Dagelijks nog post van oud bewoners...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Dagelijks nog post van oud bewoners...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-17 15:51

Hoi Bokkers,

Sorry als dit verkeerd staat.

Eind december hebben wij dit huis gekocht en sinds februari wonen we hier.
Maar we krijgen nog dagelijks post van de oud bewoners.
In het begin heb ik alles teruggestuurd en erop gezet dat ze hier niet meer wonen.
Echter blijven we maar post krijgen.
Van de postcodeloterij tot bouwbedrijven.
Ook van een bank krijgen we vaak enveloppen dus denk ik misschien wel belangrijke brieven?

Ik heb ook geen flauw idee wat hun nieuwe adres is, de makelaar weet dit ook niet.
Wat kan ik hier nu het beste mee doen?

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Re: Dagelijks nog post van oud bewoners...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 15:54

Retour afzender. En als t blijft komen, steentje in de envenlop stoppen en retour afzender sturen. Dat werkt sowieso

Oehlala
Berichten: 4316
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 15:54

Retour blijven sturen of op een gegeven moment weggooien. Heb ik ook gedaan op mijn vorige adres, lost zich vanzelf op.

watnou1
Berichten: 975
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 15:55

Ik zou nagaan bij de gemeente wie er allemaal nog staat ingeschreven op je huidige adres...
helaas kan het dus gebeuren dat de oud bewonders zich niet uit hebben laten schrijven...

Verder zou je bij bedrijven gewoon eens kunnen bellen.

Ik hoop voor je dat ze staan uitgeschreven, anders wordt t nog wel n weg die je moet bewandelen !

Jolien87

Berichten: 17484
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 15:55

Wij hebben hier een jaar lang last van gehad en nog krijgen we af en toe brieven voor de vorige bewoners.
Wij zetten altijd 'RETOUR AFZENDER' op de envelop met daarbij 'geadresseerde is verhuisd' of iets dergelijks.
Wat ook nog weleens helpt: bellen naar het bedrijf dat de brief heeft gestuurd, meestal staat er bij dat soort post wel een afzender op de envelop.

purny

Berichten: 27536
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 15:55

Als je meerdere malen hebt aangegeven dat de bewoners verhuisd zijn heb ik een oplossing. De post in de papiercontainer gooien

Jolien87

Berichten: 17484
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 15:55

malih schreef:
Retour afzender. En als t blijft komen, steentje in de envenlop stoppen en retour afzender sturen. Dat werkt sowieso


Waarom een steentje?

Britta31

Berichten: 13159
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 15:56

NenaC schreef:
Retour blijven sturen of op een gegeven moment weggooien. Heb ik ook gedaan op mijn vorige adres, lost zich vanzelf op.

Waarom een steentje? :o?

tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-17 15:56

Terugsturen doe ik niet meer, ze hebben tijd zat gehad om hun adres te wijzigen.
Enveloppen openen is strafbaar dus een steentje erin doen lijkt me niet verstandig :=

tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-17 15:57

watnou1 schreef:
Ik zou nagaan bij de gemeente wie er allemaal nog staat ingeschreven op je huidige adres...
helaas kan het dus gebeuren dat de oud bewonders zich niet uit hebben laten schrijven...

Verder zou je bij bedrijven gewoon eens kunnen bellen.

Ik hoop voor je dat ze staan uitgeschreven, anders wordt t nog wel n weg die je moet bewandelen !


Ik heb inderdaad contact gezocht met de gemeente.
En enkel mijn vriend en ik staan nog ingeschreven dus dat zit goed!

Palmera

Berichten: 9467
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 15:58

Op een gegeven moment zou ik er wel klaar mee zijn. :)
Dat het bij sommige dingen even duurt voordat een verhuizing in het systeem zit of dat er een verhuisbericht bij in is geschoten door de drukte begrijp ik best. Maar na een paar maanden mogen de vorige bewoners dat, imo, wel op orde hebben gebracht. Ze zullen die post zelf toch ook wel missen?

