Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 64 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

En dan ineens, een motorrijder op mijn weghelft...

 
Profiel   

Halloo bokkers!

Even zitten twijfelen of ik dit topic zou openen. Maar aangezien ik er toch nog wel redelijk mee zit vind ik het toch wel fijn dit even van me af te schrijven. De schrik zit er goed in na vanmiddag...

Vanmiddag was ik onderweg van stal naar huis. Reed door de bocht heen en er kwam een motor met zijspan tegemoet. De motorrijder verloor de controle over zijn motor en kwam op mijn weghelft terecht, ik kon het niet meer bijremmen (80km weg) en pakte hem frontaal, ik heb wel iets af kunnen remmen maar het was nog steeds een flinke klap. Ik schrok me kapot en het duurde een paar seconde voor ik het helemaal besefte en de auto uit stapte.

Als aller eerste gekeken hoe het met de motorrijder ging, daarmee ging het gelukkig ook aardig. We zijn allebei erg geschrokken, moet zeggen dat ik wel wat spierpijn heb, maar verder gelukkig niks. Voor de motorrijder geld gelukkig hetzelfde. Het is echt een wonder geweest, ik heb hem met 70 km/u gepakt, er vanuitgaand dat hij ongeveer even hard reed heeft het dus een impact van 140 km/u....als ik dat zo bedenk heeft de motorrijder echt heel veel geluk gehad. Hij vloog van zijn motor af en zijn motor kwam op zijn kant in de berm terecht, hij kwam er zelf vlak naast.

Morgen maar eens naar de verzekering met de ingevulde papieren en even vragen hoe nu verder....heb alles op beeld staan (ik had een dashcam in de auto), het was 100% zijn fout, gaf hij gelukkig ook gelijk toe. Maar mijn auto is waarschijnlijk wel total loss. Aan de ene kant is dat zwaar balen, maar ach het is maat materiaal en er is gelukkig geen letsel.

Het was in iedergeval flink schrikken....had in het begin ook zo iets van "oke, dit was de laatste keer dat ik auto reed"....
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-17 23:01 



 
Profiel   

Gadverdarrie, wat moet dat een enge ervaring zijn.
Niet twijfelen hier over topics te openen of met mensen over te praten en een beetje extra lief voor jezelf te zijn de komende tijd. Een virtuele knuffel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-17 23:05 



 
Profiel   

Zo! Heftig zeg...

Gelukkig geen ernstige verwondingen, maar doe rustig aan, wie weet heb je wanneer je helemaal van de adrenaline af bent toch nog wel wat meer pijn hier en daar.

Gelukkig heb je alles op beeld, maakt het een stuk minder gedoe...

Nogmaals, doe lekker rustig aan en kom goed bij van de schrik!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-17 23:07 



 
Profiel   

Ik hoop dat er wel een ambulance bij geweest is? Door een dergelijk ongeval maak je behoorlijk adrenaline aan waardoor je pijn niet of minder kan voelen.
Na een dergelijke impact moet een slachtoffer wel heel goed nagekeken worden.

Sterkte, ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-17 23:08 



 
Profiel   

Thnx! Er is geen ambulance bij geweest. Er is op mijn verzoek wel politie ter plaatse gekomen Maar die was binnen 5 minuten ook weer weg. Hij heeft ons van de weg geplukt, op een parkeerplaats gezet en was weer weg. Ga er vanuit dat als ambulance echt had moeten komen dat hij dat ook wel geregeld had en dit goed had kunnen inschatten....

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-17 23:13 



 
Profiel   

Ik hoop maar dat jullie er niks aan over houden, politie had absoluut een ambulance moeten regelen als het daadwerkelijk met deze snelheid is gebeurd.

Maar daar kan jij niks aan doen, heel veel sterkte nogmaals.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-17 23:17 



 
Profiel   

Wat zul jij geschrokken zijn!!

Mijn situatie is totaal niet vergelijkbaar, bij mij was het een los gebroken koe welke de weg op rende en door mijn voorganger frontaal werd aangereden met zo'n 80-100 km per uur. (Beest ging bij haar dwars door de voorruit en over het dak, waarna hij voor mijn auto terecht kwam en ik heel hard moest remmen en sturen om zowel koe als bomen moest ontwijken)

De adrenaline giert op dat moment door je lichaam en je handelt uit verstand. Gevoelens komen pas thuis.

