Mode 'blunders'

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 26057
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 14:10

Jennyj01 schreef:
Het is er dus wel. Je bent alleen niet bereid er voor te betalen.

Of je kunt het niet betalen. Die mensen zijn er ook he. Ik zou het wel kunnen maar moet er andere dingen om laten. Het geld kan maar 1 keer rollen. Je gaat nu oordelen dat ik het niet zou willen. Maar misschien kan ik het ook niet? Of een ander niet. Iets te duur vinden is een gegronde reden. Ik heb echt een aantal jaren amper kleding kunnen kopen dus ik kan niet over opmerkingen als je hebt het er niet voor over. Toen wilde ik graag, maarging niet. Wie weet lezen hier mensen mee die het nooit kunnen betalen. Dus voorzichtig met niet bereid zijn om. Dat kan erg kwetsend zijn.

germie

Berichten: 26057
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 14:11

Cer schreef:
nou die kleding uit die webshop voor lange mensen vind ik persoonlijk ook niks :n

Kan ik je de hand schudden. Gelukkig mogen we iets niet mooi vinden.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33850
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 14:12

Je hebt een eigen paard en je duikt... krijg bijna medelijden als student met 2 hamsters. ;)

germie

Berichten: 26057
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 14:15

MarlindeRooz schreef:
Je hebt een eigen paard en je duikt... krijg bijna medelijden als student met 2 hamsters. ;)

Lees goed. Ik maak een keuze voor andere uitgaven. Maar er zijn echt mensen die het niet kunnen. Dus niet bereid om kan kwetsend overkomen. Ik heb het een tijd echt niet kunnen doen. En ben op kledinggebied altijd zuinig gebleven daardoor. Met minder geld kun je je ook leuk kleden. Maar ik schrik nog steeds van broeken van 50 euro of meer ja.
Daarom oordeel ik nooit over geld.
Laatst bijgewerkt door germie op 24-07-17 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 14:15

MarlindeRooz schreef:
Je hebt een eigen paard en je duikt... krijg bijna medelijden als student met 2 hamsters. ;)

Dat kan natuurlijk ook betekenen dt het geld dan ook op is :D

Ik heb 4 paarden staan.
Dat betekend wel dat er minder besteedbare ruimte is voor kleding.
Nu geef ik niet zoveel om mode, was dat wel zo geweest had ik wellicht "maar" 2 paarden staan om alles te kunnen.
Maar als iemand ergens een duurdere hobby heeft wil dat niet zeggen dat er nog geld over is voor andere dingen.

Als ik soms hoor wat mensen uitgeven aan kleding sla ik achterover hoor.
En ik loop er niet bij als een zwerver.
Maar een spijkerbroek van 150 koop ik niet, vind rond de 50 ook voldoende.

Kinke

Berichten: 20567
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 14:16

Cer schreef:
nou die kleding uit die webshop voor lange mensen vind ik persoonlijk ook niks :n


daar gaat het niet om, 1 simpele zoekpoging op google leverde dit op bovenaan de pagina. Ik heb dus niet eens moeite gedaan om te zoeken. Kortom, ook voor germie zal er andere kleding te vinden zijn die wel bij haar smaak zou passen maar ze gaat direct met de hakken in het zand.

germie

Berichten: 26057
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 14:18

Kinke schreef:
Cer schreef:
nou die kleding uit die webshop voor lange mensen vind ik persoonlijk ook niks :n


daar gaat het niet om, 1 simpele zoekpoging op google leverde dit op bovenaan de pagina. Ik heb dus niet eens moeite gedaan om te zoeken. Kortom, ook voor germie zal er andere kleding te vinden zijn die wel bij haar smaak zou passen maar ze gaat direct met de hakken in het zand.

Ja want kleding moet je passen. En ik ben tevreden met unisex, klaar. En te duur ja. Ik moet elke post verdedigen terwijl ik al tig keer gezegd heb dat ik geen advies hoef op datgebied, dus laat het rusten.

ontherun
Berichten: 4968
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Mode 'blunders'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 14:20

Niemand hoeft zich te verdedigen, maar jij hapt wel erg gemakkelijk en voelt je continu en met alles aangesproken. Of het nu over jou gaat of niet.

germie

Berichten: 26057
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 14:20

bruintje123 schreef:
MarlindeRooz schreef:
Je hebt een eigen paard en je duikt... krijg bijna medelijden als student met 2 hamsters. ;)

Dat kan natuurlijk ook betekenen dt het geld dan ook op is :D

Ik heb 4 paarden staan.
Dat betekend wel dat er minder besteedbare ruimte is voor kleding.
Nu geef ik niet zoveel om mode, was dat wel zo geweest had ik wellicht "maar" 2 paarden staan om alles te kunnen.
Maar als iemand ergens een duurdere hobby heeft wil dat niet zeggen dat er nog geld over is voor andere dingen.

Als ik soms hoor wat mensen uitgeven aan kleding sla ik achterover hoor.
En ik loop er niet bij als een zwerver.
Maar een spijkerbroek van 150 koop ik niet, vind rond de 50 ook voldoende.

Precies. En als het voor 10 euro kan is hrt beter dan 25 of 50.
Maar sommigen hebben het geld ook echt niet. Ik loop er ook niet slonzig bij. Maar hoe iemand zn geld uitgeeft is niet aan een ander.

Kinke

Berichten: 20567
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 14:21

ik geef niet eens advies, lees dat dan ook eens. Ik weerleg gewoon jouw opmerking dat kleding voor lange vrouwen niet te vinden is.
Dat iets te duur is, of niet je smaak is iets heel anders.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33850
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 14:22

Onder de 60 euro vind ik helaas geen passende broeken. Alle broeken gaan ook nog eens binnen een jaar kapot. Dus ik koop ze in Batavia stad van de supertrash of hilfiger. Die zijn normaal duurder dan 100 euro. Met mijn figuur kan ik helaas niet anders...

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 14:23

Nies_ schreef:
Wietplantjes vind ik triestig. Net als mannen met een afbeelding van een naakte vrouw op hun shirt.

Oh no... Een naakte vrouw op herenkleding is echt... Not done. Ik krijg dan ook altijd een beetje het idee dat de drager vreselijk gefrustreerd moet zijn.

Over afbeeldingen gesproken: mijn zwager heeft ooit op lowlands een hoody met een embryo erop willen kopen :=

Hier is ook minder besteedbare ruimte voor kleding, vl en ik zijn voor de herenkleding lid van de vanguard outlet. Daar kun je, met een beetje mazzel hele goede (heren)kleding krijgen voor soms 50% minder dan de outlet prijs.
Ik kan me best voorstellen dat niet iedereen een groot deel van zijn budget wil gebruiken voor kleding, dat is ook maar net afhankelijk van waar iemands prioriteit ligt.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 14:23

Santigo_ schreef:
Niemand hoeft zich te verdedigen, maar jij hapt wel erg gemakkelijk en voelt je continu en met alles aangesproken. Of het nu over jou gaat of niet.

ja dag hoor :') .. of zij hapt makkelijk of de anderen blijven gewoon weerleggen. Als mensen er niet meer zo heel erg op ingaan valt er ook weinig te happen denk? :P

Beide kanten zijn behoorlijk van de eigenwijze.. geeft niks, geeft hilarisch leesvoer :D

Das eigenlijk best wat, dat je dan geen goedkope broeken kunt vinden... Alleen mijn rijbroeken (2 stuks) zijn meer dan 50 euro, en dat vond ik echt wel duur :j
Voor de rest vind ik 20 euro knap zat ...
Hoewel je eigenlijk weer beter een paar mooie basisstukken kan hebben en daarmee kunt combineren,dan heb je ook niet veel nodig natuurlijk, maar dat vind ik lastig
Laatst bijgewerkt door Cer op 24-07-17 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 14:24

MarlindeRooz schreef:
Onder de 60 euro vind ik helaas geen passende broeken. Alle broeken gaan ook nog eens binnen een jaar kapot. Dus ik koop ze in Batavia stad van de supertrash of hilfiger. Die zijn normaal duurder dan 100 euro. Met mijn figuur kan ik helaas niet anders...

Hier gaan ze gelukkig een paar jaar mee en dan nog een paar jaar als broek voor bij de paarden.
En dan heb ik dus nooit de dure, maar die van miss etam of zoiets.
Hoe komt dat dan dat ze zo snel slijten? Juist bij dure merken verwacht je dat niet.

Kinke

Berichten: 20567
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Mode 'blunders'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 14:25

ik heb nog een paar spijkerbroeken van H&M die al zo'n 8 jaar oud zijn en veel gedragen. Nog steeds niet versleten :)

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 14:26

Mijn broeken (allemaal, hoog in prijsklasse en laag in prijsklasse) gaan allemaal kapot tussen mijn dijen. Wat een verschrikking..

germie

Berichten: 26057
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 14:27

Cer schreef:
Santigo_ schreef:
Niemand hoeft zich te verdedigen, maar jij hapt wel erg gemakkelijk en voelt je continu en met alles aangesproken. Of het nu over jou gaat of niet.

ja dag hoor :') .. of zij hapt makkelijk of de anderen blijven gewoon weerleggen. Als mensen er niet meer zo heel erg op ingaan valt er ook weinig te happen denk? :P

Beide kanten zijn behoorlijk van de eigenwijze.. geeft niks, geeft hilarisch leesvoer :D
precies en ik heb er deels lol in als mensen doorgaan omdat ik gewoon gelijk heb en hou. Lol.
Nee, maar zo dwingen mensen mij wel. En nee dan ga ik wel door. De reden: assertiviteitstraining. Geef nooit toe. Ik was best onzeker vroeger en zo kan ik eens wat doen met een training die niet helpt. Lol. Dus ik heb gelijk. Dat willen jullie toch horen. Ik wil best ophouden maar dan moet een ander niet doirgaan.

Bristol heeftleuke spijkerbroeken, maar ze zijn 40 euro en verslijtenbinnen 6 maanden. Brams paris isgoedkoper vaak en doe je wel een jaar mee. Maar ze slijten altijd aan binnenkant bil en rechts eerst.

Jolien87

Berichten: 17499
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Mode 'blunders'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 14:30

Niemand heeft gelijk of ongelijk in dit geval. 'Lol'.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 14:31

Jolien87 schreef:
Niemand heeft gelijk of ongelijk in dit geval. 'Lol'.

_/-\o_

germie

Berichten: 26057
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 14:34

AmyII schreef:
Jolien87 schreef:
Niemand heeft gelijk of ongelijk in dit geval. 'Lol'.

_/-\o_

Jawel iedereen heeft gelijk. Dat is de positieve benadering.

Kinke

Berichten: 20567
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 14:34

raar advies "geef nooit toe".

germie

Berichten: 26057
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 14:35

Kinke schreef:
raar advies "geef nooit toe".

Ja leuk he. Lol

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33850
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 14:37

bruintje123 schreef:
MarlindeRooz schreef:
Onder de 60 euro vind ik helaas geen passende broeken. Alle broeken gaan ook nog eens binnen een jaar kapot. Dus ik koop ze in Batavia stad van de supertrash of hilfiger. Die zijn normaal duurder dan 100 euro. Met mijn figuur kan ik helaas niet anders...

Hier gaan ze gelukkig een paar jaar mee en dan nog een paar jaar als broek voor bij de paarden.
En dan heb ik dus nooit de dure, maar die van miss etam of zoiets.
Hoe komt dat dan dat ze zo snel slijten? Juist bij dure merken verwacht je dat niet.

Dikke bovenbenen en scheef lopen... helaas scheuren ze gewoon open bij mijn bovenbenen.

germie

Berichten: 26057
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 14:38

Heeft niets met scheef lopen te maken bij mij. Maar ik zit altijd in een bepaalde houding.
Dure merken zijn niets beter is mijn ervaring. Nu zit er wel verschil tussen 2bizzy van bristol en brams paris, maar levis slijt ook net zo snel als brams paris, soms sneller wegens dunnere stof.
Laatst bijgewerkt door germie op 24-07-17 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 14:38

Dat is echt heel vervelend zeg. Erg jammer ook voor de portemonnee.