Mode 'blunders'

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33850
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 14:42

bruintje123 schreef:
Dat is echt heel vervelend zeg. Erg jammer ook voor de portemonnee.

Zeker... afgelopen maanden al 4 broeken weg kunnen gooien. Planning is nu zorgen dat ik rond de 10 broeken heb zodat ik de minder vaak aan trek. Maar dat werkt niet als je er 4 weg kan gooien. :')

Ben geboren met HD dus vandaaruit loop ik met lichte x-benen...

germie

Berichten: 26057
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 14:45

MarlindeRooz schreef:
bruintje123 schreef:
Dat is echt heel vervelend zeg. Erg jammer ook voor de portemonnee.

Zeker... afgelopen maanden al 4 broeken weg kunnen gooien. Planning is nu zorgen dat ik rond de 10 broeken heb zodat ik de minder vaak aan trek. Maar dat werkt niet als je er 4 weg kan gooien. :')

Ben geboren met HD dus vandaaruit loop ik met lichte x-benen...

Dat is dan echt balen. Dan snapik je frustratie want er is niets aan te doen.
Maar 10 broeken? Kijkje ook wel eens bij de kik e.d.? Daar hebben ze soms leuke kleding voor weinig. En primark? Ok laatste is kwalitatief wel slagje minder, maar dan heb je wel meer voor hetzelfdegeld.

_Snow_White

Berichten: 3192
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 15:02

Ik snap het ook wel, mijn broeken (alle merken wel geprobeerd nu) gaan bij de bovenbenen kapot -O-
Koop er nu altijd ~5 in de uitverkoop en die gaan dan een jaar mee...

Had met de kerst ook per ongeluk een herenbroek gekocht. Was licht roze en verkrijgbaar in een lengtemaat (komt in Canada niet veel voor), staat heel goed en ben daarna nog teruggegaan om een zwarte versie te kopen :')
Ik vind het vooral fijn omdat ik nu ook gewoon diepe zakken heb, kan ik ten minste mijn telefoon bij mij dragen op het werk.
Hoodies draag ik ook best veel, maar die zijn of van de uni of van tentree, die laatste kunnen lekker vrouwelijk vallen. Ik zal ze niet naar een duur restaurant aandoen, maar vooral als student in een land met een echt winters klimaat draag ik ze toch echt graag :=

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Mode 'blunders'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 15:10

Ik koop m'n (spijker)broeken meestal bij craenenbroek in Dongen :j

lor1_1984

Berichten: 12062
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 15:11

[code][/code]Ik bestel 2x per jaar een zooi broeken en shirts enzo bij BonPrix.
Kwalitatief mss niet het beste maar ze gaan net zo lang mee als bijv C&A en kosten een stuk minder.
Wel zo fijn ook omdat ik katten heb en die nogal eens met hun nagels in m'n shirt hangen waardoor ik in no time gaatjes heb, buiten de slijtage vd broeken omdat m'n bovenbenen schuren en de lompe acties waardoor er weleens wat vlekken in komen of gaatjes/scheurtjes oid.
Overigens altijd zwarte leggings en donkerblauwe spijkerbroeken, zodat ik er gewoon een willekeurig shirt/vest op kan dragen

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 15:28

LadyMadonna schreef:
Ik koop m'n (spijker)broeken meestal bij craenenbroek in Dongen :j


Mijn vent draagt de korte werkbroeken van Cranentroep.

Ook wel een modeblunder.

germie

Berichten: 26057
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 15:29


vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Mode 'blunders'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:09

Ik vind er niks chique aan en ook echt totaal niet netjes. Als ik hiermee op mijn werk verschijn zal ik waarschijnlijk echt naar huis gestuurd worden.
Toch grappig dat iedereen zo een andere opvatting van netjes heeft :)

Berdien

Berichten: 64543
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Mode 'blunders'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:12

Ik mag voor mijn werk redelijk casual gekleed, maar als ik met die hoodie-combinaties aan kom zetten dan vinden ze daar wel wat van := := Vind het ook niet netjes of chique.

