twijfels of co ouderschap wel werkt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30245
Geregistreerd: 08-10-05

Re: twijfels of co ouderschap wel werkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 22:26

CJG al geprobeerd?

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Re: twijfels of co ouderschap wel werkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 01:54

Maar wat is het punt van het niet in willen schakelen van veilig thuis dan? Die hebben in principe wel mensen in huis die uit gaan van het belang van het kind. Misschien dat ze ook voor jouw situatie wel een weg hebben?

Ik vind het trouwens wel een beetje raar van de huisarts...wat voor reden geeft hij om de verwijzing niet te geven en jou veilig thuis in te laten schakelen?

Storm

Berichten: 20857
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: twijfels of co ouderschap wel werkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 16:44

Ik vermoed (en dat vind ik heel logisch) dat de TS het te ver vind gaan om veilig thuis in te schakelen. Ze gaat goed met haar ex, er is geen direct gevaar. Als ze nu veilig thuis inschakeld is dat wel heel erg naar voor haar ex en voelt dat als een flinke schop onder de gordel.

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 18:55

Ik vind het niet heel erg goed met je gaan als je een alcoholverslaving hebt om eerlijk te zijn.. Het klinkt mij helemaal niet als een stabiel thuis in de oren. Vind het prijzenswaardig dat je de vader-dochter band goed wilt houden maar ik denk dat het hier voor alle partijen beter is als dochter af en toe een weekendje naar papa gaat in plaats van 5 dagen achter elkaar. Totdat hij écht een stabiel thuis kan bieden.

Storm

Berichten: 20857
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: twijfels of co ouderschap wel werkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:10

Het ís ook niet stabiel. Maar om meteen veilig thuis in te schakelen...

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 01:15

Maar naar mijn weten sleept veilig thuis echt niet direct t kind uit huis en wordt de vader de omgang ontzegd, tenzij de situatie daar om vraagt natuurlijk. En ts wil een en ander gewoon goed voor haar kind geregeld hebben, dan wel niet met medewerking van haar ex. Ik weet niet of veilig thuis daar ook niet iets in kan bemiddelen. Het gaat er uiteindelijk toch om dat het kind een veilig thuis heeft en dat ts denkt dat dit tijdens de dagen bij haar ex niet het geval is.
Daarnaast kan veilig thuis misschien wel een andere instantie aanwijzen als zij niets kunnen. Als de huisarts je verwijzing niet wil schrijven, kun je beter zoveel mogelijk wegen bewandelen lijkt me.

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 10:39


moonprayer

Berichten: 2394
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 10:53

@Siesjuh, hij zegt dat mijn hulpvraag niet opvoed technisch is. maar gaat over veiligheid.

en Storm, inderdaad ik vind dat nogal een stap, kan een messteek in zijn rug zijn terwijl ik wél zie dat hij het echt probeert en dat waardeer ik, ik durf te zeggen dat hij beter bezig is dan een vader die fulltime werkt en als hij thuis komt geen gezeur wil horen en zijn kind(eren) amper ziet.

hij heeft wel echt aandacht voor haar en gaat wandelen of lezen oid.

Ik denk zelf, en hij geeft dat ook aan, dat hij er baat bij heeft als er wel hulp is voor sommige momenten wanneer hij zijn "cool" verliest en het even te zwaar is.

KOPP heb ik naar geïnformeerd, maar ik kan dat niet gang zetten werd mij verteld, en hij zit niet bij de GGZ Maar bij Syneda.
Heb hem wel aangegeven of hij wil informeren of zei via hem zoiets kunnen inschakelen.

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 11:09

Ik ben het misschien een beetje uit het oog verloren dus ik vraag het nog maar even. Wat wil/verwacht jij nu zelf eigenlijk? Ex bedoeld het goed, maar het is niet 100% en heel veel instanties die verbetering kunnen bieden schuif je van de baan. Dus hoe verwacht je dat er de juiste hulp gaat komen of dat er iets gaat veranderen?

moonprayer

Berichten: 2394
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 11:12

Ik heb niet het idee dat ik veel instanties van de baan schuif.
Ik heb een doorverwijzing van de huisarts nodig om bij jeugdhulp aan te kunnen kloppen, die krijg ik niet. via de GGZ mag ik niets doen omdat ik geen cliënt ben. en Syneda heeft geen team wat zich inzet voor de kinderen van...

wat ik wil is iemand die kijkt naar de situatie en kan bepalen wat verstandig is met oog op onze dochter, en waar verbetering moet beginnen, en waar we naar toe kunnen werken zodat er wél gezond co-ouderschap kan bestaan.

Balte

Berichten: 3557
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 11:15

Kan je het niet gewoon in onderling overleg met hem oplossen? Dat jullie samen rond de tafel gaan zitten, hij aangeeft wat voor hem haalbaar is, jij dat voor jezelf checkt als zijnde veilig genoeg en dat jullie dat desnoods op papier zetten?

Toen wij met de akte naar de notaris trokken, gaf de advocaat dat als goede raad, denk dat het ook zelfs in de akte staat. Probeer in eerste instantie in onderling overleg dingen op te lossen en pas dan verdere stappen te ondernemen.

Misschien komt hij zelf wel met voorstellen rond instanties die hem kunnen bij staan? Enzovoort?

senna21

Berichten: 11873
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 11:36

Wat frustrerend. Misschien toch eens bellen met veilig thuis om de situatie voor te leggen. Ze zijn er niet op uit om kinderen bij een ouder weg te halen.

moonprayer

Berichten: 2394
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Friesland

Re: twijfels of co ouderschap wel werkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 11:46

ik heb met veilig thuis gebeld, die zegt.. jeugdhulp of het wijkteam daar kun je beter terecht omdat er geen directe dreiging van geweld of misbruik is.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30245
Geregistreerd: 08-10-05

Re: twijfels of co ouderschap wel werkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 12:03

Dus: wijkteam (hebben jullie geen centrum voor jeugd en gezin? )

Majabeestje
Berichten: 3809
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 12:05

En daar ga je weer.. van kastje naar de muur..
Jeugdhulp, is dat het CJG bij jullie? Heb je geen verwijzing voor nodig van de huisarts.
Open spreekuur maatschappelijk werk? Vanuit daar kunnen ze je ook naar de juiste richting helpen.

Niet om jou te demotiveren maar dit kan best een langdurig, moeilijk traject worden.

Rocamor

Berichten: 10915
Geregistreerd: 21-11-02

Re: twijfels of co ouderschap wel werkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 13:57

Ts, overleg eens met school maatschappelijk werk. Eventueel met vader erbij. Zij hakken vaker met dit soort bijltjes en hebben vast wel adressen die jullie zouden kunnen ondersteunen.

Hoe frusterend het nu ook voor je is, ik heb respect voor je aanpak

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: twijfels of co ouderschap wel werkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 03:35

Kan je niet bij een andere huisarts terrechta? Wat een stuk appeltaart is je huisarts namelijk!