Hulp gezocht met een project

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 18:42

Tanya schreef:
Ik vind het een ambitieus plan van je! Alhoewel niet echt haalbaar, is het denk ik goed om met een doel bezig te zijn en er voor te gaan. Alleen op het moment dat er echt geld bij komt kijken, als mensen doneren enzo wordt het toch wel een ander verhaal.
Jij gelooft toch dat MJ zijn geest jouw beschermengel is, of zoiets? Dan snap ik dat je er zo voor wil gaan. Maar echt haalbaar... nee

Wat heeft dat met die beschermengel met dit te maken? Al zou ik het geloven, ik doe het niet daarvoor. Ik doe het omdat Neverland een van de weinige dingen is die over is wat van Michael was, en dat moet bewaard blijven. Niet omdat ik geloof dat hij mijn gids is. Laat dat aub ter zijde :n

blacky15

Berichten: 134
Geregistreerd: 01-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 18:52

Ik wil je als tip meenemen om na de zomervakantie eens te gaan praten met een docent economie. Deze mensen hebben vaak wat meer verstand van het oprichten van een bedrijf, want dat is uiteindelijk jouw doel.
Stel een lijstje op met dingen die je moet doen/ waar je je in moet verdiepen voor het oprichten van een bedrijf.

Ga vooral ook praten met iemand die verstand heeft van recht en wetgeving. Een docent recht, als die er is bij jou op school? Of misschien een docent maatschappijleer, deze hebben vaak ook verstand van wetgeving als ik het goed heb.

Deze mensen kunnen je beiden een goed overzicht geven van wat er allemaal bij komt kijken. Zoals de rest al zegt stel een goed en duidelijk plan op en ga dan verder.

FirebirdM
Berichten: 536
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 19:13

Volgens mij lees je alle feedback als een persoonlijke aanval, maar dat is het niet.

Je vraagt hulp van volwassenen, dat is wat je hier krijgt - een realistische kijk! Dat doet verder niks af aan jou als persoon, je enthousiasme en ambitie om grote dingen te doen is bewonderenswaardig.

Maar, en dat klink héél neerbuigend en had ik me op mijn 16e ook niet laten vertellen, het is heel moeilijk voor te stellen hoe 'lastig' dingen kunnen zijn in het leven. Dat besef daalt pas echt lekker in nadat je een paar aanvaringen met de belastingdienst hebt gehad, je hebt moeten afvragen waarom je in hemelsnaam geen schuurtje op je eigen land mag zetten en de voordeur niet rood mag verven, hebt gemerkt hoe ontzettend moeilijk Amerika doet over buitenlanders, wanhopig bent geworden bij het idee dat je je 40 uur uit de naad werkt voor 1700 euro waarmee je nét niet genoeg hebt om rond te komen, dat soort dingen. Iets kan makkelijk klinken (publiciteit -> geld -> koop) maar dat betekent in de praktijk helaas niet dat het makkelijk ís. Heel veel mensen hier hebben al uitgelegd wat de haken en ogen zijn.

Nou is er normaal gesproken niks mis met ambitieuze plannen proberen uit te voeren, maar je moet je realiseren dat je het hier over andermans geld hebt dat jij op een risicovolle manier ontvangt. Als mensen jou of jouw groepje geld geven en het lukt niet, wat dan? Als dat geld verdwijnt omdat iemand uit je groepje de benen neemt, wat dan? Er hoeven maar 2 of 3 donateurs bij te zitten die over lijken gaan om hun geld terug te krijgen, en je stort je in de ellende met mogelijk blijvende gevolgen (aanklachten of aangiftes, online lastercampagnes, noem maar op).

Dan kan je nog zo'n hard werkend en enthousiast iemand zijn, maar daar ga je heel moeilijk weer uit komen. Dat is de voornaamste reden dat je héél, héél goed moet nadenken hoe je dit gaat doen. Zolang er in dit topic ook maar 1 vraag staat die je niet kan beantwoorden met alle benodigde bronnen in de hand, kan je geen geld van andere mensen ontvangen.

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Hulp gezocht met een project

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 19:28

Ja, ik zie dit ook allemaal als hulp hoor. Dat is het niet. En ja ook zie ik sommige reacties als aanval. Maar dat zal meer aan mezelf liggen.

