Gekke supermarkt-taferelen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mintgroen

Berichten: 3529
Geregistreerd: 28-08-09
Woonplaats: Westland

Re: Gekke supermarkt-taferelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:05

Dat was bij de C1000 ook altijd zo.. slechte zaak!

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:17

Kipje39 schreef:
Laatst ook op tv gezien dat er insekten (larven) zitten in de meeste dadels en vijgen.

Als je weet hoe vijgen bestoven worden, dan zou het vreemd zijn als er geen insecten in zaten.

xFioon

Berichten: 4898
Geregistreerd: 15-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:20

Bij de albert heijn bij mijn ouders in het dorp ook, moet je altijd goed zoeken naar iets wat nog houdbaar is. Yoghurt die al 3 weken over de datum is enzo.
Maar bij mijn oma komt 1x in de week een boodschappen wagen voor de flat, en die verkoopt ook rustig veel producten zoals melk die al dagen/week over datum zijn. En als je er wat van zegt dat zegt hij dat hij het weet, maar dat hij het anders weg moet gooien dus dat hij het nog gewoon blijft verkopen. Lekker dan, zeker met al die oudjes die daar niet op letten en vaak al een mindere weerstand hebben...

Hier wel eens een meelworm in een blikje bonen gehad.
Vast ook wel eens iets in verse groenten, maar daar ga ik echt niet voor terug hoor.
Ik maak wel vaak foto's als er een haar ofzo iets geks in mijn verpakte eten zit, maar uiteindelijk doe ik er toch nooit wat mee. Vroeger hebben we wel een keer in het flippo tijdperk en brief gestuurd, we aten niet veel chips dus als er eens een zak open ging was het op jacht naar de flippo. Toen zat die er niet in -O- Toen kregen we dus een zak flippos of een doos chips, ik weet het niet precies meer, maar dat was echt super haha

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:20

Die verhalen hier....Vooral die van die salamander...
Gelukkig nog nooit wat meegemaakt, maar was er wel een keer bij toen iemand een taart kocht en toen de doos open ging zat er een vlieg in :+

Dammie

Berichten: 3325
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:24

xFioon schreef:
Bij de albert heijn bij mijn ouders in het dorp ook, moet je altijd goed zoeken naar iets wat nog houdbaar is. Yoghurt die al 3 weken over de datum is enzo.
Maar bij mijn oma komt 1x in de week een boodschappen wagen voor de flat, en die verkoopt ook rustig veel producten zoals melk die al dagen/week over datum zijn. En als je er wat van zegt dat zegt hij dat hij het weet, maar dat hij het anders weg moet gooien dus dat hij het nog gewoon blijft verkopen. Lekker dan, zeker met al die oudjes die daar niet op letten en vaak al een mindere weerstand hebben...

Hier wel eens een meelworm in een blikje bonen gehad.
Vast ook wel eens iets in verse groenten, maar daar ga ik echt niet voor terug hoor.
Ik maak wel vaak foto's als er een haar ofzo iets geks in mijn verpakte eten zit, maar uiteindelijk doe ik er toch nooit wat mee. Vroeger hebben we wel een keer in het flippo tijdperk en brief gestuurd, we aten niet veel chips dus als er eens een zak open ging was het op jacht naar de flippo. Toen zat die er niet in -O- Toen kregen we dus een zak flippos of een doos chips, ik weet het niet precies meer, maar dat was echt super haha

Hier zakt mijn broek van, dat je bewust zwakke mensen zoals ouderen slechte spullen levert.

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:30

Er zitten wel regelmatig stukjes kraakbeen in de shoarma, maar het is nog nooit in me op gekomen om daar een klacht over in te dienen. In mijn hoofd hoort het gewoon bij shoarma. x) En daarom houd ik ook niet zo van shoarma.

sjaslique

Berichten: 2094
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Vught

Re: Gekke supermarkt-taferelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:41

Hier eens een pak liga waar een pakje te weinig inzat. Melding gemaakt en kreeg een hele doos met verschillende lu producten thuis gestuurd.

dblijham
Berichten: 1804
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:42

Kip bij de Lidl die bedorven was ruim voor de datum, ik kreeg direct nieuwe zonder de oude te laten zien. Ze begrepen wel dat ik iets dat zo stonk niet meer in de auto wilde hebben.
Later heb ik een kies gebroken op een olijfpit in het olijvenstokbrood van de Lidl. Heb dit doorgebeld naar de klantenservice, niet als klacht, kan tenslotte een keer gebeuren maar wel als mededeling.
Paar dagen later een prachtige bos bloemen aan de deur en een tegoedbon van 10,-. Keurige service!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110817
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Gekke supermarkt-taferelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:44

Bij de Plus supermarkt hier plakken ze trouwens de 50% korting sticker over de houdbaarheidsdatum heen.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:05

dblijham schreef:
Kip bij de Lidl die bedorven was ruim voor de datum, ik kreeg direct nieuwe zonder de oude te laten zien. Ze begrepen wel dat ik iets dat zo stonk niet meer in de auto wilde hebben.
Later heb ik een kies gebroken op een olijfpit in het olijvenstokbrood van de Lidl. Heb dit doorgebeld naar de klantenservice, niet als klacht, kan tenslotte een keer gebeuren maar wel als mededeling.
Paar dagen later een prachtige bos bloemen aan de deur en een tegoedbon van 10,-. Keurige service!

