Relatie en werken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Relatie en werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:40

Beste bokkers!

Ik vroeg me af hoe jullie het doen met jullie vriend/vriendin en het werken van beide kanten er naast.

Momenteel ben ik anderhalve maand aan het daten met een hele leuke lieve jongen. Hij is boer en ja, ik kom zelf ook uit die sector en weet dat het geen 9 tot 5 baan is.
Ik heb altijd uit de gein gezegd dat ik een boerenzoon ging trouwen ;)
En tadaa, hij is een boerenzoon. Ik heb ook altijd geroepen dat ik het helemaal begrijp dat er dan niet zoveel kan, je zit toch aan je bedrijf vast.
Maar goed, deze leuke jongen is niet alleen boer. Zijn broer zit ook bij het bedrijf in en zijn vader ook.

En nou komt het klagen;
Doordeweeks spreken we bijna nooit af. Hij is druk.
In de weekenden proberen we 's avonds wat te doen (of vrijdag of zaterdagavond) en op zondag proberen we smiddags bij elkaar te zijn.
Nou is het zo geregeld dat hij op zondag bv 's ochtends melkt en voert en 's avonds zijn broer, of andersom.
Afgelopen zondag een super dag gehad. Hij moest 's ochtends melken en was net na de middag bij me.
Super dag gehad, echt waar, maar om half 6 was het; ja ik ga toch naar de boerderij toe, kijken of ik wat kan doen.
Uhm, oke...

En zo zijn er wel meer dingen. Ik zou vd week bij hem slapen, gisteren ging niet door want hij was een afspraak met zn vrienden vergeten.
Vanavond wordt laat, want druk druk druk... Dus voordat hij me ophaalt is het waarschijnlijk wel 9 uur.
En dan tot morgenochtend half 7 ben ik bij hem, want dan moet hij werken.

Het is nog geen officiele relatie, ik heb zijn ouders ook nog niet ontmoet. Zijn broer waarmee hij in het bedrijf zit weet ook niet van 'ons' af.
Omdat ik zelf ook in de veehouderij zit, heb ik wel eens uit de gein gezegd dat ik hem wel kom helpen.
Maar dat kan niet, mag niet, is raar... Etc.

Kortom; zie ik dingen die er niet zijn, moet ik me niet zo aanstellen... is dit iets van zijn bindingsangst of...?

Herkent iemand dit, hoe doen jullie het met werken?
Moet hij misschien wennen dat ik ook tijd 'eis'?

troi
Berichten: 17008
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:42

Hmm weinig tijd hebben is 1 maar in die weinige tijd die hij wel heeft dan ook nog andere dingen voorrang geven zou mijn alarmbellen wat laten rinkelen eigenlijk..

Heel praktisch zou ik hem vragen of jullie in zijn ogen een stel zijn, en dan ook voorgesteld willen worden aan ouders en broer. Dat zou al veel duidelijk maken denk ik.

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:45

Ik zou me, denk ik, afvragen of hij wel 'into you' is.
Iemand die echt graag wil daten omdat hij iemand leuk vindt maakt daar tijd voor.

Wat gebeurt er als jij er zelf niet achteraan zit? Spreekt hij dan zelf met jou af? Komt hij ook naar jou? Heeft hij jouw ouders of vrienden wel ontmoet? Heb je al voorgesteld om kennis te maken met zijn ouders en broer?

Kabayo

Berichten: 13985
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:45

Mijnvriend is hele week van huis (internationaal vrachtwagen chaffeur) en daarnaast weekends bouwt ie raceautos en is hij coureur. Hij maakt altijd genoeg tijd voor mij vrij en hebben het altijd leuk saampjes <3 hij is 26 en ik 18 en het is ook nog een uur rijden naar elkaar toe.

Ik werk bij een stal van half 8 tot 5. We zijn vandaag 7 maand bij elkaar en gaan dit jaar samen wonen.

We doen allebij ons ding. Maar niet dat we elkaar 'vergeten' we zijn toch het hele weekend samen :)

Iloscorp

Berichten: 1232
Geregistreerd: 20-09-15
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:47

Niet banketstaaf bedoelt, maar op mij komt het over alsof hij smoesjes verzint om jou niet te hoeven zien/ weg kan gaan wanneer hij bij je is.....

