Partner schulden gemaakt, de gevolgen voor mij

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alleenverder
Berichten: 4
Geregistreerd: 10-08-17

Partner schulden gemaakt, de gevolgen voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-17 04:36

Allereerst, dit is een SA met toestemming.


Recent ben ik er achter gekomen dat mijn partner gokverslaafd is en hierdoor flinke schulden heeft gemaakt. Ik kwam hier achter doordat ik een brief kreeg met daarin de mededeling dat er beslag was gelegd op mijn inkomen.
Alles er uit moeten trekken en toen kwam dus de aap uit de mouw, hij heeft blijkbaar al lange tijd een creditcard (waar is dus geen flauw idee van had) waar schulden mee gemaakt zijn en dit al die tijd uitstekend verborgen had weten te houden. Nadat ik alles als een bezetene ben gaan checken ben ik ook tot de ontdekking gekomen dat de huur aardig wat keren gestorneerd is, met als gevolg dat nadat ik contact op nam te horen kreeg dat ze de procedure in gang aan het zetten waren om te ontruimen.
Ik ben heel snel van alles gaan regelen mbt betalingen en afspraken daarover, en mag ontzettend in mijn handjes knijpen dat ik hier financiële hulp bij heb gehad. Dit zal uiteraard terug betaald moeten worden maar ik zou niet weten wat ik zou moeten als ik op straat kom te staan met mn dieren.

Nu ben ik in afwachting van papierwerk voor een scheiding, getrouwd in gemeenschap van goederen dus mede aansprakelijk. Ironisch genoeg kan ik een scheiding nu eigenlijk niet betalen maar heb geluk met een hele lieve familie die dit willen betalen, scheiden is nu mijn hoogste prioriteit omdat ik niet nog meer schulden op mijn naam wil.

Alleen wat dan?
Er ligt beslag op mijn inkomen waardoor die nu zelfs lager is dat de huur + maandelijkse aflossing. De woonstichting heeft duidelijk gemaakt dat zolang er nog een openstaande schuld is, er geen contractswijzigingen gemaakt worden en ik ook niet in aanmerking kom voor een andere woning. Ook als er geen sprake meer is van een openstaande schuld zitten er behoorlijk wat voorwaarden aan, oa financiën volledig uit handen geven, wekelijkse controle op huishouden, persoonlijke hygiene en sociale contacten. Ik heb nog nooit problemen gehad om voor mijzelf (en huis) te zorgen en vraag me dan ook af of met dit als voorwaarde kan stellen? Dit zal nl per volgende maand in gaan en ik ben nogal gehecht aan mijn privacy. Dat men een soort van zekerheid wilt dat de huur betaald wordt kan ik mij prima indenken maar de rest van de voorwaarden vind ik nogal vergaand.

Uiteraard ben ik gaan kijken voor woningen buiten de stichting om, maar bij geen enkele andere woonstichting kan ik terecht ivm de openstaande schuld (is een melding van gemaakt). Via een makelaar is financieel gezien vrijwel onmogelijk, er wordt veelal minimaal 4 a 5x de huur als netto inkomen geëist en dat red ik gewoon niet in mn uppie :n
Op marktplaats en andere sites waarop woningen aangeboden worden loop ik er tegen aan dat men geen mensen met een uitkering wilt, lastig aangezien ik volledig ben afgekeurd. Ik werk wel een paar uurtjes per week omdat ik dat graag wil maar dat is vaak al geen doen laat staan meer werken.
Daarnaast zijn bij de meeste kamerverhuurders geen huisdieren welkom of ben ik te oud, studenten leeftijd ben in voorbij.
Huisdieren weg doen is voor mij nu geen optie. 1 is een oud dier wat waarschijnlijk de winter niet gaat halen en de ander is een getraumatiseerd beestje. Buiten dat om ben ik zelf depressief en suïcidaal, het enige wat mij nu nog op de been houd zijn die 2. Ik heb nog wel een paard maar die staat inmiddels te koop.