Ik kan je alleen aanraden om zo snel mogelijk weer in de auto te stappen en langs de plek te rijden en er over te praten.....en laat je voor safe zelf even checken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-17 23:48 



 
Profiel   

Heftig! Sterkte :(:)

Lijkt me erg laks van de politie...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-17 23:49 



 
Profiel   

Jeetje super heftig! Ik hoop toch heel erg dat ik zoiets nooit hoef mee te maken...
Gelukkig is het allemaal goed afgelopen en zijn er geen gewonden gevallen, klinkt inderdaad als een wonder, had heel anders af kunnen lopen.

Dit lijkt me moeilijk te verwerken, ik wens je heel veel sterkte daarmee.
Blijf praten met vrienden en famillie over dit voorval, en misschien kun je de moterrijder nog eens opzoeken? Dat zal misschien voor enige 'afsluiting' zorgen.... Ik zeg maar wat hoor...

Dikke knuffel in elk geval :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 00:15 



 
Profiel   

Ik raad je ook erg aan om nog eens contact op te nemen met de motorrijder. Onderschat niet wat voor impact dit soort dingen achteraf nog kunnen hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 00:42 



 
Profiel   

Jeetje, wat heftig. Logisch dat je zoiets wilt delen, het is niet niks om een aanrijding te hebben. :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 00:49 



 
Profiel   

Jeetje, wat een ongeluk :oo

Gelukkig is de motorrijder er redelijk goed vanaf gekomen, die zal enorm blij zijn dat jij nog wat hebt kunnen remmen.

Hou ook je eigen lichaam goed in de gaten , zoals anderen al zeggen, achteraf kun je toch klachten krijgen.

Verder heel veel sterkte :(:) en inderdaad vreemd dat jullie niet even zijn nagekeken door ambulance personeel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 00:58 



 
Profiel   

Wat heftig zeg... ik ben zelf een paar maanden geleden ook slachtoffer geweest van een ongeluk. Maak vooral je topic aan en praat er veel over want het is erg naar om mee te maken en ik kreeg er later ook echt last van. Praten met lotgenoten is echt fijn dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 01:04 



 
Profiel   

Jeetje wat heftig!
Sommige dingen kan je gewoon niet voorkomen, hoe hard je ook je best doet.
Hopelijk maken zowel jij als de motorrijder(s) het goed :j
Heb je de contact gegevens van hen? Ik kan mij indenken dat je rustiger slaapt, wetende dat alles goed/veilig thuis is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 01:13 



 
Profiel   

Wat vervelend! heel veel geluk idd dat niemand ernstig letsel heeft opgelopen!
Een tijdje geleden was ik met de fiets, en komt er opeens een auto aan van links (was in de stad, dus reed niet heel snel) en de meneer erin had mij niet gezien, dus botste hij hard tegen mijn fiets aan, ik rolde over de bumper, en viel zo op de weg, deed wel een beetje pijn aan mijn stuitje, maar ik vond het zo erg!
En het rare is, ik vond het zo erg voor die meneer, dat hij mij niet had gezien. Dat was zo erg schikken ook hoor! En omdat zo'n botsing met zo'n grote impact gebeurd ben ik soms wel bang om weer zo'n botsing mee te maken hoor. ook in films vind ik het altijd best wel moeilijk om een botsing te zien, dat herinnerd mij dan altijd weer aan die klap met de fiets...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 07:01 



 
Profiel   

Jeetje TS!
Hoe voel je je nu?

Niet twijfelen om een topic te openen hoor :). Gewoon van je af schrijven en praten als je daar behoefte aan hebt :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 07:38 



 
Profiel   

Polly schreef
Ik hoop dat er wel een ambulance bij geweest is? Door een dergelijk ongeval maak je behoorlijk adrenaline aan waardoor je pijn niet of minder kan voelen.
Na een dergelijke impact moet een slachtoffer wel heel goed nagekeken worden.

Sterkte, ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent.



En wat moet een ambulance doen dan? Dan had ze mee gemoeten. Als er niets is verder hoef je echt geen ambulance te laten komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 07:44 



 
Profiel   

Polly schreef
Ik hoop maar dat jullie er niks aan over houden, politie had absoluut een ambulance moeten regelen als het daadwerkelijk met deze snelheid is gebeurd.

Maar daar kan jij niks aan doen, heel veel sterkte nogmaals.


Helaas is dat niet meer :n
Ambulance komt niet zo snel meer na een ongeluk als beide ok lijken.

