Gekke supermarkt-taferelen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Riemke
Berichten: 475
Geregistreerd: 19-12-05
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 12:39

Wat ik me afvraag hè, het is toch niet zo heel vreemd dat er insecten in groente kunnen voorkomen? En dan bedoel ik degene die niet gewassen is. Het is toch een natuurproduct? Moeten we dan extra bestrijdingsmiddelen laten spuiten, lijkt mij ook weer niet de bedoeling?

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 12:39

Wij hadden loempia's uit de diepvries. Die moesten gefrituurd worden en ik nam een hap, zat er een hele dikke en lange zwarte haar in. Sindsdien nooit meer een loempia gegeten. Bleeghh, hebben we helaas niks mee gedaan.

MarjanB

Berichten: 16557
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 12:44

Riemke schreef:
Wat ik me afvraag hè, het is toch niet zo heel vreemd dat er insecten in groente kunnen voorkomen? En dan bedoel ik degene die niet gewassen is. Het is toch een natuurproduct? Moeten we dan extra bestrijdingsmiddelen laten spuiten, lijkt mij ook weer niet de bedoeling?


Groente moet je gewoon even wassen. Mijn moeder heeft een keer een salamander in stukken gesneden, die zat in de andijvie. Wij vonden het raar dat ze het niet at, na het eten kwam het verhaal pas. :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34759
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 12:48

En jullie moesten het wel gewoon eten :oo

Die rups vond ik ook niet raar, maar als je zo'n bewegende mega grote groen gele rups ziet die lekker van je net gekochte bloemkool eet vergaat je wel de lust tot eten :') mij wel iig :j

MarjanB

Berichten: 16557
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 13:04

SusanH schreef:
En jullie moesten het wel gewoon eten :oo

Die rups vond ik ook niet raar, maar als je zo'n bewegende mega grote groen gele rups ziet die lekker van je net gekochte bloemkool eet vergaat je wel de lust tot eten :') mij wel iig :j



Hahaha jup :') Heb wel eens rupsjes in de broccoli gehad met gourmetten.. haha die had hele warme pootjes die rende echt door het pannetje. Bij nadere inspectie bleken er meer in te zitten. Dus nog maar een keer wassen met heet water en zout.

onbarefeet

Berichten: 3272
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 13:16

kiki1976 schreef:
Steentjes in een krentenbol.

Dus dat voel ik zo vaak :wow:. Ik dacht dat het harde stukjes v.d. rozijnen zelf waren..

kiki1976

Berichten: 16898
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 13:28

onbarefeet schreef:
kiki1976 schreef:
Steentjes in een krentenbol.

Dus dat voel ik zo vaak :wow:. Ik dacht dat het harde stukjes v.d. rozijnen zelf waren..

Hahha geen idee maar zijn zo hard als steentjes. Soms wel formaat kiezelsteentje.
Laatst bijgewerkt door kiki1976 op 26-08-16 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34759
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 13:29

Is van de rozijnen :j

magriet

Berichten: 2808
Geregistreerd: 04-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 13:40

Appels gekocht die op de fruitschaal spontaan in 2 knapten--> gemeld en nieuwe voor gekregen
beschimmelde plakjes kaas--> kreeg niets vergoed omdat ik het weg had gegooid en ze moeten dat ook declareren. Zelfde als magere yoghurt. Normaal is dat wit maar hier zaten zwarte pitjes in. Oo khier hadik het pak alweggegooid dus kreeg niets vergoed

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 13:45

magriet schreef:
Appels gekocht die op de fruitschaal spontaan in 2 knapten--> gemeld en nieuwe voor gekregen
beschimmelde plakjes kaas--> kreeg niets vergoed omdat ik het weg had gegooid en ze moeten dat ook declareren. Zelfde als magere yoghurt. Normaal is dat wit maar hier zaten zwarte pitjes in. Oo khier hadik het pak alweggegooid dus kreeg niets vergoed



Vind het niet zo gek dat ze niets voor je kunnen doen als je het al weg hebt gegooit :)

fohadie
Berichten: 4313
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 13:46

Toen ik net op mezelf woonde (Nu zo'n 13 jaar geleden.) had ik nog geen blikopener in huis dus kocht speciaal potjes met zo'n " handig" lipje. Helaas brak het lipje af en zie dan het blik nog maar eens open te krijgen..

Ik een briefje geschreven, met dat ik geen blikopener had en nu het blikje moest weggooien en ik een hekel had aan voedselverspilling en " net op mezelf dus weinig geld" en bladiebla.

Kreeg ik een doos vol met potjes en een handig gereedschapdingetje waarmee je de pot met lipje makkelijk open kan maken. Hoefde voorlopig geen groente meer te kopen.