Als hij je echt wil zien, maakt hij tijd voor je... en gaat hij niet 'ineens' naar de boerderij of is hij 'zogenaamd' een afspraak met vrienden vergeten...

Maargoed, dat is mijn opinie :P

Bambi1995

Berichten: 3148
Geregistreerd: 16-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:47

Geen tijd bestaat niet (nee ook niet als je boer bent het kan toch niet zo zijn dat je het te druk hebt om te poepen?) Het ligt er aan waar zijn prioriteiten liggen en die liggen zo te horen niet bij jou. Lekker laten gaan je hebt er geen fluit. Reden nr 1 waarom ik single ben :)

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:47

Het is 1,5 maand, mag die jongen ook nog een beetje adem halen?
Als het echt wat wordt, wordt het wel beter, zal je vaker bij elkaar zijn, zoiets moet ook groeien.
Bij elkaar slapen, 3 keer per week willen afspreken enzovoort is wel vaak eigenlijk.
Het is dat ik inmiddels samenwoon, maar mijn vriend met zn 9-5 baan had hier ook geen tijd voor :n
Kalm aan en anders vragen waar je aan toe bent.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:48

Bambi1995 schreef:
Geen tijd bestaat niet (nee ook niet als je boer bent het kan toch niet zo zijn dat je het te druk hebt om te poepen?) Het ligt er aan waar zijn prioriteiten liggen en die liggen zo te horen niet bij jou. Lekker laten gaan je hebt er geen fluit. Reden nr 1 waarom ik single ben :)


Na 1,5 maand heb ik mn prioriteiten niet volledig liggen bij 1 persoon hoor.. :n

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:49

1,5 maand daten is nog niet zo lang. Ik weet niet wat jullie leeftijden zijn? Kan het zijn dat hij nog niet veel relatie-ervaring heeft en nog naar een balans zoekt tussen het werk en het meisje?

tennan
Berichten: 3100
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Re: Relatie en werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:50

Waarom vraag je het hem niet gewoon?

Bambi1995

Berichten: 3148
Geregistreerd: 16-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:51

_sharonnn schreef:
Bambi1995 schreef:
Geen tijd bestaat niet (nee ook niet als je boer bent het kan toch niet zo zijn dat je het te druk hebt om te poepen?) Het ligt er aan waar zijn prioriteiten liggen en die liggen zo te horen niet bij jou. Lekker laten gaan je hebt er geen fluit. Reden nr 1 waarom ik single ben :)


Na 1,5 maand heb ik mn prioriteiten niet volledig liggen bij 1 persoon hoor.. :n


Als je iemand leuk vind ga je er aandacht aanbesteden. Dus TS stop met praten en je zult zien hoeveel je voor hem betekend.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:51

Eens met ilonamandjes.

Ook vraag ik mij af of zo'n relatie wel iets voor jou is. Jij lijkt je nu al aan hem aan te passen. Want wie gaat er nu van 21:00 tot 06:30 bij iemand zijn? Ik neem tenminste aan dat je bijtijds naar bed gaat omdat je weer vroeg op zal staan.

Voor een relatie met een druk persoon dien je erg zelfstandig te zijn is mijn ervaring. Ik heb een eigen leven en zit nooit 's avonds op de bank te wachten tot mijn vriend thuis is. Ook zeur ik niet als hij zondag gaat werken. Ben ik dan zo'n fantastische vriendin? Allesbehalve :P Maar ik heb mijn eigen dingen die ik doe.

Wel was mijn vriend in het begin heeeel erg flexibel en altijd was er tijd voor mij. Dat hoort bij verliefd zijn denk ik :) Dit is echter alweer jaren geleden :+

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:52

Bambi:
Aaaaah is dit serieus de manier tegenwoordig? :')
Die jongen heeft ook een leven.. Als ie haar nou compleet negeert ofzo..

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:53

Heel eerlijk, als hij je echt leuk vindt maakt hij wel tijd voor je. Als hij constant 'druk druk' aanvoert als excuus dan vrees ik dat hij gewoon 'not so into you' is.

