Gekke supermarkt-taferelen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 19:48

Shivatjuh01 schreef:
Om nog even ontopic te gaan. Ik heb zo vaak dat ik in een supermarkt gewoon eerst 10 half rotte avocado's moet weggraven voordat ik een bijna rijpe vind, die nog niet geprakt is van binnen :Y)
Zo ontzettend vies als je niet zit op te letten en thuis een rotte opensnijd :=


Als je bij onze Jumbo een stuk rot fruit vindt krijg je gewoon een hele zak met groenten en fruit gratis.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 21:30

Amandavd schreef:
Shivatjuh01 schreef:
Om nog even ontopic te gaan. Ik heb zo vaak dat ik in een supermarkt gewoon eerst 10 half rotte avocado's moet weggraven voordat ik een bijna rijpe vind, die nog niet geprakt is van binnen :Y)
Zo ontzettend vies als je niet zit op te letten en thuis een rotte opensnijd :=


Als je bij onze Jumbo een stuk rot fruit vindt krijg je gewoon een hele zak met groenten en fruit gratis.


Ja als je heel veel mazzel hebt met de Jumbo en de medewerker wel. Als je pech hebt zeggen ze er niks over tenzij je er om vraagt. En zelfs dan hebben ze allerlei 'smoesjes' zoals dat schimmel doordat iets kapot geknepen/gestoten is niet telt, want dat zouden mensen opzettelijk kunnen veroorzaken en dat gaan ze niet belonen. Vanmiddag nog een paprika trio met 1 waarop schimmel zat ingeleverd. Ben netjes bedankt, maar daar bleef het bij en gezien eerdere ervaringen heb ik het zo gelaten. Als ze er geen zin in hebben bestaat de 'tas vol' meestal uit een krop gewone sla, een komkommer en een paar goedkope appelen. Dat is nou ook weer niet zo spannend dat ik dat de discussie waard vind.

purny

Berichten: 27562
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Gekke supermarkt-taferelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 23:23

Ik denk dat het ook heel verschillend is waar je het vind. Wij als supermarkt hebben de regel dat wanneer een artikel niet scant of geen code heeft de klant het gratis meekrijgt. Bij andere winkels is dat dan weer niet zo terwijl het wel een stukje service is

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 23:40

purny schreef:
Ik denk dat het ook heel verschillend is waar je het vind. Wij als supermarkt hebben de regel dat wanneer een artikel niet scant of geen code heeft de klant het gratis meekrijgt. Bij andere winkels is dat dan weer niet zo terwijl het wel een stukje service is


Dat klinkt nogal fraudegevoelig? Hey duur artikel, even een rand van de scancode afscheuren en hoppakee.
Wel nieuwsgierig welke supermarkt dat is want deze regeling heb ik nog nooit gehoord dus zal hier wel niet in de buurt zitten :)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6691
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Re: Gekke supermarkt-taferelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 00:33

Ik heb al twee keer een beschimmelde framboos gevonden... eerste keer een bakje gratis meegekregen (is duur fruit dus ik was happy hoor!) en vorige week werd er gewoon een nieuwe gehaald want ik zag het bij de kassa... had geen zin in discussie maar vond het wel ff vreemd want het klopt niet met de regels. Hangt dus echt van de jumbo en/of medewerker af!

purny

Berichten: 27562
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Gekke supermarkt-taferelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 00:57

@Alwiene: Ik werk bij de appie. Maar ik werk in een wijk in de stad waar een ander slag mensen woont dan waar m'n ouders wonen. Klanten die bij mij wonen hebben vrij hoge functies en veel diplomaten komen er. Ook veel ouderen.
Net wat ik al zei het is bij ons een stukje extra service en de regel. Je zou dit bijvoorbeeld niet in andere wijken kunnen doen.
Gelukkig komt het bij ons niet vaak voor dat er iets niet klopt.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 01:02

purny schreef:
@Alwiene: Ik werk bij de appie. Maar ik werk in een wijk in de stad waar een ander slag mensen woont dan waar m'n ouders wonen. Klanten die bij mij wonen hebben vrij hoge functies en veel diplomaten komen er. Ook veel ouderen.
Net wat ik al zei het is bij ons een stukje extra service en de regel. Je zou dit bijvoorbeeld niet in andere wijken kunnen doen.
Gelukkig komt het bij ons niet vaak voor dat er iets niet klopt.


