Is het het nog waard?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CurlyCoat

Berichten: 235
Geregistreerd: 17-04-16
Woonplaats: Veenendaal

Is het het nog waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 15:21

Ik kon even geen andere titel bedenken.

Volgende maand ben ik alweer 2 jaar samen met mijn vriend.
Vanaf het begin hebben we al aardig wat gedoe gehad, ik heb mijn ex voor hem verlaten, kwam daardoor weer bij mijn ouders thuis te wonen, mijn vriend en ik werden bedreigt door mijn ex, ik voelde me niet thuis bij mijn ouders (ik had het idee dat ze mijn ex meer als zoon zagen dan mij als hun dochter en voelde me totaal niet gesteund), en daarom zijn wij samen 100 km verderop (Amsterdam) gaan wonen omdat mijn vriend daar wilde studeren.

Nu is Amsterdam geen hele goedkope plek om te wonen en we hadden dus een aardig kostenplaatje elke maand.
In het begin ging dit redelijk, ik had al vrij snel werk, mijn vriend kreeg werk en hij ging zo afentoe eens naar de universiteit voor zijn studie.
Helaas had hij het niet erg naar zijn zin op zijn werk, en heeft daarom zonder met mij te overleggen na een maand ontslag genomen.
Hier was ik natuurlijk niet blij mee, vond dit absoluut niet verstandig en vond dat hij eigenlijk eerst had moeten zorgen voor een andere baan ipv gelijk ontslag te nemen, maarja het was al gebeurd dus niks meer aan te doen.

Helaas kon hij geen werk vinden, en ik maakte me steeds meer zorgen over hoe we rond zouden moeten komen.
Toch wist hij mij elke keer weer gerust te stellen met het verhaal dat we met zijn stufi (€1000 pm) en mijn salaris alles prima moesten redden.
Helaas heeft mijn vriend ook een verslaving, blowen, en het geld ging hierdoor elke keer toch weer erg hard.
Hij probeerde steeds te stoppen, maar helaas wilde dit niet helemaal lukken.

Na een paar maanden, was hij ook maar een paar keer op de universiteit geweest, en besloot hij toch met de studie te stoppen.
Stufi werd dus stopgezet en we kregen één of andere boete (weet even zo gauw niet meer wat dit precies voor boete was).
Nu hadden we dus alleen mijn loon nog maar, en hij had nogsteeds geen baan.
Of hij wel erg actief was om naar een baan te zoeken, betwijfel ik eerlijk gezegd ook.
Ik kwam laatst een motivatie brief tegen op zijn laptop en daar stond zoiets in als:

"Beste Heer/Mevrouw,
Mijn naam is P en het lijkt mij erg leuk om in Uw restaurant te komen werken.'

Niet erg motiverend.. :n

Na een jaar in Amsterdam gewoond te hebben, was ons geld (lees: Mijn geld, inclusief al mijn spaargeld) op en begonnen we ons echt zorgen te maken hoe we de huur moesten gaan betalen.
Mijn schoonmoeder heeft ons toen voorgesteld om bij haar te komen wonen zodat we alles weer een beetje op orde konden krijgen.

Zo gezegd, zo gedaan.
Ik heb mijn baan opgezegd, we zijn onze spullen gaan pakken en even later woonden we bij mijn schoonmoeder.
Zelf had ik binnen een maand een nieuwe baan, maar mijn vriend, die bleef ongemotiveerd.
Hij heeft een aantal jaar terug zijn vader verloren, en omdat hij daar nogsteeds moeite mee had, kon hij zich niet op zijn werk consenteren was zijn verhaal.

Nouja, we hoeven geen huur te betalen, hooguit afentoe wat boodschappen en gewoon onze vaste lasten, dus zijn moeder en ik hebben gezegd, neem een paar maanden de tijd om jezelf wat terug te vinden en kijk daarna weer verder.
Dit vond hij wel een goed idee.

Je zou zeggen dat we het financieel nu makkelijk moeten redden zonder huur etc. maar helaas..
Meneer neemt erg vaak mijn pinpas mee, en kan soms wel €100 per week pinnen als hij niet uit kijkt, omdat hij dan met wat vrienden gaat eten bij de snackbar oid.
We redden het dus nogsteeds niet om elke maand uit te komen..

Verder zegt hij nu gestopt te zijn met blowen en roken, maar soms stinkt hij ontzettend naar wiet.
Hij zegt dan zelf niet geblowd te hebben, maar dat één van zijn vrienden heeft geblowd, dat hij daardoor misschien ook daar naar stinkt (terwijl hij eerst altijd zei dat zijn vrienden niet blowen).
Ik betwijfel het dus dat al dat geld ook daadwerkelijk naar "eten" gaat..

