Gekke supermarkt-taferelen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 23:00

Maanlicht schreef:
Toen ik nog bij de AH werkte kwam er eens een gigantische tropische spin tussen de bananen vandaan, dat was deze:
[ Afbeelding ]


Jah... Ik slaap niet meer vannacht. Heb net bananen gekocht :')
Gelukkig zitten ze veilig in een bak in de koelkast :brr:

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 23:01

Het zou trouwens niet eens in me opkomen terug te gaan naar de winkel als er een beestje in mijn eten zit, ik vind dat niet zo heel raar, kan gebeuren toch?

Dingen zoals metaal en glas in eten zijn gewoon gevaarlijk, dat is schrikken als je zoiets tegen komt :=

jahoorisgoed

Berichten: 392
Geregistreerd: 12-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 23:04

Ik heb zelf gelukkig nog nooit zoiets gekocht, maar ik werk in de Jumbo en mensen komen de gekste dingen terugbrengen :+ . Dingen die nog lang niet over de datum horen te zijn, maar die je toch liever niet meer wil eten.
Ooit iemand die een pak zaagsel gekocht had, waar een bueno verpakking in bleek te zitten. De klant grapte nog dat als er een hele bueno in gezeten had, het niet zo erg geweest was, maar helaas was het alleen de verpakking :+ . En inderdaad wel eens een rups of slak in de broccoli.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 23:04

Maanlicht schreef:
UMayDream schreef:
Gatver, wat een verhalen komen hier voorbij. _O-

Ik vertrouw de verse munt van de supermarkt niet meer. Maakt niet uit waar ik het haal, zelfs nadat ik het grondig heb gewassen zitten er áltijd kleine insectjes in, die ik vervolgens in mijn muntthee terug vind. ^)


Ja vies he.. Ik heb het zelfs een keer in een café gehad, echt vol met kleine bladluisjes (of wat zijn het voor beestjes?). Was toen te onzeker om er iets van te zeggen, maar dat was echt niet meer normaal.

Toen ik nog bij de AH werkte kwam er eens een gigantische tropische spin tussen de bananen vandaan, dat was deze:
[ Afbeelding ]


Ik zit in een FB groep over reptielen/exotische dieren en je wil niet weten wat er af en toe voorbij komt aan dieren die zijn meegereisd. Van spinnen tot reptielen, schijnt nog best vaak te gebeuren.

Spelt

Berichten: 867
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 23:07

Maanlicht schreef:
UMayDream schreef:
Gatver, wat een verhalen komen hier voorbij. _O-

Ik vertrouw de verse munt van de supermarkt niet meer. Maakt niet uit waar ik het haal, zelfs nadat ik het grondig heb gewassen zitten er áltijd kleine insectjes in, die ik vervolgens in mijn muntthee terug vind. ^)


Ja vies he.. Ik heb het zelfs een keer in een café gehad, echt vol met kleine bladluisjes (of wat zijn het voor beestjes?). Was toen te onzeker om er iets van te zeggen, maar dat was echt niet meer normaal.

Toen ik nog bij de AH werkte kwam er eens een gigantische tropische spin tussen de bananen vandaan, dat was deze:
[ Afbeelding ]


Dit was echt mijn allergrootste angst in die 3 jaar dat ik op een groente afdeling heb gewerkt in een supermarkt :') Gelukkig heb ik er nooit een gevonden.

Laptopmuis
Berichten: 3142
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 23:08

Oh van alles. Eens een 4-pack blikjes frisdrank gekocht waarvan er 1 leeg was. Doosje luchtverfrisser waar er maar 1 zat in plaats van 2. Iets gekocht wat bijna een jaar van de datum was....

Heb ook eens ijsjes gekocht die duidelijk helemaal gesmolten waren er opnieuw ingevroren waren in de winkel (was blijkbaar mis gegaan met de vracht).

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Gekke supermarkt-taferelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 23:15

Ik koop regelmatig een doosje roomsoezen bij de jumbo. Moeten er 11 inzitten had er laatst 9, nouja oke. Maar ook wel eens gewoon lege roomsoezen... zo bummer :')

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 23:19

wiebke schreef:
Dat is wel apart ja, een half lege (of volle) doos ijsjes kopen!

Ik kocht een hele tijd de gezouten zonnebloempitten in schil van Baktat bij de Jumbo. Dus ik zit op de bank lekker te knagen op mijn zonnebloempitten.. zie ik een soort draadje aan het pitje zitten. Niks aan het handje zou je denken.. Totdat ik weer een draadje zie.. :o?

Dus ik gooi alle pitten op het aanrecht, zie ik dat er een bonk SPINNENWEB in zit! :wow: :wow: :wow: :wow:

Blijkbaar zat er in de pitten een spin die meeverpakt was.. ik heb echt moeten kótsen! De reactie van Jumbo: 'Wij kopen ze ook maar van de leverancier en kunnen er niks aan doen' -O-

Heb een klachtenbrief naar leverancier gestuurd met een foto, kreeg een doos met was blikjes drinken..en een excuus.