Ah geen landelijke regel dus. Maar eigenlijk zou het me niet moeten verbazen dat het om Albert Heijn gaat. Jumbo belóóft Service met een Glimlach, en Albert Heijn maakt het waar. "Gewoon bij Albert Heijn". Ik ben ook dol op de AH webcare. Vraag je aan Jumbo waar in mijn stad iets te koop is dan kunnen ze dat helaas niet uitzoeken ivm blablabla. Vraag je hetzelfde aan Appie dan krijg je gewoon adressen. Service van AH is op het moment echt top. Is dan ook de winkel waar ik het liefste mijn boodschappen doe!

purny

Berichten: 27562
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Gekke supermarkt-taferelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 11:23

Dank je. Ik vind ook Albert Heijn een perfecte winkel. Ook omdat ik er werk en omdat zij ook echt iets om de participatie geven.

spatter

Berichten: 14461
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 11:53

Ik weet niet hoor, maar de Jumbo in Stramproy heeft echt een hele nette service en ook zeer correct personeel.
Heb al 2 x zo'n groente tas gekregen, en 1 x toen ik al bij de kassa stond met fruit waarvan het kassa meisje merkte dat er iets rot tussen zat.
Ook al eens spontaan een bloemetje gehad.

Verder zijn er altijd koekjes bij de koffiehoek en proefdingetjes bij het vlees, kaas en brood en op donderdag geloof ik, staat er vlaai bij de koffiehoek.

Heb eens een uitgebreide discussie gehad over rosebottelthee.
Die hebben ze niet , terwijl het merk thee dat ze hebben dat wel in het asortiment heeft.
Ze hadden het helemaal uitgezocht maar voor Nederland was het niet leverbaar voor de Jumbo en het bedrijf dat Belgische producten leverden , had het ook niet in hun asortiment.
Deze Jumbo zit pal aan de Belgische grens dus heel veel Belgen doen er hun boodschappen , veel Belgische producten dus .

AH in Weert vind ik 3 x niks, dure winkel en erg onpersoonlijk met eeuwig gezeur over klantenpassen.

Anoniem

Re: Gekke supermarkt-taferelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 11:58

Ah in mijn dorp is opzich prima , alleen gooien ze alles uit het assortiment :x

Jumbo hadden wij 2 van , 1 is gesloten en de andere zit ver uit de richting en is mij te druk :P

BlackClaw

Berichten: 624
Geregistreerd: 01-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 12:57

spatter schreef:
Ik weet niet hoor, maar de Jumbo in Stramproy heeft echt een hele nette service en ook zeer correct personeel.
Heb al 2 x zo'n groente tas gekregen, en 1 x toen ik al bij de kassa stond met fruit waarvan het kassa meisje merkte dat er iets rot tussen zat.
Ook al eens spontaan een bloemetje gehad.

Verder zijn er altijd koekjes bij de koffiehoek en proefdingetjes bij het vlees, kaas en brood en op donderdag geloof ik, staat er vlaai bij de koffiehoek.

Heb eens een uitgebreide discussie gehad over rosebottelthee.
Die hebben ze niet , terwijl het merk thee dat ze hebben dat wel in het asortiment heeft.
Ze hadden het helemaal uitgezocht maar voor Nederland was het niet leverbaar voor de Jumbo en het bedrijf dat Belgische producten leverden , had het ook niet in hun asortiment.
Deze Jumbo zit pal aan de Belgische grens dus heel veel Belgen doen er hun boodschappen , veel Belgische producten dus .

AH in Weert vind ik 3 x niks, dure winkel en erg onpersoonlijk met eeuwig gezeur over klantenpassen.


Ik lees al een tijdje mee en zie nu bekende namen voorbij komen, ik heb,tot ik ben verhuisd, gewerkt vij de jumbo in stramproy en dat is indd echt een super winkel qua klantvriendelijkheid!

DebGizmo

Berichten: 1955
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 13:30

Ik bestel mijn boodschappen vaak via AH, ook een super service. Je krijgt een sms zodra de bezorger je kant op komt, als er boodschappen vergeten zijn (gebeurd zelden) of iets is kapot (keertje gehad met andijvie, zak kapot) krijg je het bedrag bij de volgende bestelling retour. Houdbaarheid is vaak ruim een week. Met 4 kinderen voor mij echt een ideale oplossing.