Nu zijn we dus alweer bijna 2 jaar samen, en ondanks dat hij nu sinds 2 weken werk gevonden heeft, betwijfel ik of we het ooit financieel gaan redden.
Hij kan totaal niet met geld om gaan, en ik heb de afgelopen twee jaar al zijn schulden en rekeningen kunnen betalen, wat ik nu toch echt zat aan het worden ben.
Ik wil niet de rest van mijn leven mezelf druk hoeven te maken over geld.
Daarnaast liegt hij veel over het blowen van hem, terwijl ik best snap dat hij een keer blowt als hij weer een moeilijk moment heeft, zolang hij dat dan ook eerlijk zegt.
Dit heb ik hem ook altijd gezegd, maar helaas hij blijft erover liegen.

Ik begin ook steeds meer te twijfelen of hij wel mijn type is, of wij wel een toekomst samen hebben.
Zoals ik al zei, ik wil me niet constant druk hoeven te maken over geld, en of we het allemaal wel kunnen redden, of ik ooit mijn droom in vervulling kan laten gaan.
Mijn vriend is zoals je leest totaal niet ondernemend, is liever aan het lamballen dan dat hij wat nuttigs doet, ik weet meer van auto's dan hij en is eerder een balletje dan stoer.
Terwijl ik juist op stoere jongens val, die lekker bezig kunnen zijn met hun auto, die weten wat ze willen..

Het is misschien een beetje lang en verwarrend verhaal geworden, dus respect als jullie het helemaal gelezen hebben!

Wat ik hier mee wil bereiken?
Dat weet ik eigenlijk niet zo goed.
Hoopte eigenlijk dat het wat op zou luchten als ik het van me af zou schrijven.
Hebben wij een toekomst denken jullie? Of is het beter er een eind aan te maken?

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Is het het nog waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:25

Ik ga geen relatie voor het leven aan met iemand die zijn verslaving belangrijker vindt dan zijn partner. Dus wat dat betreft ben ik erg zwart-wit.

Wat betreft de sollicitatie brieven; die schrijf ik ook voor mn man omdat hij het gewoon écht niet kan. Terwijl hij wel een goede en gemotiveerde werknemer is, maar hij kan zichzelf op papier niet goed uitdrukken. Dus wat dat betreft hoeft dat niet wat te maken te hebben met motivatie.

Maar goed, de vraag hier is: zie jij jezelf nog 30 jaar in deze relatie? En gaat hij veranderen?

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:28

Ehm, ik denk dat zelf héél goed het antwoord op die vragen weet.
Lees anders je OP eens terug, staat vol met hints ;) .
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 13-02-17 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

MoSt81
Berichten: 1469
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:28

Ik denk dat je het antwoord wel weet. Respect dat je het zo lang hebt volgehouden. Maar toch erg dat jij nu al je spaargeld kwijt bent om zijn schulden te betalen. Ik zou sowieso je pinpas niet meer meegeven. Hij werkt nu weer zelf dus kan zelf zijn eten (en wiet) betalen.

Ik zou zelfs zover gaan dat ik hem in ieder geval mijn spaargeld terug zou laten betalen nu hij weer geld heeft. Maar dat ben ik :o

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:28

Eerlijk? Als ik je verhaal zo lees, heb je diep van binnen je keus al gemaakt denk ik....

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:29

Tja, je hebt hem twee jaar lang ook geen strobreed in de weg gelegd en zelfs zijn verslaving bekostigd. Dus een stuk van zijn gedrag is ook aan je eigen houding te wijten. Schiet je nu niets mee op maar stel jezelf gewoon de vraag of je met hem een toekomst op kunt bouwen of dat je waarschijnlijk de rest van je leven voor zijn gedrag op wil draaien. Ik was er allang van door geweest maar ja, mensen hebben niet allemaal dezelfde insteek mbt tot drugs en daarbij het geld van iemand anders gebruiken. Succes en sterkte, lees je eigen stukje nog maar eens door.

CurlyCoat

Berichten: 235
Geregistreerd: 17-04-16
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 15:31

Ik begin inderdaad steeds meer te denken dat hij niet meer zal veranderen, en dat we altijd problemen met geld zullen heb, hoeveel we ook zullen gaan verdienen.
Als hij zo blijft, hou ik het geen 30 jaar meer vol.

Wat die sollicitaties betreft, ik weet dat hij zich juist erg goed kan uitdrukken op papier en juist minder zo face-to-face.
Daarom betwijfel ik of hij wel zijn best deed om werk te zoeken.

