Gekke supermarkt-taferelen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110706
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 03:35

Mieren in een pak hagelslag. Ik weet niet meer welk merk, maar wel een bekend merk (Venz of de Ruijter). Ik wilde de hagelslag op het brood doen en er kwamen een stuk of 20 levende mieren uitgevallen. Het heeft nog heel lang geduurd voor ik weer zo'n pak open durfde te maken :=

Edit: ik zie dat Rossie ook al eens ongedierte in haar pak hagelslag heeft gevonden :=

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 07:13

xxrossiexx schreef:
lKijk op het broodje en zie dat de bewegende hagelslag een nijptang was...

Leuk zo'n autocorrect, maar wát was het?

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 07:16

oomens schreef:
xxrossiexx schreef:
lKijk op het broodje en zie dat de bewegende hagelslag een nijptang was...

Leuk zo'n autocorrect, maar wát was het?

Nijptang schijnt een ander woord voor oorworm te zijn.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Oorwormen
Citaat:
.Oorwormen hebben verschillende Nederlandse namen die per dialect verschillen. Ze voeren vaak terug op het kruipen in de oren of de lichaamsaanhangsels. In het Fries worden oorwormen wel aangeduid met earkekrûper, foarkestekker, knypsturt, eartyk en knyptange, in Drenthe (Nedersaksisch) als knieptange en in de Achterhoek met gaffeltand. In het West-Vlaams spreekt men van een oorelbeeste. In het Urks dialect is de aanduiding skallebieters.

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 07:30

Een salamander in de verse spinazie, hij leefde nog. :Y)
Verder kan het gebeuren, gewoon terug gaan naar de winkel, meestal word het wel passend opgelost. Bij ons iig wel!

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 07:58

Iris92 schreef:
Een salamander in de verse spinazie, hij leefde nog. :Y)
Verder kan het gebeuren, gewoon terug gaan naar de winkel, meestal word het wel passend opgelost. Bij ons iig wel!

Hoe lossen ze dat passend op dan? Volgens mij hangt het nogal af van het land van herkomst van de spinazie en van je eigen woonomgeving af of je de salamander wel of niet kunt vrijlaten. Ik verwacht niet dat de winkel zomaar de salamanderopvang gaat regelen.

eilleen333 schreef:
Nijptang schijnt een ander woord voor oorworm te zijn.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Oorwormen
Citaat:
.Oorwormen hebben verschillende Nederlandse namen die per dialect verschillen. Ze voeren vaak terug op het kruipen in de oren of de lichaamsaanhangsels. In het Fries worden oorwormen wel aangeduid met earkekrûper, foarkestekker, knypsturt, eartyk en knyptange, in Drenthe (Nedersaksisch) als knieptange en in de Achterhoek met gaffeltand. In het West-Vlaams spreekt men van een oorelbeeste. In het Urks dialect is de aanduiding skallebieters.
Weer wat geleerd. Ik had echt nog nooit van die benaming gehoord en ging er vanuit dat het een autocorrectverbastering van kniptor of iets vergelijkbaars was.
Wel grappig dat die Urkse benaming dan weer heel erg lijkt op de Schallebijter, wat in het Nederlands een soort sprinkhaan is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 07:58

Oh wat een gruweldingen komen er voorbij! Haha!

Gekste hier was een steentje in fe yoghurt...met als gevolg een afgebroken kies.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 08:01

Jessica schreef:
Oh wat een gruweldingen komen er voorbij! Haha!

Gekste hier was een steentje in fe yoghurt...met als gevolg een afgebroken kies.

In de yoghurt? In de muesli zou ik het nog begrijpen, maar hoe komt zoiets in je pak yoghurt terecht? Heeft ook wel wat naardere gevolgen dan alleen maar gruwelen om een slakje of rups in je sla.

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 08:03

Maar een insect in de groentes, daar ga je toch niet voor 'klagen'? Dat is toch hartstikke normaal dat het een keer voorkomt? Ik heb wel eens een levende wesp in de broccoli gehad. Maar het blijven producten die buiten groeien.

KimL86
Berichten: 3652
Geregistreerd: 03-06-04

Re: Gekke supermarkt-taferelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 08:08

Ik kocht een keer een pakje paté en daar zat een plukje haar op kwam ik achter toen ik het op mijn boterham wou smeren.

Dat is nog niet het ergste, maar ik weet bijna zeker dat het schaamhaar was. Bah, gelijk weggegooid en ik heb het niet teruggebracht.
Die paté heb ik daar alleen nooit meer gekocht.

Kaula

Berichten: 2493
Geregistreerd: 22-09-09
Woonplaats: Aan het einde van de wereld

Re: Gekke supermarkt-taferelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 08:30

Ik heb een keer een stukje huid met van die hele dikke, stugge haren uit mijn bakje lasagne gevist. De rest heb ik maar laten staan...