Daardoor maak je helaas geen gekke dingen meer mee in de supermarkt :+

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 23:53

Ik werk zelf in een supermarkt en herken echt zoveel van de verhalen hier. :D

Ik heb op wat beestjes in de groente na zelf nog nooit iets geks gehad, gelukkig. Ik kreeg echt wel rillingen van sommige dingen hier, wat vies! :r

Ik moest trouwens erg lachen om de post over 'Het Blik', bedankt darvoor!

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Gekke supermarkt-taferelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 17:15

Ik heb bij Jumbo alleen nog maar gezien dat ze het aso vinden als een klant vraagt om de service die belooft wordt. Vindt het hierom ook een nare winkel. Ook ik ben fan van AH :)

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Gekke supermarkt-taferelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 17:14

Volgens mij heb ik deze nog niet gepost.. een tijdje terug waren mijn ouders een paar dagen weg en ging ik op de fiets boodschappen doen bij de Plus. Ik had een plastic tas meegenomen in mijn fietstas, maar ik was vergeten die mee te nemen de winkel in. Dus pak ik bij de kassa een tas (mooie groot en stevig, van jute) en trek ik aan het plastic dingetje waarmee de hengsels bij elkaar worden gehouden zodat die kapot gaat en de tas bruikbaar is, en loop ik met de tas in mijn hand langs de kassa. Vergeten te betalen.
Als mijn ouders weer thuis zijn laat ik aan m'n moeder zien dat ik die tas heb gekocht.. en moeder kijkt op het bonnetje en ziet 'm niet staan. Ik realiseer me wat er gebeurd is en ga een dag later met de tas terug naar de supermarkt om 'm alsnog te betalen. Toen werd ik héél raar aangekeken door het personeel. :+ Die vonden het een beetje onzin dat ik voor die 3 euro nog terug kwam.

BlackClaw

Berichten: 624
Geregistreerd: 01-01-13

Re: Gekke supermarkt-taferelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 17:55

Mijne is binnen!
Nu nog de hints langs gaan :)
Foto is gedraaid, telefoon doet stom maar erzat een zakje paarden snoepjes in, snoepjes voor mij, oogschaduw en een tunnel die ik zo aan de muizen ga geven!
Afbeelding

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 17:59

AbC456 schreef:
Mijne is binnen!
Nu nog de hints langs gaan :)
Foto is gedraaid, telefoon doet stom maar erzat een zakje paarden snoepjes in, snoepjes voor mij, oogschaduw en een tunnel die ik zo aan de muizen ga geven!
[ [url=m/MWu3n7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoort deze post in dit topic?

BlackClaw

Berichten: 624
Geregistreerd: 01-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 18:00

Fish_n_Chips schreef:
AbC456 schreef:
Mijne is binnen!
Nu nog de hints langs gaan :)
Foto is gedraaid, telefoon doet stom maar erzat een zakje paarden snoepjes in, snoepjes voor mij, oogschaduw en een tunnel die ik zo aan de muizen ga geven!
[ [url=m/MWu3n7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoort deze post in dit topic?


Nee minn telefoon doet raar zoals er stond ik tem even

Slagroomsoes

Berichten: 1749
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 18:01

Denk in het secret santa surprise topic :')

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Gekke supermarkt-taferelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 18:03

Zoiets vermoedde ik ook al, ja. Ik denk het Jeugd SSS-topic.

BlackClaw

Berichten: 624
Geregistreerd: 01-01-13

Re: Gekke supermarkt-taferelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 18:07

Klopt telefoon klikte dit topic aan dacht goed te zitten :')

magriet

Berichten: 2808
Geregistreerd: 04-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 19:52

Afgelopen zomer 2x een zakje beschimmelde kaas thuis in de koelkast gehad. Ws in de winkel al beschimmeld, ik ging er daar beter op letten en haalde er elke week wel een paar groene kazen uit. Van de bedrijfsleider kreeg ik niets, moest de oude inleveren en ja die bewaar ik natuurlijk niet een week bij warm weer. Van de kassajuffrouw kreeg ik na een klacht mijn kant wel een gratis pakje kaas mee