Al met al zit ik met mn handen in het haar, ik kan geen kant op en weet echt niet hoe ik dit moet gaan doen. Is er iets wat ik over het hoofd zie, een mogelijkheid om toch ergens een dak boven mn hoofd te krijgen en deze bende proberen recht te breien?
Ik loop gigantisch op mn tenen, heb ook nog niet gezegd dat de scheiding aangevraagd is want ik ben bang voor de gevolgen.

Ik weet dat een verslaving een ziekte is, en de keuze om er een punt achter te zetten is ook niet zo maar gemaakt. Echter ben ik nu degene die alles moet fixen en worden gemaakte afspraken, zelfs de meeste kleine simpele dingen, constant verbroken. In mijn directe omgeving heb ik al meerdere malen te horen gekregen dat trouwen voor in goede en slechte tijden is maar als ik nu niet voor mijzelf kies trek ik het niet meer. Ik zou het dan ook prettig vinden als hier geen commentaar op komt.

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Partner schulden gemaakt, de gevolgen voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 05:03

Wat een enorm heftige situatie, TS. Ik heb geen concreet advies voor je, maar wil je graag een hart onder de riem steken. Je kunt het! Sterkte. :(:)

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Partner schulden gemaakt, de gevolgen voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 05:51

Jeetje.... Daar ben je even stil van.
Wat ik mis in het verhaal is je partner/ex.

Wat is zijn rol/doel in het oplossen van dit probleem?
Is het beslag dat gelegd is ook op zijn inkomen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 05:55

Lieve TS,

Ondanks de zware omstandigheden waarin je je bevindt. Lees ik een kracht en vastberadenheid in je post waar ik bewondering voor heb. Ik wil je vooral veel succes en sterkte wensen in deze ontzettend moeilijke tijd. Ik hoop dat je ondanks de gemeenschap van goederen goed juridisch advies krijgt.

Ik hoop dat je uit dit topic wat steun gaat halen En misschien zelfs adviezen van mensen die in een vergelijkbare situatie hebben gezeten

Alleenverder
Berichten: 4
Geregistreerd: 10-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-17 06:20

Liezel1 schreef:
Jeetje.... Daar ben je even stil van.
Wat ik mis in het verhaal is je partner/ex.

Wat is zijn rol/doel in het oplossen van dit probleem?
Is het beslag dat gelegd is ook op zijn inkomen?


Hij heeft geen inkomen, en is veel te laks met het aanvragen van een WW uitkering nadat hij zn baan verloren is. Ik loop al weken te drammen dat hij zn bende op orde moet brengen, heb alles voorgekauwd en het enige wat hij nog moet doen is de benodigde documenten via zijn digiD uploaden maar blijkbaar is dat te veel moeite.

Al met al heeft hij niet echt een doel of oplossing of wat dan ook. Hij is denk ik 2 of 3 keer naar een psycholoog geweest waarvan ik hoopte dat die hem een wake up call kon geven om dit soort zaken iig wel te regelen maar helaas.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Partner schulden gemaakt, de gevolgen voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 06:25

Dus jullie leven samen van jouw uitkering?

Mijn God.....

Diddykong

Berichten: 1471
Geregistreerd: 09-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 06:28

Heb je al contact met de gemeente over schuldhulpverlening? Ik zou kijken of je in aanmerking komt voor schuldsanering. Voordeel is dat zij dan alles voor je uitzoeken en je ook kunnen helpen en alle regeltjes en voordeeltjes kennen. Soms schulden kunnen afkopen of op zijn naam kunnen zetten. Alle correspondentie met de schuldeisers regelen, kortom dat scheelt veel stress.
Het bedrag dat je per maand over moet houden is volgens mij vastgesteld, en het klinkt of er meer beslag gelegd wordt dan mag. Normaal gesproken moet je namelijk nog wel je maandelijkse lasten kunnen betalen zodat je schulden niet verder oplopen. Iemand van schuldhulpverlening kan dit makkelijker regelen. Je wordt dan op bijstandsniveau ingedeeld en je mag vaak geen auto rijden of andere luxe zaken, maar je bent dan wel over een aantal jaar schuldenvrij.
Ik zou ook bezwaar aantekenen bij het bedrijf dat nu beslag legt. Want normaal gesproken moet je genoeg over houden voor je vaste lasten en leefgeld. Als je een overzicht meestuurt van je betaalrekening met een opsomming van je vaste lasten en daarbij een regeling die je wel kunt betalen, heb je grote kans dat het beslag eraf gehaald wordt. Want dit mag zo eigenlijk niet. Zo lopen je schulden namelijk verder op
En verder je expartner, heeft hij werk? Want je bent idd mede aansprakelijk, maar neem aan dat hij toch ook een gedeelte af kan lossen? Zorg dat de afspraken duidelijk op papier staan met verdeling van schulden bij de scheiding. Dan kun je namelijk ooit dat geld terug vorderen bij hem. Maar goed moet dr wel wat te halen zijn.
Staat hij nog ingeschreven op dit adres? Officieel moet hij dan eigenlijk 1/2 huur betalen, maar dit zal wel lastig te halen zijn. Als je ervoor kunt zorgen dat hij uitgeschreven is, kun je misschien wel huursubsidie aanvragen, dat zou ook weer schelen en bijv zorgtoeslag.
Vreselijk dit! Heel veel sterkte, komt heel veel op je af nu lijkt me. En ik verwacht dat je alles zelf zult moeten regelen en weinig aan je ex gaat hebben.

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 06:45

Ik zou inderdaad ook contact opnemen met de gemeente.
En daar alles uitleggen.

Kijken of zij verder nog tips hebben enz.

Een bekende heeft dit helaas ook gehad.
Na een jaar kwamen er nog dingen boven water of dat er weer post kwam.
Het is vreselijk.

Fijn dat je familie hebt die je steunt.

Misschien ook eens erachteraan gaan bij die creditcard maatschappij.
Jij hebt nergens voor getekend.
Dat ze die schuld niet helemaal op jou gaan verhalen.
Als hij niks regelt enz.
Moeilijk allemaal.

Heel veel sterkte

Diddykong

Berichten: 1471
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Partner schulden gemaakt, de gevolgen voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 06:53

Leer mij banken kennen, geloof me die verhalen alles waar ze het kunnen halen. En als de expartner geen werk en geen inkomen heeft, dan vrees ik dat TS inderdaad voor alle schulden op gaat draaien...
Ze zullen brieven sturen misschien naar je expartner, maar als hij niet betaalt en er geen beslag gelegd kan worden, houdt het op. Hopelijk is dit de enige schuldeiser, dat maakt het iets makkelijker

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Partner schulden gemaakt, de gevolgen voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 07:06

TS, is het mogelijk om bij familie te gaan wonen totdat je alles weer op de rit hebt?

Wat een vreselijke situatie. Heel veel sterkte.

Jessix

Berichten: 16439
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Partner schulden gemaakt, de gevolgen voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 07:21

Bij je ouders gaan wonen? En inderdaad contact opnemen met de gemeente.

lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: Partner schulden gemaakt, de gevolgen voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 07:38

Ik ken iemand die precies in dit zelfde schuitje zit.
Deze vrouw is alleen niet sterk genoeg om van hem te scheiden.
Ik vind het namelijk eigenlijk niet meer dan logisch dat je bij hem weg zou willen,
hij heeft je overigens heel veel dingen achter gehouden.

Via marktplaats/funda zou je opzich wel aan een woning moeten kunnen komen.
Ik zit ook in een huisje via marktplaats en ik verdien ook niet 4/5x de huurprijs.
(wel hebben mijn ouders moeten tekenen voor garant staan, maar dit zouden ze bij jou eventueel
dan ook kunnen vragen, zolang jij weet dat jij het kan betalen zou er niks aan de hand moeten zijn)
Ik krijg voor deze woning ook gewoon huurtoeslag, dat is ook erg fijn :)

Heel veel sterkte de komende tijd en mocht je privé willen praten, ben je altijd welkom ;)

Babootje

Berichten: 26270
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 07:39

dittaswart schreef:
Leer mij banken kennen, geloof me die verhalen alles waar ze het kunnen halen. En als de expartner geen werk en geen inkomen heeft, dan vrees ik dat TS inderdaad voor alle schulden op gaat draaien...


