Als je vriend vreemd gaat..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Als je vriend vreemd gaat..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 01:15

Begrijp ik nu dat je wel in een relatie blijft maar gewoon uit elkaar gaat wonen?

Nagini
Berichten: 11283
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Als je vriend vreemd gaat..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 03:25

Uhm ja.. al wil ik wel even ruimte en niet veel contact zodra ik ben verhuist. Beetje van het kan alle kanten op.

Jildau

Berichten: 9425
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Als je vriend vreemd gaat..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 08:47

Ik vrees dat dit probleem blijft bestaan. Hij is je immers helemaal niet kwijt nu en heeft dat gevoel denk ik ook niet. Ik vraag me af of het gedrag dan wel veranderd.

Ik begrijp je ouders wel heel goed. Als je hun ongeveer hetzelfde hebt vertelt dan hier in het begin dan snap ik dat zij willen dat je bij hem weg gaat. Nou hebben zij niks te willen maar ik begrijp het wel.

Ik hoop echt dat je nog écht voor jezelf gaat kiezen! Maar het is al een hele goede stap om naar Melbourne te gaan.

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 08:52

Nagini schreef:
Uhm ja.. al wil ik wel even ruimte en niet veel contact zodra ik ben verhuist. Beetje van het kan alle kanten op.


Vanaf de luie stoel en je niet op dat moment in dezelfde situatie zit is het makkelijk om te zeggen dat je er gewoon een punt achter moet zetten, dat dit beter is etc. Ik heb ook geroepen "als me dat (weer) gebeurt dan zet ik er een punt achter!" Maar wanneer puntje bij paaltje kwam kon ik het vaak toch niet, als het nu zou gebeuren vast weer niet ondanks dat ik weet dat ik er wel een punt achter zou moeten zetten ik zou niet samen moeten zijn met iemand (depressief of niet! ) waarvoor ik niet voldoende ben. En dat zelfde geldt voor jou...

Ewelle
Berichten: 78
Geregistreerd: 28-11-16

Re: Als je vriend vreemd gaat..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 08:59

Ik lees al even mee in je topic. Vooral omdat het me behoorlijk bekend voor komt waar ik openbaar niet teveel over wil zeggen. Je verplaatst nu het puntje die bij het o zo bekende paaltje hoort.

Het is heel lastig om een dergelijke beslissing te nemen en zoiets kost tijd. Maar mijn advies; Run! Forrest (TS) Run!

Ik wil je niet teveel in je nek zitten maar je verplaatst nu het probleem waardoor je het niet alleen voor jezelf moeilijker maakt maar ook voor hem. Je gaat weg, je wilt afstand maar blijft (vooral in zijn ogen waarschijnlijk) in zijn buurt in zijn land. Ik hoop dat je de kracht zult vinden of om daar verder te gaan op eigen voet en zonder hem of in Nederland weer op je terecht komt.

Nagini
Berichten: 11283
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 09:12

Zoals ik al zei; we zullen het zien.

Ik snap jullie reacties best maar ik heb besloten.
Ik begrijp dat voor jullie wellicht een "andere stad" niet als veel klinkt.. maar ik zit 800 km verderop. 1.5 vliegen of 8 uur rijden en een half uur tijdsverschil Dus niet in zn buurt (of land.. hij is van NZ).
Een beetje zo van ik woon in NL en hij in oostenrijk.


Veel meer ruimte behalve naar Europa kan ik m niet geven. En bovendien wil ik dat ook niet.

Dat klinkt misschien naief, stom, trap er niet in.

En echt ik hoop heel erg dat ik dit niet doe. Maar elk mens zit anders in elkaar. En ik geef mn vriend die kans om te bewijzen (juist met alleen zijn!) Dat hij wel veranderen kan.

Is dat 360° van wat ik voorheen zei? Ja.
Ik was boos, gekwetst en nog een paar anderen dingen.. maar er is in deze week tijd ook heel veel gepraat en door hem dan ook gedaan. Had ie die knal in zn bakkes nodig? Ja schijnbaar wel. Jammer genoeg!

Gaat het nu veranderen? Hopelijk. En zo niet.. dan heb ik mn eigen plan en leven in melbourne. Hoef ik niet direct terug te vliegen omdat ik niets heb. En dan heb ik het ook 100% kans gegeven incl professionele hulp.

Edit: het is overigens ook echt nog niet vergeten en vergeven etc.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18032
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Als je vriend vreemd gaat..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 09:16

Ik begrijp het wel, maar zou je wel willen adviseren duidelijke afspraken te maken over de hoeveelheid contact. Laat hem ook maar laten zien dat hij zich aan afspraken met jou kan houden en zich daarin niet steeds weer boven je stelt. Dus maak voor jezelf helder wat je 'niet te veel contact' vind en spreek dat met hem af. Dan kan hij niet alleen in woorden, maar ook in daden bewijzen dat hij wel aan jou denkt en niet alleen aan zichzelf. En je hebt van tevoren voor jezelf helder waar je de grens trekt. Want als je dat niet van tevoren doet, blijft het een glijdende schaal.

