Ergernis in het verkeer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
luuntje

Berichten: 13986
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 03:24

Verkeer is serieus anders hier.
Linksaf de snelweg af bijvoorbeeld.
Gelijke kruising. Alle 4 de wegen een stop-bord. Tja wie heeft er voorrang? Nee niet rechts. Althans in praktijk.

Verkeerslicht om af te slaan is groen voor auto’s.
Je kruist een voetgangersoversteekplaats die ook groen (wit) hebben. Dus je moet alsnog wachten.

Ineke2

Berichten: 33135
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-24 07:24

Volgens mij is het daarzo wie het eerste bij de kruising aankomt heeft voorrang :')

Marocje
Berichten: 5608
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 08:10

Gister had ik een situatie, was echt boos.

Ik kwam aanrijden op een rotonde, moest driekwart. Bus kwam vanuit tegengestelde richting, en wil hem dus voor mij erop gooien. Hij keek me boos aan maakte een met zijn handen een ‘KNIPPER’ gebaar.
Nu ben ik dus normaal heel duidelijk in wat ik ga doen, dus met verlaten van de rotonde altijd een knipper aan, maar vaak ook met driekwart van de rotonde dus mijn knipper eerst naar links.. dit doet vrijwel niemand weet ik, maar maakt het voor de ander wel ff duidelijk dat ik er dus nog níet af ga. Nu deed ik dit dus niet, gelijk een agressieve chauffeur? Ja, ik snapte hem, maar nee, het was niet nodig die bus zo passief agressief voor me te willen gooien om me ff te laten schrikken.. ik keek notabene naar links omdat daar dus een zebrapad en fietsers voorgaan, dus ook daar had ie allang door gezien dat ik die kant op ging..

pien_2010

Berichten: 43454
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 08:16

Marocje de lontjes zijn overal te kort helaas en dat is zo onnodig. We veroorzaken allemaal wel eens een ergenisje en meestal is de handen verontschuldigend omhoog doen genoeg hier voor een duimpje van de ander.
Over een maand zijn we weer in Nederland en hoe leuk ook, ik zie er nu al een beetje tegen op vanwege die agressie en onverdraagzaamheid.

Marocje
Berichten: 5608
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 08:45

pien_2010 schreef:
Marocje de lontjes zijn overal te kort helaas en dat is zo onnodig. We veroorzaken allemaal wel eens een ergenisje en meestal is de handen verontschuldigend omhoog doen genoeg hier voor een duimpje van de ander.
Over een maand zijn we weer in Nederland en hoe leuk ook, ik zie er nu al een beetje tegen op vanwege die agressie en onverdraagzaamheid.

Precies dat dus. Ik ben normaal echt een rustige en zeer aanpassende rijder. Nu ben ik ook ziek, dus krijg idd minder mee en let vooral op dat het veilig blijft.. was maar een kort stukje maar dan nog.. dus het voelde gewoon erg poedersuiker, omdat ik het snap en normaal ook doe. Die agressie meteen schrok ik van, en creëerde eigelijk alleen maar meer agressie (ik dacht meteen, ík hoef die knipper nog niet aan te doen!) ipv dat ik zoals normaal ff een verontschuldigend gebaar maak dat ik niet duidelijk was..

Jolien87

Berichten: 17474
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 09:06

Marocje schreef:
Gister had ik een situatie, was echt boos.

Ik kwam aanrijden op een rotonde, moest driekwart. Bus kwam vanuit tegengestelde richting, en wil hem dus voor mij erop gooien. Hij keek me boos aan maakte een met zijn handen een ‘KNIPPER’ gebaar.
Nu ben ik dus normaal heel duidelijk in wat ik ga doen, dus met verlaten van de rotonde altijd een knipper aan, maar vaak ook met driekwart van de rotonde dus mijn knipper eerst naar links.. dit doet vrijwel niemand weet ik, maar maakt het voor de ander wel ff duidelijk dat ik er dus nog níet af ga. Nu deed ik dit dus niet, gelijk een agressieve chauffeur? Ja, ik snapte hem, maar nee, het was niet nodig die bus zo passief agressief voor me te willen gooien om me ff te laten schrikken.. ik keek notabene naar links omdat daar dus een zebrapad en fietsers voorgaan, dus ook daar had ie allang door gezien dat ik die kant op ging..


He wat stom zeg.
En zo vaak zie inderdaad niet meer dat mensen hun knippertje aanzetten bij driekwart rond.
Je gaf toch ook geen richting aan naar rechts om de rotonde te verlaten?

Marocje
Berichten: 5608
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 09:14

Jolien87 schreef:
Marocje schreef:
Gister had ik een situatie, was echt boos.

