Relatie met de ex van mijn beste vriendin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marjo1996
Berichten: 827
Geregistreerd: 06-06-12

Relatie met de ex van mijn beste vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-17 11:14

Hoi allemaal!

Allereerst bedankt voor het lezen :)
De laatste tijd heb ik het een en ander meegemaakt wat ik graag van mij af wil schrijven. Daarom leek het mij een goed idee om een topic te openen.

Sinds januari was ik weer single na een relatie van bijna 4 jaar. Ik ging regelmatig uit met mijn beste vriendin en haar ex, ik noem hem vanaf nu B, was er meestal ook. Hun relatie is nu bijna een jaar geleden gestrand. Ten tijde van hun relatie vond ik B altijd al een erg aantrekkelijke jongen, maar uiteraard was het haar vriend, dus een no go. Ook tijdens het uitgaan (toen het dus al uit was), was er een bepaalde aantrekkingskracht tussen ons wat ik niet zo goed kan omschrijven. Maar wederom, het was haar ex, dus ik hield me in.
De laatste keer met uitgaan had ik aardig wat gedronken. Op een gegeven moment keken B en ik elkaar aan en voor ik het doorhad waren we met elkaar aan het dansen en hebben we gezoend. Ik was best wel dronken en het was zo'n bijzonder moment dat ik alles om mij heen vergat, dus ook mijn beste vriendin. Op een gegeven moment wilde ik haar weer zoeken, bleek ze te zijn weggegaan zonder ook maar iets te zeggen. Ik had geen telefoon bij me en kon vervolgens ook mijn fiets niet vinden. Ik zou bij mijn vriendin blijven slapen, dus uiteindelijk heeft B mij met de fiets naar mijn vriendin gebracht. Daar aangebeld, maar ze deed niet open. Blijven aanbellen en uiteindelijk heeft ze mijn spullen uit het raam gegooid. Ik had toen dus gelukkig wel weer mijn telefoon terug. Daar trof ik allerlei berichten in een groepschat aan, waar ik samen met haar en nog een aantal vrienden in zat. Ze heeft me voor de ergste dingen uitgemaakt en heeft foto's van B en mij gemaakt. Ik ben toen uiteindelijk met B mee naar huis gegaan, want ik had geen fiets en kon mijn huis niet in (deur zat op slot). Ik heb daar op de logeerkamer geslapen en ben uiteindelijk de volgende dag naar huis gegaan.

Ondanks dat ik snap dat mijn vriendin heel boos was op mij, ben ik ook erg boos op haar geworden. Ze heeft mij aan mijn lot overgelaten in de club. Ze heeft mijn fiets verplaatst. Hierdoor had ik dus om half 5 's nachts geen fiets, geen telefoon en ik kon mijn huis niet in. Ik was zo'n half uur fietsen bij mijn huis vandaan. Het is dat B er was, anders had ik om half 5 's nachts alleen op straat gestaan. Ik heb 2 dagen later geprobeerd contact met haar op te nemen, maar dat wilde ze niet. Ondertussen was ik met B aan het appen en werd het contact eigenlijk steeds leuker. Uiteindelijk met hem op date gegaan en ik was verliefd... Erg onhandig, maar ik kon er niet zoveel aan doen. Sinds kort heb ik een relatie met B. Ik ben nog nooit zo verliefd geweest. Toch knaagt het schuldgevoel nog wel wat aan mij. Ik denk niet dat we ooit nog vriendinnen kunnen zijn, zowel van haar als van mijn kant, maar ik wil het op de een of andere manier toch "goed" afsluiten, zodat ik voor de volle 100% voor mijn relatie kan gaan. Ik heb nu een brief geschreven voor haar, maar twijfel nog of ik hem zal versturen. Wat denken jullie?

Aan de ene kant voel ik mij dus nog steeds schuldig tegenover haar voor wat ik heb gedaan. Maar aan de andere kant ben ik ook erg boos op haar. Ik vind haar reactie een beetje erg overdreven en ik vind het onvolwassen dat ze er niet met mij over kan/wil praten. Het is tenslotte al bijna een jaar haar ex, ze heeft het zelf uitgemaakt en is ook een aantal keer met goede vrienden van B gegaan (wat dan dus blijkbaar wel oké is volgens haar).