Hoogstwaarschijnlijk geen spinnenweb maar het spinsel van de rupsen van meelmotten. Die beesten zitten regelmatig in graan-, zaden- en notenproducten en plakken dan de boel samen met spinseldraden.

Vjestagirl

Berichten: 26664
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Gekke supermarkt-taferelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 23:46

Toen mijn broer nog bij de AH werkte heeft hij ook wel eens een vogelspin in een doos bananen gevonden. Achter gezet met een groot vel met "gereserveerd" erop (om te voorkomen dat zijn collega's de doos zouden pakken of bang zouden worden) en toen de dierenambulance gebeld...

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: Gekke supermarkt-taferelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 23:50

Wel eens stukjes bot in het gehakt gehad. Mijn vader had een hap van zijn gehaktbal genomen en beet op zo´n stukje bot en jawel hoor stuk kies afgebroken, die was niet blij.

Ladyingreen

Berichten: 241
Geregistreerd: 03-06-16

Re: Gekke supermarkt-taferelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 23:58

Een rupsje in een zakje gewassen sla. Had toen al wel bijna alles opgegeten toen ik hem zag. Ik kreeg geloof ik een bon van € 5,-.

xxrossiexx
Berichten: 922
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 00:17

Oh wat een heerlijk topic!
Ik heb 1 keer iets meegemaakt qua eten.
Had trek dus dacht lekker broodje hagelslag te gaan eten.
Pak een nieuw pak hagelslag, smeer mijn boterham, hagelslag erop en klaar.
Neem 3 happen en denk: "hè die hagelslag beweegt"
Staat er niet verder bij stil... neem nog een hap en denk tijdens het kauwen:"hè een hagelslag die beweegt?? (Dat met een verbaasd (muntjes vallend) stemmetje in mijn hoofd). Kijk op het broodje en zie dat de bewegende hagelslag een nijptang was....
Het bord waarop dit verschrikkelijke lekkere gerechten werd geserveerd heeft het niet overleeft :') (en mijn maaginhoud ook niet)

secricible

Berichten: 25709
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 00:21

Mijn moeder heeft ooit glas in een potje babyvoeding gevonden. Werd idd heel serieus opgenomen.

Ik had afgelopen week een bakje garnalen van jumbo van 150gr waar 120gr in zat. Ga me dan echt afvragen hoe vaak dat gebeurt zonder dat we het weten. Normaal weeg ik die bakjes thuis niet na, kwam er nu achter omdat ik 3x 50gr wilde afwegen en na 2x nog maar 3garnalen had. Hmmm....

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 00:27

xxrossiexx schreef:
Oh wat een heerlijk topic!
Ik heb 1 keer iets meegemaakt qua eten.
Had trek dus dacht lekker broodje hagelslag te gaan eten.
Pak een nieuw pak hagelslag, smeer mijn boterham, hagelslag erop en klaar.
Neem 3 happen en denk: "hè die hagelslag beweegt"
Staat er niet verder bij stil... neem nog een hap en denk tijdens het kauwen:"hè een hagelslag die beweegt?? (Dat met een verbaasd (muntjes vallend) stemmetje in mijn hoofd). Kijk op het broodje en zie dat de bewegende hagelslag een nijptang was....
Het bord waarop dit verschrikkelijke lekkere gerechten werd geserveerd heeft het niet overleeft :') (en mijn maaginhoud ook niet)

Zo ik moest echt even googelen, ik zat met dit in m'n hoofd _O- :
Afbeelding

Hier nog nooit gekkigheid gehad met supermarkt aankopen, gelukkig :=

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 00:29

xDenies schreef:
Veren in mijn frikandel. Sindsdien eet ik nooit meer frikandellen. Helaas niets meer geeaan toen. Gekocht bij bas van der heijden.


Dat heb ik 20 jaar geleden ook gehad. Heel die frikandel in stukjes gehakt om te kijken of er meer zaten, dat gelukkig niet maar hoefde hem ook niet meer.


xxrossiexx schreef:
Kijk op het broodje en zie dat de bewegende hagelslag een nijptang was....
Het bord waarop dit verschrikkelijke lekkere gerechten werd geserveerd heeft het niet overleeft :') (en mijn maaginhoud ook niet)


Een nijptang?

Edit: ook maar gegoogled, ik noem die dingen oorwurm.

Palmera

Berichten: 9487
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 00:55

Fenrir schreef:
Het zou trouwens niet eens in me opkomen terug te gaan naar de winkel als er een beestje in mijn eten zit, ik vind dat niet zo heel raar, kan gebeuren toch?

Dingen zoals metaal en glas in eten zijn gewoon gevaarlijk, dat is schrikken als je zoiets tegen komt :=

Ik vind het ook bizar om te lezen hoeveel mensen er terug gaan om een beestje in verse waar. Verse waar controleer je toch ook zelf als je het wast/snijdt/bereidt?