Ik kwam aanrijden op een rotonde, moest driekwart. Bus kwam vanuit tegengestelde richting, en wil hem dus voor mij erop gooien. Hij keek me boos aan maakte een met zijn handen een ‘KNIPPER’ gebaar.
Nu ben ik dus normaal heel duidelijk in wat ik ga doen, dus met verlaten van de rotonde altijd een knipper aan, maar vaak ook met driekwart van de rotonde dus mijn knipper eerst naar links.. dit doet vrijwel niemand weet ik, maar maakt het voor de ander wel ff duidelijk dat ik er dus nog níet af ga. Nu deed ik dit dus niet, gelijk een agressieve chauffeur? Ja, ik snapte hem, maar nee, het was niet nodig die bus zo passief agressief voor me te willen gooien om me ff te laten schrikken.. ik keek notabene naar links omdat daar dus een zebrapad en fietsers voorgaan, dus ook daar had ie allang door gezien dat ik die kant op ging..


He wat stom zeg.
En zo vaak zie inderdaad niet meer dat mensen hun knippertje aanzetten bij driekwart rond.
Je gaf toch ook geen richting aan naar rechts om de rotonde te verlaten?


Nee, ik had nog geen knipper aan, rotonde verlaten is pas knipper aan wanneer ik de eerst volgende afslag net voorbij ben. Daar kan dan geen twijfel over bestaan welke afslag ik neem.

Knipper voor driekwart rond doe ik dus juist wel omdat dit veel duidelijk maakt voor de ander. Zeker omdat veel mensen dus rechtdoor gaan en geen knipper gebruiken, wat juist een ergernis is want dan staat de ander ‘voor niks’ te wachten.

Dus ja, ik snap zijn ergernis, maar nee, dit had niet zo agressief gehoeven..

Goof

Berichten: 28831
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 09:41

Marocje schreef:
Knipper voor driekwart rond doe ik dus juist wel omdat dit veel duidelijk maakt voor de ander.


Doe ik ook altijd en ik zou willen dat iedereen dat deed. Veel duidelijker en beter voor de doorstroom.
Balen Marocje, die reactie.

hagelslag
Berichten: 9061
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 10:07

Ik was net schijnbaar een grote ergenis voor iemand anders O:)
Ik kwam op een kruising waar ik linksaf wou slaan de voorrangsweg op.
Vanaf voor kwam een bwm, ze was nog minimaal 100 meter van de kruising vandaag.
Een redelijk onoverzichtelijke kruising midden in het dorp.
Ik stond al vooraan en ging dus al rijden.
Die vrouw wou dezelfde kant op als mij.

Normaal, als we beide al stilstaan geld de Regel de korste bocht gaat eerst.
Maar, ze was er nog niet....
Jongens was ze gebaren aan het maken.
Jeetje mina....
Ik kon dus met de vrachtauto makkelijk de straat opdraaien en zij was nog niet bij de stopstreep.
Maar ze was dus wel al echt flink pissig...
Maar sowieso heb ik vandaag echt extreem veel mensen met een stressige blik zien rijden dat ik echt dacht, jongens vetrek dan toch 5 minuten eerder...

Jenara

Berichten: 1568
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 17:39

klinkt vreselijk daar in Miami!

@hagelslag; oh jeetje, wat agressief inderdaad ... wat moet je een vervelend leven hebben als je om zoiets al zo agressief moet worden ... Is echt zoiets kleins tegenover het asociaal gedrag dat ik zo vaak zie ...

Ik kom ook nog even mijn frustratie uiten over de afhandeling van mijn aanrijding ...
Auto gelukkig niet total loss verklaard, maar verzekering wil ook niet gehele herstelkost betalen, dus ik mag nog 1000€ opleggen.
Maakte me dus de bedenking dat zelfs als je auto ergens geparkeerd staat, je zit er niet in en iemand raakt hem op zo'n manier dat hij flinke schade heeft, mag je dus nog zelf financieel mee opdraaien voor de fout van iemand anders .... heel krom vind ik het :(

En als je ziet hoe mensen rondrijden ... niet eens meer sommige, maar echt véél, waarom moeten we dan in hemelsnaam nog een rijbewijs halen, dat ding is zo toch echt niets meer waard?

Ineke2

Berichten: 33135
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-24 17:43

Jenara heb je een rechtsbijstandsverzekering? Ik heb die speciaal ook voor verkeerszaken. Niet zomaar akkoord gaan met uit eigen zak betalen. Het ongeval is niet jouw schuld.

Waarom zegt de verzekering dan dat je zelf deels opdraait voor kosten?

Jenara

Berichten: 1568
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 17:52

Ineke2 schreef:
Jenara heb je een rechtsbijstandsverzekering? Ik heb die speciaal ook voor verkeerszaken. Niet zomaar akkoord gaan met uit eigen zak betalen. Het ongeval is niet jouw schuld.

Waarom zegt de verzekering dan dat je zelf deels opdraait voor kosten?