Blazee

Berichten: 306
Geregistreerd: 27-06-08
Woonplaats: Smilde

Re: Gekke supermarkt-taferelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 08:41

Ik had laatst een stukje glas in de tandpasta. Direct een nieuwe tube gekregen. Dezelfde avond nog door het hoofdkantoor teruggebeld met excuses en een waardebon van 10 euro toegestuurd gekregen:). Goed afgehandeld van Jumbo vond ik zelf

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 08:43

Gatverdegatver wat een ranzighheid allemaal. Vooral die haren en huid in het eten.
Ik had een keer een doos gevulde koeken/vulkoeken bij de Macro gehaald om uit te delen op kantoor. De allerlaatste ging naar de afdelingskwal (zo'n gast die altijd iedereen voor de gek hield). Hij neemt een hap uit zijn koek en er komt een made uit rollen. Ieks. Hij dacht dat het een grapje was omdat hij altijd iedereen voor de gek hield maar dat was het dus niet.
Koek met made ingepakt, nette brief erbij en na 3 weken stond de postbode voor de deur met een nieuwe doos koeken en een excuusbrief van het bedrijf.
En raad eens wie de eerste koek kreeg }>

Ook weleens een open zakje kattenvoer in zo'n grootverpakking Whiskas gevonden. Teruggestuurd en een nieuwe doos zakjes voor terug gehad.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 08:59

Niet in een supermarkt maar in een all-inclusive hotel in Tunesie.

Vet groot buffet met alles erop en eraan en dus ook vers fruit. Ik schep een beetje op en aan tafel zie ik dat er een schattig rupsje in zit. Haal hem eruit en wil hem aan mijn moeder laten zien en een ober spotte dat. Ineens kwam iedereen naar me aangesneld en mn bord incl rups werd weggehaald. Heel het vers buffet werd weggehaald en opnieuw neergezet, de jongen die er verantwoordelijk voor was werd aan zijn nekvel mee naar achter genomen en we hebben de hele vakantie sorry gehoord.

Ik was serieus niet eens kwaad oid omdat er een inimini rupsje in zat... Bedoel kan gebeuren als de producten vers zijn. Ik zou eerder achter mn oren krabben als hij dood zou liggen in een VERS buffet. Zou hievoor ook nooit terug naar een supermarkt gaan.. Stond echt met grote ogen naar de maatregelen te kijken en voelde me echt schuldig -O-

Britta31

Berichten: 13145
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Gekke supermarkt-taferelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:08

Ik durf nu geen boodschappen meer te doen :(

DeEenhoorn
Berichten: 2936
Geregistreerd: 23-05-13

Re: Gekke supermarkt-taferelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:26

Een jaar geleden ondertussen heeft mn moeder stukken glas in de vla gevonden. Merkte ze overigens pas toen ze de eerste hap in haar mond had. Volgens mij hebben we er niks mee gedaan toen

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:27

Ik had vorig jaar tijdens mijn zwangerschap een zakje suikervrije zoute ovaaltjes gekocht. Dus nam er een en ging bijna over mijn nek. Smaakte totaal niet zoals ik gewend was.
Maar ja, zwanger he, dan kan je smaak wat veranderen. Dus nog een geprobeerd en direct weer uitgespuugd.
Collega gevraagd eens te proeven en die gooide hem er ook weer direct uit.

Dus mailtje naar het merk gezonden met de codes e.d. erbij. Kreeg ik later een brief plus 4 zakjes ovaaltjes. Blijkbaar was er een ingredient niet toegevoegd aan een hele batch.

Zie trouwens veel "productie" foutjes langs komen in berichtjes. 1 van de 4 ingesealde blikjes leeg, flesjes gevuld met water.
Helaas zijn de machines die alle verpakkingen vullen ook maar machines :+

Douce

Berichten: 3508
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:30

Bij mij zat mijn zak veldsla een keer vol met gras. Vond ik toen al niet verschrikkelijk, maar vergeleken met jullie verhalen is het sowieso niks :')

MabuPets
Berichten: 461
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Gekke supermarkt-taferelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 11:52

Oh bah ik word slecht bij het lezen van sommige verhalen.

Ik heb zelf een keer gekauwd op een groter kever die uit een pak diepvries spinazie kwam, en dan ben je op viste voor een etentje en spuug je heel charmant je eten uit :+
Ik heb daarna echt een jaar geen spinazie durven eten.. En nog steeds als ik het koop kijk ik minstens 10 keer of er niets in zit.