Bij mij zou het dus zo onderhand de papierbak ingaan en jammer dan. :)

watnou1
Berichten: 975
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 15:58

tijger22 schreef:
Terugsturen doe ik niet meer, ze hebben tijd zat gehad om hun adres te wijzigen.
Enveloppen openen is strafbaar dus een steentje erin doen lijkt me niet verstandig :=


Klopt envelop openen mag écht niet!

Ik zou nagaan bij GBA of ze überhaupt zijn uitgeschreven...

Ah zie nu je bericht... hmmm dan zou ik t weggooien.. jammer maar helaas dan!

tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-17 15:59

Palmera schreef:
Op een gegeven moment zou ik er wel klaar mee zijn. :)
Dat het bij sommige dingen even duurt voordat een verhuizing in het systeem zit of dat er een verhuisbericht bij in is geschoten door de drukte begrijp ik best. Maar na een paar maanden mogen de vorige bewoners dat, imo, wel op orde hebben gebracht. Ze zullen die post zelf toch ook wel missen?

Bij mij zou het dus zo onderhand de papierbak ingaan en jammer dan. :)


Bewoners hebben het huis destijds moeten verkopen ivm schuldsanering.
Dus ik dacht dat een bewindvoerder er wel boven op zou zitten met de post etc.
Niet dus...

_CS_

Berichten: 4697
Geregistreerd: 02-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 16:00

Wij krijgen 7 jaar na dato nog af en toe post van de vorige bewoonster :=
Op een gegeven moment zijn we de bedrijven gaan bellen, want sommige hielden maar niet op na herhaaldelijk terug sturen met mededeling verhuisd.

tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-17 16:03

_CS_ schreef:
Wij krijgen 7 jaar na dato nog af en toe post van de vorige bewoonster :=
Op een gegeven moment zijn we de bedrijven gaan bellen, want sommige hielden maar niet op na herhaaldelijk terug sturen met mededeling verhuisd.


7 jaar erna nog???
Op ons vorige adres kregen we van die vorige bewoonster ook na een jaar nog steeds de post.
Voornamelijk van het ziekenhuis.
We wisten haar nieuwe adres dus daar in de bus gestopt met tekst "ADRES WIJZIGEN AUB" maar daarna kregen we nog steeds brieven van het ziekenhuis van haar :')

Snap niet dat mensen er zo slordig mee om gaan...

Anoniem

Re: Dagelijks nog post van oud bewoners...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 16:04

Ik kende ook iemand die er dusdanig gek van werd dat die uiteindelijk terug is gaan sturen met erop "VERKEERD ADRES. PERSOON OVERLEDEN."

_CS_

Berichten: 4697
Geregistreerd: 02-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 16:05

Ja, het word nu langzaam wel minder hoor, gelukkig.
Afgelopen april is het 7 jaar geleden dat we dit huis kochten.

Vorige bewoonster oudere dame, die ging naar verzorgingshuis.
Denk dus dat anderen het geregeld hebben, maar een hoop vergeten zijn.

Selina

Berichten: 14340
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 16:06

Is niet altijd dat ze te lui zijn om te wijzigen. Hier ook steeds brieven van de bank en verzekeringen gehad, terwijl de vorige bewoners zelfs langs kantoor waren gegaan om hun adres te wijzigen. Postcodeloterij is ook een irritante met dit soort dingen, die bleven maar komen. Wij hadden nummers uitgewisseld zodat ze het steeds konden ophalen. Aangezien jullie geen gegevens hebben is het of koppig retour afzender erop, of weggooien of het bedrijf opbellen.

4EverHobbes

Berichten: 1817
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: In the land of far, far away

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 16:07

Ah joh, het kan nog gekker. Wij kregen een paar maanden geleden een verzoek tot betaling van de uitvaartverzekering voor de vorige eigenaar van ons huis. De goede man is alleen al 10 jaar dood. Ik heb de brief teruggestuurd met daarbij de notitie dat een uitvaart van deze man gegarandeerd niet meer nodig is.

