt toch niet samenzijn met iemand die je niet mist en voor wie je Zoooveel moeite moet doen om wat tijd en aandacht te krijgen..?

Anoniem

Re: Relatie en werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:43

Toen ik 15 jaar geleden mijn vriend leerde kennen, waren we 2 gekwetste zielen. Bijna een jaar lang wist mijn vriend niet echt of hij nu wel of niet aan een vaste relatie toe was, maar we bleven mekaar zien, gingen samen op reis en toen was het voor hem duidelijk dat hij met me verder wou.

Tja, vanaf dat moment moest ik plots tegen mijn eigen demonen vechten, want pas toen het serieus werd, kwam mijn angst om opnieuw gekwetst te worden boven. Ik kan zeggen dat wij een zeer woelige start hadden en de eerste jaren veel hindernissen moesten nemen. Maar daar zijn we alleen maar sterker en hechter uit gekomen. Bindingsangst is iets raars, het maakt van iemand een onzeker wezen. De ene kan zich erover zetten, de ander niet, maar ik zou zeker nooit iemand met bindingsangst laten schieten.

BigOne
Berichten: 38528
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Relatie en werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:47

Hou nu ook echt de eer aan jezelf, cadeautjes de prullenbak in, alles blokkeren en verwijderen en doorgaan met je leven. Hij zal echt nog wel weer een keer van gedachten veranderen maar ga er niet op zitten wachten en ga genieten, zonder hem.

Anoniem

Re: Relatie en werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:34

Bedankt iedereen. Moet me echt inhouden niet te appen maar lukt tot nu toe.

Het is gewoon raar, voor de vakantie mee geweest naar verjaardag van zijn vriend, dag weg geweest, zelfs gehad over een vakantie samen... En binnen een paar dagen is het weer over...