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:54

_sharonnn schreef:
Het is 1,5 maand, mag die jongen ook nog een beetje adem halen?
Als het echt wat wordt, wordt het wel beter, zal je vaker bij elkaar zijn, zoiets moet ook groeien.
Bij elkaar slapen, 3 keer per week willen afspreken enzovoort is wel vaak eigenlijk.
Het is dat ik inmiddels samenwoon, maar mijn vriend met zn 9-5 baan had hier ook geen tijd voor :n
Kalm aan en anders vragen waar je aan toe bent.

Dat dus. Klinkt mij niet perse alsof hij niet into you is, maar jullie behoeften qua hoeveelheid tijd samen doorbrengen lijken sowieso niet echt te matchen. Ik zou idd eens gaan peilen hoe serieus hij dit ziet en evt kijken of je beiden wat water bij de wijn kunt doen.

Captain

Berichten: 21376
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:54

Mijn mening weet je al.. :) Ik zou lekker op zoek gaan naar iemand die wel echt interesse in je heeft! Ook wat dat andere betreft..

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:56

Tja, uiteindelijk als je echt van iemand houdt dan maak je ook tijd voor die persoon.

Ik zelf werk 45 uur per week, heb naast mn vriend ook nog vriendinnen, vrienden, hobbies, school komt er binnenkort ook nog bij en toch krijg ik het voor elkaar hem 3 tot 4 keer per week te zien.

Ik zou eventjes de kat uit de boom kijken. Zolang jullie relatie niet officieel is zou ik hem nergens toe pushen of hem "claimen". Dan krijgt hij waarschijnlijk het idee dat hij niet eens meer zijn eigen ding kan doen :)

Bekijk het misschien van een andere kant. Misschien heeft hij met de laatste vrouwen pech gehad en is hij nu extra alert en voorzichtig. Ik heb ook in het verleden gehad dat ik een jongen te snel voorstelde aan mijn ouders en dat het achteraf dus 3 x niks was. Dan bedenk je je nog wel eventjes voordat je een nieuw persoon voorstelt.

Maak je niet al te druk!
Laatst bijgewerkt door Maureen_M op 21-06-16 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

liesjecryos
Berichten: 1971
Geregistreerd: 27-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:56

Dan ben je gewoon een bedverwarmer en meer niet.
Je kunt ook tijd besteden aan elkaar tijdens het melken ( is onwijs gezellig).
Mijn man was dolblij dat ik mee deed met voeren en melken we hadden tijdens het werk wat tijd voor elkaar en erna wat meer omdat het werk sneller klaar is

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 16:01

Ik lees hier niets raars. Mijn vriend is ook boer en die hebben het gewoon druk. Vind het niet raar dat je zijn familie nog niet hebt gezien. Jullie gaan pas anderhalve maand met elkaar, dat hoeft toch niet nog niet. De meeste boeren die ik ken doen het in een relatie rustig aan. Als je over een half jaar nog niet bent voorgesteld zou ik me zorgen gaan maken.
Laatst bijgewerkt door Mazida op 21-06-16 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 16:01

Ik hoef hem echt niet elke dag te zien, maar verwacht wel dat gemaakte afspraken 90% worden nagekomen en als we bij mekaar zijn meneer hem niet smeert met 1 of andere vage smoes.

Hij voert steeds het argument bindingsangst aan. Hij is een stukje ouder dan mij, ik ben 20 en hij 29. Als we afspreken is dat altijd bij mij, ik woon op mezelf, hij (nog) niet.
Ouders ontmoeten heb ik wel eens aangevoerd, maar dan is het van ah dat komt wel.
Zou het een stuk makkelijker van worden.

Hij zit zelf ook wel achteraan om dingen af te spreken, hij bepaalt meestal waar we heen gaan.

Ik heb ook zeker een eigen leven met eigen hobby's, werk en bezigheden. Maar ik vind hem wel zo leuk dat 1x per week afspreken voor mij niet genoeg is...

@Captain, yep ;)

@Liesjecryos; ik zou hem dolgraag willen helpen maar dat 'mag' dus niet.