Soms lijkt het me gewoon heerlijk om zelf een eigen plekje te hebben.
Mijn eigen wereldje, zonder relatie.
Daar schrik ik soms heel erg van als ik daar aan denk.

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:31

Mag ik opmerken dat jij hem in zijn huidige staat 'helpt' te blijven?

Is misschien een harde opmerking hoor, maar hij kan jouw pinpas meenemen en zonder echte consequenties 100e per week pinnen. Dat lijkt me een comfortabel leventje om lekker verder te gaan.
Ik denk dat je hem kunt motiveren om meer te gaan doen door grenzen te stellen aan zijn gedrag. Jouw geld, samen eten, maar blowen of snackbar met vrienden kan hij om vragen/fixen bij iemand anders. En als hij vraagt mag jij nee zeggen.

Wees duidelijk in wat jij wilt, laat hem bijvoorbeeld merken dat je deze financiële situatie niet trekt en dat het anders moet. Aan zijn reactie of gedrag de maand daaropvolgend merk je echt wel of hij zo graag bij jou wil zijn of bij jouw centjes.

Winged

Berichten: 33026
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:32

Waarom geef je hem jouw pinpas??

En ik denk ook dat jij zelf het antwoord al lang weet. Stel jezelf de vraag 'maakt hij jou gelukkig'

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:32

meid, serieus? :x

Ik denk dat je het zelf al schrijft.
Jij probeert alles netjes op orde te krijgen en te hebben, hij doet daar niet aan mee.
Hij geeft bovendien jouw (spaar)geld uit!

Ik zou vanaf NU beginnen je pinpas bij je te houden, het is toch van de zotte dat hij jouw geld uitgeeft? Al helemaal aan zulke nutteloze zaken?

Houd het simpel; heeft hij werk waarmee hij geld verdient, dan kan hij dat uitgeven. niet het jouwe.
Los daarvan denk ik dat je heel snel weg moet wezen, maar dat kan niemand je vertellen, dat moet je zelf doen..

Ik denk dat je beter verdient :*

Edit: Mirriezz heeft absoluut een punt dat je zijn makkelijke manier van doen in stand houdt
Laatst bijgewerkt door Irene2 op 13-02-17 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:35

Ik denk dat jij eens moet gaan doen wat je vriend allang gedaan heeft; voor jezelf kiezen.

JoltsjeJarig

Berichten: 9027
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:35

Wat de rest ook zegt. Volgens mij heb jij je besluit al genomen en moet je alleen de knoop nog doorhakken.

Wbt je vriendje.. erg lastig. Hij is gewoon echt nog niet volwassen. Dit is echt puber gedrag en bij de meeste jongens waait het over. Of fat bij jou vriend zo is. Geen idee, zo komt het eerlijk gezegd niet over.

Wees veel strenger en hou je geld voor jezelf. Dan komt de ware aard boven. Dan gaat hij of aan de slag of het blijft erbij en dan weet je genoeg

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:36

Mijn idee: andere bankrekening en pinpass zodat hij niet meer aan jouw geld kan en eventueel met je ouders gaan praten dat je indien nodig snel ergens terrecht kan. De situatie waarin je nu zit lijk tmij onhoudbaar.

MarliesV

Berichten: 15189
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:36

Hou je nog van hem? Zie je een toekomst met hem als er niets veranderd?
Nee en nee? Dan is het uitgemaakt zaak.
Ja en nee, idem

Alleen als je op beide ja kan zeggen zou ik blijven, maar alleen houden van zonder toekomst is niet voldoende....

DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:37

Ik denk er inderdaad ook hetzelfde over..


Volgens mij ben jij niet gelukkig op de manier hoe het nu gaat en ik ben bang, dat het altijd moeilijk zal blijven....

Ik heb eigenlijk ook jaren geleden eerder moeten stoppen met mijn relatie, maar als je er midden in zit, is het zo ontzettend moeilijk...

Kies voor jezelf, bouw zelf een toekomst op, ga even lekker zelf sparen, kiezen waar je alles aan uitgeeft etc.. Zie dit maar als een leermoment in je leven

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Is het het nog waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:43

Ik ga mee met wat de rest zegt, ik denk dat het voor jou al lang gedaan is maar dat je nog om hem geeft en hem niet wilt kwetsen.
Je denkt dat het erger gaat worden als je bij hem weg gaat en wilt dit niet op je geweten hebben?
Zo een beeld krijg ik, maar verbeter me als ik fout zit hoor! :)

Ik denk echt dat je aan jezelf moet gaan denken nu.
Hij moet maar eens eerst zijn leven onder controle krijgen. Dat lukt niet met jou hulp, blijkbaar, dus dan moet ie het maar zelf proberen.
Dit gaat je anders meer kosten dan alleen maar al je spaargeld ben ik bang.