Ik snap jullie ook wel hoor. Daarom vraag ik hier ook een hoop. Een van de personen die bij ons clubje hoort, komt uit Californië en woont redelijk in de buurt van Neverland, ook Californië. Ze zei al dat alles heel streng is daar. Ik probeer nu ook een hoop dingen op te zoeken :j

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Hulp gezocht met een project

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 19:48

Ik ben ook bang dat je er eerder een soort pretpark van zou moeten maken om er voldoende inkomsten uit te kunnen halen om het te onderhouden etc. Dan kun je immers personeel aannemen voor dat onderhoud, om het schoon te maken, om het te beveiligen, etc etc. Gratis klinkt immers heel mooi maar niets is gratis en al is het gratis, dan is het niet mooi ;) (kijk maar wat er overgebleven is van het land van ooit).

Dan het bedrag waarvoor het tekoop staat, die 60 miljoen, daar zal nog wel een paar miljoen bij komen aan "bijkomende kosten" zoals de makelaar die betaald wil krijgen, de notaris, een bank, een regering die ook een graantje mee wil pikken etc etc.

Celiien

Berichten: 13257
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 20:00

Pfoe.. leuk bedacht maar om dat allemaal voor elkaar te krijgen...
1. Hoe ga je dat financieren? Crowdfunding? Je bent met 4 man, verspreid over de wereld. Hoe ga je dat voor elkaar krijgen? Hoe weet je 10000% zeker dat degene met wie je samenwerkt niet het geld pakt en er vandoor gaat?
2. Stel (stel) dat je de financiering rondkrijgt.. dan? 60mln is een hoop geld, maar wat ik begrijp is Neverland toch wel een soort van vervallen.. opknappen.. alles brandveilig maken (en dan bedoel ik echt alles 100%, je zit in Amerika dus je hebt een proces zo aan je broek hangen)...

Vervolgens je licentie (even opgezocht):
Citaat:
Granting an Operation License to Amusement Theme Parks

Competent Entity: MINISTRY OF CULTURE AND TOURISM
Involved Entities: MINISTRY OF CULTURE AND TOURISM, CHIEF OF FIRE-BRIGADE MINISTRY OF PUBLIC ORDER
, FIRE BRIGADE, TOWN PLANNING, ZONING AND ENVIRONMENT DEPARTMENT [PREFECTURAL GOVERNMENTS], GREEK NATIONAL TOURISM ORGANIZATION (ΕΟΤ), HEALTH AND CARE ADMINISTRATIONS [PREFECTURAL GOVERNMENTS]
Service Code: 3804.1
Processing Time: Within 50 days of filing of all supporting documents. In case the licensing authority does not respond to the entrepreneur’s request within this timeframe, the Operation License is presumed to have been issued, by virtue of paragraph 4, article 14 of Law 3844/2010 (Government Gazette Issue 63/A)
Legal Framework: 1) Joint Ministerial Decision No ΔΙΑΔΠ/Φ.Α 2.1/1619/20.01.2011 (Government Gazette Issue 28/Β) “Simplification of procedures pertaining to the granting of Operation Licenses to Amusement Theme Park Businesses. Dispatch of relevant formalities by the Points of Single Contact (PSCs)”. 2) Joint Ministerial Decision no 16793/23-9-2009 (Government Gazette Issue 2086/B/29.9.2009) “Standards for Amusement Theme Parks’ construction under the provisions of Investment - Incentives Law 3299/2004”
Description
Application for granting an Operation License to Amusement Theme Parks

Conditions
The Operation License is granted if the following conditions are met:
1) Compliance with the procedure for amusement theme park construction, as laid down in article 6 of the Joint Ministerial Decision No 16793/23-9-2009 (Government Gazette Issue 2086/B/29.9.2009) (feasibility study, environmental
impact assessment study, land-suitability study, architectural study).
2) Completion of all necessary checks by competent GNTO Directorates.
3) Submission of all supporting documents (see relevant field).

Procedure
Step 1: . All supporting documents required (see relevant field) are submitted to the GNTO Directorate of Tourism Facilities, in person, by mail or through the Points of Single Contact (PSCs) .

A document certifying that all necessary documents have been submitted is granted to the applicant.
Documents are examined.
An inspection is carried out so as to make sure that the GNTO-approved architectural and any other necessary study are implemented and that the business is ready to operate in accordance with the specifications laid down.
Step 5:The Operation License is granted.

General Documents
1. Application filed in by the entrepreneur, containing all his/her personal data (Tax Identification Number, competent Tax/Revenue Office) and requesting the granting of the Operation License.
When it comes to legal persons, the Operation License is granted to its legal representative, as long as he/she provides proof that the business has been set up according to relevant legal provisions and submits every document necessary. The abovementioned application serves as a Solemn Declaration by virtue of Law 1599/1986 and is filed in accordance with the Application Form Template included in the Joint Ministerial Decision No ΔΙΑΔΠ/Φ.Α 2.1/1619.21.01.2011 (Government Gazette Issue 28/Β)
10. For Legal Persons also submit: Corporate changes certificate issued for Limited Liability Companies, General Partnerships and Limited Partnerships by the competent judicial authority and for Societes Anonymes by the Department of Employment, Trade ant Tourism of the competent Prefectural Administration .
11. For Legal Persons also submit: Document certifying that the Legal Person has not been declared bankrupt.
12. For Legal Persons also submit: Proxy for Legal Person’s representative to act on its behalf.
3. Lease agreement (if the premises are leased).
4. Building Permit for the business’ premises and certified copies of the architectural plans.
5. Fire safety certificate.
6. Document certifying the proper operation of the premises’ sewage system, issued by the Directorate of Hygiene of the competent Prefectural Administration.
7. Document certifying that all mechanical and electrical installations and equipment operate properly, signed by a competent civil engineer, member of the Technical Chamber of Greece.
8. Solemn declaration of the applicant stating the appointment of a person in charge of all premises and persons.
9. For Legal Persons also submit: The company’s statute along with all its amendments or the company’s registration certificate, granted by the competent judicial authority.
Official supporting documents
2.Copy of the Criminal Record of the natural person or the company’s legal representative, provided by the competent licensing authority and issued during the last three months, certifying that they have not been convicted of a series of specifically mentioned crimes.


Dit zijn alle documenten die je móet hebben om het te openen.. en om dat te verkrijgen kan het alsnog zomaar 80-120 mln extra kosten..

Overigens, niet onbelangrijk, lijkt het me wel belangrijk om te weten dat sinds Neverland te koop staat sinds maart:
The property is now called Sycamore Valley Ranch, its former name prior to Jackson’s ownership, with most of the tell tale signs of its former owner removed, including the amusement park

Ofwel, er is weinig amusementpark meer aan.. dan zou je er dus een soort museum van moeten maken.. of alles opnieuw moeten opbouwen (reken op nog maar zo'n 30mln) en aangezien alles gerestyled is, en alle spullen van MJ allang weg zijn, ben ik bang dat nou niet heel veel mensen dat nog aantrekt :=

Diddykong

Berichten: 1472
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Hulp gezocht met een project

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 22:09

Ik denk dat stap 1 is om met je groep naar Neverland te gaan. Daar een afspraak maken met de verkopend makelaar en een bouwkundig rapport laten opstellen. Zodat je precies tot op de dollar weer wat het kost, en wat de kosten voor renovatie zijn. Alles specificeren, zodat je alle kosten kunt verantwoorden
Ook achterhalen of en welke vergunningen er nodig zijn. Of een buitenlander dit mag kopen. Echt alles op papier hebben alsof je genoeg geld had en het kunt kopen. Daar alleen al moet een rapport van ruim 100, misschien wel 1000 pagina's uitkomen waarin alles duidelijk en in het engels omschreven staat.

Dan stap 2 die eigenlijk tegelijk speelt. Stel een bedrijfsplan op. Hoe ga je hier een winstgevend bedrijf van maken of in elk geval quitte spelen? Ik zou om te beginnen het niet te groot maken, uitbreiden kan altijd. Begin bijv met enkel een museum ter nagedachtenis van MJ.
Je begint met een berekening van alle mogelijke kosten zoals onderhoudskosten, belasting, nutsvoorziening ed. Dan komen daar nog investeringskosten bij, personeelskosten en nog tal van posten die geld kosten. Welke dingen van MJ liggen daar nog, welke items zul je aan moeten schaffen, hoe gaat je museum eruit zien enz enz. Alle kosten hiervan komen in een overzicht.
En dan ga je verantwoorden hoe je dit bij elkaar gaat verdienen. Hoeveel bezoekers verwacht je per dag, hoeveel entree is er nodig. Is dit reeel? Hoeveel donateurs zijn er nodig. Enz enz.

Dán en alleen dan pas ga je beginnen met inzamelen van geld. Kijk dát is namelijk niet de moeilijkste stap. Een goed en haalbaar plan kun je altijd verkopen aan mensen en dan maakt leeftijd niet uit. Het is dat hele project vooraf waar het op mis kan lopen. Want voor je dus ook maar een plan hebt, maak je wel kosten. De vlucht daarheen, denk dat jullie daar zeker 1 a 2x in de maand heen moeten om met instanties en bedrijven om de tafel te gaan. Bouwkundig rapport en bedrijfsplan gaan ook veel geld kosten. Reken op zomaar 50.000 euro hiervoor. En dat moet uit eigen zak komen. Niemand wil namelijk doneren of investeren in een onhaalbaar plan.
En ik wil je absoluut niet afkraken, maar er is een reden natuurlijk dat er nog geen rijkere MJ fan dit perceel gekocht heeft.... Er zijn in Amerika mensen genoeg die ruime ervaring hebben met iets winstgevend maken en die ook genoeg te investeren hebben. En als niemand het wil hebben is daar doorgaans een goede reden voor. MJ heeft ook eerst zijn geld verdiend, heel veel geld, en daarna dit huis gekocht.
Wat je bijv kunt doen is faculteiten aanschrijven, liefst in amerika om te vragen of studenten je bijv kunnen helpen zo'n bedrijfsplan op te zetten. Maar jij/jullie zullen wel zelf alle feiten aan moeten kunnen leveren. Dus zonder rapport 1 kan niemand iets. Aan schattingen in het wilde weg heeft ook niemand iets. En dan ga je geen donateurs vinden.

Of het haalbaar is? Nou denk dat je mijn bedenkingen wel leest. Maar mocht het je lukken voor eind dit jaar die 2 rapporten in orde te krijgen, dan maak je zeker kans. Beetje publiciteit erbij, hart van nederland, radio, acties ed en echt waar dat geld komt er dan wel. Mijn grote twijfel ligt of jij in staat bent om een duidelijk en haalbaar plan op tafel te leggen. Zeg je nu nee dat lukt niet, dan zou ik stoppen. Want dan gaat het je echt niets opleveren.
Plus dat het dan ontzettend zuur is voor mensen die wel geld bij jullie storten met de beste bedoelingen. Want ook al is het bij elkaar misschien een paar honderd of duizend euro, die mensen laat je wel barsten als het niet lukt, die hebben hun geld dan voor jan met de korte achternaam bij jullie gestort. Kan zelfs zijn dat je aangeklaagd kan worden voor dwaling of oplichting en dat je het dan terug moet betalen.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Re: Hulp gezocht met een project

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 22:29

Ik vind het wel schattig allemaal. Over een jaar of twintig kun je erom lachen denk ik.

Als je dit echt, echt zou willen, zul je een compleet plan moeten schrijven, iets waarvoor mensen gaan studeren aan de universiteit. Je moet mensen mobiliseren en niet hier, maar in de usa. Beroemdheden aan je binnen, die halen het geld voor je binnen. Je moet investeerders zoeken en mensen die een groot bedrijf kunnen runnen. Jouw plan heeft ontelbare stappen...en je zit in het verkeerde land. Zoek om te beginnen eens contact met de grootste fanclub van MJ. Zie wat zij zeggen.

tengeltje11
Berichten: 7147
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Hulp gezocht met een project

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 22:33

maar als het klopt wat Celiien zegt,dat zo goed als alle spullen,attracties,..... al lang verdwenen zijn,wat is het nut dan van het 'redden' van dit park?het is al lang niet meer wat het was en als alles verdwenen is,kan je het nooit meer origineel maken,dus als 'aandenken' aan MJ zal ook amper animo voor zijn,zijn ziel zit er niet meer als de inboedel grotendeels verdwenen is toch?

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Hulp gezocht met een project

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 23:12

Als je begint op social media, hoe moet je dan beginnen? Wat voor dingen moet je posten? En wat moet je doen? Hebben jullie nog wat ideeën?

fohadie
Berichten: 4303
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 23:22

Ach, wat schattig! Ik weet nog goed toen ik 16 was, ik was enorm verlief op Jon BonJovi. En toen hij heel misschien ging scheiden wist ik zeker dat ik wel een kansje maakte. Gelukkig heb ik mijzelf nooit zo belachelijk gemaakt en heb ik het voor mezelf gehouden.. maar het waren nog eens tijden. Toen hoefde ik nog niet te denken hoe ik de huur moest betalen en hoe ik van een mager loontje rond moest komen. En dat alleen in Nederland.

Heb je enig idee hoe het er aan toe gaat in Amerika? Als je nu al niet eens weet hoe je aan geld komt om Neverland te kopen, heb je wel enig idee hoeveel geld je nodig hebt om zelf naar Amderika te verhuizen? of is dat je plan niet? De lonen zijn daar niet gelijk als in NL en de uitgaven al helemaal niet.

Ik vind het een schattige droom en daar blijft het vast ook bij. Je denkt nu de wijsheid in pacht te hebben en denkt nu al volwassen te zijn, maar meid, je komt er (helaas) nog wel achter hoe de wereld in elkaar zit. Ietsjes anders dan dat jij nu denkt.

Ik zal als ik jou was eerder zorgen maken dat er iemand vandoor gaat met eventueel geld wat er al is, en je zorgen maken of je het uberhaupt wel red allemaal. Dromen mag natuurlijk, niets zo fijn als in een fantasiewereld leven, maar ooit is het helaas tijd om eruit te kruipen en dit topic terug te lezen. Ik hoop dat je er dan om kunt lachen...

tengeltje11
Berichten: 7147
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Hulp gezocht met een project

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 09:27

Jammer dat TS niet reageert op alle vragen en lekker verdergaat in haar droom....

Je kan ook gewoon niet willen zien dat het niet haalbaar is.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Hulp gezocht met een project

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 09:45

Ze kunnen natuurlijk ook gewoon iemand betalen om alles uit te laten zoeken ;)

Anoniem

Re: Hulp gezocht met een project

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 09:51

TS ik zou sowieso gewoon eerst eens met je clubje van 4 om de tafel gaan zitten in het echt, face to face. Dan weet je in ieder geval hoe ze eruit zien als een van hun met het geld er vandoor gaat (je zou de eerste niet zijn die dat gebeurd).

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 10:21

tengeltje11 schreef:
Jammer dat TS niet reageert op alle vragen en lekker verdergaat in haar droom....

Je kan ook gewoon niet willen zien dat het niet haalbaar is.


Nou en, je moet toch ook lekker je dromen houden :)
Laat haar lekker dromen :)

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Hulp gezocht met een project

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-17 10:46

Ik reageer ook niet op alles. Ik heb wel een leven hoor. Ik zit niet de hele dag op bokt :')

En ik lees alles door. Ik haal heel veel uit dit topic. Ik leer een hoop. Maar ik voel de behoefte niet om te reageren. Dan hoeft dan toch ook niet of wel dan?

Ik bedoel, een hoop zeggen hetzelfde, en hoe zou ik moeten reageren op mensen die zeggen dat het niet gaat lukken? Leuk dat je dat denkt. Ik houd er ook echt wel rekening mee. Maar ik ga niet ergens aan beginnen en er dan zeker van zijn dat het niet lukt. Dat motiveert me niet echt :')
Ik houd altijd in mijn achterhoofd dat ik het misschien niet haal. Met alles. Kheb immers al genoeg ervaringen gehad waar ik iets niet heb gehaald, wat ik wel echt graag wilde, en er keihard voor heb gewerkt. Het is op kleinere schaal, maar het is vergelijkbaar. En ik ben altijd enorm teleurgesteld in mezelf als ik iets niet haal, want ik leg de schuld altijd op mezelf.

Maar hé, met zo'n instelling ga je zo'n project niet in. Je moet overtuigend overkomen. Dan kun je ook maar beter geloven dat je het kunt halen. Met de achtergrondgedachte dat het ook mis kan gaan. Ik heb genoeg meegemaakt om te weten dat het leven niet over rozen gaat.

Dus, waarom reageren als ik daar de behoefte niet aan heb? Waarom ga je er dan meteen vanuit dat ik er niets mee doe? Ik ben namelijk gisteravond alleen maar bezig geweest met het project. Tot op het punt dat ik hoofdpijn had. Dus ga aub niet zitten oordelen vanuit een computerscherm op deze manier. Dat zei ik in het begin al.

