Als je vriend vreemd gaat..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:03

TS ik wens je heel veel plezier en geluk in Melbourn.

Eerlijk gezegd vrees ik dat Matt niks gaat veranderen.
Met jou ver weg is de druk om iets aan zijn problemen te doen erg klein en kan hij zonder problemen weer contact opnemen met zijn sexvriendinnetjes zonder dat jij dat weet.
Hij zal weer vervallen in zijn oude gewoonte waarvan ik vermoed dat hij al jaren doet, waarschijnlijk zelfs al voordat jij bij hem kwam wonen.
Maar goed, tijd zal het leren.

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:04

Rocamor schreef:
callum schreef:
Ik zou idd wel goede afspraken maken qua hoeveelheid contact ook voor jezelf. Je gaat weg voor jezelf en ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is afstand als je nog van iemand houd. Dus spreek bv af 1 keer per 2 weken of 1 keer per week. Maak er een vast moment van dat helpt vaak met loslaten de rest van de week. Zodat je de focus bij jezelf kan houden en hij ook.
Het geeft houvast voor beide partijen

Maar waarom?

De vriend van de TS heeft deze acties gedaan, omdat hij in de knoop zit met zichzelf. Omdat er zaken in de diepste krochten van zijn ziel zijn blijven hangen, die momenteel monsters zijn of lijken.

Uit de woorden van TS, blijkt dat er momenteel veel gepraat wordt, om begrip en acceptatie te bewerkstelligen. Om te snappen waarom Matt deze stappen onderneemt, om te snappen welke monsters hem teisteren en om te snappen hoe die in toom gehouden kunnen worden / vrijgelaten kunnen worden. Door praten, door therapie, door het tijd te geven.

Niet alleen Sanne gaat een spannende tijd tegemoet, ook Matt. Hij gaat die kerkers langzamerhand lostrekken en het maatje dat altijd naast hem lag, ligt nu 800 km verderop. En dan moet hij weet ik hoe lang wachten om bepaalde zaken te kunnen bespreken? Inzichten vanuit de psych, vanuit een verhelderende droom of wat dan ook?


Sorry je eerste alinea is echt bullshit. Hij kan depressief zijn en zich verschrikkelijk voelen maar dat praat absoluut niet het vreemdgaan goed en is geen excuus voor zijn gedrag. Hij heeft deze acties niet gedaan omdat hij met zichzelf in de knoop zit. En dat hij met zichElf in de knoop zit is vreselijk en dat hij zich zo voelt en ik zou de laatste zijn om re zeggen dat een partner van een depressief persoon er voor de ander hoort te zijn en zich moet realiseren dat die persoon anders gedraagt ECHTER betekent dit niet dat dit tot het uiterste ten koste moet gaan van die partner!

Als ts bij hem wilt blijven is dat haar keus..... ik snap de keuze maar desalniettemin zou ik haar aanraden er een punt achter te zetten. Maar ik weet dat dit makkelijker gezegt dan gedaan is

Rocamor

Berichten: 10897
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:24

Maartje1990 schreef:
Rocamor schreef:
Maar waarom?

De vriend van de TS heeft deze acties gedaan, omdat hij in de knoop zit met zichzelf. Omdat er zaken in de diepste krochten van zijn ziel zijn blijven hangen, die momenteel monsters zijn of lijken.

Uit de woorden van TS, blijkt dat er momenteel veel gepraat wordt, om begrip en acceptatie te bewerkstelligen. Om te snappen waarom Matt deze stappen onderneemt, om te snappen welke monsters hem teisteren en om te snappen hoe die in toom gehouden kunnen worden / vrijgelaten kunnen worden. Door praten, door therapie, door het tijd te geven.

Niet alleen Sanne gaat een spannende tijd tegemoet, ook Matt. Hij gaat die kerkers langzamerhand lostrekken en het maatje dat altijd naast hem lag, ligt nu 800 km verderop. En dan moet hij weet ik hoe lang wachten om bepaalde zaken te kunnen bespreken? Inzichten vanuit de psych, vanuit een verhelderende droom of wat dan ook?


Sorry je eerste alinea is echt bullshit. Hij kan depressief zijn en zich verschrikkelijk voelen maar dat praat absoluut niet het vreemdgaan goed en is geen excuus voor zijn gedrag. Hij heeft deze acties niet gedaan omdat hij met zichzelf in de knoop zit. En dat hij met zichElf in de knoop zit is vreselijk en dat hij zich zo voelt en ik zou de laatste zijn om re zeggen dat een partner van een depressief persoon er voor de ander hoort te zijn en zich moet realiseren dat die persoon anders gedraagt ECHTER betekent dit niet dat dit tot het uiterste ten koste moet gaan van die partner!