De helft van de schulden...
Het enige dat erop zit is de schuldsanering TS. Dat is vreselijk moeilijk (ik heb dat van nabij meegemaakt bij een vriendin) maar daar komt een einde aan en dan ben je van de schulden af.
Je komt dan in ieder geval niet op straat te staan.
Heel veel sterkte.

Diddykong

Berichten: 1471
Geregistreerd: 09-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 08:46

Babootje schreef:
De helft van de schulden...
Het enige dat erop zit is de schuldsanering TS. Dat is vreselijk moeilijk (ik heb dat van nabij meegemaakt bij een vriendin) maar daar komt een einde aan en dan ben je van de schulden af.
Je komt dan in ieder geval niet op straat te staan.
Heel veel sterkte.


In theorie heb je gelijk, zo zal het in een echtscheidingsconvenant ook opgenomen worden. Echter voor de bank of creditcard maatschappij ben je hoofdelijk aansprakelijk voor de hele schuld (ten minste als je getrouwd bent in gemeenschap van goederen) Als er bij hem niks te halen valt en hij werkt niet mee, gaat de bank in elk geval proberen alles bij TS te halen. TS kan het dan weer proberen te verhalen op haar expartner. Maar ook dan geldt dat van een kale kip niets te plukken valt. Het is vreselijk oneerlijk maar ik ken een aantal mensen waar dit dus ook ongeveer zo gelopen is....

Ts, voor goedkope woonruimte zou je nog naar anti kraak kunnen kijken. Echter voor nu zou ik blijven zitten waar je zit. Want als je schuldhulpverlening krijgt, kijken ze dus ook naar de huur die je moet betalen. En hoef je dan minder af te lossen. Zou eerst daar een plan voor maken en daarna rustig verder kijken, misschien dat zij anders nog kunnen bemiddelen voor een goedkoper huis mocht dat nodig zijn.

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 08:51

Ik zou inderdaad zsm contact opnemen met de gemeente, of een sociaal team of maatschappelijk werk. Er is namelijk een beslagvrije voet, dit is het maximale waarop ze je uitkering op mogen korten omdat je ook gewoon "moet kunnen leven" dus je huur moet kunnen betalen etc. Als ik het zo lees houden ze daar bij jou geen rekening mee? En verder inderdaad zorgen dat je het traject ingaat en een budget plan hebt.

Zapje
Berichten: 706
Geregistreerd: 11-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 08:57

Kwa woonruimte, is het niet mogelijk om in de huidige woning te blijven? Ik vind dat hij maar wat anders moet zoeken. Heel vaak staat de woningstichting wel open voor een regeling. Het moet echt al heel ver zijn, willen ze je er echt uitzetten.

Kan er niet iemand anders, zijn/jou ouders/een vriend met hem praten dat hij NU een uitkering moet aanvragen en/of werk moet zoeken.

Je hebt recht op een beslagvrije voet kwa inkomen. Zodat jij je huur en vaste lasten kan betalen. Dit moet geregeld worden (bezwaar aantekenen tegen hoogte beslag). Daarnaast naar de gemeente voor schuldhulp en evt schuldsanering.

Het is een vreselijk gedoe allemaal, heel naar en slopend. Maar, als alles uiteindelijk geregeld is, komt het goed. Het is heel rot, maar niet uitzichtloos! Niet opgeven ts! Heel veel sterkte.

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 09:23

Ten eerste heel veel sterkte!

