Wat vinden jullie verzorgd?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 12:08

Man, ik ben al gelukkig als ik 's morgens 2 schone sokken kan vinden. Als het dan ook nog eens 2 dezelfde zijn, dan kan m'n dag niet meer stuk!

's Morgens altijd douchen/tandenpoetsen/haren fatsoenlijk en schone kleren aan (zeker naar t werk let ik wel op combinaties). Heb permanente make up, scheelt een boel tijd joh :P

Dus ja... wat is de definitie van verzorgd. Ik heb geen zin/tijd om iedere dag uren in de make up te zitten.

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 12:09

Geen vieze tanden en en geen stinklijfen :D.
I.m.o. is een trainingspak of joggingbroek ook niet echt verzorgd.

Maar voor de rest? Sommige bossen haar zijn niet te kammen, sommige mannen houden van een wilde baard. Het zal me ook echt een worst wezen of iemand make-up gebruikt of in een mantelpakje loopt. Zolang iemand zijn werk maar goed doet en vriendelijk is ben ik tevreden :).

Ik vind een aparter uiterlijk juist verfrissend.

Lughnassadh

Berichten: 1809
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 12:10

Nayomie schreef:
Op die manier moeten mensen zich aan de maatschappij aanpassen, en kunnen mensen zichzelf niet meer zijn. En daar heb ik schijt aan :+

Dit. Ik draag nooit make up en heb niets met wat hip of in is op modegebied. Ik ga rustig in mijn gothickleding naar mijn werk. Mijn haren zitten netjes, mijn kleding is schoon en ik ook. En daar zullen ze het mee moeten doen.

xPabloBokt

Berichten: 9446
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 12:13

Als ik naar het werk ga heb ik geen make-up op. Ik werk bij de McDonald's dus veel te zweterig, dat loopt alleen maar uit :+ ik heb dan mijn haar netjes strak achterover in een knot en ben gedoucht, heb deodorant op en heb mijn tanden netjes gepoetst.

Als ik naar een sociale gelegenheid ga ligt het eraan wat het is, maar dan besteed ik wel meer aandacht aan mijn uiterlijk. Kies dan echt bewust een outfit uit, doe vaak ook make-up op (ligt aan de tijd/zin die ik heb hoeveel) en ben verder dus weer netjes gedoucht, deodorant op, tanden gepoetst. Mijn haar vaak los met twee plukjes van de voorkant achterop vastgebonden zodat mijn haar niet in mijn gezicht zit.

Gewoon standaard, tsja.. binnenshuis kan ik er echt als een vogelverschrikker bij lopen, maar als ik gewoon naar buiten ga dan zorg ik er wel voor dat ik er toonbaar uit zie. Maar als ik een dag vrij heb en ik moet even naar de supermarkt om de hoek dan ga ik echt mijn best niet doen op mijn uiterlijk.

BigOne
Berichten: 38320
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 12:16

Lughnassadh schreef:
Nayomie schreef:
Op die manier moeten mensen zich aan de maatschappij aanpassen, en kunnen mensen zichzelf niet meer zijn. En daar heb ik schijt aan :+

Dit. Ik draag nooit make up en heb niets met wat hip of in is op modegebied. Ik ga rustig in mijn gothickleding naar mijn werk. Mijn haren zitten netjes, mijn kleding is schoon en ik ook. En daar zullen ze het mee moeten doen.


Douchen en schoon in de kleding is voor mij verzorgt en hoort daar dan make up bij, helaas dan loop ik al bijna 60 jaar onverzorgd rond op deze aardkloot. Ik heb niets tegen make up maar vind het zonde van mijn tijd. Ik weet heel goed dat ik er met make up een stuk beter uit zie(zal wel met de leeftijd te maken hebben) want doe ik er wel iets aan dan heb ik zomaar sjans ;) :D op straat. En wanneer ik dan ook nog een rokje en hakken aan zou doen is het helemaal bal +:)+ . Gelukkig ben ik al die flirters niet nodig, zelfvertrouwen genoeg maar wie weet, wanneer ik 80 ben *\%/*