Ja, die heb ik en ze zijn langs alle kanten verbaasd dat de verzekering nog zoveel wil geven voor het herstellen van zo'n oude auto en hem niet gewoon total loss verklaart. Mijn verzekeringsmakelaar is trouwens mijn eigen oom en die stelt ook echt wel mijn belangen voorop, heb het echt verschillende keren bevraagd hoe het kan dat ik nog zelf voor een deel kosten moet opdraaien als ik niets fout heb gedaan, maar is echt door de zeer lage economische waarde van de auto :/

Ineke2

Berichten: 33135
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-24 18:00

Vet balen zeg, dat blijft een flink bedrag zo -O-

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26396
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 18:26

Hier was een bedrijfsbusje een grote ergernis voor mij. Dit is de situatie ter plekke:
Afbeelding

Die bestelbus stond op de plek waar het rode kruis staat, ik kwam als fietser aanrijden richting rotonde. Tussen bus en dat kleine vluchtheuveltje/rijbaanscheiding was amper ruimte, ik moest me dus met de fiets daar tussendoor wurmen. Over de rijbaan ging niet, daar stonden namelijk allemaal auto's te wachten om de rotonde op te gaan. Over dat heuveltje was ook geen optie, die is vrij smal én het kost je je fietsbanden.

Nou vraag ik me wel af: mocht dat busje daar überhaupt wel staan?

Avalanche

Berichten: 16069
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 19:33

Nee, je mag kruispunten niet blokkeren.

Jenara

Berichten: 1568
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 20:59

Nee, busje mag daar helemaal niet staan. Zelfs los van een kruispunt mag je volgens mij niet parkeren of stationeren op een fietspad ... Snap je ergernis!

Avalanche

Berichten: 16069
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 22:06

Jenara schreef:
Nee, busje mag daar helemaal niet staan. Zelfs los van een kruispunt mag je volgens mij niet parkeren of stationeren op een fietspad ... Snap je ergernis!

Mag absoluut niet idd. Op een suggestiestrook mag het wel, maar ook daar mag je geen kruispunten blokkeren.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26396
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 22:17

Duidelijk, mijn ergernis was dus terecht.

pien_2010

Berichten: 43454
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 07:07

Proficiat JPitty en je ergenis was zeker terecht.

luuntje

Berichten: 13986
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 11:01

Pitty gefeliciteerd.
En busje mocht daar niet staan. Al snap ik dat sommige bezorgers wel soms ergens hun bus neergooien.

Siggislief

Berichten: 14016
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 14:07

Vanmorgen reden wij achterom naar het winkelcentrum te kunnen,
en mijn vader en ik zaten al van wat gaat die bestelwagen doen?

Deze stond om een baan die voor richting de A1 en daarna de A10 te gaan.

En onze baan is voor rechtdoor en om naar linksaf te gaan (iets verder dan de afslag A1-A10)
alleen de bestuurder van de bestelwagen heeft voorrang genomen
en wij stonden in de volle ankers met 3 andere auto's.

Snap nu ook wel dat hier de meeste ongelukken gebeuren in het dorp
omdat de meeste mensen daar al gaan staan om rechtdoor te gaan en niet de snelweg op gaan.
Terwijl ze daar wel voorgesorteerd staan.

Daarna is ie 45-50 blijven rijden op een weg waar je 70 mag/mocht rijden.. |o

Cowboy55
Berichten: 8502
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 14:12

luuntje schreef:
Pitty gefeliciteerd.
En busje mocht daar niet staan. Al snap ik dat sommige bezorgers wel soms ergens hun bus neergooien.


En met droge ogen blijven beweren dat zij dat mogen van de wet. :')

Rennie89
Berichten: 37258
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 21:49

Wss was ik even de ergenis op de weg :') ik reed als een bmw bestuurder. Mijn richtingaanwijzer deed het echt niet :') hij deed het met wegrijden en eenmaal op de 80 weg viel mij op dat die het niet deed. Gelukkig bij stoplicht even auto opnieuw opgestart en hij deed het weer *\o/*

Verder een auto die met 50km per uur wou invoegen op de snelweg }:0 levensgevaarlijk, hele file erachteraan ook.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26396
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 00:01

Thanks voor de felicitaties.

Hier vandaag ook weer een auto op het fietspad... Met de voorste helft... Is daar fileparkeren en blijkbaar paste dit autootje (type boodschappenauto) niet in dat gaatje. Geen punt, dan zet je hem er toch gewoon diagonaal in? En dat de voorste helft dan midden op de fietsstrook staat, jammer dan. Dan fietsen de fietsers er maar omheen. Moet je hem alleen wel zien, want geen verlichting en het begon al te schemeren... Hopelijk was die weg voor het donker en is er niemand tegenaan gebotst.

pien_2010

Berichten: 43454
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 06:46

JPitty gisteren zagen we een auto die maar liefs 4!! Verkeersvakken in beslag nam. Gelukkig waren er nog genoeg hahahaha . Bizar die parkeer manoeuvres. Jouw vb is gevaarlijk die van ons alleen asociaal en lachwekkend.