Mode 'blunders'

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cinnepin

Berichten: 8957
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 20:08

SavannahNx schreef:
Ik zag deze geweldige jophurs in de Welkoop. En NEE ze zijn niet voor kinderen, maar gewoon volwassen schoenmaten :')

[ [url=m/pdi9IK.jpg]Afbeelding[/url] ]



Hahahah die had ik ook in mn handen en liet ze aan mn vriend zien :')

ontherun
Berichten: 4969
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 20:09

Ehm. Kindermaten gaan gewoon tot 38/39 hoor. Is echt niet zo vreemd. Kindermaat is gemiddeld ook vaak tot een jaar of 16, dat nou niet elke 15 of 16jarige erin wilt lopen is weer iets heel anders.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Mode 'blunders'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 21:01

Vond t ook niet echt een blunder, wilde ze eigenlijk meteen hebben :')

Anoniem

Re: Mode 'blunders'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 05:40

Jemig laat die kindermatendiscussie rusten zeg. Als een kind maat 39 heeft is het een kindermaat en als een volwassene maat 39 heeft is het een volwassene maat. Als ie maar past toch, lekker boeiend.

germie

Berichten: 26069
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 08:01

lieveli schreef:
Ik houd ook van dresscodes. Maar ik zal het mensen niet onnodig heel moeilijk maken, je weet niet wat iemand anders voor budget heeft.

Precies, en dus kom ik niet of kom in een gewoon nette spijkerbroek met een tshirt.

Dat doet me denken aan een uitnodiging voor een ETENTJE wat ik ooit gehad heb. Daarin werd uitgelegd dat we naar het Stadhoudershof in Leeuwarden gingen en we een 'koningklijk diner' aangeboden kregen. Met het verzoek gepast gekleed te komen. Wat is gepast? Ik dacht van ik ben altijd gepast, dus ik ga gewoon zoals ik er altijd bijloop, anders hadden ze me maar niet uit moeten nodigen.
Dus spijkerbroek en een hoodie.
Komen anderen in smokings e.d. Hmmm, ik voelde me wel wat raar, maar ik werd gewoon ontvangen. Er waren nog 2 in gewone kledij.
Maar wat bleek: Het was een theaterdiner, we waren zgn. op de verjaardag van een geestelijk niet 100%e princes. Dus ik was juist geheel gepast gekleed en de anderen juist niet. :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Het dessert was heerlijke 'kouwe kak', oftewel chocoladeijs in de vorm van een DROL.
Echt perfect gedaan.

Jildau

Berichten: 9425
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Mode 'blunders'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 08:37

Een dresscode vind ik soms ook vervelend maar ik vind gewoon iets wat netjes is in je kast hebben wel een must eigenlijk. En dat hoeft geen jurk of pak te zijn maar een blouse of zwarte broek of iets dergelijks hebben liggen voor de nette gelegenheden zoals bruiloften en diners is wel normaal toch?

Een hoodie naar een diner vind ik wel not done zeg maar.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Mode 'blunders'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 08:42

Een nette blouse vind ik ook wel normaal on aan te hebben.
Een hoodie vind ik ook voor een etentje niet kloppen.
Dat is meer voor bij de paarden of thuis op de bank :P

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 08:46

Vind ik ook hoor. Die bruiloften met "trek aan waar je je goed in voelt" vind ik ook altijd een beetje flauw. Laatste keer dat ik naar zo'n bruiloft was geweest zag de bruidegom er ook niet uit in een beige pak waarvan de colbert een andere tint was dan de broek en de bruid had een of ander vakantiejurkje aan. Vind ik ook wel een modeblunder te noemen. Je hoeft echt niet traditioneel in het wit, maar beetje nette jurk of pak is toch wel gepast.

Jildau

Berichten: 9425
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Mode 'blunders'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 08:50

Maar als ik lees 'waar je je goed in voelt' dan denk ik niet aan mijn joggingsbroek. Dan denk ik aan iets wat netjes is maar waar ik mij wel goed in voel. Maar dat is vast voor iedereen anders. :D Ik vind het vanzelfsprekend dat je iets aantrekt wat netjes is voor een bruiloft.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 08:53

Ja mijn gedachte gaan dan inderdaad niet naar mijn paardrijbroek met flodder trui :P
Ik heb een hekel aan een echte dresscode, want dan moet ik dingen aan waar ik me niet goed bij voel en die dus in de kast belanden, dat vind ik echt zonde.
Maar ik trek wel een nette broek en blouse aan.
En dan zal er vast over smaak te twisten zijn, maar meestal is dat iets wat in een gewone winkel te krijgen is, dus niet van die aparte zaakjes. Dus best wel neutraal netjes.

germie

Berichten: 26069
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 09:12

Jildau schreef:
Een dresscode vind ik soms ook vervelend maar ik vind gewoon iets wat netjes is in je kast hebben wel een must eigenlijk. En dat hoeft geen jurk of pak te zijn maar een blouse of zwarte broek of iets dergelijks hebben liggen voor de nette gelegenheden zoals bruiloften en diners is wel normaal toch?

Een hoodie naar een diner vind ik wel not done zeg maar.

Zeg, dan beledig je mij. Ik heb hele nette hoodies. Netter dan een blouse. Dus niet meteen oordelen graag.
Ik kan met mijn spijkerbroeken en nette truien gewoon bruiloftnetjes zijn. ECHT WAAR. Je kent me niet en ik ga het niet bewijzen met een foto, maar je moet het maar geloven.
Ik loop niet in een rijbroek rond in winkels, of in een joggingbroek. Ik loop er altijd netjes bij. Ik heb echt een hele nette beige spijkerbroek. Of heet het dan pantalon? Het is zelfde stof, ander kleurtje.
Maar geen dunne stof, dat slijt te snel.

In een jurk of rok voel ik me gewoon niet fijn. Dat hoort niet bij een vrouw als ik. Ik ben een echte vrouw, die zich graag mannelijk kleedt en op die manier zeker erg netjes is. Nu is het ook een feit dat alles wat vrouwelijk is niet voor vrouwen van 1.82 gemaakt is. Altijd te kort, te klein, te smal, enz. Er is geen vrouwenduikpak waar ik inkom omdat men altijd denkt dat vrouwen niet langer zijn dan 1.75. Ik ben super netjes op al mijn spullen, van rijbroek tot rijlaars tot kleding en duikspullen. Alles in goede staat en ik heb dat in 'kan altijd' mode. Kan voor casual en voor net. Ik loop niet met de mode mee wat 2 maanden later niet kan, maar er is ook kan altijd en altijd goed mode. En dat heb ik altijd.

Trouwen in jurk vind ik niet meer van deze tijd. De vrouw hoort in een nette broek. Geen mantelpakje, maar gewoon een leuke broek met een leuk shirt of blouse. De man kan in een colbertje met een broek ofzo. Netjes, maar ook goed voor een volgend net feest. Je koopt kleding niet voor eenmalig gebruik, dat is te veel verspilling en dat doen we al genoeg. Je trouwt in kleding waar je later ook nog in gaat lopen vind ik. Ik ben geen millieuridder, ik rij graag auto en zal er geen km minder om rijden. Ik vlieg ook gewoon en ik eet ook gewoon vlees. Maar ik draag mijn steentje dan op een andere manier bij en dat is geen eenmalige kleding (ook al ben ik eerlijk dat ik vast wel kleding koop wat niet zo milieuvriendelijk gemaakt is zoals iedereen).Ik doe dat ook met rijdekjes, die blijven totdat ze echt niet meer kunnen wegens gaten. Vlekken of verkleuringen zijn geen reden ze niet meer te gebruiken. Ik koop ze vaak tweedehands voor rond de 5 euro en doe er dan nog jaren mee. Maar ik ga niemand veroordelen die wel in een jurk wil trouwen, maar mijn mening is ook gewoon juist.
Laatst bijgewerkt door germie op 23-07-17 09:17, in het totaal 1 keer bewerkt

FenrirJarig
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 09:15

Nette hoodies? Sorry, van iemand die teva's chique vindt neem ik dat met een flinke korrel zout :') Germie jij hebt een iets ander beeld van netjes dan de rest van de populatie (en dat is prima, maar nette hoodie - nee).

ontherun
Berichten: 4969
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 09:17

Trouwen in een jurk niet meer van deze tijd? Oké dan... Daar gaat het dus heen met de Nederlandse mode, waar je regelmatig overdressed bent als je eens uitpakt met een etentje of verjaardag. Doe gewoon eens moeite om er vrouwelijk uit te zien. En imo is dat niet met broek, sandalen en hoodie/t-shirt. Let wel, ik breng hier mijn mening, Ik stel dit niet als een feit.
Ik vind dat het allemaal juist wat meer vrouwelijk mag hier, jurkjes, rokjes. En dan niet alleen de casual variant ervan...

Edit: en precies wat fenrir zegt, zijn mijn gedachten

FenrirJarig
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 09:18

Santigo_ schreef:
Trouwen in een jurk niet meer van deze tijd? Oké dan... Daar gaat het dus heen met de Nederlandse mode, waar je regelmatig overdressed bent als je eens uitpakt met een etentje of verjaardag. Doe gewoon eens moeite om er vrouwelijk uit te zien. En imo is dat niet met broek, sandalen en hoodie/t-shirt. Let wel, ik breng hier mijn mening, Ik stel dit niet als een feit.
Ik vind dat het allemaal juist wat meer vrouwelijk mag hier, jurkjes, rokjes. En dan niet alleen de casual variant ervan...


Wat dacht je van zelf kiezen wat je wil dragen :D vind 'moeten' trouwen in een jurk zo suf en ouderwets.

Lous

Berichten: 24253
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 09:18

Trouwen in een witte jurk is gewoon traditie, maar niet verplicht. Dus een keuze. Als men in een spijkerbroek wil trouwen of in een vuilniszak, kan dat ook dus gewoon :D

ontherun
Berichten: 4969
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 09:19

Uiteraard, maar dan direct stellen dat trouwen in jurk niet van deze tijd is... Vind ik dan toch wel te ver gaan

Berdien

Berichten: 64558
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 09:20

'Het is een feit dat alles wat vrouwelijk is niet gemaakt is voor vrouwen van 1.82?' Houd toch op, dat is écht niet waar. Ik ben zelf ruim 1.80 en er is meer dan genoeg vrouwelijke keuze. Of het nou een leuk bloesje, een rokje of een jurk(je) is. Je doet alsof zo 'lang' zijn een uniek iets is, maar dat is het écht niet.

En inderdaad, een hoodie is gewoon niet netjes of geschikt voor een etentje. Dat iets schoon en heel is wil niet zeggen dat het dan direct netjes is.

Memories

Berichten: 2633
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 09:21

Nette hoodies :') ik ben dan eigenlijk toch best benieuwd naar een voorbeeld. Dat iemand geen jurk aan wil voor nette gelegenheden, prima, maar dan zijn er gewoon nette bloesjes of elegante truitjes en mooie pantalons te vinden.
Als dat al een belediging is dan vind ik dat 'de vrouw tegenwoordig in een broek hoort te trouwen' ook een behoorlijke belediging := Waar is de stijl en vrouwelijkheid voor wat betreft speciale gelegenheden gebleven tegenwoordig. Iedereen moet lekker doen wat ie zelf wil en niks 'hoort'.

En dat er niks vrouwelijks is voor lange vrouwen is gewoon niet waar :') ik ben ook lang (en groot) en er is genoeg te vinden waar ik er ook sjiek, netjes en vrouwelijk in uitzie. Juist hier in NL is dat best makkelijk.
Laatst bijgewerkt door Memories op 23-07-17 09:23, in het totaal 1 keer bewerkt

FenrirJarig
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 09:22

Als je niks vrouwelijks kan vinden met die lengte zoek je gewoon niet goed. +180 (en vaak nog vrij breed erbij ook - schouders en heupen bedoel ik dan) is niks raars voor een Nederlandse vrouw.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 23-07-17 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Berichten: 26069
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 09:22

Fenrir schreef:
Nette hoodies? Sorry, van iemand die teva's chique vindt neem ik dat met een flinke korrel zout :') Germie jij hebt een iets ander beeld van netjes dan de rest van de populatie (en dat is prima, maar nette hoodie - nee).

Gaan we weer. Ik ben echt super netjes en altijd goed gekleed. Echt waar. En ik neem anderen met een korrel zout dan. Er zijn afritspantalons, en nette teva's. Dat heb ik al bewezen en ook bijval van gehad van medestanders.
Anders dan anderen? Ik ben erg doorsnee eigenlijk met kleding. MAAR ik weiger jurkjes en rokjes en hakken te dragen. Dat past echt niet bij mij. Ik kan netjes zijn zonder al deze specifiek vrouwelijke meuk. zo zie ik die kleding. Dan ben ik wel man op dat gebied. Ik ben qua lengte toch al mannelijk waardoor veel vrouwenkleding al afvalt.

Voor mij is vrouwelijk absoluut geen rok of jurk of hakken. Dat past echt niet bij me. IK zeg altijd dat ik meteen man word als een rok verplicht word. LOL

Memories

Berichten: 2633
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 09:24

Maar netjes en zelfs vrouwelijk staat niet gelijk aan rok/jurk/hakken.... er is nog een hele wereld tussen dat en ouwe kloffie.

ontherun
Berichten: 4969
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 09:25

Memories schreef:
Nette hoodies :') ik ben dan eigenlijk toch best benieuwd naar een voorbeeld. Dat iemand geen jurk aan wil voor nette gelegenheden, prima, maar dan zijn er gewoon nette bloesjes of elegante truitjes en mooie pantalons te vinden.
Als dat al een belediging is dan vind ik dat 'de vrouw tegenwoordig in een broek hoort te trouwen' ook een behoorlijke belediging := Waar is de stijl en vrouwelijkheid voor wat betreft speciale gelegenheden gebleven tegenwoordig. Iedereen moet lekker doen wat ie zelf wil en niks 'hoort'.

En dat er niks vrouwelijks is voor lange vrouwen is gewoon niet waar :') ik ben ook lang (en groot) en er is genoeg te vinden waar ik er ook sjiek, netjes en vrouwelijk in uitzie. Juist hier in NL is dat best makkelijk.


Precies dat dus, vind ik.

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 09:25

Ik ben toch wel benieuwd naar een foto van wat jij netjes en chique vindt want ik kan mij er niks bij voorstellen.
Laatst bijgewerkt door Tribunals op 23-07-17 09:26, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Berichten: 26069
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 09:26

Fenrir schreef:
Als je niks vrouwelijks kan vinden met die lengte zoek je gewoon niet goed. +180 (en vaak nog vrij breed erbij ook - schouders en heupen bedoel ik dan) is niks raars voor een Nederlandse vrouw.

Er is geen damesduikpak waar ik inpas. Altijd zijn ze te kort, bekijk de maattabellen van Santi, Bare, Otter enz maar eens. Ik heb dus nu wel een droogpak met pink, maar maatwerk.
Rijlaarzen: altijd te kort.
Broeken: je betaalt de hoofdprijs, terwijl je ze voor 1/3 vindt bij de heren. Dus ik kies voor herenbroeken. Truien enzo ja, dat is standaard. Maar veel broeken gaan maar tot lengte 34, dat is echt te kort.
En als je eens wat vindt, dan vindt men dat vrouwen geen zakken nodig hebben. Ik moet wel een portemonnee en telefoon in een broek zak kwijtkunnen, vroeger zette ik zelf nog wel eens een zak in een broek, daar begin ik niet meer aan. Dus de mode voor de lange vrouw is er eentje waar ik niet in kan en niets mee kan. Ik kom echt bijna altijd bij de heren uit voor leuke kleding.
Dat is ongeacht het soort winkel.
Laatst bijgewerkt door germie op 23-07-17 09:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 09:26

SindyKaya schreef:
Ik vind zulke broeken ook zo ontzettend lelijk!
Het staat ook werkelijk niemand

[ [url=m/noBEZy.jpg]Afbeelding[/url] ]


Het model staat het prima vind ik.