Tigress

Berichten: 8944
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 12:19

Oef, dan val ik ook onder onverzorgd :') met make-up (hoe licht de laag ook is) heb ik het idee dat mijn gezicht dicht geplamuurd zit. Het enige aan make-up wat ik draag is een lijntje onder de ogen. En aangezien ik hooikoorts heb draag ik dat in de zomer bijna niet :')
Verder draag ik wat ik lekker vind zitten, of het nou in of uit de mode is :+
Tuurlijk draag ik nette kleding als ik naar een belangrijke gelegenheid ga (dwz; kleding zonder vlekken, gaten en schoon uit de kast) maar ik hou me er niet mee bezig of het modieus is of niet.
Qua lichamelijke hygiëne...ja, tanden poetsen etc. lijkt mij basic. Qua geurtjes er voor zorgen dat je niet stinkt (zowel zweet of te veel parfum) hoort daar ook bij voor mij.
Ik laat de maatschappij niet bepalen hoe ik er bij loop. Daar ben ik nog altijd zelf baas over :j
Of ik nou mijn haar lekker wild heb of niet, zolang ik mij er prettig bij voel is het goed :D

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 12:20

Voor mij is verzorgd:
Haren gekamd of vast (of beide)
Tanden gepoetst
Schone, hele (dus geen gaten) en passende kleding (geen 2 maten te groot of te klein)
Passende make up. Dus iemand die het niet vind passen prima, maar een dikke laag foundation en wimpers die bestaan uit klonten vind ik ook niet passend.
Geen vieze (gele) lange met rouwrandje nagels
Voor mannen glad geschoren of een getrimde baard.
Joggingbroeken vind ik prima voor zondag maar niet voor sociale gelegenheden. Die vallen ook onder te grote kleding. En wat is het nou voor moeite om even een spijkerbroek aan te trekken.

Flowq

Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 12:23

Ben vooral benieuwd naar het verschil tussen gewoon en netjes gedoucht?! :+

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 12:25

Verzorgd vind ik: gepaste kleding dragen (kan prima een spijkerbroek met sneakers zijn, bij ons op kantoor, als de kleding maar netjes is en goed past), niet stinken, fris gewassen zijn (dus geen vette haren of rouwrandjes), haren netjes hebben zitten (kan bij een vrouw ook prima een staart zijn). Make-up hoort er in mijn ogen niet standaard bij, dat is een persoonlijke keuze. Ik red het ook niet elke dag om make-up op te hebben, al draag ik het liever wel omdat ik me daarmee nog verzorgder voel. Maar een dagje zonder maakt me niet minder verzorgd (en dat geldt in mijn ogen voor een ander ook niet). Accessoires dragen imo ook bij, ik heb zelf altijd een mooie handtas en zorg dat ik nette schoenen draag. Maar dat is puur omdat ik me daar zelf lekkerder bij voel.

Dat is dus basis hè, als ik naar een bruiloft zou gaan zou ik er wel meer werk van maken (bijv jurkje, chique pumps, haren opgestoken, feestmake-up) voor ik me verzorgd zou voelen voor de gelegenheid.

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 12:28

Netjes en schoon is genoeg wat mij betreft.
Mooie vind ik wel is dat ik op stal meestal in oversized spul loop, maar dat is meestal vooral praktisch ivm laagjes.
Idem dito met te grote spijkerbroeken, daar kunnen thermoleggings onder. _/-\o_
Maar thuis en buiten stal om heb ik graag een skinny aan, aansluitend shirtje en een net vestje, hoeft geen hocus spocus te zijn.
Make up heb ik soms op, mijn huid vind make up echt niet leuk.

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 12:37

Flowq schreef:
Ben vooral benieuwd naar het verschil tussen gewoon en netjes gedoucht?! :+


Vroeg ik me ook gelijk af :')

Dacht zelf aan het verschil tussen mij en mn man. Ik douche netjes; dus de badkamer ziet er daarna weer keurig uit. Hij douched gewoon en dan blijft het dus bij douchen; de badkamer is een waterballet, kleding en handdoeken liggen overal en het is pleurisbende.

Zoiets? :+ :')

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 12:37

Ik ben het dus compleet met je vriendin eens.
Ik draag nooit make -up. Ben er allergisch voor, ook voor dure merken die beweren dat iedereen daar tegen kan.

Verder vind ik schoon, zowel kleren, haren/ tanden dat dat verzorgt is.
Niet wat iemand verder aanheeft. Dat is persoonlijke keuze en smaak.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101802
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 12:41

Ik werk met zaagmachines in een werkplaats dus daar ga ik niet in mantelpakje lopen. :P Ik draag gewoon een spijkerbroek met een shirtje/trui. (werk is op een boerderij in schuren dus daar begint het nu koud te worden) En een werkvest erover heen. Haar zit in een staart want los is niet praktisch. Natuurlijk stink ik niet en is mijn kleding heel en schoon. Make up...alleen mascara en lippenbalsem met een gloss.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 12:49

Leuk al die verschillende meningen :)

Voor mij betekend verzorgd (dames): schoon en fris zijn, je huid (lichaam/gezicht) verzorgen met passende producten, tanden poetsen/flossen, make up wat bij je past (bij de een vind ik bijvoorbeeld de wenkbrauwen in shape al keurig verzorgd staan, bij de ander weer iets anders), kleding gewassen/gestreken en passend bij de gelegenheid, haren gewassen/geknipt/geborsteld.

