Post NL frustratie!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Esther

Berichten: 4147
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 09:36

Grmpf, DHL..
Twee weken geleden een nieuwe voorraad snacks besteld, komt in 3 niet te missen dozen.
Omdat ik overdag niet thuis ben het bezorgmoment naar eind van de middag/'s avonds gezet. Alles prima, brengen ze maar 2 dozen waar de bezorger zelf voor tekent, de 3e doos was vertraagd. Volgende dag overdag stonden ze voor de deur met doos 3, maar moet voor getekend worden dus hebben ze weer meegenomen en gelijk terug gestuurd.
Leverancier heeft doos weer terug gestuurd en nou komen ze vandaag weer op het moment dat ik er niet ben en ik kan het levermoment niet meer aanpassen. -:(-
Ga maar een briefje ophangen dat ze het neer moeten zetten en zelf tekenen zoals ze altijd doen.

juval

Berichten: 13292
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 09:51

ja, brievenbussen zit inderdaad nogal verschil in. Ik bezorg het plaatselijke krantje bij ons in de wijk (buitengebied) en ik kom alle soorten en maten tegen. Fijnste vind ik de gewone groene kunststof bussen met bovenlader. Daar zouden ook heel prima brievenbuspakketjes in moeten passen. Heel veel adressen in mijn route hebben briefjes op de deur voor pakketbezorgers of speciale boxen/bakken/kratten waar pakketjes in gedeponeerd kunnen.

De vervelendste brievenbussen vind ik van die gietijzeren, die zijn lastig, de krant is vaak te slap om de klep mee open te duwen, en ze zijn vaak te ondiep zodat de krant niet helemaal goed past en ik met mn vingers door moet duwen. Deze brievenbussen bevriezen ook gauw, dat is helemaal lastig. Ik sla ze dan ook vaak over als te vriest :) ..

Zilfstar

Berichten: 7548
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 10:01

capopjekop schreef:
Maar in de ene bus passen pakketjes makkelijker dan in anderen. Ik verbaas me soms echt over wat mensen voor onhandige brievenbussen kopen. Die smalle busjes zien er mss elegant uit. Maar alles groter dan een envelop past er niet in. Dat is niet alleen voor ons irritant maar ze moeten zelf dus ook vaker pakketjes bij de buren ophalen.

Als bezorger heb ik het liefst brievenbussen met de sleuf aan de bovenkant. Daar past alles relatief gezien het makkelijkst in.

Overigens zou ik dan boos zijn op de verzender. Die moet een pakket zo inpakken dat het tegen een stootje kan. Als je een pakketbus hebt snap ik ook best dat de bezorger hem daarin heeft gedaan ipv aangebeld.


Het is eigenlijk een kist voor tuinkussens, en die hebben we via de app opgegeven als afleverplek. gaat altijd goed. Deze bezorger smeet het pakket er echt in.

En mbt de brievenbussen: ik was er altijd vanuit gegaan dat de brievenbussen die je koopt (zeker de grotere) vanzelf voldeden aan de eisen. Die van ons doet dat dus inderdaad wel, maar is dus een voorlader waardoor (blijkt nu). Wat stevigere pakketten er niet door passen. En wat BOL als brievenbuspakketje laat bezorgen is hier dus niet altijd geschikt voor. Maar dan hoef je mijns inziens het pakketje niet zo hard in de kist te smijten.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78584
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 13:10

Wat dat betreft ben ik superblij met de aanschaf van een echte pakketbus. Hele grote pakketten passen er niet in, maar het komt zelden voor dat die komen. Daarnaast hebben we ook nog een neerzettoestemming, dus de grote pakketten worden daar neergezet.

Biebz

Berichten: 5534
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 19:16

Ben benieuwd of hij nog komt.. en wanneer.. zou eigenlijk maandag al bezorgd moeten zijn..
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37333
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 19:31

Oh dat leest als een uitgevallen bezorgauto of zo? :?

juval

Berichten: 13292
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 19:33

klein beetje last van bestelschaamte hier, maar mijn bestellingen voor de sint zijn gedaan. Dus nu maar duimen dat alles op tijd aankomt.

Biebz

Berichten: 5534
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 19:38

karuna schreef:
Oh dat leest als een uitgevallen bezorgauto of zo? :?


2 dagen achter elkaar?

xSagan
Berichten: 670
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 10:55

Hier 1,5 week geleden pakket laten bezorgen bij pakket punt via post nl. Status blijft hangen op pakketbezorger is onderweg naar pakket punt. Ik heb net twee keer in de chat gehangen, maar ben er 2x uitgegooid en het telefoonnummer wat ze gaven, is vervallen. Kan het zijn dat het pakket er al wel ligt maar niet in hun systeem verwerkt is? Of moet ik naar de leverancier van het pakket?

Exitium

Berichten: 7169
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 10:55

Ik zou het pakketpunt even bellen denk ik, of er op de bonnefooi langs schieten

Biebz

Berichten: 5534
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 14:31

Biebz schreef:
Ben benieuwd of hij nog komt.. en wanneer.. zou eigenlijk maandag al bezorgd moeten zijn..
[ [url=m/50XoHT.png]Afbeelding[/url] ]


Ja hoor.. opnieuw 1 á 2 dagen vertraagd voor de 3e dag op rij.....


Afbeelding

xSagan
Berichten: 670
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 17:40

Bij jou staat nog dat hij vertraagd is, bij mij blijft hij hangen op bezorger is onderweg en meer niets. XD Alsnog balen natuurlijk!


Naar pakketpunt geweest, daar was hij niet. Wel netjes bewijs dat hij verzonden was vanaf de leverancier. Dus terug naar post.nl gegaan.
Hier werd ik van post.nl terugverwezen naar bol.com zelf en nu netjes mijn geld terug. Pakket is kwijt en beiden kunnen ze niet zien waar. Gelukkig was het in mijn geval geen Sint cadeau, maar had het graag in huis willen hebben.:)

Biebz

Berichten: 5534
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 17:42

Oh dat is helemaal naar!!
Ja het is verder geen belangrijk pakket ofzo. Maar er staat steeds 1 á 2 dagen vertraagd. Maar we zijn inmiddels alweer 3 morgen 4 dagen verder :+.

xSagan
Berichten: 670
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 17:51

Dan zou ik er eigenlijk ook een bericht aan wagen voor het geval je dezelfde situatie als mij krijgt….

lor1_1984

Berichten: 12068
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 22:07

Ik had laatst ook een pakket wat 1-2 werkdagen vertraging zou hebben, 3 dagen daarna stond ineens mijn geld terug op mijn rekening en eind van die dag een mail dat mijn held binnen 10 dagen teruggestort zou worden. :')
Was denk ik bij Amazon/de verkoper ergens al niet goed gelopen, had ook al een tracking code gekregen die aangaf dat mijn pakket bezorgd was... ergens in september. :+
Pakket niet ontvangen dus maar dat lijkt niet bij de bezorgdienst te liggen. :)

robert45
Berichten: 2871
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 22:16

xSagan schreef:
Hier 1,5 week geleden pakket laten bezorgen bij pakket punt via post nl. Status blijft hangen op pakketbezorger is onderweg naar pakket punt. Ik heb net twee keer in de chat gehangen, maar ben er 2x uitgegooid en het telefoonnummer wat ze gaven, is vervallen. Kan het zijn dat het pakket er al wel ligt maar niet in hun systeem verwerkt is? Of moet ik naar de leverancier van het pakket?



Niet zelf gaan bellen maar contact opnemen met je leverancier.

PostNL doet helemaal niets voor je en kost je alleen tijd.

Biebz

Berichten: 5534
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 14:23

Biebz schreef:
Biebz schreef:
Ben benieuwd of hij nog komt.. en wanneer.. zou eigenlijk maandag al bezorgd moeten zijn..
[ [url=m/50XoHT.png]Afbeelding[/url] ]


Ja hoor.. opnieuw 1 á 2 dagen vertraagd voor de 3e dag op rij.....


[ [url=m/s0Fale.png]Afbeelding[/url] ]


Hmm met de klantenservice ook ik ook niet veel verder.. Ja sorry hij is 1 á 2 dagen vertraagd. Als hij over 2 dagen nog niet binnen is dan contact opnemen met de klantenservice.
Maar ik krijg die melding elke dag opnieuw..

Nu is het 'maar' een Temu pakketje. Dus ga mijn geld wel terug krijgen. Maar baal wel. Zaten knutselspullen in waar ik mee aan de slag wil.

Edit. Bij Temu kan ik niks zolang dhl zegt dat hij nog onderweg is -O-

flintstones
Berichten: 142
Geregistreerd: 15-08-22
Woonplaats: in een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 10:21

Niet postnl maar dpd...