Als ts bij hem wilt blijven is dat haar keus..... ik snap de keuze maar desalniettemin zou ik haar aanraden er een punt achter te zetten. Maar ik weet dat dit makkelijker gezegt dan gedaan is


Dus jouw woorden over de vriend van TS kort samengevat:
het is gewoon een oversexte, egoistische depressieve zak?!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18003
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:34

Rocamor schreef:
callum schreef:
Ik zou idd wel goede afspraken maken qua hoeveelheid contact ook voor jezelf. Je gaat weg voor jezelf en ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is afstand als je nog van iemand houd. Dus spreek bv af 1 keer per 2 weken of 1 keer per week. Maak er een vast moment van dat helpt vaak met loslaten de rest van de week. Zodat je de focus bij jezelf kan houden en hij ook.
Het geeft houvast voor beide partijen

Maar waarom?

De vriend van de TS heeft deze acties gedaan, omdat hij in de knoop zit met zichzelf. Omdat er zaken in de diepste krochten van zijn ziel zijn blijven hangen, die momenteel monsters zijn of lijken.

Uit de woorden van TS, blijkt dat er momenteel veel gepraat wordt, om begrip en acceptatie te bewerkstelligen. Om te snappen waarom Matt deze stappen onderneemt, om te snappen welke monsters hem teisteren en om te snappen hoe die in toom gehouden kunnen worden / vrijgelaten kunnen worden. Door praten, door therapie, door het tijd te geven.

Niet alleen Sanne gaat een spannende tijd tegemoet, ook Matt. Hij gaat die kerkers langzamerhand lostrekken en het maatje dat altijd naast hem lag, ligt nu 800 km verderop. En dan moet hij weet ik hoe lang wachten om bepaalde zaken te kunnen bespreken? Inzichten vanuit de psych, vanuit een verhelderende droom of wat dan ook?


Ja, waarom niet? TS heeft behoefte aan afstand, dat gaat niet lukken als hij zichzelf elke keer weer belangrijker vind. Ik denk dat nu TS haar behoeften eens een keer voorop moeten staan en niet die van hem. Daar heeft hij een therapeut voor.

Jildau

Berichten: 9410
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:38

Ja puur op wat ik zo lees vind ik hem wel een egoistische zak. Misschien zijn jullie dit vergeten?

Citaat:
En vandaag toen ik zei dat ik naar bed ging (via fb) 10 minuten later was het raak hoor.. heb de ipad hier dus kon het allemaal live volgen hoe die ''hard werd'' en ''graag aan dr haren wilt trekken en kontje omhoog.. want zo'n lekkere kont'' ''I'll tease you with the tip first and will f.uck the daylights out of you''.

Heb er fotos van gemaakt.. en toen hij klaar was 10 - 15 min later was alles verwijderd.. alsof niets is gebeurd.

Schijnheilig he.


Maar dat valt voor mij niet goed te praten onder: ja maar hij is depressief. Gewoon niet. En dan erbij bedenken dat dit de derde keer was en hij van de vorige keren weet hoeveel pijn hij haar doet. Ik lees dit topic inderdaad als dat het iemand is waar ik mijn leven nooit mee zou willen delen.

Maaaaar dat hoef ik ook niet. En de TS kent ook zijn leuke lieve kanten dus ik begrijp dat dat het anders maakt. Ik hoop alleen dat ze niet ooit genoegen gaat nemen hiermee zodat ze maar een vriend houdt. Ze verdient beter!

Anoniem

Re: Als je vriend vreemd gaat..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:45

Ik lees al lang mee en wil nu toch even reageren. Ook mijn ex deed hetzelfde. Hij had dan ook nog een voorkeur voor (te) jonge vrouwen. Telkens heel veel sorry, het spijt mij, het gaat niet meer gebeuren. Afstand nodig etc. Dit hebben wij wel eventjes volgehouden op deze manier. Langzaam begon het te veranderen. Je zag dat hij begon te beseffen: Ze blijft toch wel bij mij. Ze gaat toch niet weg. Het gebeurde vaker en vaker. Uiteindelijk kwamen we op een punt dat het opeens mijn fout was? Dat ik te veel verwachtte. Na 2 jaar had ik het gewoon echt gehad en was het bij mij van: Doei!