Dit wil niet zeggen dat ik mensen direct onverzorgd vind, als zij bijvoorbeeld eens in een trainingspak naar stal gaan. Of hun haren een keer niet kammen. En daarbij moet iedereen lekker zelf weten hoe hij of zij erbij loopt natuurlijk.

wilmatj

Berichten: 2419
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 13:01

Azmay schreef:
Mwah, heb je mij en mijn vriend nog niet zien lopen :')
Tuurlijk zorgen we er voor dat we niet voor smeerlap lopen maar mijn benen scheren heb ik al een jaar niet meer gedaan, epileren vind ik niet nodig en kleding moet vooral schoon zijn.
Hij scheert zich zo eens in de week en loopt met lang haar, draagt bandshirts en gaat naar zijn (HBO) werk met een niet bepaald stijlvolle rugzak.

Het is maar net hoe je het wil zien..


Ik denk dat ik er nog wel eens erger bij loop.. Vanuit mijn joggingsbroek bij stal, helemaal onder de paarden haar, zand en soms ook wel eens modder. Door naar de winkel en als ik zin heb ga ik ook zo langs mijn ouders of schoonouders *\o/*

Oke feesje, kantoorwerk. Ja oke dan trek ik wel wat nette kleren aan.. Maar make up.. Dan moet ik wel een gekke bui hebben hoor :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 13:06

Ik vind van mezelf dat ik er zonder make up heel mooi verzorgd uit zie. :j Heb een egale huid, zie er goed uit. Verder zorg ik wel altijd dat ik gedoucht heb (ik vind het afschuwelijk om me vies te voelen), en ik draag altijd schone, passende kleding. Sowieso hecht ik waarde aan mode. Voor de rest doe ik ook altijd het vanzelf sprekende zoals tanden poetsen.

Christiene
Berichten: 7729
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 13:13

Verzorgd eruit zien, gewassen/douche en haar geborsteld en schone kleding. Verder niet. Ja geen kleding drie maten te groot bijvoorbeeld maar dan nog moet iedereen zelf weten wat ze aantrekken.

Suzanne F.

Berichten: 49269
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 13:19

Voor mij zit er een verschil tussen casual verzorgd en kantoor verzorgd. Voor naar kantoor kleed ik me netter en zit mijn haar ook netter. Make up op etc. Schoon lijkt me normaal, daarin maakt casual of kantoor geen verschil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 13:20

Ik vind verzorgd zo'n raar begrip. Zo lang je schoon bent, geen rare lichaamsgeuren achterlaat en je tanden poetst vind ik je verzorgd. In sommige gevallen vind ik het inderdaad leuk als mensen wat make-up dragen, maar ook als je geen super egale huid hebt vind ik niet dat je make-up zou moeten dragen om het labeltje verzorgd te krijgen. Het is niet alsof ik iemand met veel acne zie en denk 'gadverdamme, die persoon is vies'.

Anoniem

Re: Wat vinden jullie verzorgd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 13:30

Dan ben ik wel echt het toppunt van onverzorgd zeg _O- Ik kam mijn haar echt niet elke dag door, waarom niet, omdat het simpelweg niet nodig is omdat ik nu kort(er) haar heb heb ik zelden nog klitten en zit het na een keer met m'n handen er door prima.
Ik epileer echt niet standaard elke week, heb donker haar dus soms een klein beetje een "snorretje", wenkbrauwen zijn echt niet altijd standaard geëpileerd.
Make up draag ik zelden, alleen altijd een oogpotlood lijntje.
Ik sla douchen soms ook wel eens een dagje over en loop in de kleding wat mij lekker zit, hou me absoluut niet bezig met mode of "setjes".
Dit betekent alleen allemaal niet dat ik vies ben, stink, laat staan er onverzorgd uit zie. Ik heb in het verleden huidproblemen gehad in m'n gezicht (acne over 1 hele kant van m'n gezicht) maar dat is allemaal weg. make up vind ik bij sommige outfits/gelegenheden gewoon horen maar niet bij het dagelijks leven en al helemaal niet bij naar werk/school gaan.
Moet ook zeggen dat ik zowel op internet facebook/hier bokt etc. maar ook in het dagelijks leven genoeg mensen zie die naar mijn weten zichzelf ontzettend mooi vinden maar waarvan ik dan weer denk doe maar normaal dan doe je al gek genoeg. Te veel make up, te veel van alles.
Ja de een houd van opvallen de ander niet maar ik denk dat iedereen daar toch z'n eigen mening in heeft en dat zal niet echt veranderen dus ik snap het doel van dit topic niet helemaal :P