Inderdaad, ga naar de gemeente! Kennis van mij had een soortgelijke situatie en als je je vrijwillig aanmeldt zijn ze echt meedenkend en vanaf moment èèn dat je toegelaten bent word je niet meer lastig gevallen. Het was voor haar een hele opluchting.
Haar inkomen ging naar de gemeente, behalve huur en zorgtoeslag en ze halen daar een bedrag vanaf en de rest krijg jij. Ik stond echt verbaasd dat dat zo ging!

ievie

Berichten: 2197
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Partner schulden gemaakt, de gevolgen voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 09:38

Jeetje Ts, wat schrikken om daar ineens achter te komen.
Nuttige tips, anders dan die genoemd zijn, heb ik niet direct, maar wil je wel veel sterkte wensen.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 09:43

linnie050 schreef:
Misschien ook eens erachteraan gaan bij die creditcard maatschappij.
Jij hebt nergens voor getekend.
Dat ze die schuld niet helemaal op jou gaan verhalen.
Als hij niks regelt enz.


Dat is leuk bedacht, maar dat gaat niet op als je in GvG getrouwd bent (alles is van jullie samen, dus óók de schulden). Mede daarom ben ik zelf ook op HV getrouwd.


TS, ik weet niet precies hoe het zit (aangezien ikzelf dus niet in GvG getrouwd ben) maar heb eens gelezen dat zodra je de scheiding in gang zet (dan moet je officieel gescheiden zijn van tafel en bed ofzo) de toekomstige schulden van je man niet meer op jou verhaald kunnen worden. Er komt hier vast nog wel iemand langs die het wel precies weet en anders is het vast wel vrij makkelijk te vinden op internet. In elk geval zaak om dat zo snel mogelijk te regelen.
Laatst bijgewerkt door GDG op 13-08-17 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

bcd94
Berichten: 701
Geregistreerd: 09-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 09:45

Jeetje ts wat een verschrikkelijke situatie! Ik zou allereerst in kaart proberen te krijgen om welk bedrag het precies gaat (mocht je dit nog niet gedaan hebben)
Wellicht kun je nog regelingen treffen, ik weet niet om wat voor bedrag het gaat maar als jij alleen van een uitkering moet leven zal je niet heel veel kunnen missen denk ik, misschien is de schuldsanering dan een betere optie.

Mijn zus heeft dit ook gehad met haar ex, die had schulden gemaakt zonder dat ze ervanaf wist. Ook een huurachterstand waar ze niets vanaf wist, hij betaalde de huur en dit is jaren lang prima gegaan dus dat controleerde ze niet echt meer. Ze is er uiteindelijk achter gekomen door een brief van de woningbouw (die hadden al meer brieven gestuurd maar die had meneer weggegooid)
Zei heeft ook hulp gehad van de gemeente, daar kunnen ze je als het goed is echt wel ondersteunen.
Mijn zus heeft er veel aan gehad in ieder geval.
Mijn zus werkte maar 2 dagen in de week en was er verder voor de kinderen, die moest dus snel opzoek naar werk wat ze gelukkig vrij snel gevonden had. Mijn zus is trouwens niet in de schuldsanering terecht gekomen. Maar de gemeente heeft wel voor haar geregelt dat ze extra dingen kon krijgen, denk hierbij aan de voedselbank, kledingbank, voor de kinderen kreeg ze geld voor een sportclubje. Toch wel wat extra's dus waar ze normaal met haar inkomen geen recht op zou hebben.
Niet dat het leuk is om naar de voedselbank te gaan natuurlijk maar ze was er wel mee geholpen.
Kwa woonruimte kon ze ondanks de huurachterstand die er was toch blijven maar als je kinderen hebt zijn die regels wel anders volgens mij. Uiteindelijk is ze opzoek gegaan naar iets goedkopers en nu huurt ze particulier, wellicht is er zoiets bij je in de buurt te vinden? Dan krijg je ook gewoon huurtoeslag mits je onder de 712? Euro blijft.
Heb je familie die je kunnen helpen? Of waar je een tijdje kunt wonen misschien.
Dat je huisdieren hebt maakt het wel lastiger die zijn niet overal welkom maar ik snap dat je die niet zo snel weg wilt doen.
Is in het huis blijven wonen waar je nu woont geen optie? Laat hem maar iets anders zoeken..