Anoniem

Re: Hulp gezocht met een project

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 10:47

Als je er nu al hoofdpijn van krijgt is het misschien beter om eruit te stappen. Het project is namelijk nog helemaal nergens en bestaat uit losse flarden.

tengeltje11
Berichten: 7147
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Hulp gezocht met een project

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 10:50

maar aan wat werk je dan tot je hoofdpijn hebt?

want zoals velen hier reeds aangaven,zou je nu een plan moeten opstellen,wetten natrekken,vergunningen,.....

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-17 10:59

tengeltje11 schreef:
maar aan wat werk je dan tot je hoofdpijn hebt?

want zoals velen hier reeds aangaven,zou je nu een plan moeten opstellen,wetten natrekken,vergunningen,.....

Ja 3 keer raden waar ik mee bezig ben? Juist ja, een plan maken. Ik moet eerst alles uitdenken voordat ik alles op papier zet. Ik heb gisteren een hele avond gedaan over alleen de basis. En iemand helpt me erbij, dus zij weet ook wat ik allemaal doe.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 11:07

fohadie schreef:
Ach, wat schattig! Ik weet nog goed toen ik 16 was, ik was enorm verlief op Jon BonJovi. En toen hij heel misschien ging scheiden wist ik zeker dat ik wel een kansje maakte. Gelukkig heb ik mijzelf nooit zo belachelijk gemaakt en heb ik het voor mezelf gehouden..


Ik snap heel goed dat TS niet op bepaalde mensen wilt reageren.. :roll:

@TS: Je hebt een goede instelling, en ik weet zeker dat je hier heel ver mee gaat komen! Misschien niet met dit project, maar wel als je zo in het leven staat :)

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-17 11:47

Booooo schreef:
fohadie schreef:
Ach, wat schattig! Ik weet nog goed toen ik 16 was, ik was enorm verlief op Jon BonJovi. En toen hij heel misschien ging scheiden wist ik zeker dat ik wel een kansje maakte. Gelukkig heb ik mijzelf nooit zo belachelijk gemaakt en heb ik het voor mezelf gehouden..


Ik snap heel goed dat TS niet op bepaalde mensen wilt reageren.. :roll:

@TS: Je hebt een goede instelling, en ik weet zeker dat je hier heel ver mee gaat komen! Misschien niet met dit project, maar wel als je zo in het leven staat :)

Ja, begrijpelijk he als mensen zo reageren?

Ik bedoel, je mag best zo reageren. Daar heb ik geen moeite mee. Misschien is het straks wel zo :')
Maar ik heb er nu gewoon niks aan.

En bedankt :)
Het is ook mijn plan om iets van mijn leven te maken. Ik ben geen nietsnut, en dat ga ik laten merken

yvje86

Berichten: 2699
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Hulp gezocht met een project

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 12:34

Er zijn genoeg mensen de grond in geboord met opmerkingen als je gaat het toch nooit voor elkaar krijgen.
Soms krijgen ze het dan wel voor elkaar omdat ze het nooit op hebben gegeven en de droom altijd voor ogen hebben gehouden.

Om te zeggen dat het toch geen realistisch plan is, daar heeft ts niets aan.
Óf ze gaat er zelf een keer achter komen dat het geen realistisch plan was en legt zich er bij neer óf het plan is uitvoerbaar en ze gaat ermee door.
Dus zeggen dat het niets wordt heeft geen zin bij iemand die dit zelf totaal anders ziet.

Verder vind ik het persoonlijk bewonderenswaardig dat je zo gemotiveerd bent en niet van plan om bij de eerste negatieve reactie met de pakken neer te zitten. Dit zegt al wel iets van je doorzettingsvermogen en zelfvertrouwen.
En mocht het niet lukken, dan heb je het iig geprobeerd en kun je daar geen spijt van hebben dat je het nooit hebt geprobeerd.

Verder worden hier best goede tips gegeven waar je wat mee kunt denk ik.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Hulp gezocht met een project

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 12:40

Spijt krijg je wel als het niet lukt en de mensen willen hun geld terug en er ineens niets meer blijkt te zijn. Dat hoeft niet perse te zijn omdat er iemand mee vandoor is gegaan maar bijvoorbeeld ook omdat het geïnvesteerd is in informatie en hulp.
Vergeet niet wat geld met mensen doet, probeer daar ook rekening mee te houden.