AlphaDaemon
Berichten: 542
Geregistreerd: 24-04-12

Re: Als je vriend vreemd gaat..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 10:31

Heel erg veel succes met je avontuur in Melbourne TS en ik hoop dat je al het geluk zal vinden. Met vriend, zonder vriend, dat maakt niet uit =) Als je maar happy bent.

Misschien nog wel een kleine gedachtekronkel van mijn kant: Ik zou ook goed met elkaar bespreken hoe of wat qua contact en dan vooral dat jullie allebei je bewust zijn van wat je met elkaar deelt en hoe je het met elkaar deelt. Het zou zo zonde zijn als iets onbenulligs verkeerd wordt begrepen, wegens restrictie aan hoeveelheid contact niet kan worden uitgesproken en een eigen leven gaat leiden. Even een voorbeeldje: Stel dat jij net aan je vriend hebt verteld dat je zulke leuke nieuwe mensen hebt ontmoet en dat je die avond gezellig uit gaat met een zojuist nieuw verworven mannelijke kennis. Je vriend zou hier meer achter kunnen zoeken, gaat piekeren, zoekt er meer achter en denkt dat jij het al hebt opgegeven. Terwijl bij wijze van die nieuwe kennis gay is ofzo =P Ik zou oppassen voor het Temptation Island effect =P Dat een van jullie iets meekrijgt, verkeerd opvat, boos wordt, handdoek in de strijd gooit en wegens de afstand / restrictie op contact kan je het niet snel genoeg met elkaar uitpraten.

Het zou jammer zijn als straks door iets onbenulligs en contactlimiet de relatie toch strandt, want ik denk dat jullie zeker iets moois hadden en dat zou (denk ik) wel goed moeten kunnen komen. Hebben jullie ook afgesproken tijdens de periode apart exclusief aan elkaar te blijven? Ik weet niet of jullie het straks nog als "een relatie" zien of meer als "een break van de relatie".

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: Als je vriend vreemd gaat..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:01

TS ik heb je vorige en nu helaas dit topic gevolgd.

Ik vind het superknap van je hoe je het allemaal aanpakt. Ik kan me de pijn die je voelt voorstellen en ook de eenzaamheid en teleurstelling.

Groot gelijk dat je het in Melbourne wil proberen. Nu kan het nog, je wilt niet de rest van je leven met een 'wat als..' gevoel achterblijven.

Ik hoop wel dat je hem echt heel hard ervoor gaat laten knokken en je de kracht kan vinden heel hard te zijn als hij je vertrouwen nog een keer schaadt!

Heel veel succes in Melbourne!

Rocamor

Berichten: 10951
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:29

Nagini schreef:
Is dat 360° van wat ik voorheen zei? Ja.
Ik was boos, gekwetst en nog een paar anderen dingen.. maar er is in deze week tijd ook heel veel gepraat en door hem dan ook gedaan. Had ie die knal in zn bakkes nodig? Ja schijnbaar wel. Jammer genoeg!


Bedenk maar zo. Liever nu die knal voor zo'n bakkes, dan later als jullie getrouwd zouden zijn en er sprake zou kunnen zijn van kinderen...

Ik vind je nog steeds sterk overkomen.

Heeft je vriend al iets van zijn gesloten / verborgen kerkers laten zien?

Jolien87

Berichten: 17500
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:30

IK snap heel goed dat de 'wat als...' vraag komt als je het toch niet hebt geprobeerd met elkaar op deze manier. De relatie beëindigen kan altijd nog en met 800 km tussen jullie denk ik dat jullie allebei genoeg ruimte hebben om zelf erover na te denken. Zorg alleen wel dat je dan duidelijke afspraken maakt, wordt het een LAT relatie? Een open relatie? Blijven jullie allebei monogaam?

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:32

Hey Sanne, geniet van Melbourne, ongeacht wat er gaat gebeuren tussen jullie. Wat komt, dat komt.

Nagini
Berichten: 11283
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 11:34

Het word dan weer een lange afstands relatie. Dus niet dat we andere mensen zien. Zou een beetje het doel voorbij gaan, haha.

@rocamor: ja best veel zelfs.. vandaar dat ik er ook vertrouwen in heb.

@alphadeamon ja daar waak ik wel voor. Dat zou idd zonde zijn!

@lieveli; dankje <3

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:39

Waar ligt Bondi Beach?

edit: Bij Sydney. Ga je niet liever naar Sydney?

Rocamor

Berichten: 10951
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:42

Nagini schreef:
Het word dan weer een lange afstands relatie. Dus niet dat we andere mensen zien. Zou een beetje het doel voorbij gaan, haha.

@rocamor: ja best veel zelfs.. vandaar dat ik er ook vertrouwen in heb.

@alphadeamon ja daar waak ik wel voor. Dat zou idd zonde zijn!

@lieveli; dankje <3

dat vermoeden had ik al.

Sterkte voor jou, maar ook voor Matt, want ook voor hem zal dit een hele enge spannende tijd zijn / worden

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Re: Als je vriend vreemd gaat..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:44

Wat goed voelt voor jou, moet je doen Sanne! Alle succes!