Dat vlees dat voor de tht al vergaan is gebeurd zooo vaak bij onze Deen, doodzonde. Je kan bij hun echt noet vooruit je vlees kopen voor de week want het risico is erg groot (m.n. bij kip, tartaar, biefstuk) dat het voor de tht (en dan echt ver ervoor) al je koelkast uitloopt zegmaar..

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:05

Cayenne schreef:
Bij de Plus supermarkt hier plakken ze trouwens de 50% korting sticker over de houdbaarheidsdatum heen.

Ik vind dat een goede zaak tegen voedselverspilling! Wel vreemd dat ze het dan over de datum heen plakken. Hier bij de Coop plakken ze ook 50% korting stickers met producten die de datum van die dag hebben maar gelukkig kan je de houdbaarheidsdatum nog wel lezen. Veel producten zijn veel langer houdbaar dan wat aangegeven staat op de verpakking.

Vieze verhalen komen hier voorbij trouwens.. een stuk huid met stugge haren door je lasagne.. ieww! %)

Ik heb zelf nog nooit zoiets meegemaakt met eten van de supermarkt en hoop dat het zo blijft.

Leverage

Berichten: 3648
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Schinnen

Re: Gekke supermarkt-taferelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:30

Ik heb vroeger wel eens een stuk huid van ongeveer 5 bij 5 cm gevonden in die kleine bakjes huzarensalade.. Waarschijnlijk had iemand z'n huid eraf gesneden := Hebben we aangegeven en kregen naderhand een hele grote doos met allemaal kleine bakjes huzarensalade :)

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:32

Was ik net mijn lasagna van de aldi aan het eten, heeft het een vreemd smaakje. Ik blijf eten maar ben mijn ouders en opa gaan vragen, heb ze laten proeven. Conclusie: ergens mist er een ingrediƫnt.. heb het maar weggegooid..
We gaan er niks aan doen.. maar was wel even zonde van mijn avondeten.. had alleen de bovenkant(de kaas laag op) Oh well..

Warboel
Berichten: 14704
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Gekke supermarkt-taferelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:57

O gedsie wat een smerige dingen komen er voorbij zeg! :oo
Rupsjes e.d. in de groente vind ik nooit zo'n probleem. Ik koop m'n groente niet in de supermarkt maar heb een groentetas van de boerderij en daar vind je wel eens wat. Gewoon even goed wassen in water met wat zout...

Hier wel eens een paar dode vliegen in zo'n potje noodles gevonden. Heb ik niks mee gedaan eigenlijk, maar ook niet meer opgegeten := Verder gelukkig nog nooit echt rare dingen!

just_kiki

Berichten: 6816
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Re: Gekke supermarkt-taferelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 23:20

Heel wat jaren geleden bij de C1000 een pot pizza ontbijt spul( soort spread) maar dan pizza smaak gekocht. Was 3!!!!jaar over de datum. Verkocht niet zo volgens de manager....geld terug gekregen want alle resterende potten waren over de datum.

Kattebakgrind bij de bb met een giga steen erin wat heel scherp was. Kregen netjes van de leverancier een nieuwe zak.

M'n broer had een verse(!) appeltaart gekocht bij de spar omdat ik geslaagd was voor m'n auto examen. Snijden hem open volledig groen vanbinnen. Zo vers was het niet :=

meisje_

Berichten: 2533
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: Gekke supermarkt-taferelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 23:34

Jakkie wat een vieze en soms ook gevaarlijke dingen komen er voorbij!
Mijn vader kocht eens een krat bier met 2 lege bierflesjes erin. Deze waren nog verzegeld dus niet al open geweest.
Mijn vader een mail gestuurd naar de betreffende brouwerij, kreeg hij gratis een rondleiding met proeverij op het einde! Erg leuk, had niet gehoeven maar wel leuk :)

Ook kocht ik vroeger voor de hamster wel eens zo'n knaagstokje met van die pitjes enzo langs, kropen hier al maden in. Heb hier toen een nieuwe voor gekregen.

MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Re: Gekke supermarkt-taferelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 23:42

Wat een ranzige dingen komen hier voorbij zeg :') ik werk al 4 jaar in een supermarkt en je ziet de gekste dingen voorbij komen. Vooral de dingen die het distributiecentrum levert... Een doos vol appelmoespotten doe helemaal groen zijn, of eieren van vorige maand. Die krijg je dan "nieuw" binnen :')

Het ergste wat ik zelf meegemaakt heb is een gat door mijn gehele brood met kleine keuteltjes... Maar snel weggegooid voordat de bewoner (als die nog aanwezig was) naar buiten kwam _O-

Hannah

Berichten: 328
Geregistreerd: 12-11-13
Woonplaats: (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 23:47

Hier heb ik echt een trauma opgelopen aan stracciatella yoghurt. Ik was op mijn gemakje aan het eten totdat ik een soort bolletje in mijn mond had, het had niet echt smaak maar wel een hele rare structuur een beetje alsof het een perzik was ofzo.. was het een perzik? was het een oogbal? ik zal het nooit te weten komen want hij is in de wc verdwenen :')

Yunaa

Berichten: 2725
Geregistreerd: 02-10-08
Woonplaats: De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 23:57

Nog nooit iets geks meegemaakt met voedsel, al ben ik wel heel moeilijk! Beestjes in mijn groenten of eten; weg ermee! Ik vind dat zo goor.