Victory-Boy

Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 12:42

Vroeger, lang geleden, was ik ook een grote Michael Jackson fan. In de jaren tachtig was ik helemaal verliefd op hem en verzamelde ik alles wat ik over hem kon vinden. <3
Ik vond zijn album Thriller echt geweldig, het album Bad al wat minder en daarna, mede door zijn rare gedrag, ben ik wat afgehaakt. Maar nog steeds vind ik hem in zijn glorietijd één van de beste artiesten ooit, met zijn prachtige stem en fantastische dance moves. :j

Oke, ontopic nu ... Ik heb inderdaad ook gelezen dat er op het landgoed geen dierentuin en pretpark meer aanwezig zijn. Gaan jullie dat weer herstellen of willen jullie er alleen een museum en een hotel van maken?

Verder las ik ook het volgende:
" Daarna (na zijn dood in 2009) waren er plannen om van Neverland een bedevaartsoord te maken, zoals Graceland voor Elvis Presley, maar daar kwam niets van terecht door juridische problemen en gebrek aan steun."
Hebben jullie al contact opgenomen met de initiatiefnemers van dat project om te zien waarom het niet lukte/ wat de juridische problemen waren en waarom er kennelijk niet genoeg steun was voor zo'n project?

Ik hoop voor je dat het gaat lukken en tof dat je je er voor inzet. Er zijn al heel veel goede tips gegeven in dit topic, ik hoop echt dat jullie daar mee aan de slag gaan. Eerst een goed bedrijfsplan voordat je geld gaat ophalen, eerst goed de mogelijkheden uitzoeken voor dit project, vergunningen, bestemmingsplan, omgeving en vooral ook de Amerikaanse regelgeving daarover. Dat betekent veel telefoontjes plegen naar instanties, veel overleg plegen, business meetings, etc. Hoe wil je dat aanpakken?
Ik ben erg benieuwd en ik hoop dat je ons op de hoogte wilt houden. :)

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-17 12:53

yvje86 schreef:
Er zijn genoeg mensen de grond in geboord met opmerkingen als je gaat het toch nooit voor elkaar krijgen.
Soms krijgen ze het dan wel voor elkaar omdat ze het nooit op hebben gegeven en de droom altijd voor ogen hebben gehouden.

Om te zeggen dat het toch geen realistisch plan is, daar heeft ts niets aan.
Óf ze gaat er zelf een keer achter komen dat het geen realistisch plan was en legt zich er bij neer óf het plan is uitvoerbaar en ze gaat ermee door.
Dus zeggen dat het niets wordt heeft geen zin bij iemand die dit zelf totaal anders ziet.

Verder vind ik het persoonlijk bewonderenswaardig dat je zo gemotiveerd bent en niet van plan om bij de eerste negatieve reactie met de pakken neer te zitten. Dit zegt al wel iets van je doorzettingsvermogen en zelfvertrouwen.
En mocht het niet lukken, dan heb je het iig geprobeerd en kun je daar geen spijt van hebben dat je het nooit hebt geprobeerd.

Verder worden hier best goede tips gegeven waar je wat mee kunt denk ik.

Precies :)

Ik ben gepest, naar beneden geduwd door anderen. Iedereen heeft me constant gezegd dat ik toch niks waard ben enzo. En ik was toen 10. Ik zat echt dicht tegen een depressie. Maar samen met de hulp van mijn moeder en leraren ben ik weer opgestaan en gewoon doorgegaan. En het doet nog steeds pijn om eraan te denken, maar dat hoort erbij.

Ik ben dit jaar geslaagd. En van groep 5/6 totdat ik ben geslaagd, al die tijd, ben ik gepest en buitengesloten etc. Volgende week begin ik een opleiding vol met goede moed, dat ik niet meer gepest wordt. Is het wel zo, dan weet ik hoe ik ermee moet omgaan. Ik ben het eerlijk gezegd ook wel gewend. Maar, wat pesters zeggen, boeit me niet. Laat ze zeggen wat ze willen, ik reageer er niet meer op. Laat ze geloven en jaloers zijn op de dingen waar ik goed in ben. Het boeit me niet. Het pesten, en alle andere problemen die ik in mijn leven heb meegemaakt, zie ik als leerprocessen en momenten die me sterker hebben gemaakt. Door onder andere het pesten heb ik leren doorzetten en niet de grond in geboort te worden als mensen slechte dingen over me zeggen en altijd over me oordelen.

Daarom laat ik me echt niet omlaag brengen door mensen die zeggen dat ik het niet haal :)