Weilanden

Berichten: 148
Geregistreerd: 11-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 13:48

Bedankt allemaal! jullie helpen mij erg goed om van mijn eetlust af te komen en dat past goed bij mijn dieet. ;)

Behalve af en toe een beestje tussen mijn sla of broccoli heb ik zelf nooit echt iets geks meegemaakt gelukkig.

Wel een keertje een dessert gegeten in een restaurant en in de slagroom zat het tuitje van een slagroombus. Kan je wel merken hoe vers de producten zijn waar ze mee werken..

Larissajulia

Berichten: 1508
Geregistreerd: 05-05-14
Woonplaats: Oudehaske, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 13:50

Wat een vreemde dingen komen hier voorbij!

Ik werk zelf achter de kassa (ben 17, een bijbaantje haha). Een keer had iemand een doos met bananen gekocht, dus ik ging die bananen scannen. Kruipt er ineens een hele grote vieze spin (zo'n bananenspin) over de kassa. Volgens mij heb ik nog nooit zo hard geschreeuwd := klanten keken me wel wat raar aan, maar ik heb nogal een angst voor spinnen :o

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Gekke supermarkt-taferelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 13:54

Vleesvoer voor katten, waar wormen mij uit tegemoet kwamen :r

En een keer een brandnetel in een zakje sla :+

Crazy_boon
Berichten: 673
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: neverland

Re: Gekke supermarkt-taferelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 14:01

Ooit(13 jaar geleden haast) in de carrefour 3potjes pindakaas gekocht, thuis gekomen, had iemand gewoon in elke pot hun vinger gestoken.

Dezelfde dag bij de klantendienst kregen we een lieve mevrouw dat zei 'dat hadden jullie thuis ook kunnen doen, heb je bewijs dat je het zo gekocht heb?'

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 14:01

Sommige voorbeelden zijn wel echt vies zeg! Insecten in verse groenten zou ik dan weer geen probleem vinden idd. Is het ten minste echt vers!
Ik heb niet zoveel geks meegemaakt.
Wel een paar jaar terug met een bbq. Had de gastheer extra luxe speciale weetikveelwat kolen van de ah gehaald. Maar toen we ze aanstaken begonnen die toch een partij te roken :wow: . Echt een enorme rookzuil en binnen no time konden we onze tafelgenoten niet meer onderscheiden. Dat de buren de brandweer niet hebben gebeld mag een wonder heten... Toen ze eenmaal goed heet waren trok de rook ook weer weg hoor, dus het was geen ramp. Meer omdat we het wel grappig vonden een fototje op fb gezet, waarna de ah ons bedankte voor de rooksignalen en dat dit idd wel erg extreem was en ze erachteraan gingen. We mochten nog een nieuwe zak halen, maar nooit wat mee gedaan.
Ook had ik laatst een pak melk, niet over datum, niet lang open en netjes uit de koelkast, vanaf de helft van het pak helemaal geschift! Ik kwam er pas achter toen ik een slok koffie nam, want het was bedekt met een laagje koffieschuim. Gatver, ik moest het gewoon kouwen :x . Rook of smaakte niet raar verder, maar die textuur...
En toen ik nog bij de bakker werkte kwam er ook een keer een klant terug met een klacht over de tompoucen, die zouden niet te vreten zijn geweest en echt niet goed. Dus mijn baas wilde graag dat die meneer een stuk zou meenemen zodat ze kon kijken wat er mis mee was. Maar hij bleek ze wel al allemaal helemaal opgegeten te hebben :+ . Mocht geen nieuwe meegeven (uit klantvriendelijkheid had ik dat zelf nog wel gedaan, maar baas had zoiets van doei).

Anoniem

Re: Gekke supermarkt-taferelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 14:05

Nu ik erover nadenk: ik heb wel eens Red Band winegums gekocht en die waren me toch smerig! Ik koop altijd precies hetzelfde zakje maar bij deze smaakten de winegums alsof je op stukjes afwasmiddel aan het kauwen was, echt bijtend, bitter en zuur.
Niets mee gedaan alleen, ik dacht het is gewoon een fabrieksfoutje.

spatter

Berichten: 14461
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 14:11

Wat betreft dat rot fruit, heb ik hier ook al 2 x een goede ervaring bij de Jumbo.

De eerste keer vond mijn dochter een rotte kiwi en gaf die gewoon aan de medewerker om op te ruimen maar toen we bij de kassa kwamen werd ons ineens een hele tas vers fruit in de hand gedrukt.
Helemaal verrast waren we.