Sterkte ts! Goed je lijf in de gaten houden :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 07:46 



 
Profiel   

Jee wat enorm heftig TS!
Heel goed dat je het hier van je af probeert te schrijven.

Hoe gaat het nu met je? Heb je kunnen slapen? Je zal wel enorm spierpijn hebben! Als je je erg slecht kan bewegen: laat je alsjeblieft vandaag nog na kijken door je huisarts!!!! Zeker met klachten in de nek en rug: laat je checken!
Spierpijn is uiteraard heel logisch maar beter keer te veel laten nakijken dan te weinig. Volg je gevoel hier in, jij bent de enige die weet hoe je lichaam voelt :')

Heeeeel veeeeeel sterkte met herstel, zowel lichamelijk als psychisch. Het is echt heftig wat je hebt meegemaakt, praat er over. Sterkte :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 07:48 



 
Profiel   

Jeetje, dat klinkt alsof jullie allebei een engeltje op de schouder hebben gehad. Dit had veel erger kunnen aflopen en materiaal is vervangbaar, jij niet. Ik hoop voor je dat verdere klachten uit blijven en schroom niet om alsnog de huisarts te bellen zodra je wel ergens last van krijgt. Dit soort klachten wordt zo makkelijk onderschat, zowel lichamelijk als mentaal.
Veel sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 07:53 



 
Profiel   

Nabster schreef
En wat moet een ambulance doen dan? Dan had ze mee gemoeten. Als er niets is verder hoef je echt geen ambulance te laten komen.


Wat dacht je van die motorrijder?
En met een ambulance hoef je niet altijd mee hoor maar die hebben wel protocollen om je na te kijken, als er geen reden is voor vervoer nemen ze je niet mee.



Mondy schreef
Helaas is dat niet meer
Ambulance komt niet zo snel meer na een ongeluk als beide ok lijken.


Ik werk zelf in de spoedzorg en bij ongevallen boven de 50km/u komt er echt wel een ambulance hoor. Enig idee wat voor inwendig letsel je kan hebben om nog maar niet over je wervelkolom te praten. Als er een motorrijder bij betrokken is komen ze sowieso heel snel, enig idee hoe kwetsbaar een motorrijder is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 07:58 



 
Profiel   

Ja dat weet ik ;)
Mbt die ambu is dat ook wat ik gehoord heb nadat een vrachtwagen tegen een auto was gebotst(auto ging vol in de rem). Daar werd ook geen ambu bij gehaald(met de uitleg dat ze dat niet zo snel meer doen). Dat lijkt mij toch ook in dezelfde categorie zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 08:01 



 
Profiel   

Misschien is het wel een idee om uit voorzorg langs de huisarts te gaan. Mocht je er op een later moment toch last van krijgen (whiplash of een andere lichamelijke reactie), dan is dat het inder geval in het systeem gemeld en is de oorzaak van eventuele (toekomstige) problemen makkelijker te achterhalen + dat er dan gericht gehandeld kan worden. Zowel medisch als verzekeringstechnisch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 08:11 



 
Profiel   

Shenavallie schreef
Misschien is het wel een idee om uit voorzorg langs de huisarts te gaan. Mocht je er op een later moment toch last van krijgen (whiplash of een andere lichamelijke reactie), dan is dat het inder geval in het systeem gemeld en is de oorzaak van eventuele (toekomstige) problemen makkelijker te achterhalen + dat er dan gericht gehandeld kan worden. Zowel medisch als verzekeringstechnisch.

TS... klinkt heel stom, maar inderdaad.
Ik ben na mijn auto ongeluk zelfs wel met de ambu afgevoerd, en het bleek in het ziekenhuis allemaal mee te vallen na wat testjes, voelen en een enkele foto.
Maar ik heb zelf ook een nogal hoge pijngrens en pas een jaar later kwamen we erachter door klachten dat ik een flinke whiplash had, en 2 jaar later dat ik een breuk had gehad in mijn borstbeen. (nadat er wat verkalking op was gaan zitten :') Doordat ik niet veel pijn had was er maar een enkele foto gemaakt en door de hoek waarin de foto's gemaakt waren was het niet te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 08:29 



 
Profiel   

Ts wat heftig.
Hoe voel je je nu?
Even langsgaan bij de huisarts kan geen kwaad.
Ik kreeg na een auto-ongeluk pas na een paar dagen enorme pijn in mijn schouder.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 08:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 64 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen