Wat vinden jullie verzorgd?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Wat vinden jullie verzorgd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-17 11:04

Hoi,

Ik had net een kleine discussie met een vriendin van mij. En zij is echt compleet het tegenovergestelde van mij dus dit was ergens erg interessant.
Maar wat valt volgens jullie nou onder een verzorgd uiterlijk?

Mijn mening:
Ik vind dat je bij een verzorgd uiterlijk goed passende kleding draagt. Je netjes gedoucht bent en een mooie basis make up op hebt. Dat je haren netje gekamd zijn en eventueel opgestoken zijn. Dat je kleding een goede samenhangende combinatie is en je tanden netjes gepoetst.

Haar mening:
Gewoon gedoucht, tanden gepoetst, haren gekamd en kleren aan en vooral als het maar lekker zit.

Zoals je ziet 2 heel verschillende meningen. Maar na deze discussie was ik eigenlijk wel benieuwd. Wat vind bokt nou eigenlijk onder verzorgd uiterlijk vallen?

Edit: het gaat niet om het dagelijks leven maar echt om naar het werk gaan. En eventueel een sociale gelegenheid. Dus niet naar de winkel of naar stal.
Laatst bijgewerkt door Lau op 24-09-17 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Wat vinden jullie verzorgd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 11:06

Waarom zit make up bij die van jou? Moeten mannen dan make up op om er verzorgd uit te zien? Kunnen vrouwen er "naturel" niet goed uit zien?
Ligt er ook aan waarvoor natuurlijk. Wat voor soort situatie is jullie verzorgd op gebaseerd?

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 11:06

Dan ben ik in jouw ogen dus compleet onverzorgd.. Ik doe bijna nooit make up op.. En ik ga gerust in mn trainigskloffie naar stal.. :j

spotterick

Berichten: 757
Geregistreerd: 27-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 11:09

Als ik naar een feestje ga dat doe ik wat jij verzorgd vind en anders wat je vriendin vind.
Ikzelf vind het belangrijkste dat je je er lekker in voelt en dat is voor iedereen anders.
De ene doet heel veel make up op de andere helemaal niks. Etc

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-17 11:09

theadora99 schreef:
Waarom zit make up bij die van jou? Moeten mannen dan make up op om er verzorgd uit te zien? Kunnen vrouwen er "naturel" niet goed uit zien?
Ligt er ook aan waarvoor natuurlijk. Wat voor soort situatie is jullie verzorgd op gebaseerd?


Naturel kunnen vrouwen zeker mooi zijn. En mannen hoeven geen make up te dragen. Die moeten gewoon netjes getrimd/geschoren zijn. Een goed shirt en broek en ze zijn klaar.
Het ging ons vooral om het bedrijfsleven dus op kantoor zowel front als backoffice en afspraken met bijv klanten.
Waarom make-up? Ik persoonlijk vind een beetje mascara en bijv een nude lippenstift al heel mooi verzorgd staan. Je kan er natuurlijk zelf van maken hoe heftig de make up is.
Laatst bijgewerkt door Lau op 24-09-17 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Mereltje

Berichten: 4485
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 11:10

Ik ben het met jou eens. Make up is vaak toch wel wat verzorgder bij vrouwen. En ook bijvoorbeeld een joggingbroek vind ik niet verzorgd (het is wel kleding en het zit lekker, maarja).

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 11:12

nine1987 schreef:
Dan ben ik in jouw ogen dus compleet onverzorgd.. Ik doe bijna nooit make up op.. En ik ga gerust in mn trainigskloffie naar stal.. :j


Ik ben zelfs op een gemiddeld feest compleet onverzorgd dan :o
Makeup draag ik niet en hippe kleding (setjes) heb ik ook eigenlijk niet.

Ik ben het verder wel met je vriendin eens, te veel makeup vind ik juist "onverzorgd". Al moet ik zeggen dat ik mezelf in een oud tshirt en met mijn haar in een warrige staart ook niet verzorgd zou noemen :+

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 11:13

Toch vind ik make up soms ook juist niet verzorgd. Losse klontjes mascara overal etc. Verder vind ik wel dat in het bedrijfsleven gelet moet worden op nette kleding,

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 11:14

Lau schreef:
Die moeten gewoon netjes getrimd/geschoren zijn.


Weet je wat het is.. Mensen MOETEN helemaal niets.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-17 11:14

Azmay schreef:
nine1987 schreef:
Dan ben ik in jouw ogen dus compleet onverzorgd.. Ik doe bijna nooit make up op.. En ik ga gerust in mn trainigskloffie naar stal.. :j


Ik ben zelfs op een gemiddeld feest compleet onverzorgd dan :o
Makeup draag ik niet en hippe kleding (setjes) heb ik ook eigenlijk niet.

Ik ben het verder wel met je vriendin eens, te veel makeup vind ik juist "onverzorgd". Al moet ik zeggen dat ik mezelf in een oud tshirt en met mijn haar in een warrige staart ook niet verzorgd zou noemen :+


Maar dan heb je het over te veel make up. Ik heb het alleen over een basis. Dat is voor sommige foundation, verder een mascara en eventueel een lipstick of gloss en misschien een oogschaduw.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 11:15

Op die manier moeten mensen zich aan de maatschappij aanpassen, en kunnen mensen zichzelf niet meer zijn. En daar heb ik schijt aan :+

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-17 11:16

Captain schreef:
Lau schreef:
Die moeten gewoon netjes getrimd/geschoren zijn.


Weet je wat het is.. Mensen MOETEN helemaal niets.


Moeten is misschien niet de juiste woordkeuze maar ze doen het toch. De mens moet niks inderdaad maar jet os de sociale druk die maakt dat dingen moeten. Dat is alleen een andere discussie.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-17 11:18

Nayomie schreef:
Op die manier moeten mensen zich aan de maatschappij aanpassen, en kunnen mensen zichzelf niet meer zijn. En daar heb ik schijt aan :+


Helaas past iedereen zich al aan. De maatschappij heeft die macht. Op uitzonderingen na natuurlijk, maar zo is het helaas wel.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Wat vinden jullie verzorgd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 11:19

Ja door de sociale druk, omdat iedereen verwacht dat mensen er op een bepaalde manier uit zien. Dit is hier dus een mooi voorbeeld van. En helaas is dat niet zomaar af te dwingen want je ziet mensen gewoon graag op een manier. Maar dat heeft dan ook zijn zwarte zijde door anderen die niet aan de eisen zitten, eigenlijk een zwarte schaap zijn.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 11:21

Lau schreef:
Nayomie schreef:
Op die manier moeten mensen zich aan de maatschappij aanpassen, en kunnen mensen zichzelf niet meer zijn. En daar heb ik schijt aan :+


Helaas past iedereen zich al aan. De maatschappij heeft die macht. Op uitzonderingen na natuurlijk, maar zo is het helaas wel.


Mwah, heb je mij en mijn vriend nog niet zien lopen :')
Tuurlijk zorgen we er voor dat we niet voor smeerlap lopen maar mijn benen scheren heb ik al een jaar niet meer gedaan, epileren vind ik niet nodig en kleding moet vooral schoon zijn.
Hij scheert zich zo eens in de week en loopt met lang haar, draagt bandshirts en gaat naar zijn (HBO) werk met een niet bepaald stijlvolle rugzak.

Het is maar net hoe je het wil zien..

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 11:24

Ik het bedrijfsleven ligt het anders. Daar vind ook ik die verzorgdheid een visitekaartje.

Maar ieder beroep is anders. Ik kan mijn haar nog zo mooi opsteken maar ik moet het toch bedekken. En make-up zal met een beetje drukte mijn hoofd afsmelten. :+ Dus beperk ik me tot wat mascara. En uiteraard ben ik schoon.

Biebz

Berichten: 5502
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Wat vinden jullie verzorgd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 11:31

Ik voldoe bijna aan die van jou.
Alleen het make up en kleding stukje niet helemaal.
Puur omdat ik het niet mooi vind bij mezelf. Nooit gedaan.
Hooguit een beetje mascara omdat ik blonde wimpers heb. Maar ook dat is zelden.

Kleding is vooral iets wat ik lekker vind zitten.
Vaak een shirtje of vest, spijkerbroek en gympen.