Hele tijd later koop ik wat bananen , zagen er prima uit, totdat bij de kassa de tros werd omgedraaid en er eentje aan 1 kant echt gesplast was en bruin.
Ben nog verbaast dat ik dat zelf niet gezien had.
Vervolgens kreeg ik nieuwe bananen en moest ik naar de survice balie komen, daar kreeg ik weer zo'n fruittas.

Verder heb ik ook eens aan het eind van de dag een bosje bloemen gekregen, vond ik ook lief :j

Gelukkig geen smerige dingen ooit gevonden.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 14:23

xyzutu2 schreef:
Nu ik erover nadenk: ik heb wel eens Red Band winegums gekocht en die waren me toch smerig! Ik koop altijd precies hetzelfde zakje maar bij deze smaakten de winegums alsof je op stukjes afwasmiddel aan het kauwen was, echt bijtend, bitter en zuur.
Niets mee gedaan alleen, ik dacht het is gewoon een fabrieksfoutje.



Klopt, kan zijn dat het niet goed is gegaan met het mengen van de ingredienten. Heb het gehad met dropjes.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110814
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Gekke supermarkt-taferelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 14:28

Vergat ik nog: wormen in een gemengd bakje bramen en frambozen van de supermarkt.
Ik heb van mams geleerd dat je ze altijd in het licht moet houden om te kijken of er iets in zit. Dat kwam gelukkig van pas :')

Laatst ook op tv gezien dat er insekten (larven) zitten in de meeste dadels en vijgen.

Kipje39
Berichten: 3868
Geregistreerd: 03-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 15:07

Cayenne schreef:
Vergat ik nog: wormen in een gemengd bakje bramen en frambozen van de supermarkt.
Ik heb van mams geleerd dat je ze altijd in het licht moet houden om te kijken of er iets in zit. Dat kwam gelukkig van pas :')

Laatst ook op tv gezien dat er insekten (larven) zitten in de meeste dadels en vijgen.



Dit klopt, en is ook gewoon toegestaan.
Er mag zoveel % inzitten..

Ik werk op kantoor en wij verkopen zuidvruchten..

Het beste is om dadels zonder pit te kopen.. Deze zijn het over het algemeen beter insect vrij :p

nontie
Berichten: 1468
Geregistreerd: 10-12-13
Woonplaats: Drenthe

Re: Gekke supermarkt-taferelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 15:14

Pak afbakbroodjes waar er 4 in moeten zitten maar er maar 3 in zaten. Was alleen dus die 4e had ik anders toch weggegooid, week later eens verteld aan de kassa mocht ik gratis een pak meenemen, vond ik wel netjes. (Had foto laten zien).

Als vakkenvuller zelf eens meegemaakt gewoon al beschimmelde afbakbroden moeten bijvullen. Kwamen zo van de vrachtwagen dus lagen ook niet al tijden achter. Alles teruggestuurd, maarja net bbqweer dus dat werd extra verse stokbroden bakken :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 15:14

Cayenne schreef:
Vergat ik nog: wormen in een gemengd bakje bramen en frambozen van de supermarkt.
Ik heb van mams geleerd dat je ze altijd in het licht moet houden om te kijken of er iets in zit. Dat kwam gelukkig van pas :')

Laatst ook op tv gezien dat er insekten (larven) zitten in de meeste dadels en vijgen.

:oo Ik heb net bramen op van de supermarkt en nu heb ik spijt dat ik niet gekeken heb...

Mintgroen

Berichten: 3529
Geregistreerd: 28-08-09
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 15:20

De Jumbo heeft inderdaad zo'n beleid. 1x heb ik wat gemeld (paprika's waar beestjes aan zaten te vreten) en toen zeiden ze dat ik het alleen maar om die tas deed en dat ze daar niet aan gingen beginnen. Paprika die ik liet zien, werd weer terug in het schap gelegd. Nouja, dan gooi je straks toch lekker al je paprika's weg, omdat ze allemaal aangevreten zijn...

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Gekke supermarkt-taferelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 15:48

Ik heb regelmatig bij de Deen bij ons dat dingen al verrot of over de datum in het schap staan. Ik heb het nu al een keer of zeven netjes aangegeven, dat zij er niks mee doen moeten zij weten...
Maar dus gewoon rustig yoghurt of andere toetjes die maand(en) over de datum zijn.. Idioten.
Een keer spande de kroon. We hadden pakjes sap nodig (die kleine) en dan suikervrij. Dit speelde zich af in 2015, er was in elk geval geen elke verpakking mee goed maar dat er verpakkingen bij stonden van 2013 spande de kroon...
Zij hebben echt een vakkenvul/ spiegelprobleem..