Bij fabrieksproducten ligt dat uiteraard anders, en daar hoort zeker geen metaal/plastic/nagels/etc in.

Anoniem

Re: Gekke supermarkt-taferelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 01:09

Ik had eens karton in mijn vissticks , sindsdien eet ik ze niet meer :+

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 01:11

Mijn oma heeft een keer een scheermesje in een after eight chocolaatje gevonden..

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Re: Gekke supermarkt-taferelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 01:37

Bij de Plus waar een bord stond met iets van als je iets vindt wat niet vers is krijg je een tas fruit. HA CHALLENGE ACCEPTED.

Raad eens wie de winkel uit liep met gratis fruit :Y).

__Elizabeth

Berichten: 2889
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Nackawic, New Brunswick, Canada, World

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 01:59

Ierpier schreef:
Bij de Plus waar een bord stond met iets van als je iets vindt wat niet vers is krijg je een tas fruit. HA CHALLENGE ACCEPTED.

Raad eens wie de winkel uit liep met gratis fruit :Y).


Dat vind ik dus niet kunnen :n

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 02:06

__Elizabeth schreef:
Ierpier schreef:
Bij de Plus waar een bord stond met iets van als je iets vindt wat niet vers is krijg je een tas fruit. HA CHALLENGE ACCEPTED.

Raad eens wie de winkel uit liep met gratis fruit :Y).


Dat vind ik dus niet kunnen :n

In my defence: is al een tijd geleden en we (ik en mijn broertjes) waren nieuwsgierig of het zou lukken :'). Helemaal netjes is het niet nee, dat ben ik met je eens :)).

heidy_wilco

Berichten: 4479
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 02:16

Smee__ schreef:
xxrossiexx schreef:
Oh wat een heerlijk topic!
Ik heb 1 keer iets meegemaakt qua eten.
Had trek dus dacht lekker broodje hagelslag te gaan eten.
Pak een nieuw pak hagelslag, smeer mijn boterham, hagelslag erop en klaar.
Neem 3 happen en denk: "hè die hagelslag beweegt"
Staat er niet verder bij stil... neem nog een hap en denk tijdens het kauwen:"hè een hagelslag die beweegt?? (Dat met een verbaasd (muntjes vallend) stemmetje in mijn hoofd). Kijk op het broodje en zie dat de bewegende hagelslag een nijptang was....
Het bord waarop dit verschrikkelijke lekkere gerechten werd geserveerd heeft het niet overleeft :') (en mijn maaginhoud ook niet)

Zo ik moest echt even googelen, ik zat met dit in m'n hoofd _O- :
[ Afbeelding ]

Hier nog nooit gekkigheid gehad met supermarkt aankopen, gelukkig :=


Haha, als noordeling en oosterling is dat een heel gewoon woord :') ik moest gelijk aan die knijpers denken die voorop de kop zit. Brr... vind ze normaal al verschrikkelijk maar om het ook nog in je eten te hebben!

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 02:18

Heb zo ook nog een heerlijk verhaal

Toen ik klein was haalde mijn moeder altijd van Lays die 15 packs zakken chips (helft met paprika en andere naturel)

Ik was echt zo verzot op die dingen maar op een dag had ik een leeg zakje waar maar 3 chipjes in zaten. En juist omdat ik er zo verzot op ben kwam het ook erg vaak voor dat ik op familiefoto's met een zakje chips in de handen stond :') Dus mijn moeder zo een paar van die fotootjes doorgestuurd naar Lays om aan te tonen hoeveel der kleine meid van chips houdt

En inderdaad, na een tijdje kwam een reactie. Een enorme doos gevuld met allemaal verschillende zakjes Lays chips en een foto van hun prikbord wat in de kantine hing, met een van de fotootjes van mij erop :)

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 02:32

heidy_wilco schreef:
Haha, als noordeling en oosterling is dat een heel gewoon woord :') ik moest gelijk aan die knijpers denken die voorop de kop zit. Brr... vind ze normaal al verschrikkelijk maar om het ook nog in je eten te hebben!

Ja ik ken het gewoon als oorwurm/oorkruiper :P Maar inderdaad, moet er niet aan denken om dat in m'n eten te vinden :r

TurdusMerula

Berichten: 23914
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Gekke supermarkt-taferelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 02:48

Een foto van jezelf in de kantine, dat is hilarisch. :')

Overigens vind ik insecten en rupsen enzo in mijn eten ondertussen redelijk 'normaal'. Niet dat het nu standaard is maar dat kan gewoon gebeuren. Goed checken, wassen en opletten vóór het snijden! (Ik spreek uit ervaring :P ).

Vind de reactie over rupsen in een potje dan ook wel tof!

Gevaarlijke producten of al flink bewerkt is idd anders...