CurlyCoat

Berichten: 235
Geregistreerd: 17-04-16
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 15:44

Wat een hoop reacties al!

Mijn pinpas zit in mijn telefoon hoesje, daar haalt hij hem weleens gewoon uit.
Soms vraagt hij van "Ik ga even naar M en L en we gaan naar de snackbar, is het goed dat ik je pinpas mee neem?"
Dan ben ik inderdaad zo stom om ja te zeggen..
Ik moet echt leren nee te zeggen.
Heb hem er ook weleens mee geconfronteerd dat hij dan die week weer een hoop geld gepint heeft en dat dat niet kan.
Dan komt hij weer met "Sorry, ik zal er op letten en zal minder vaak in de stad gaan eten'.
Dat gaat dan een week of hooguit twee goed, en dan gaat het daarna idd weer net zo hard..

Ik kwam net deze quote tegen, misschien daar maar naar luisteren?
Maybe it´s not always about fixing something that is broken. Maybe it´s about starting over and creating something better.

Toch zie ik er heel erg tegenop om te vertellen mocht ik echt besluiten bij hem weg te gaan.
Ik weet dat hij wel heel veel van mij houdt en dat hij heel erg gekwetst zou zijn.
Daarbij wonen we bij zijn moeder, die op het moment een sollicitatie heeft lopen bij een bedrijf waar ze veel zal moeten vliegen.
Het was dus de bedoeling dat mijn vriend en ik in dit huis zouden blijven wonen en voor de beesten zouden zorgen, en dat zij op zoek zou gaan naar een huisje vlak bij het vliegveld.
Maar als ik weg ga, zal mijn vriend dit huis sowieso niet kunnen betalen, en dat zou dus betekenen dat mijn schoonmoeder die baan niet kan nemen, terwijl ik haar die baan echt gun!
Pff waarom breng ik mezelf toch altijd in moeilijkheden..

Ik zal inderdaad ook binnenkort eens bij mijn ouders langs gaan en dit hele verhaal vertellen (zij weten hier niets van).
En dan maar hopen dat ik daar terecht kan mocht ik de knoop doorhakken..

Winged

Berichten: 33026
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:45

CurlyCoat schreef:
Mijn pinpas zit in mijn telefoon hoesje, daar haalt hij hem weleens gewoon uit.


Dus hij blowt en steelt van je? Eigenlijk? Wat een grapjas -O-

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:46

Zo te lezen ben jij juist zeer ambitieus en gemotiveerd. Juist dan lijkt het me nog frustrerender om zo n vriend te hebben. Die verslaving is nog tot daar aan toe. Mijn vriend rookte en ik wilde echt dat hij daar mee stopte. Dat heeft ook lang geduurd. Inmiddels is hij al 6 maanden gestopt en dat weet ik 100% zeker, dus ben nu trots. Dat hij zijn verslaving boven jou verkiest vind ik dan ook niet helemaal waar, want het kan voor iemand die ergens verslaafd aan is écht heel moeilijk zijn.
Ik zou het alleen echt niet kunnen pikken als ik hard werk en mijn best doe, en hij er maar een beetje met de pet naar gooit. Of nóg sterker, mijn welverdiende geld op zou gaan maken. Dat moet je niet accepteren!
Ik begrijp dat het voor jou meerdere kanten heeft, maar als ik dit zo lees zou ik er als ik jou was echt mee stoppen. Het klinkt niet als een fijne relatie.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:47

Zoals anderen al zeggen, volgens mij heb jij je keuze stiekem al gemaakt, nu nog een kwestie van uiten.

Toen ik jong was, zo'n 15 jaar oud, had ik ook een vriendje die niet met geld om kon gaan. Hij was twee jaartjes ouder dan ik. Een mega gat in zijn handen, zijn ouders die al zijn schulden telkens maar kwijtscholden of betaalden en het hem heel makkelijk maken om zo'n luxe leventje te leiden. Ook hij kon geen baan aanhouden of een studie afmaken. Ook liegen over blowen e.d. Toen ik 19 werd, was ik het zo zat dat ik het heb uitgemaakt. Maar goed, ik woonde nog thuis en was zelf student dus veel 'geld' heb ik niet aan hem opgemaakt natuurlijk.

Ik kom hem af en toe nog eens tegen en het is , 10 jaar later, nog steeds een lambal, met een drugsverslaafd vriendinnetje dus die houden elkaar mooi in stand. Moraal van het verhaal, ik denk niet dat iemand zo drastisch kan veranderen, je bent een lambal of je bent het niet.

Lang verhaal, excuses, maar ga voor jezelf na wat JIJ wil over bijvoorbeeld 5 jaar, en past hij in dat plaatje, nee? Dan zou ik er een punt achter zetten.

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:48

Ik vind je wel sterk overkomen trouwens. Ik denk dat je heel goed weet wat je moet doen. En het eerste is duidelijker zijn en gewoon Nee zeggen als hij je pinpas wil. Nee, je gaat niet eten in de stad, dat is duur en dat geld kunnen we niet missen. En dan moet je kijken hoe hij gaat reageren. Eigenlijk kan je daar goed uit opmaken of jullie een toekomst hebben. Of hij begrijpt het en gaat er iets aan doen. Of hij wordt boos omdat hij jouw geld niet meer kan opmaken en niet meer kan blowen en wil er niks aan doen om te veranderen.

MoSt81
Berichten: 1469
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:50

Heel hard gezegd is zijn moeder niet jou verantwoordelijkheid. Zij kan deze baan evengoed nemen. Voel je daar aub niet verantwoordelijk voor, jij kunt niet zo verder leven alleen voor haar.

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:52

CurlyCoat schreef:
Wat een hoop reacties al!

Het was dus de bedoeling dat mijn vriend en ik in dit huis zouden blijven wonen en voor de beesten zouden zorgen, en dat zij op zoek zou gaan naar een huisje vlak bij het vliegveld.
Maar als ik weg ga, zal mijn vriend dit huis sowieso niet kunnen betalen, en dat zou dus betekenen dat mijn schoonmoeder die baan niet kan nemen, terwijl ik haar die baan echt gun!
Pff waarom breng ik mezelf toch altijd in moeilijkheden..

Ik zal inderdaad ook binnenkort eens bij mijn ouders langs gaan en dit hele verhaal vertellen (zij weten hier niets van).
En dan maar hopen dat ik daar terecht kan mocht ik de knoop doorhakken..

Om het even heel rechtuit te zeggen maar dat is toch echt zijn probleem dan...
En dan kun je het beter zeggen voor alles effectief geregeld is. Lijkt mij dat zijn moeder ook het beste met hem voor heeft, hij komt vast niet op straat.
En als deze last van jou afvalt kun je ook weer een mooi centje sparen en op jezelf gaan wonen, omdat er dan geen 100€ per week meer wegvliegt

Ersina
Berichten: 1437
Geregistreerd: 28-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:52

Je ziet je niet oud worden met je vriend aan je zijde. Het heeft geen zin door te ploeteren, of jezelf te verwijten dat nu je spaargeld op is gegaan. Morgen schijnt de zon weer, doe je zoals je denkt dat het beter is. Je weet wat je hebt en niet wat je krijgt en dat is precies wat je tegen houd. Je weet wél wat je wil. Nou vooruit dan maar, probeer dat te bereiken. Er is meer moed voor nodig om voor jezelf te kiezen, dan voor te borduren in deze relatie. Houden van is soms ook elkaar loslaten. Ga vriendschappelijk uit elkaar, nu kan dat nog. Kwets je iemand niet, als degene er achter komt dat je je eigenlijk niet gelukkig voelt? Bij elkaar blijven uit medelijden? Iedereen hoort zijn eigen kastanjes uit het vuur te halen en hoe het verder met je schoonmoeder verloopt is uiteindelijk ook jou probleem niet. Tenzij je het probleem veroorzaakt had, maar dat is niet zo.

lissisanne

Berichten: 2506
Geregistreerd: 16-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:54

CurlyCoat schreef:
Wat een hoop reacties al!

Maar als ik weg ga, zal mijn vriend dit huis sowieso niet kunnen betalen, en dat zou dus betekenen dat mijn schoonmoeder die baan niet kan nemen, terwijl ik haar die baan echt gun!
Pff waarom breng ik mezelf toch altijd in moeilijkheden..

.


Even heel bot, maar niet jouw probleem :Y) Op en neer reizen naar het vliegveld zal ook geen drama zijn als ze de baan graag wil. Ik neem aan dat die moeder ook wel snapt dat het voor jou geen houdbare situatie is als je vriend telkens al je geld opmaakt zonder zelf ook maar iets bij te dragen (motivatie, geld, inzet)
Als ik jou verhaal zo hoor zou ik het wel weten :o
Heel veel succes met het maken van je beslissing :(:)