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: Gekke supermarkt-taferelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 12:03

Geweldig wat een berichten hier voorbij komen :')

Hier een keer een steentje in mijn brood gehad. Terug gegaan naar de Albert Heijn. Klachten brief geschreven, steentje erbij en ik zou nog wat horen. Uiteraard heb ik nooit meer iets vernomen :roll:

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 12:06

Bah,zo'n nijptang heb ik ook eens in mijn hagelslag gehad. Jaren geleden, maar ik bekijk sindsdien mijn broodjes hagelslag erg goed!

cube
Berichten: 613
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 12:09

Moet ineens denken aan een voorval tijdens een vakantiebaantje..In de pauze nam ik een koek. Een sneeuwitje heette die. Die had ik nog nooit eerder gegeten dus wist ik veel. Vond de smaak nou niet heel lekker, maar vies ook niet. Komt mijn bazin om koffie, neemt een hap en spuugt hem gelijk weer uit. "Dit is bedorven hoor, Gatver!"
Mm oke die heb ik net helemaal op zit eten, nou als ik ziek word weten we waar het van komt :D .

Mintgroen

Berichten: 3529
Geregistreerd: 28-08-09
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 12:11

Goed topic voor als je op dieet wol, whaha :')

Ik heb een keer een pak vruchtenyoghurt gehad waar vla i.p.v. vruchtenyoghurt in zat. Toen kregen we een waardebon om een nieuw pak te kopen.

Ook een keer een Knorr wereldgerecht waar het verkeerde wereldgerecht in zat. Toen kregen we een Knorr pakket opgestuurd :)

Een collega van mij had vorige weel een pot melkpoeder voor de baby en daar zat iets in wat op een gaasje met betadine leek. Klacht wordt momenteel nog behandeld.

Geen supermarkt ding, maar drogist ding.. Ik had een mascara van Essence gekocht, maar het flesje was helemaal leeg. Gewoon nooit gevuld geweest met mascara. Omdat ik het zo grappig vond, besloot ik geen klacht in te sturen, maar ik had wel op Twitter een fotootje geplaatst. Toen kreeg ik van Essence een groot make-up pakket opgestuurd :D

Wel een keer een rare klachtenafhandeling van de Hoogvliet gehad.. Er was een periode dat er alleen maar rotte en bedorven fruit en groenten in de schappen lagen. Hier heb ik een melding van gemaakt en al gauw werd ik gebeld door de manager van het filiaal: "Dat komt omdat onze weekendkrachten achter de schermen onvoorzichtig met de producten omgaan. Ze vinden het leuk om met appels e.d. over te gooien." Ehhh, pardon? Daar spreek je je personeel toch op aan?

kiki1976

Berichten: 16861
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Gekke supermarkt-taferelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 12:30

Een kennis van ons had eens een haarspeldje in zijn bamiblok.

Wel eens bij de supermarkt iets gekocht wat thuis over datum bleek te wezen. Tja wie verwacht het nu dat je iets koopt wat 6! maanden over datum zou zijn. Terug gegaan naar de winkel en mocht een nieuwe pakken. Toen maar even goed op de datum gelet, nou er kwamen er meer voorbij die zelf verder over datum waren (ruim 7mnd).
In de winkel werd er gewoon om gelachen en heb toen een klacht ingediend bij het hoofdkantoor.
Mail terug gehad dat ze het hadden besproken en dat de winkel van mening was dat ze het netjes hadden opgelost met de extra cadeau en m'n geld terug gekregen. Mail terug gestuurd dat ik alleen een nieuwe verpakking had gehad nadat ik zelf eerst alle producten die over datum waren moest uitsorteren. Geen cadeau en mn geld terug gehad. Nooit meer iets van gehoord.

Steentjes in een krentenbol.

Van die goedkopere flesjes met dat blauwe drinken (sport/energiedrank). Zitten per 6 verpakt. Twee van de 6 smaakte naar verschraald bier. Niets mee gedaan overigens.

First Choice cola hadden jaren terug, smaakte naar sloot/prutwater. Niets mee gedaan, zag het later dat er een partij was terug gehaald om dat probleem.

Riemke
Berichten: 475
Geregistreerd: 19-12-05
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 12:34

Blazee schreef:
Ik had laatst een stukje glas in de tandpasta. Direct een nieuwe tube gekregen. Dezelfde avond nog door het hoofdkantoor teruggebeld met excuses en een waardebon van 10 euro toegestuurd gekregen:). Goed afgehandeld van Jumbo vond ik zelf


En deze hebben we uiteindelijk ook volledig uit de schappen gehaald. Het bleek geen glas te zijn maar stukje van een grondstof ( niet gevaarlijk) maar absoluut niet de kwaliteit die je mag verwachten.

MarjanB

Berichten: 16462
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Gekke supermarkt-taferelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 12:36

Vliegen in een reep chocolade, zat er lekker van te eten en dacht ineens wat is dat? Had al een stuk op... ik heb daarna nooit meer die chocolade gehaald :')