_Snow_White

Berichten: 3192
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:16

Afbeelding

Ik heb deze wel eens aan naar het werk, maar dan werk ik wel met veel bouwvakkers ipv op kantoor. Als ik een dag naar kantoor moet doe ik geen spijkerbroek/hoodie aan, dan stuurt HR mij naar huis denk ik :+

lor1_1984

Berichten: 12062
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:21


_Micha_

Berichten: 8577
Geregistreerd: 26-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:29

_Snow_White schreef:
[ Afbeelding ]

Ik heb deze wel eens aan naar het werk, maar dan werk ik wel met veel bouwvakkers ipv op kantoor. Als ik een dag naar kantoor moet doe ik geen spijkerbroek/hoodie aan, dan stuurt HR mij naar huis denk ik :+

Maar dit vind ik ook gewoon een casual trui, oke voor normale dingen. Maar absoluut niet netjes, als in wanneer je wordt gevraag om je netjes te kleden. Het is natuurlijk ook weer de vraag waar je werkt, als leerkracht vind ik dat je dit in de winter prima naar je werk aan kan doen. Op kantoor dan weer absoluut niet, en ik zou hem zelf ook nooit naar mijn werk aan doen maar dat is dan weer omdat ik de bouwvakker bén :))

Lor, ik vind dat een nette jurk hoor :j

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:32

Nog even over de broeken, ik merk toch wel degelijk verschil met de duurdere merken hoor! Een H&M broek van 50 euro is bij mij na een halfjaar al flink aan het slijten en wordt vaak ook vaal. Ik vind de broeken van Levi's en Armani persoonlijk super fijn, en die blijven ook echt goed. Overigens vind ik die hoodies best leuk gecombineerd, zou het zelf ook wel zo dragen, maar echt niet naar een bruiloft of andere nette gelegenheid. Vind het gewoon niet chique.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:34

Die jurk is mooi.

Die trui is lekker voor thuis of gewoon op een dagje bij vrienden langs te gaan zonder plannen van stappen.
Maar werk? Ja de in de uitleg van Snow White wel, op de manege of soort gelijk ook. Maar dan houdt het wel op denk ik.
Veel bedrijven hebben ook al werkkleding, de boerenbond of zo, waar ik het anders ook nog wel vind passen.
Maar niet op kantoor.

Berdien

Berichten: 64543
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:39

Zo wil ik deze trui:
Afbeelding

En dan niet willen... nee WILLEN.

Maar dan niet voor naar m'n werk, ondanks dat onze huisstijl roze is _O-

_Snow_White

Berichten: 3192
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:40

Ik vind dit inderdaad ook casual, maar echt niet business casual.
Toch merk ik wel dat er vooral in de technische wereld business casual steeds meer casual begint te worden. -O-
Zelfs vorig jaar op de overheid (ministry of transportation) waren er erg veel engineers die gewoon dagelijks een spijkerbroek aan hadden of 'gewoon' personeel met leggings aan. Dat vind ik bij de overheid toch echt not done :+

Marjo

Berichten: 37292
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Mode 'blunders'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 17:16

Mij broeken gaan ook maar een jaar mee maar juist daarom koop ik ze bij MS mode :') . Sws qua pasvorm de enige die me fijn zitten en ook nog eens mooi binnen budget.

Iets met dikke bovenbenen waar je maat 44 nodig hebt maar qua taille best maat 40/42 kan hebben... dan maar de stretch MSjes met een riem eromheen :')

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 17:27

germie schreef:
Jennyj01 schreef:
Het is er dus wel. Je bent alleen niet bereid er voor te betalen.

Of je kunt het niet betalen. Die mensen zijn er ook he. Ik zou het wel kunnen maar moet er andere dingen om laten. Het geld kan maar 1 keer rollen. Je gaat nu oordelen dat ik het niet zou willen. Maar misschien kan ik het ook niet? Of een ander niet. Iets te duur vinden is een gegronde reden. Ik heb echt een aantal jaren amper kleding kunnen kopen dus ik kan niet over opmerkingen als je hebt het er niet voor over. Toen wilde ik graag, maarging niet. Wie weet lezen hier mensen mee die het nooit kunnen betalen. Dus voorzichtig met niet bereid zijn om. Dat kan erg kwetsend zijn.


Sorry hoor maar nu spreek je jezelf toch echt tegen. Je zegt zelf dat je het er niet voor over hebt. En dat is iets anders dan dat het er gewoon niet is. Er zijn ook zat dingen die ik te gek vind maar waar ik het geld niet voor (over)heb. Ik vind het dan ook een flauwe opmerking van je om te zeggen dat het dan voor anderen heel kwetsend kan zijn. Zo is alles wel uit zijn verband te trekken. Er is niks mis met het er niet voor over te hebben of bepaalde dingen niet te kunnen betalen. Maar zeggen dat het er niet is is gewoon onzin. En daar kan ik dan weer een beetje slecht tegen.

germie

Berichten: 26057
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 17:43

Jennyj01 schreef:
germie schreef:

Of je kunt het niet betalen. Die mensen zijn er ook he. Ik zou het wel kunnen maar moet er andere dingen om laten. Het geld kan maar 1 keer rollen. Je gaat nu oordelen dat ik het niet zou willen. Maar misschien kan ik het ook niet? Of een ander niet. Iets te duur vinden is een gegronde reden. Ik heb echt een aantal jaren amper kleding kunnen kopen dus ik kan niet over opmerkingen als je hebt het er niet voor over. Toen wilde ik graag, maarging niet. Wie weet lezen hier mensen mee die het nooit kunnen betalen. Dus voorzichtig met niet bereid zijn om. Dat kan erg kwetsend zijn.


