Hoelang blijf je schappelijk (geldkwestie)?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Hoelang blijf je schappelijk (geldkwestie)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-17 12:19

In 2007 was ik zo dom/naïef om iemand veel geld te lenen.
Nouja voor mij op dat moment erg veel (volledige maandloon).

Door de jaren heen heeft ze sporadisch iets (25%) terug gegeven.
Er werd een regeling afgesproken die na 1 of 2 keer stagneerde.
Uiteraard hoorde ik jaren niets van haar tot de dag dat ze precies naast een dierbare van mij kwam te wonen :+
Ik heb geprobeerd normaal contact met haar te hebben in de hoop mijn centen terug te zien.
Helaas volgde er niets.
Ze verhuisde weer.

In de tijd dat ze naast mijn dierbare woonde hebben we elkaar toegevoegd op Facebook en dit is altijd zo gebleven .
Ik zag een dagje uit Hier, paardje kopen daar.
Lekker frustrerend O:)

Vorig jaar mei stuurde ze mij een bericht ivm een vraag over bevallingen bij honden.
Ik heb haar duidelijk gemeld dat ik nu toch echt een keer mijn geld terug wilde zien na bijna 10 jaar schappelijk te zijn geweest.
Ze kon nog niet betalen en vroeg aan mij nog een half jaartje uitstel.

Half januari zou ze gaan betalen maar er volgde niks en via messenger werd ik genegeerd.
Op een zondag was ik het zat en gooide screenshots op haar Facebook pagina waarin ze toezegging had gedaan de overige 75% na 10 jaar eindelijk eens terug te geven.
Ze was (logisch) woest := , maar dat was ik ook.
Ik werd zoals verwacht van Facebook verwijderd maar niet geblokkeerd zodat we contact konden hebben via messenger.
Ze belde (via messenger) op en vroeg wederom om een regeling.
Ik zat daar natuurlijk niet op te wachten maar stemde hier wel mee in omdat ik begrip had voor haar situatie.

De eerste betaling ging goed,de 2e bleef uit, de 3e zou dubbel zijn om de schade in te lopen, 3e storte ze de helft,4e bleef uit, 5e zou ze het volledige restant betalen i.v.m vakantiegeld.
Je voelt hem al aankomen, niets.
Ik bel haar via messenger maar krijg geen reactie.
Paar dagen later bel ik nog een keer, neemt niet op.
Ik krijg een berichtje dat ze niet op kan nemen en mij gisterenavond terug zou bellen.
Niet dus -:(-
Ik bel zojuist nog een keer maar neemt weer niet op.

Aan de ene kant heb ik zoiets van als ze echt echt echt niet zou willen zou ze in het afgelopen half jaar niet gestort hebben en mij blokkeren op alle mogelijke manieren.
Aan de andere kant heb ik het gevoel dat ze een gruwelijk loopje met mij neemt.
Ik krijg nog 50% van het oorspronkelijke bedrag.


Ik word het zat en vraag mij dus af wat ik er nog mee kan?
Ik heb geen adres noch telefoonnummer van haar.

Aradis

Berichten: 6183
Geregistreerd: 14-08-06

Re: Hoelang blijf je schappelijk (geldkwestie)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:23

Nog een keer screenshots en dergelijke op dr fb gooien? Werkte eerste keer ook.

Kana

Berichten: 9057
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:24

Ik denk dat je het als levensles moet zien. Nooit meer doen zo dus.

Tieneke

Berichten: 21693
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Hoelang blijf je schappelijk (geldkwestie)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:24

Ken je niemand die haar ook kent, zodat je een adres kunt achterhalen?