DaisyDarling
Berichten: 4225
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 16:02

_sharonnn schreef:
Het is 1,5 maand, mag die jongen ook nog een beetje adem halen?
Als het echt wat wordt, wordt het wel beter, zal je vaker bij elkaar zijn, zoiets moet ook groeien.
Bij elkaar slapen, 3 keer per week willen afspreken enzovoort is wel vaak eigenlijk.
Het is dat ik inmiddels samenwoon, maar mijn vriend met zn 9-5 baan had hier ook geen tijd voor :n
Kalm aan en anders vragen waar je aan toe bent.

Mee eens. Na 1.5 maand daten had ik mijn vriend 5 keer gezien ofzo. Op dates, in de avond, altijd van maximaal een uurtje of 5. Inmiddels is onze eerste date bijna een jaar geleden en zijn we heel gelukkig samen, met weken waarin we elkaar elke dag zien en weken waarin het alleen een avond/nacht is. We hebben allebei een baan, hij 9-5 met een eigen bedrijf ernaast en ik naast mijn voltijd studie eentje waar ik het hele land voor doorreis, plus een paard. Ik zou spaansbenauwd worden als ik mijn vriend al 3 keer per week had moeten zien na 1.5 maand; hallo mogen mijn gevoelens rustig groeien? :D

Geef hem wat ruimte, wacht tot hij vraagt om je te zien en als die vraag uitblijft weet je genoeg :j
Overigens, een boer die niet wil dat iemand met ervaring komt helpen, vind ik wel apart. Er is altijd genoeg te doen :Y)
Laatst bijgewerkt door DaisyDarling op 21-06-16 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Raineri
Berichten: 6235
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 16:05

CALM YOUR TITS. Je kent hem zes weken :=

Je ziet hem elk weekend, dus geen paniek. Over een paar jaar kan je dagelijks die kop zien en dan verlang je naar eeuwige weekenden zuipen.
Vind hij het leuk je af en toe te zien? Best. Je merkt echt wel of ie in to you is hoor.
Laatst bijgewerkt door Raineri op 21-06-16 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 16:07

Maar lijkt dit jou niet benauwend?
Ik snap dat je hem graag wilt zien, maar jullie daten 1,5 maand met elkaar, hebben nog niet eens een relatie en je verwacht dat ie als zn tijd in jou investeert, dat is toch niet eerlijk? Dat jij de tijd hebt om zo veel af te spreken, maakt niet dat hij dat ook heeft, dat kun je ook respecteren, misschien wil ie wel helemaal nog niet zo vaak afspreken..
Wellicht is ie er nog niet klaar voor om jou aan zn ouders voor te stellen? En jullie hebben toch geen relatie, dus ik snap de haast niet zo.. Hij is ook een stukje ouder, ik kan me voorstellen dat ie het dan een beetje serieuzer oppakt en het rustig aan wil doen. Ook heeft hij een bedrijf waar hij in meewerkt wat een hoop tijd kost en dat ie dan besluit om te helpen is toch niet raar? Hij zal zich ook verantwoordelijk voelen voor het bedrijf :j
Maak je niet zo druk, laat het lekker op zn beloop.

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Relatie en werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 16:13

En als die jongen nou echt bindingsangst heeft? Het bestaat hè.....

Dan kun je twee dingen doen:
*doorgaan met pushen wat je nu doet. En raak je hem dus kwijt want dat trekt iemand met bindingsangst niet
*zelf rustiger en relaxter worden. Geef hem rustig de kans jou te leren en kennen en de tijd om te besluiten wat hij daar nou mee aan moet. Is óók geen gegarandeerde toekomst, maar het houd het wel gezelliger. :)

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 16:20

Mijn vriend is ook boer, en in het begin zagen wij elkaar echt niet wekelijks. :n
Zelfs toen we een relatie kregen zagen we elkaar niet wekelijks.
Ik mocht in het begin ook niet helpen in het bedrijf, inmiddels zit ik er tot over mijn oren in. :+
Je kent hem net 1,5 maand, als je hem nu wekelijks ziet prima toch?
Bedenk wel dat boeren dag en nacht is, als wij het druk hebben maken wij dagen van half 7 's ochtends tot een uurtje of 1 's nachts.
Als wij iets willen ondernemen moeten wij dat ver van te voren inplannen.
Dus zo gek vind ik het niet dat hij niet altijd kan, en zo vaak kan.
De beesten gaan toch voor, dat is hier ook.