Nagini
Berichten: 11283
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 11:46

lieveli schreef:
Waar ligt Bondi Beach?

edit: Bij Sydney. Ga je niet liever naar Sydney?


Hahah nee Sydney vind ik niets.

Melbourne is een soort Modern London. <3

Overigens is Sydney ook bijna niet e betalen. $600 per WEEK voor huur is er niets bij.

Oh trouwens Bondi is maar een heel klein meh strand. Niet zo kewel als op tv ;)
Laatst bijgewerkt door Nagini op 26-06-17 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:46

Ik zou idd wel goede afspraken maken qua hoeveelheid contact ook voor jezelf. Je gaat weg voor jezelf en ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is afstand als je nog van iemand houd. Dus spreek bv af 1 keer per 2 weken of 1 keer per week. Maak er een vast moment van dat helpt vaak met loslaten de rest van de week. Zodat je de focus bij jezelf kan houden en hij ook.
Het geeft houvast voor beide partijen

Goof

Berichten: 28938
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:49

Nagini schreef:
lieveli schreef:
Waar ligt Bondi Beach?

edit: Bij Sydney. Ga je niet liever naar Sydney?


Hahah nee Sydney vind ik niets.

Melbourne is een soort Modern London. <3


Melbourne is echt heel tof ja :j
Ik heb er vrienden wonen, ze doen veel aan couchsurfing, dus mocht je nog eens andere mensen willen leren kennen kan ik je hun gegevens doorgeven. Zouden ze superleuk vinden!

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Als je vriend vreemd gaat..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:51

Verdorie ik ben jaloers.

Ik hoop dat je elke zondag wakker word met een gigantische kater en geen eten in de koelkast. Doei.

Rocamor

Berichten: 10951
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:52

callum schreef:
Ik zou idd wel goede afspraken maken qua hoeveelheid contact ook voor jezelf. Je gaat weg voor jezelf en ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is afstand als je nog van iemand houd. Dus spreek bv af 1 keer per 2 weken of 1 keer per week. Maak er een vast moment van dat helpt vaak met loslaten de rest van de week. Zodat je de focus bij jezelf kan houden en hij ook.
Het geeft houvast voor beide partijen

Maar waarom?

De vriend van de TS heeft deze acties gedaan, omdat hij in de knoop zit met zichzelf. Omdat er zaken in de diepste krochten van zijn ziel zijn blijven hangen, die momenteel monsters zijn of lijken.

Uit de woorden van TS, blijkt dat er momenteel veel gepraat wordt, om begrip en acceptatie te bewerkstelligen. Om te snappen waarom Matt deze stappen onderneemt, om te snappen welke monsters hem teisteren en om te snappen hoe die in toom gehouden kunnen worden / vrijgelaten kunnen worden. Door praten, door therapie, door het tijd te geven.

Niet alleen Sanne gaat een spannende tijd tegemoet, ook Matt. Hij gaat die kerkers langzamerhand lostrekken en het maatje dat altijd naast hem lag, ligt nu 800 km verderop. En dan moet hij weet ik hoe lang wachten om bepaalde zaken te kunnen bespreken? Inzichten vanuit de psych, vanuit een verhelderende droom of wat dan ook?

Sabini

Berichten: 3209
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:53

Wauw respect TS. Ik heb al je berichten gelezen.
Het enige wat ik dacht tussen het lezen door was: denk alsjeblieft aan wat jij ZELF wil. Je ouders willen uiteraard dat jij naar huis komt. Alleen maar goed, ze houden van je! Maar jij hebt je doelen in Australië. Ik snap je super goed als je het gevoel hebt niet naar Nederland terug te willen voordat je alle kansen in Melbourne en met Matt hebt aangepakt. Dus YOU GO GIRL!! Ik vind je sterk :j


@ Rocamor: mooi verwoordt!

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:56

Knap dat je het nog een kans wil geven en heel creatief opgelost. In een ander topic werd er over gevallen dat we iemand die steeds topics opende met hetzelfde slachtoffergedrag te hard aanpakten...soms duurde het gewoon wat langer voordat iemand kon veranderen..gaat het om een vent moet die deur gelijk keihard dichtgeknald worden en is het een klootzak. Ik hoop dat ie echt gaat veranderen..en zo niet heb je toch melbourne nog meegepakt. Dat zijn sowieso ervaringen die niemand je meer afpakt!!

Suzanne F.

Berichten: 49396
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:02

Tijdelijk afstand kan ook heel anders uitpakken spreek ik uit ervaring. Je wilt graag dat hij gaat vechten voor jou en laat zien hoe graag hij je nog wilt. Maar hij kan ook de bloemetjes gaan buitenzetten en over een maand al een vaste scharrel hebben.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:03

Suzanne F. schreef:
Tijdelijk afstand kan ook heel anders uitpakken spreek ik uit ervaring. Je wilt graag dat hij gaat vechten voor jou en laat zien hoe graag hij je nog wilt. Maar hij kan ook de bloemetjes gaan buitenzetten en over een maand al een vaste scharrel hebben.


Ja kan. Zij kan ook morgen iemand anders tegenkomen. Kan allemaal.