XxLMMxX
Berichten: 3127
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Hoelang blijf je schappelijk (geldkwestie)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:26

Er zijn tien jaar voorbij. Ik gok dat je voor nu blij kan zijn met die 50 procent en de rest niet meer gaat zien.
Maar misschien valt het nog mee

Ikwashier

Berichten: 4015
Geregistreerd: 29-11-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Hoelang blijf je schappelijk (geldkwestie)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:29

Een paar vrienden van haar toevoegen op fb en zo adres/telefoonnummer zien te achterhalen? Je kan natuurlijk denken laat maar zitten, maar goed, het is wel jouw geld en daar heb je recht op. Foto's er nog een keer opgooien ook een idee, Na al die tijd hoef je niet meer lief te gaan doen.

Celiien

Berichten: 13260
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Hoelang blijf je schappelijk (geldkwestie)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:32

In jouw geval blijf je dus gewoon te schappelijk..
Dreigen met het inschakelen van een incassobureau-deurwaarder. Zeker als je betalingsafspraken op papier/screenshots hebt, kan ze niet ontkennen dat er een vordering is. Ik weet niet om hoeveel geld het gaat, maar wellicht is het een optie om ze sowieso in te schakelen.

Jolien87

Berichten: 17484
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:34

Toch echt gewoon blijven drammen, dan duurt het maar langer voor je het volledige bedrag terug hebt maar op deze manier loont haar uitstelgedrag dus.
En ook wat Celien zegt: als je de afspraken op papier hebt staan dan kun je een ultimatum stellen. Óf betalen binnen de afgesproken termijn óf een incassobureau inschakelen.

Oliiviia

Berichten: 1312
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Putte (BE)

Re: Hoelang blijf je schappelijk (geldkwestie)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:42

Misschien haar adres zien te pakken te krijgen en gewoon voor haar deur staan, eventueel met een brede vriend ofzo (beetje intimidatie kan ze wel gebruiken lijkt me)
En zeggen dat je pas weggaat als ze het geld heeft gegeven (of eventueel iets van, volgende week kom ik terug)

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:43

Hoe lang schappelijk en dan open ik het topic en zie dat het al vanaf 2007 speelt... :oo
Echt niet te geloven zulke mensen!!!
Weten toevallig de nieuwe bewoners van haar oude huis niet waarheen ze verhuisd is??
Jeetje ik zou willen dat ik dé tip voor je had -O-

Goof

Berichten: 28874
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:12

moyra schreef:
Aan de andere kant heb ik het gevoel dat ze een gruwelijk loopje met mij neemt.


Ja, zou je denken? Je zit al 10 jaar(!!!!!!!) op je geld te wachten. Ik weet wel zeker dat ze een loopje met je neemt en ze komt er nog mee weg ook.

Harder optreden dus. Duidelijk zijn en deadlines stellen.
Verder; wat Celiien zegt!

MyHorseGirl

Berichten: 3566
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Daar, achter die mooie duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:15

Eerlijk? Ik zou gewoon een deurwaarder inschakelen. Je hebt over de jaren heen genoeg bewijsmateriaal verzameld (lijkt me) en ze moet nu echt een keer gaan betalen. Niet goedschiks dan maar kwaadschiks.

Ik zou haar nog een keer de mogelijkheid geven om een deel voor het einde van de maand over te maken. Doet ze dat niet, dan stappen gaan ondernemen. Je hebt lang genoeg op je geld gewacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:16

10 jaar := , lang genoeg met je laten spelen het is eens tijd om op te staan en stappen ondernemen

Rocamor

Berichten: 10923
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Hoelang blijf je schappelijk (geldkwestie)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:24

Zitten er veel gezamenlijke bekenden van jullie op faceboek? dan wellicht bovenstaand verhaal ook eens op je Eigen tijdlijn zetten en zien wat voor reacties je krijgt? (ben FB leek, dus geeeeeen idee of dat kan en of je het evt later kunt verwijderen)

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:24

Uitzoeken waar ze woont en dan even een bezoekje brengen?

Roodvos

Berichten: 6687
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:26

Heb je in al die 10 jaar al ooit de moeite genomen haar via een aangetekend schrijven in gebreke te stellen?
Zo nee, begin daar dan maar eens mee.