Hamburgers eet ik ook niet meer. Eeuwig, waar dan ook, zitten er stukjes bot in. Als ik iets goor vind, is dat het wel. Eet nu een aantal jaren al geen hamburgers meer :n

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 00:24

Een aantal jaar geleden,toen er nog een 'super de boer' was, greep ik met grote dorst gauw een flesje fristi uit het schap en betaalde. Al lopend draaide ik de dop er af,trok het lipje los en zette het flesje aan mijn mond. Ik nam een grote slok en verbaasde me over een gigantische hap muf stof in mijn mond :r
Ik spuugde het met een noodgang uit: er had gewoon een soort dekentje van schimmel bovenop het flesje gezeten :=
Volgens de datum was de fristi nog maanden houdbaar. Ik walgde er zo van dat ik het flesje heb weggegooid en ben nooit terug gegaan.
Nu,jaren later, drink ik nog altijd niks rechtstreeks uit een flesje :r

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 00:27

Haha als je aan productie werk zit qua salades maken, en dan ziet wat er voor smerige dingen mee gaan in de gesneden salades...

Sindsdien geen voor gepakte salades en groentes meer...

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Re: Gekke supermarkt-taferelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 00:48

Naaktslak in een pak sla.
Tja kan gebeuren, maar heb het wijselijk weggegooid.
Zelf al moest ik zelf niet van die sla eten.

Citroenijs dat zo chemisch smaakte dat je over je nek ging.
Nadat de 2e keer het ook zo smaakte en we het in de winkel zelf geproefd hebben met de verantwoordelijke nadien van de producent allerhande smaken ijs gekregen.

Vorige week nog mijn vriend gamba's gekocht, waarvan er 2 te weinig in zaten en nog eens van mei! over de datum waren...
Heeft toen gebeld, terug mee naar de winkel gegaan, bleek de rest ook over datum te zijn.
Heeft toen verse mee gekregen.

Een leeg zakje chips, was puur lucht :')
Heb daar toen niets mee gedaan, vond het grappig zelfs.

6 potjes chocoladepudding met slagroom bovenop.
Eentje was ondersteboven lees: de slagroom zat beneden in plaats van boven :D
Aangezien dat gewoon eetbaar was zo gelaten, kan gebeuren.

Fishsticks in plaats van met kip.
Verpakking was volledig correct, enkel er binnenin niet.
Heb toen 2 dozen gekregen met die met kip.

Voor de rest kom ik nu nergens op.

DynamiteS

Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 02:35

Ik was eens aan het werk bij de AH bij de babyproducten toen ik de luiers aan het spiegelen was en een gigantisch beschimmelde vlaai tegenkwam, de vliegjes zaten er gewoon in dus die lag er echt al heel erg lang, die vlaai liep nog net niet zelf naar de afvalbak...
Zal een klant niet meer nodig gehad hebben en maar ergens aan de kant gegooid hebben.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 07:40

NathalietjeB schreef:
Haha als je aan productie werk zit qua salades maken, en dan ziet wat er voor smerige dingen mee gaan in de gesneden salades...

Sindsdien geen voor gepakte salades en groentes meer...


Ohno... Ik houd van die salades... %)

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 07:48

DynamiteS schreef:
Ik was eens aan het werk bij de AH bij de babyproducten toen ik de luiers aan het spiegelen was en een gigantisch beschimmelde vlaai tegenkwam, de vliegjes zaten er gewoon in dus die lag er echt al heel erg lang, die vlaai liep nog net niet zelf naar de afvalbak...
Zal een klant niet meer nodig gehad hebben en maar ergens aan de kant gegooid hebben.

Maar dan moeten jullie als medewerkers hem ook al heel lang niet hebben gezien? Producten als luiers lopen als het goed is toch wel zo snel dat je die regelmatig moet bijvullen.

Hier nog een mysterieuze ervaring bij wat toen nog de C1000 was. Bij de kassa's stond daar altijd een bak met afgeprijsde producten waar op zich niet heel veel mis mee was. Pakken gebroken koekjes, producten met beschadigde verpakkingen, en een keer dus Het Blik.
Het Blik was precies wat je van een blik zou verwachten. Zilverkleurig, cilindrisch met ribbels, en ongeveer zo groot als een gemiddeld blik. Prachtexemplaar, maar behalve de prijs was er nergens aan te zien wat erin zat. Gepelde tomaten? Kikkererwten? Soep? Knakworstjes?

Toch maar gekocht en maanden in de kast laten staan, af en toe speculerend met huisgenoten wat het kon zijn en wie het open ging maken.
Uiteindelijk heb ik de gok genomen en was het...
kattenvoer -O-