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 11:32

Gedoucht, gekamd & passende schone kleding die bij de situatie past.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Wat vinden jullie verzorgd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 11:38

Tegenwoordig vind ik dat er ook teveel MOET als het om uiterlijk gaat. Iedereen moet opgedoft en perfecte kleding aan hebben, elk haartje op je lichaam moet weggewerkt worden. Tsja, ik draag en doe gewoon waar ik me prettig bij voel. Ik let daarbij wel op de situatie hoor. Als ik naar een feestje ga doe ik echt mijn uitgelubberde vol met gaten sweater niet aan die ik thuis aan heb. Maar stel ik loop hier om de hoek naar de winkel ga ik me echt niet helemaal omkleden hoor!

En geef toe, sommige mannen met een wilde baard zijn toch ook verdomd sexy? :')

Telpeva

Berichten: 14713
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 11:48

Jezelf schoon houden door te douchen, schone kleding aan te hebben e.d. vind ik een andere categorie dan make-up dragen. Het eerste heeft een praktisch nut namelijk hygiene, het 2e niet.

Voor mij is verzorgd:
- aangekleed, schone kleding zonder schade of vlekken
- gedouched/schoon
- persoon stinkt niet (te veel parfum vind ik persoonlijk ook stinken)
- geen vet haar
- haar ziet er niet uit alsof je met je vinger in het stopcontact hebt gezeten
- kleding die bij elkaar past

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 11:51

Het is maar wat je zelf belangrijk vindt....

Bv onze boekhouder was een enorm slordige man,zijn hemd stond half open,ongeschoren,zag eruit alsof hij al dagen doorgetrokken had.
Ik vond zoiets fantastisch,net omdat het 'niet hoort',en het hem geen moer kon schelen wat anderen dachten.
Was de meest fantastische boekhouder die je je kon wensen.
(op prof. vlak)

De mens is op pensioen ondertussen en zijn vervanger zit strak in het pak,netjes geschoren,.....
Maar kan in de verste verte niet tippen aan de kennis van zijn voorganger,en dat vinden een boel mensen.

Dus zo zie je maar hoe belangrijk zoiets is.

Uiterlijk is een fassade,en mensen prikken daar vlug genoeg doorheen en eens ze je kennen maakt het echt geen moer meer uit hoe je eruit ziet en wat je draagt of niet draagt.

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 11:53

Ik heb nooit make up op, toen ik het een keer op deed omdat ik dacht dat ik mijn vriend er misschien blij mee zou maken zei hij wat heb je nou opgedaan? Hij vind me mooier zonder. Lijkt me leuk als iedereen af en toe make up loos zou gaan, het is nu bijna zo gewoon dat het dus blijkbaar als onverzorgd word gezien als je het niet op doet.

kwii
Berichten: 1746
Geregistreerd: 23-04-08

Re: Wat vinden jullie verzorgd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 12:02

Schone kleding aan.
Een schoon lijf hebben.

Haren kammen gaat bij mij niet lukken, ik ben in het bezit van een bos met dreads.

Gewoon schoon er uit zien, en dan is iemand verzorgd. Op het werk natuurlijk gepaste kleding er bij.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 12:06

moonsparkle schreef:
Ik heb nooit make up op, toen ik het een keer op deed omdat ik dacht dat ik mijn vriend er misschien blij mee zou maken zei hij wat heb je nou opgedaan? Hij vind me mooier zonder. Lijkt me leuk als iedereen af en toe make up loos zou gaan, het is nu bijna zo gewoon dat het dus blijkbaar als onverzorgd word gezien als je het niet op doet.

Jouw vriend valt het tenminste op _O-

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 12:06

Ik vind verzorgd:
Een schoon lichaam (tanden gepoetst, eventueel zelf gedoucht, geen zweetlucht oid)
Schone kleren en gestreken (ik vind het enorm slonzig als de kleding gekreukt is)
Haren gekamd en eventueel in een staart oid (licht er heel erg aan wat voor branche)
Schone nagels (in de dierenbranche kort!)
Make up (ligt ook aan de branche)

Ik zelf epileer mijn wenkbrauwen en verder doe ik niks aan make up oid.