Succes ts! Het heeft tijd nodig maar je kunt er echt uitkomen

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 09:49

Alleenverder schreef:
Liezel1 schreef:
Jeetje.... Daar ben je even stil van.
Wat ik mis in het verhaal is je partner/ex.

Wat is zijn rol/doel in het oplossen van dit probleem?
Is het beslag dat gelegd is ook op zijn inkomen?


Hij heeft geen inkomen, en is veel te laks met het aanvragen van een WW uitkering nadat hij zn baan verloren is. Ik loop al weken te drammen dat hij zn bende op orde moet brengen, heb alles voorgekauwd en het enige wat hij nog moet doen is de benodigde documenten via zijn digiD uploaden maar blijkbaar is dat te veel moeite.


Aangezien het ook in jouw belang is en jullie nu nog samen zijn zou ik die laatste stap nu zelf regelen en het niet van hem af laten hangen.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Partner schulden gemaakt, de gevolgen voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 09:56

Kan je niet met hem bespreken dat hij de schulden op zich neemt? Een heel klein beetje vent zou toch zeggen ik heb het veroorzaakt dus ik los het op?

craiester

Berichten: 617
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 10:00

Wat goed van je dat je alles al aan het uitzoeken bent. Let erop dat je jezelf niet voorbij loopt, ik weet niet of je hulp krijgt bij een psycholoog, ik denk dat je daar veel baat bij gaat hebben.
Ik denk dat je misschien met jouw ouders en zijn ouders eens moet samen zitten en het op tafel gooien. Misschien kunnen ze financieel helpen. Of misschien kunnen ze hem een schop onder zijn gat geven.
Ik zou wel uitzoeken hoe het verloopt met een scheiding. Stel hij maakt nog meer schulden in deze weken, ben je daar dan ook verantwoordelijk voor?

Ik wil wel nog zeggen, jij hebt nergens schuld aan! Mensen met een gokverslaving kunnen het enorm goed verbergen. helaas is het tegenwoordig met al de goksite's zo makkelijk voor een verslaafde om op een paar uur honderden euro's te verliezen.

CoreMeltdown
Berichten: 104
Geregistreerd: 17-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 10:03

Heb je ooit een krediet van je ex mee ondertekend? Alleen als je een krediet hebt ondertekend, inclusief een clausule 'akte overdracht van schuldvorderingen en loon', kan er beslag worden gelegd op een gedeelte van je loon. Wanneer je getrouwd bent volgens het wettelijke stelsel, zou een bank geen krediet mogen geven zonder handtekening van kennisname van de partner. Ik snap dus niet goed hoe jij, zonder er iets van te weten, in deze situatie bent terecht gekomen. Voor welke schuld wordt er nu een deel van je loon afgehouden? Hier moet jij dan toch wel iets van geweten hebben? Is het een recent krediet en kan jij aantonen dat jij er niets van wist - en dat de kredietmaatschappij je handtekening niet gekregen heeft- dan heb je volgens mij nog een jaar tijd om dit aan te tonen, zodat je er toch niet mee verantwoordelijk voor bent. Maar het feit dat ze aan je loon kunnen zitten doet me vermoeden dat jij wel degelijk getekend hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 10:07

GDG schreef:
Alleenverder schreef:


Hij heeft geen inkomen, en is veel te laks met het aanvragen van een WW uitkering nadat hij zn baan verloren is. Ik loop al weken te drammen dat hij zn bende op orde moet brengen, heb alles voorgekauwd en het enige wat hij nog moet doen is de benodigde documenten via zijn digiD uploaden maar blijkbaar is dat te veel moeite.


Aangezien het ook in jouw belang is en jullie nu nog samen zijn zou ik die laatste stap nu zelf regelen en het niet van hem af laten hangen.


Precies. Snel nog dit soort dingen regelen, hij doet het blijkbaar niet en laat jou ervoor opdraaien..