Liefs, Marjo
Laatst bijgewerkt door Neej op 24-04-17 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [LZP] tag onnodig en dus weggehaald

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 11:18

Wat een ballenstreek. :Y)

Genoeg andere kerels op deze aardkloot. Ik snap haar volledig. En je bent nog altijd in charge van je eigen keuzes. Je had ook niet op date kunnen gaan.

Getuigt ook niet van volwassenheid dat je zo over haar praat.

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 11:21

Nou, inderdaad. Niks aan toe te voegen.

marjo1996
Berichten: 827
Geregistreerd: 06-06-12

Re: [LZP] Relatie met de ex van mijn beste vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-17 11:22

Daar hebben jullie zeker gelijk in ;) Is ook niet een actie waar ik nu bepaald trots op ben :o

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: [LZP] Relatie met de ex van mijn beste vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 11:24

Doe er dan wat aan. :=

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 11:24

Zo dat had ik ook echt niet gepikt. Als je een echte vriendin, laat staan 'beste' vriendin bent, blijf je bij de exen van je vriendinnen weg. Logisch dat ze vertrekt als jullie het gezelliger met elkaar hebben en haar zo vergeten. Ik hoop maar dat je er een leuke relatie aan overhoud, want als zij respect voor haarzelf heeft ben je haar kwijt..

marjo1996
Berichten: 827
Geregistreerd: 06-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-17 11:25

Dat is ook de reden dat ik die brief heb geschreven, om haar mijn excuses aan te bieden. Ik heb haar al meerdere keren gebeld, maar ze drukt me weg (wat ik wel begrijp ;) ). Ik sta zelf niet zo sterk in mijn schoenen, dus ik durf eerlijk gezegd niet bij haar langs te gaan

Lente
Berichten: 27785
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 11:26

Tja en toch... Als het al een jaar terug is en ze het zelf heeft uitgemaakt..

Ik snap het probleem niet zo. Het is toch een ex?? Waarom moet je daar dibs op hebben?

TS. Je had er wel eerder over kunnen praten met haar... Dat voelt toch anders denk ik.

Solleke_Noah

Berichten: 11079
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 11:27

Goh.. een hele goeie vriendin van mij is ook eens samen gegaan met mijn ex, vrij snel nadat 'k het had uitgemaakt. Zij was erg bang voor mijn reactie, had ook een brief geschreven enzo.. was allemaal niet nodig, ik had het uiteindelijk zelf uitgemaakt, had niet het alleenrecht op die jongen ofzo.

Zij heeft hem uiteindelijk ook gedumpt en nu jaaaaren later, beiden getrouwd/samenwonend en zij met kind, lachen we er nog weleens om. Onze gezamenlijke fout :')

Ik vind het dus wel raar dat je vriendin zo kwaad is, uiteindelijk waren ze al een tijdje uit elkaar.

marjo1996
Berichten: 827
Geregistreerd: 06-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-17 11:28

Lente schreef:
Tja en toch... Als het al een jaar terug is en ze het zelf heeft uitgemaakt..

Ik snap het probleem niet zo. Het is toch een ex?? Waarom moet je daar dibs op hebben?

TS. Je had er wel eerder over kunnen praten met haar... Dat voelt toch anders denk ik.


Ja dat is dus mijn andere gedachten wat mij in een soort tweestrijd duwt. Ik snap haar reactie volkomen, want ik zou het ook niet leuk vinden. Maar aan de andere kant, ze heeft het niet voor niets uitgemaakt.

En klopt, dat had in inderdaad moeten doen..

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 11:28

Wow wat een naaistreek zeg. Ik vind niet dat jij het recht hebt om boos te zijn :n

Je hebt haar echt mega bedrogen en voor schut gezet :o Echt super respectloos, wat een vriendin was jij zeg :')

Langsgaan zou ik niet doen, ik zou je niet heel laten als je voor mijn deur zou staan. Die brief zou kunnen maar je kunt dit nooit goed praten. Als je een brief gaat sturen zou ik in ieder geval haar niets verwijten en enkel je eigen excuses aanbieden.

marjo1996
Berichten: 827
Geregistreerd: 06-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-17 11:29

xApple schreef:
Wow wat een naaistreek zeg. Ik vind niet dat jij het recht hebt om boos te zijn :n

Je hebt haar echt mega bedrogen en voor schut gezet :o Echt super respectloos, wat een vriendin was jij zeg :')

Langsgaan zou ik niet doen, ik zou je niet heel laten als je voor mijn deur zou staan. Die brief zou kunnen maar je kunt dit nooit goed praten. Als je een brief gaat sturen zou ik in ieder geval haar niets verwijten en enkel je eigen excuses aanbieden.


Ik heb inderdaad alleen excuses in mijn brief staan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 11:29

Ik denk dat het er ook vanaf hangt wie het had uitgemaakt. Als zij het zelf had uitgemaakt vind ik haar reactie overdreven. Maar als hij haar gedumpt heeft, snap ik het wel.

marjo1996
Berichten: 827
Geregistreerd: 06-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-17 11:29

Resistance schreef:
Ik denk dat het er ook vanaf hangt wie het had uitgemaakt. Als zij het zelf had uitgemaakt vind ik haar reactie overdreven. Maar als hij haar gedumpt heeft, snap ik het wel.


Ze heeft het zelf uitgemaakt

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Re: [LZP] Relatie met de ex van mijn beste vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 11:31

Zelf uitmaken komt ook niet altijd omdat liefde over is, soms kiest iemand om voor zichzelf op te komen. Dus ik vind dat te makkelijk gedacht. Dat maakt dat ik nog steeds vind dat je een slechte vriendin tegenover haar bent (geweest).

zonnebloem18

Berichten: 24836
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 11:32

Ik ga mee met Lente, het was al een jaar over en ze heeft notabene zelf ook gedatet met vrienden van haar ex. Sorry, ik vind die don't date my ex altijd zo'n rare afspraak. Daarnaast waren jullie die avond dus ook nog behoorlijk aangeschoten dus had ze misschien beter eerst verhaal kunnen halen voor ze zo reageerde.

justahorse

Berichten: 3017
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 11:33

Ik zou zeggen meid maak je niet druk! Het is haar ex!! Niet haar partner.

Word steeds gekker hier in de wereld....

Als zij een relatie met hem had zeg ik dat is not done, maar een ex is niet voor niks een ex. Lijkt verdorie wel een kleuterschool. Ook al lees ik onderstaande reacties!

En het niet reageren is pure onvolwassenheid.

Meid ik zou zeggen, voel je niet schuldig en veel succes in je nieuwe relatie met je nieuwe vriend!!!

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 11:33

Groot geljjk heeft ze. mijn beste vriendin heeft dit ook gedaan. Onacceptabel. Geen een excuus is goed genoeg haha. En een andere zogenaamde vriendjn deed het achter mijn rug om met een ex. Ik vind exxen van vriendinnen een no go.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 23-04-17 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

marjo1996
Berichten: 827
Geregistreerd: 06-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-17 11:33

Dat ben ik zeker met je eens Nessie, alleen weet ik wel de reden waarom ze het heeft uitgemaakt. Maar je hebt zeker gelijk dat ik geen goede vriendin ben geweest

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 11:34

Het is toch haar ex? Ze heeft het zelf uitgemaakt. Wat is dan het probleem, zelf wil ze hem niet maar jij mag hem ook niet? wat een onvolwassen gedrag.

Dit komt niet meer goed, die brief kun je sturen, excuses maken kan maar hoeft niet, of hadden jullie afspraken gemaakt over het daten van exen dan? En wat vindt de ex in kwestie er zelf van?
Als je de brief stuurt kan ze daar ook rare dingen mee doen, openbaar maken, verdraaien. Ik zou eerder een laatste poging tot gesprek doen en zo niet het erbij laten.

marjo1996
Berichten: 827
Geregistreerd: 06-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-17 11:34

justahorse schreef:
Ik zou zeggen meid maak je niet druk! Het is haar ex!! Niet haar partner.