Al 2x in een maand tijd dat dpd hier een pak levert (echt gewoon voor de deur zet en weer weg rijd) dat voor iemand is die hier en bij de buren totaal onbekend is, staat wel op dit adres.
We kunnen het niet tegen de bezorger zeggen want die belt niet eens aan...
Als we het naar een afhaalpunt brengen om het terug naar de verzender te sturen moeten we bijna 20 euro gaan betalen om het te gaan verzenden...

Kinke

Berichten: 20576
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 11:30

staat de verzender op het pakket flintstones? dan zou ik gewoon even contact opnemen en melden dat je het pakket wilt terugsturen

DuoPenotti

Berichten: 30070
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 11:45

Ik weet dat ik in een dorpje woon.
Maar zo lang rijden is het toch niet?


Afbeelding

xSagan
Berichten: 670
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 13:12

robert45 schreef:
xSagan schreef:
Hier 1,5 week geleden pakket laten bezorgen bij pakket punt via post nl. Status blijft hangen op pakketbezorger is onderweg naar pakket punt. Ik heb net twee keer in de chat gehangen, maar ben er 2x uitgegooid en het telefoonnummer wat ze gaven, is vervallen. Kan het zijn dat het pakket er al wel ligt maar niet in hun systeem verwerkt is? Of moet ik naar de leverancier van het pakket?



Niet zelf gaan bellen maar contact opnemen met je leverancier.

PostNL doet helemaal niets voor je en kost je alleen tijd.



Daar was ik inderdaad ook achter gekomen. XD Ik krijg nu netjes mijn geld terug en kon het product wat ik wilde, ook bij de action aanschaffen, dus goed gekomen. ^^

@ DuoPenotti: die status had ik dus ook de hele tijd. Duimen dat het bij jou wel goed gaat.:)

Biebz

Berichten: 5534
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 15:10

Biebz schreef:
Biebz schreef:

Ja hoor.. opnieuw 1 á 2 dagen vertraagd voor de 3e dag op rij.....


[ [url=m/s0Fale.png]Afbeelding[/url] ]


Hmm met de klantenservice ook ik ook niet veel verder.. Ja sorry hij is 1 á 2 dagen vertraagd. Als hij over 2 dagen nog niet binnen is dan contact opnemen met de klantenservice.
Maar ik krijg die melding elke dag opnieuw..

Nu is het 'maar' een Temu pakketje. Dus ga mijn geld wel terug krijgen. Maar baal wel. Zaten knutselspullen in waar ik mee aan de slag wil.

Edit. Bij Temu kan ik niks zolang dhl zegt dat hij nog onderweg is -O-


Pakket wordt nu nu, zonder überhaupt een lever poging gedaan te hebben, retour gestuurd naar de verzender -O- dit heb ik nog nooit gehad.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110824
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 17:38

Ik heb echt nooit klachten gehad over PostNL, maar de afgelopen weken is het echt bar en boos.
We wachten al een week op twee pakketjes die op 20 november zouden worden bezorgd bij het afleverpunt.
Iedere dag staat er dat hij die dag komt, om vervolgens dan toch weer doorgeschoven te worden naar de volgende dag.
En dat was twee weken geleden met een ander pakket ook al zo.. Daar zat ook nog eens iets in wat bederfelijk was.
Echt heel vervelend dit..

Oh ja, en vier dagen geleden hadden ze opeens het afleveradres veranderd naar ons huis :+

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4164
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 00:30

DPD hier kan tijdreizen :j
Vanmorgen mail ontvangen dat ze vanavond zouden komen, ik moest werken dus direct de bezorgdatum gewijzigd naar morgen.
Zijn ze dus alsnog vanavond langsgeweest... :roll: en hebben het bij de bovenburen gedumpt.
Waarom wijzig ik dan een bezorgdatum, als ze zich hier toch niet aan houden?
Maar goed, bij de track en trace staat nu dus ook dat het bezorgd is op de 29e :') }:0

robert45
Berichten: 2871
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 14:59

Het is weer een drama bij postnl. De ene na de andere brievenbuszending is te laat of komt gewoon total niet aan. Een klant 2x wat verzonden, omdat de eerste ook niet aangekomen is. De 2e is de 22e verstuurd en is er ook nog niet. Het kost klauwen met geld.

Wel zijn ze goed in het verhogen van de tarieven.