Sorry hoor maar nu spreek je jezelf toch echt tegen. Je zegt zelf dat je het er niet voor over hebt. En dat is iets anders dan dat het er gewoon niet is. Er zijn ook zat dingen die ik te gek vind maar waar ik het geld niet voor (over)heb. Ik vind het dan ook een flauwe opmerking van je om te zeggen dat het dan voor anderen heel kwetsend kan zijn. Zo is alles wel uit zijn verband te trekken. Er is niks mis met het er niet voor over te hebben of bepaalde dingen niet te kunnen betalen. Maar zeggen dat het er niet is is gewoon onzin. En daar kan ik dan weer een beetje slecht tegen.

Weer niet goed gelezen. En muggenziften. Natuurlijk omdat ik het ben. Prima.
Maar ik leg het uit dat ik mijn geld maar een keer uitgeef en niet aan een broek van 85 euro. EN dat je nooit mag verwachten dat iedereen maar elke broek kan kopen. Ik vind niet bereid zijn een verwijt, terwijl het bij sommigen helemaal geen niet bereid zijn is, maar geen keuze. Het geld is er dan niet. Dus door naar mij te stellen dat ik niet bereid ben, zeg je indirect dit ook tegen anderen terwijl het geld er misschien helemaal niet is. Bij mij is dat geld er ook niet omdat ik andere keuzes maak. Maar elke maand tekort komen zoals ik gehad heb is echt niet leuk. Dan is ergeenniet bereidzijn keuzemeer. Ik geef af e n toe geld uit aan kleding voor kinderen uit een minimagezin. Zodat de kids en leuk bijlopen. Oh ja doe ik dat niet dan zou ik meer aan mezelf uit kunnen geven. Maar zelf heb ikgeen kids. Maar het even niet bereid zijn kan dus een grondslag hebben. En het wordt gewaardeerd. Amen. Klaar. Uitgelegd. Over en uit.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 17:52

Graag weer ontopic :) deze "discussie" gaat nergens heen
, al is het leuk leesvoer :P

Ashleytjuhh

Berichten: 6685
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 18:06

Gianti schreef:
Graag weer ontopic :) deze "discussie" gaat nergens heen
, al is het leuk leesvoer :P


zit er helemaal klaar voor met sokken en sandalen en afrits broek :')

germie

Berichten: 26057
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 18:23

Berdien schreef:
Zo wil ik deze trui:
[ Afbeelding ]

En dan niet willen... nee WILLEN.

Maar dan niet voor naar m'n werk, ondanks dat onze huisstijl roze is _O-

Die kan thuis prima. En in je vrije tijd ook wel. Niet geheel mijn smaak, maar wel erg leuk.

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 18:41

Ashleytjuhh schreef:
Gianti schreef:
Graag weer ontopic :) deze "discussie" gaat nergens heen
, al is het leuk leesvoer :P


zit er helemaal klaar voor met sokken en sandalen en afrits broek :')



Y)(^) (bij gebrek aan popcorn)

Tiggs

Berichten: 7535
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 18:52

_Snow_White schreef:
[ Afbeelding ]

Ik heb deze wel eens aan naar het werk, maar dan werk ik wel met veel bouwvakkers ipv op kantoor. Als ik een dag naar kantoor moet doe ik geen spijkerbroek/hoodie aan, dan stuurt HR mij naar huis denk ik :+


Leuke trui!
Alleen niet voor naar kantoor idd...

Exitium

Berichten: 7166
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 19:30

_Snow_White schreef:
[ Afbeelding ]

Ik heb deze wel eens aan naar het werk, maar dan werk ik wel met veel bouwvakkers ipv op kantoor. Als ik een dag naar kantoor moet doe ik geen spijkerbroek/hoodie aan, dan stuurt HR mij naar huis denk ik :+

Is bij ons op kantoor wel anders, daar lopen er genoeg rond met spijkerbroek en band- of cartoonshirt. Maar goed, IT, tikje aparte wereld af en toe :+ Loop zelf ook vrijwel standaard in een (zwarte) spijkerbroek met t-shirt overigens. :)

Gianti schreef:
Graag weer ontopic :) deze "discussie" gaat nergens heen
, al is het leuk leesvoer :P

Sssst Gina. :P