Word steeds gekker hier in de wereld....

Als zij een relatie met hem had zeg ik dat is not done, maar een ex is niet voor niks een ex. Lijkt verdorie wel een kleuterschool. Ook al lees ik onderstaande reacties!

En het niet reageren is pure onvolwassenheid.

Meid ik zou zeggen, voel je niet schuldig en veel succes in je nieuwe relatie met je nieuwe vriend!!!


Dankjewel :)

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 11:34

zonnebloem18 schreef:
Ik ga mee met Lente, het was al een jaar over en ze heeft notabene zelf ook gedatet met vrienden van haar ex. Sorry, ik vind die don't date my ex altijd zo'n rare afspraak. Daarnaast waren jullie die avond dus ook nog behoorlijk aangeschoten dus had ze misschien beter eerst verhaal kunnen halen voor ze zo reageerde.


Helemaal mee eens. Mijn man en ik kennen elkaar ook via een vriend van hem waar ik een relatie mee had. Relatie toen duurde geen anderhalf jaar. Wij zijn intussen bijna 7j samen en een jaar getrouwd.
Soms lopen de dingen nu eenmaal zo, je hebt ook niet alles en iedereen in de hand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 11:35

marjo1996 schreef:
Resistance schreef:
Ik denk dat het er ook vanaf hangt wie het had uitgemaakt. Als zij het zelf had uitgemaakt vind ik haar reactie overdreven. Maar als hij haar gedumpt heeft, snap ik het wel.


Ze heeft het zelf uitgemaakt



Dan vind ik haar reactie een beetje vreemd, eerlijk gezegd. Ze heeft het zelf uitgemaakt, voor haar was het dus over. En dan nu gaat ze zeuren dat jij een relatie met hem hebt, alsof zij nog steeds het alleenrecht op hem heeft.

Ik heb het met mijn ex ook zelf uitgemaakt. Het was over voor mij. Als hij en bijvoorbeeld mijn beste vriendin elkaar nu zo leuk vinden; ze moeten vooral hun gang gaan. Allebei geweldige personen, en ik heb niks over hen te zeggen.

Als ze nog steeds controle over "zijn" acties had willen hebben, had ze het niet moeten uitmaken. Ik snap dat ze boos is op jou, omdat je toch haar beste vriendin bent, maar hij heeft ook gevoelens. Zij wilde niet meer samen met hem zijn, dan heeft ze imo ook niet het recht om nu te bepalen over met wie hij een relatie neemt.

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 11:35

Ik snap het probleem ook niet zo..in de zin van dat het haar ex is en niet haar eigendom. Of spelen er bij haar nog gevoelens? Het was id niet handig van jou om jouw gevoelens voor haar ex niet eerst met haar te delen. Maar ik vind haar reactie inderdaad wat overdreven. Daarom vraag ik me ook af of zij niet nog gevoelens voor hem heeft.

marjo1996
Berichten: 827
Geregistreerd: 06-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-17 11:35

justkid schreef:
Het is toch haar ex? Ze heeft het zelf uitgemaakt. Wat is dan het probleem, zelf wil ze hem niet maar jij mag hem ook niet? wat een onvolwassen gedrag.

Dit komt niet meer goed, die brief kun je sturen, excuses maken kan maar hoeft niet, of hadden jullie afspraken gemaakt over het daten van exen dan? En wat vindt de ex in kwestie er zelf van?
Als je de brief stuurt kan ze daar ook rare dingen mee doen, openbaar maken, verdraaien. Ik zou eerder een laatste poging tot gesprek doen en zo niet het erbij laten.


Nee we hadden hier geen afspraken over en ik wist ook niet dat ze het er nog moeilijk mee zou hebben. B vindt haar reactie overdreven en baalt ervan dat het onze relatie "in de weg staat".
Over die brief heb je zeker een punt, dankje!