Ook hebben we vorig jaar een verkeersboete voor te hard rijden op de A2 gekregen voor deze man. Ook deze brief teruggestuurd. Niets meer van gehoord; ik ben dan toch wel benieuwd hoe het mogelijk is dat een auto op naam staat van een overledene...

linoleum

Berichten: 6491
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 16:09

GBA controleren zegt niet zoveel. Meeste bedrijven mogen niet in het GBA adresgegevens opzoeken en blijven dus naar laatste bij hun bekende adres verzenden.

Retour sturen afzender en hopen dat of oude bewoners wijzigen of dat bedrijf het zelf uitzoekt. Bij mij op het werk wordt bij retourpost altijd geprobeerd nieuw adres te achterhalen. Maar dat lukt niet altijd. Dus als klanten netjes hun verzekeringen blijven betalen per automatisch incasso, blijven wij jaarlijks de verlengingspapieren naar oude adres sturen.

Valerie93

Berichten: 3137
Geregistreerd: 10-12-13

Re: Dagelijks nog post van oud bewoners...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 16:11

Ik krijg ook vaak post voor oud bewoners en bedrijven in de garages achter t huis (niet van ons).
Ben alle bedrijven na gaan bellen en nu zo goed als geen last meer. Alleen kpn is hardleers.

meggiemeg

Berichten: 12240
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 16:15

Wij ontvangen ook nog wekelijks post voor de oude bewoners. Heb alles al zo vaak retour gestuurd met opmerkingen erbij op de enveloppe. Niets helpt. Zelfs bellen niet.
Krijg o.a. post van de bank pincodes en bankpasjes, telefoon van provider, boetes.
Gooi nu na bijna 5 jaar alles regelrecht de papierkliko in.

black_kelpie

Berichten: 7832
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 16:15

Ik krijg na 10 jaar nog post voor de vorige bewoners. Zelfs nog van een bank, voor hun zoontje. Kerst- en verjaardagskaarten. Ben er een paar keer achteraan geweest, en de laatste keer zei ze dat ik het maar weg moest gooien. Ook prima :Y)

Rocamor

Berichten: 10923
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 16:17

Dat soort vorige bewoners heb ik ook gehad. tot wel een dik jaar na sleuteloverdracht.

Heb post opgespaard en gebeld om op te halen (nummer stond in koopakte geloof ik). NOgmaals gedaan en nogmaals verzoek om te zorgen voor verhuisberichten. Huis had ook flinke tijd leeggestaan namelijk. Ook heeeeeeeeele stapels post retour afzender, bewoner verhuisd naar xxxx. Stapels bleven komen.

Uiteindelijk post weggemikt, ook een stapel bankafschriften en uiteindelijk een pasje van de bank. Toen kon meneer (na anderhalf jaar) wel ineens erg snel reageren. Want er was een pasje bij mij afgeleverd. Nou meneer, zou best kunnen, maar heb u nu 4 keer aan de deur gehad voor de post, heb u 4 keer verzocht om alles om te zetten. Tot op heden niets ondernomen, dus ik heb uw post vakkundig verwijderd. Toen had ie het lef om boos te worden op mij, maar na mijn "we zijn anderhalf jaar verder, u woont hier 2 jaar niet meer en ik heb u meermaals verzocht om eea te regelen en dat heeft u consequent en categorisch geweigerd" droop ie af. Noooooit meer post voor (!) hem ontvangen.

Netjes? Nee! Maar het hielp ineens wel
Laatst bijgewerkt door Rocamor op 15-06-17 16:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Froukje_J

Berichten: 2218
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 16:17

Hier is het andersom....
Hebben overal ons nieuwe adres door gegeven..maar die domme bedrijven lijken het maar niet te snappen...Ze blijven maar naar het oude adres sturen bloed irritant