Het kan goed zijn Ts, dat jou vriend nu echt en oprecht veranderd. Maar mijn ervaring zegt dat dat niet zo is. Want jij was er ook klaar mee. Je ging echt weg. En uiteindelijk heeft hij jou ook kunnen ompraten. En dat blijven ze doen. Ze blijven proberen en uiteindelijk hebben ze altijd wel een goed excuus.

Ik heb respect voor jou keuze en hoop dat jouw verhaal een andere wending krijgt dan het mijne. Maar ik kan alleen maar gelukkig zijn dat ik ervan af ben. Want ik heb nu een droom van een kerel die er zelfs niet aan denkt zoiets te doen :)

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 13:03

spatter schreef:
TS ik wens je heel veel plezier en geluk in Melbourn.

Eerlijk gezegd vrees ik dat Matt niks gaat veranderen.
Met jou ver weg is de druk om iets aan zijn problemen te doen erg klein en kan hij zonder problemen weer contact opnemen met zijn sexvriendinnetjes zonder dat jij dat weet.
Hij zal weer vervallen in zijn oude gewoonte waarvan ik vermoed dat hij al jaren doet, waarschijnlijk zelfs al voordat jij bij hem kwam wonen.
Maar goed, tijd zal het leren.


Nou met zo'n mening móét jij Matt wel persoonlijk kennen. Wat toevallig zeg!

Sanne, ik vind het super leuk dat je nu in Melbourne gaat wonen. Wij verhuizen er rond 20 augustus heen. Gaan we zeker meeten <3

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Als je vriend vreemd gaat..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 13:41

Rocamor: nee dat heb ik niet gezegt. Ik ken hem verder niet. Het enige wat ik zeg is dat het feit dat hij deprrssief is geen excuus is voor de keuzes die hij zelf heeft gemaakt.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Re: Als je vriend vreemd gaat..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 13:51

Ff voor mijn beeld...hij is toch helemaal niet vreemdgegaan? Het was enkel digitaal toch?

Rocamor

Berichten: 10897
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 13:52

Dus is het een egoistische zak... want de depressie is geen excuus.

Dat jij dit geen excuus vindt, wil nog niet zeggen, dat TS dit misschien wel als een excuus of oorzaak kan zien.

Nabster, wat ik ervan begreep was het "enkel" (even tussen aanhalingstekens, want het is niet niks natuurlijk) digital.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 13:53

Hij zegt digitaal dat hij zijn banketstaaf in een ander haar piep wilt steken. Is dat niet vreemdgaan? Is vreemdgaan enkel iets fysieks?

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 13:56

@Sanne al een idee welk gebied in Melbs jullie gaan?

@lieveli ahahahah als ik maar tomatensoep en sinaasappelsap heb als ik een kater heb is alles goed. _O-

@Rocamor ben ik met je eens. Zo zie ik het ook.

@Nabster; ja alleen digitaal.

@anderen: ik snap jullie reactie. Echter ga ik er niet in mee. Das ook niet erg. Mocht het misgaan laat ik het weten en hebben jullie vooralsnog gelijk gehad.

Zoals ik al zei; de tijd zal het leren. Wellicht komt ie zn monsters nu te boven, helpt therapie en medicatie.. en wie weet helpt het niet. Dan zien we dat dan wel weer.

Overigens vind ik niet dat je zomaar kunt zeggen dat mensen met depressie bepaalde dingen absoluut wel of niet doen.
Denk dat dit wat genuanceerder ligt dan zwart wit.

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 13:57

Rocamor schreef:
Dus is het een egoistische zak... want de depressie is geen excuus.

Dat jij dit geen excuus vindt, wil nog niet zeggen, dat TS dit misschien wel als een excuus of oorzaak kan zien.

Nabster, wat ik ervan begreep was het "enkel" (even tussen aanhalingstekens, want het is niet niks natuurlijk) digital.


Nogmaals dat zeg ik helemaal niet. Leg me geen woorden in de mond die ik niet zeg. Kan zijn dat TS het wel als oorzaak ziet maar ik hoop het niet...

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 14:00

Nagini schreef:
@Sanne al een idee welk gebied in Melbs jullie gaan?