Vorder dan gelijk rente over die 10 jaar. Bij de bank kost rood staan al gauw 10%, dus dat zou ik gewoon in rekening brengen. Mw. heeft aangetoond chronisch onbetrouwbaar te zijn in nakomen van betalingsregelingen, dus niet meer accepteren. Dus in 1x te voldoen voor 30 juni 2017.

Dat zal bij haar ook wel geen effect opleveren, maar je moet nou eenmaal een aantal stappen in het traject doorlopen, en het begint daar nou eenmaal mee.

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Hoelang blijf je schappelijk (geldkwestie)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:27

Jij te lang als ik het zo lees :=

Om hoeveel geld hebben we het? Als het om een laag bedrag gaat zou ik om jezelf stress te besparen het laten zitten. Anders inderdaad gewoon een incassobureau wat druk laten zetten, je hebt recht op je geld...

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Hoelang blijf je schappelijk (geldkwestie)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:31

Hoewel je er rekening mee moet houden dat je het gewoon niet meer terugkrijgt zou ik het er ook niet bij laten. Zulke types hoeven echt niet te leren dat je met dit soort sh*t wegkomt

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: Hoelang blijf je schappelijk (geldkwestie)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:35

Heb je rechtsbijstand? Schakel die in dan.

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:38

Dat geld ga je niet meer terugzien.... Zo heb ik ook ooit een relatie gehad met iemand die ik dacht te kunnen vertrouwen, 900 uitgeleend omdat hij zijn huur niet kon betalen (Ik woonde niet bij hem) , moet nu, 8 jaar naar dato nog steeds 500 terugkrijgen.
Maar meneer geeft dat liever uit aan voetbal, drank en drugs.

Geen enkel schuldgevoel, geen greintje fatsoen in zijnn donder.

Helaas, zo zijn sommige mensen

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:40

MyHorseGirl schreef:
Eerlijk? Ik zou gewoon een deurwaarder inschakelen. Je hebt over de jaren heen genoeg bewijsmateriaal verzameld (lijkt me) en ze moet nu echt een keer gaan betalen. Niet goedschiks dan maar kwaadschiks.

Ik zou haar nog een keer de mogelijkheid geven om een deel voor het einde van de maand over te maken. Doet ze dat niet, dan stappen gaan ondernemen. Je hebt lang genoeg op je geld gewacht.




Civiele kwestie, geen enkele instantie gaat je daarbij helpen ;) ;(

Storm

Berichten: 20862
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:52

Het is 10 jaar geleden.
Het is dat ze je vroeg om een bevalling over honden, anders had je haar nooit meer gezien/gesproken.

Heb je in die tussenliggende jaren nog contact gehad of haar opgezocht? Heb je toen haar via een brief in gebreke gesteld? Heb je gevraagd te betalen.

Zo niet, dan zou ik er zelf niet eens meer over begonnen zijn, 10 jaar is té lang.

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-17 13:54

Ik heb een incasso gebeld.
Ik moet eerst 200 euro voorschieten en dan wordt dit in het proces van haar terug gevorderd.
We wachten tot dinsdag zodat ze nog 1 maal de kans krijgt te reageren.
Ik hang met het incassobureau op en prompt heb ik een bericht van haar.
Vanavond zegt ze wederom weer te bellen en zal haar dan ook vertellen dat ze of nu kan betalen of er direct een dagvaarding gestart word.

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:56

+:)+
(zit ze soms ook op bokt?! O:) )

Roodvos

Berichten: 6687
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:57

Als je nu nog geen adres van haar hebt, zou ik niet meteen met een incasso-bureau gaan dreigen.
Als ze belt, en ALS met hele grote hoofdletters, zou ik eerst proberen haar huidige adres van haar los te krijgen.
Iets met: ik kom wel even langs om het contant op te halen. Wat is je adres?