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 13:40

Wat ik belangrijk vind met betrekking tot het uiterlijk op het werk:
- mooi bij elkaar passende kleding. Kleuren moeten bij elkaar passen, kledingstukken moeten bij elkaar passen en de kleding moet bij je lichaam passen. De kleding mag ook niet te groot en/of te klein zijn. Dit is moeilijk als je aan het afvallen bent (ik heb nu dit probleem) maar het is niet onmogelijk.
- daarnaast moet je kledij passen in de sector waarin je werkt. Schoonmaken in een joggingsbroek vind ik passend bij de functie. In een joggingsbroek in een kledingwinkel werken vind ik dan weer niet gepast. Tenzij de winkel sportkledij verkoopt natuurlijk.
- je haar moet netjes gewassen en geborsteld zijn. Je tanden moeten goed worden verzorgd. Tevens moet je letten op je lichaamsgeur. Ik ben allergisch aan te veel parfum.
- make up vind ik overigens nergens voor nodig. Maar je wenkbrauwen en andere haartjes op je gezicht moeten wel netjes onderhouden worden (dit zowel bij mannen als bij vrouwen).

Het belangrijkste is nog altijd: je werk goed en met passie doen. Met betrekking tot kledij is het belangrijk dat de kledij passend is binnen de sector + het bedrijf waarin je werkt.

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 13:41

Het enige waar ik mij aan erger is mensen die zich niet kleden naar hun figuur.

Make up gebruik ik amper, heb ik geen verstand van :+

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 13:48

Azmay schreef:
nine1987 schreef:
Dan ben ik in jouw ogen dus compleet onverzorgd.. Ik doe bijna nooit make up op.. En ik ga gerust in mn trainigskloffie naar stal.. :j


Ik ben zelfs op een gemiddeld feest compleet onverzorgd dan :o
Makeup draag ik niet en hippe kleding (setjes) heb ik ook eigenlijk niet.

Ik ben het verder wel met je vriendin eens, te veel makeup vind ik juist "onverzorgd". Al moet ik zeggen dat ik mezelf in een oud tshirt en met mijn haar in een warrige staart ook niet verzorgd zou noemen :+


Ik verschijn dan zelfs compleet onverzorgd op vergaderingen, feestjes, bedrijfsbijeenkomsten etc. En dan heb ik ook nog een leidinggevende functie. :oo

Ik heb al zeker 10 jaar geen make-up meer op gehad en al zeker 15 jaar niks meer in huis. :+

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 13:52

Naar mijn idee is verzorgd (in een werksetting, dus klanten te woord staan, bijv. in een winkel, of op een kantoor):
- schoon haar, tanden, lijf
- schone, niet versleten kleren die in de juiste maat zijn, en passen bij het beroep wat je uitoefent

Make up moet iedereen zelf weten natuurlijk, maar ik vind mezelf er minder mooi uitzien zonder, dus als ik werk doe ik graag wat op. Dat staat compleet los van als ik boodschappen doe, naar de paarden ga etc. Dan boeit het mij niet.

En de persoon met de verslonste boekhouder, hartstikke prima! Superfijn dat die man zo is, echter straal ik liever in mijn kledingkeuze een bepaalt soort ''geordendheid'' uit, waaraan mensen misschien zouden kunnen afleiden dat ik ook zo geordend met mijn werk omga. :j

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 13:54

Aight schreef:
En de persoon met de verslonste boekhouder, hartstikke prima! Superfijn dat die man zo is, echter straal ik liever in mijn kledingkeuze een bepaalt soort ''geordendheid'' uit, waaraan mensen misschien zouden kunnen afleiden dat ik ook zo geordend met mijn werk omga. :j
Waarschijnlijk kleedde die man zich in het begin van zijn carrière anders dan tegen het einde. Die man had niets meer te bewijzen en had zijn positie binnen het bedrijf verworven.