@lieveli ahahahah als ik maar tomatensoep en sinaasappelsap heb als ik een kater heb is alles goed. _O-

@Rocamor ben ik met je eens. Zo zie ik het ook.

@Nabster; ja alleen digitaal.

@anderen: ik snap jullie reactie. Echter ga ik er niet in mee. Das ook niet erg. Mocht het misgaan laat ik het weten en hebben jullie vooralsnog gelijk gehad.

Zoals ik al zei; de tijd zal het leren. Wellicht komt ie zn monsters nu te boven, helpt therapie en medicatie.. en wie weet helpt het niet. Dan zien we dat dan wel weer.

Overigens vind ik niet dat je zomaar kunt zeggen dat mensen met depressie bepaalde dingen absoluut wel of niet doen.
Denk dat dit wat genuanceerder ligt dan zwart wit.


En weet je Sanne, als de dingen echt gruwelijk mislopen en hij blijkt eigenlijk een vrouw te zijn en stiekem 80 jaar en de hele relatie was een leugen enz enz.. Dan heb je 1. er alles aan gedaan om het recht te breien 2. Een prachtig avontuur gehad en 3. Eh... je woont in Melbourne, need I say more?

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 14:01

Weten we nog niet zeker. Hopelijk iets buiten de binnenstad. Zouden graag max 400 per week aan huur willen betalen. Qua werk zal ik waarschijnlijk wel in de binnenstad zitten. :)

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Als je vriend vreemd gaat..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 14:04

Precies @lieveli!!

@sanne ahh, ik kijk op het moment richting Frankston (onder St Kilda) South East/bayside melbs omdat dit het dichste bij mooie stranden is nog. Plus mn vrienden wonen daar dus vandaar dat ik daar eerst heen ga.

West Melbourne (hoppers crossing/point cook) is ook heel affordable (380 pw voor 3 bedroom 2 bath house) maar qua area miss ietsje minder (als je van strand en natuur houd).

BigOne
Berichten: 38323
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 14:06

Het gaat er niet om wie er gelijk heeft, het gaat er om dat jij je keuze voor jezelf kunt rechtvaardigen,PUNT. En ja, gaan jullie door en krijg je weer een knal voor je kop dan kun je alsnog doei zeggen. Maar dit doet hij niet omdat hij depri is, wanneer hij alleen via een beeldscherm kan praten had hij ook een groep op kunnen zoeken: Lonely NZ in Australia om maar iets te zeggen. Dan ga je niet als een seksueel gefrustreerd iemand allerlei wilde fantasieën met vreemde vrouwen delen. Dat is vreemdgaan voor mij en heeft niets met depressiviteit te maken. Misschien ben ik daar hard in maar vanalles zeggen en dan na even de boel weer verwijderen, dan is het duidelijk dat hij donders goed wist dat het niet deugde. Hij lijkt meer het gedrag van een verslaafde dan van een depressief persoon te vertonen.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Als je vriend vreemd gaat..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 14:10

Ahh nice! Jaa we gaan denk ik pas echt serieus op zoek zodra we er zijn. Eerst paar weekjes in een hostel wonen vinden we beiden niet erg. :)) Kunnen we dan kijken welke area ons het meest aanspreekt.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Als je vriend vreemd gaat..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 14:11

Ja wij moeten ook nog maar even kijken welke area we kiezen. Iets met surfen lijkt me heerlijk!

AlphaDaemon
Berichten: 542
Geregistreerd: 24-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 14:13

bigone, is het dan niet een beetje gevalletje poteeto potato? Of je het nou een verslaving of depressie noemt? Ik denk dat dat soort aandoeningen behoorlijk hand in hand gepaard kunnen gaan (heus niet altijd hoor, begrijp me niet verkeerd). Misschien is de online-seks verslaving wel gekomen door zijn depressie?

Ik zeg niet dat een verslaving hetzelfde is als een depressie, maar ik kan me goed voorstellen dat TS en anderen niet zo ver gaan in hun bokt posts om echt concreet het verschil tussen depressie en verslaving aan te duiden. Die verslaving zal hopelijk wel ook opgelost worden bij de therapeut of vanzelf minder worden als de depressie minder wordt.

BigOne
Berichten: 38323
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 14:27

AlphaDaemon schreef:
bigone, is het dan niet een beetje gevalletje poteeto potato? Of je het nou een verslaving of depressie noemt? Ik denk dat dat soort aandoeningen behoorlijk hand in hand gepaard kunnen gaan (heus niet altijd hoor, begrijp me niet verkeerd). Misschien is de online-seks verslaving wel gekomen door zijn depressie?

Ik zeg niet dat een verslaving hetzelfde is als een depressie, maar ik kan me goed voorstellen dat TS en anderen niet zo ver gaan in hun bokt posts om echt concreet het verschil tussen depressie en verslaving aan te duiden. Die verslaving zal hopelijk wel ook opgelost worden bij de therapeut of vanzelf minder worden als de depressie minder wordt.

Natuurlijk kan dat, maar hij vertelde dat hij niet kon praten?? Binnenvetter?? Dat is imo geen excuus om dan maar flinke seksuele relaties via het internet aan te gaan. Wil je praten zonder dit face to face te kunnen praat dan met mensen in praatgroepen. En niet met andere dames over hoe graag hij wel niet .... heeft niets met depressie oid te maken, misschien met aandacht maar die kreeg hij al genoeg van ts. En op het moment dat je betrapt beloven dat het niet meer gebeurt en rustig verder gaan maar dan alles meteen wissen, tja. Dan weet je, depressief of niet, dat je heel fout bezig bent en alleen belooft het niet meer te doen maar dan echt stiekem verder gaan. Ik hoop voor ts dat hij echt hulp krijgt en ze er uit komen maar ben er een beetje sceptisch over. Denk dat het niet alleen depressiviteit is.

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 14:31

Rocamor schreef:
callum schreef:
Ik zou idd wel goede afspraken maken qua hoeveelheid contact ook voor jezelf. Je gaat weg voor jezelf en ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is afstand als je nog van iemand houd. Dus spreek bv af 1 keer per 2 weken of 1 keer per week. Maak er een vast moment van dat helpt vaak met loslaten de rest van de week. Zodat je de focus bij jezelf kan houden en hij ook.
Het geeft houvast voor beide partijen

Maar waarom?

De vriend van de TS heeft deze acties gedaan, omdat hij in de knoop zit met zichzelf. Omdat er zaken in de diepste krochten van zijn ziel zijn blijven hangen, die momenteel monsters zijn of lijken.

Uit de woorden van TS, blijkt dat er momenteel veel gepraat wordt, om begrip en acceptatie te bewerkstelligen. Om te snappen waarom Matt deze stappen onderneemt, om te snappen welke monsters hem teisteren en om te snappen hoe die in toom gehouden kunnen worden / vrijgelaten kunnen worden. Door praten, door therapie, door het tijd te geven.

Niet alleen Sanne gaat een spannende tijd tegemoet, ook Matt. Hij gaat die kerkers langzamerhand lostrekken en het maatje dat altijd naast hem lag, ligt nu 800 km verderop. En dan moet hij weet ik hoe lang wachten om bepaalde zaken te kunnen bespreken? Inzichten vanuit de psych, vanuit een verhelderende droom of wat dan ook?


De rede dat ik dat adviseer is zodat er juist houvast en duidelijkheid is voor beide. Matt weet dat ts hem niet in de steek laat maar ts heeft rust en ruimte voor zichzelf zonder sat er continu beslag op haar word gelegd.
Ik vind het helemaal niet de bedoeling dat ze hem in de steek laat of dit alleen laat doen.

Alleen heb ik gemerkt in mijn eigen situatie dat het vaak steun geeft als je vaste afspraken maakt.

Rocamor

Berichten: 10897
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Als je vriend vreemd gaat..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 14:33

Excuus Callum, dan had ik je bericht verkeerd geinterpreteerd.

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 14:33

Oh en verder tuurlijk wil hij die dingen met haar bespreken maar ze is niet zijn therapeut. Daar zal hij het meeste mee moeten verwerken en ts kan zeker ondersteunen maar het is wel de bedoeling dat zij niet verdwijnt zeg maar. Het gaat niet alleen om Matt zijn behoeftes maat ook om die van TS.

Daarom de woorden afspraken maken. Dat doe je in mijn ogen samen en op een manier die voor beide werkt en niet voor 1

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 14:34

Rocamor schreef:
Excuus Callum, dan had ik je bericht verkeerd geinterpreteerd.


Kan gebeuren. Maar ik zit in een soortgelijke situatie en wil idd voorkomen dat 1 van de twee kopje onder gaat.

En hier helpen afspraken heel erg
Mijn man voelt zich niet in de steek gelaten en ik heb ademruimte