Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18031
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 17:13

Dat klinkt ernstig als de twix reclame _O-

Stal_Fiore

Berichten: 9366
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 17:17

Janine1990 schreef:
Plus dat je nog gewoon mag afhalen toch?

Ohja :)*

marley93

Berichten: 6046
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 19:34

Castilja schreef:
marley93 schreef:
We hebben sinds kort een paar geitjes op stal ( <3 ) en nu vraag ik me dus af waarom sommige geiten van die flubbertjes aan de keel hebben hangen? Heeft het ooit nut gehad, of is het een toevallige bijkomst van selectief fokken op een andere eigenschap?
Fascinerend vind ik ze. :')


Fashion


_O- Zal ik ze anders verven, dan hebben ze kerstballetjes :)*

Sodera

Berichten: 5312
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 11:04

Kan je met een volle heet waterkruik het vliegtuig in? Als in, blaast de druk dat ding niet op??

Ik moet vliegen vandaag maar mijn rug heeft zaterdag besloten dat ie meedoet met de lockdown: hij doet niet meer mee… warmte helpt enorm dus had bedacht om hem leeg mee te nemen en dan na de douane te laten vullen…

Captain

Berichten: 21410
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 11:11

Je kunt beter vragen of ze hem in het vliegtuig voor je willen vullen. :)

iirrssjjee

Berichten: 5951
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 11:22

Heb je geen kersenpittenzak? Die kan dan in een magnetron worden opgewarmd!

Sodera

Berichten: 5312
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 11:53

@Captain, ik dacht altijd dat ze erg beperkt waren in hoeveel heet water ze hebben aan boord? Maar dat is ook een optie idd +:)+

Kersenpittenzak heb ik alleen een mini, die schiet niet op... Maar kan onderweg ri vliegveld wel ff de apotheek checken.

Bedankt allebei!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18031
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 11:54

Zijn warmte stickers eventueel en optie anders?

Sodera

Berichten: 5312
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 12:09

Neem ik ook mee Lalidan, bedankt!
Ik had vannacht zo'n enorme kramp/pijn, dat ik even alles op alles zet om veilig te vliegen!

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 13:34

Hoe leer je een paard om iets op commando te doen, zoals bijvoorbeeld zijn hoofd naar beneden doen?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33850
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 13:35

Dat kan bijvoorbeeld doormiddel van clickertraining gecombineerd met bijvoorbeeld target training (iets aanraken op commando).

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 13:39

MarlindeRooz schreef:
Dat kan bijvoorbeeld doormiddel van clickertraining gecombineerd met bijvoorbeeld target training (iets aanraken op commando).


Ja dat ken ik uit de hondentraining, maar dat vind ik met een paard toch veel lastiger. Hoe hou je de aandacht erbij? Mijn honden wisten binnen no time wat een clicker is, maar mijn paard staat lekker om zich heen te kijken en legt het verband clicker - koekje helemaal niet zo.

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 13:42

Hangt er toch een beetje vanaf of het kunstje het hoofd omlaag doen is of dat het hoofd omlaag het gevolg (ontspanning) is... Want in het laatste geval is het niet aanleren maar het gevolg van ontspannen als het ware

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33850
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 13:45

Nikass schreef:
MarlindeRooz schreef:
Dat kan bijvoorbeeld doormiddel van clickertraining gecombineerd met bijvoorbeeld target training (iets aanraken op commando).


Ja dat ken ik uit de hondentraining, maar dat vind ik met een paard toch veel lastiger. Hoe hou je de aandacht erbij? Mijn honden wisten binnen no time wat een clicker is, maar mijn paard staat lekker om zich heen te kijken en legt het verband clicker - koekje helemaal niet zo.

Ik trainde altijd met shetlanders dan is interesse in eten geen probleem. Ik liet ze ook altijd los staan zodat ze zelf weg konden als ze het zat waren. Misschien een stick met een plastic zakje er aan zodat hun aandacht automatisch naar het geritsel toe gaat? En met je stem heel uitbundig belonen werkt bij niet-etengerichte paarden ook top.

Of lekkerdere snacks, banaan, wortel, meloen, appel of misschien wel een suikerklontje. Dat helpt vaak ook. :D

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 13:48

De combinatie zou mooi zijn; dat hij zijn hoofd omlaag doet zodat je erbij kunt, en dat hem dat ook ontspanning oplevert.

Marlinde: mijn paard is wel degelijk gek op koekjes en wortels. Hoe snel hadden jouw paarden dan de betekenis van de clicker door? Misschien moet ik het nog langer proberen?
Mijn honden wisten het echt binnen vijf minuten ;)

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 13:52

Ja ik vind het persoonlijk wel aan te raden om een goede instructeur parelli of NH erbij te betrekken als het echt gaat om leren ontspannen.

Als dressuurprikker vind ik het echt een behoorlijke toegevoegde waarde. De context is me nog niet helemaal duidelijk maar ik gok dat je iets wilt gaan doen aan zijn hoofd dus dan is ontspanning wel fijn ja...

gerlindie

Berichten: 4650
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 14:54

Nikass schreef:
De combinatie zou mooi zijn; dat hij zijn hoofd omlaag doet zodat je erbij kunt, en dat hem dat ook ontspanning oplevert.

Marlinde: mijn paard is wel degelijk gek op koekjes en wortels. Hoe snel hadden jouw paarden dan de betekenis van de clicker door? Misschien moet ik het nog langer proberen?
Mijn honden wisten het echt binnen vijf minuten ;)


Mijn shet deed er langer over dan mijn Fell pony, maar ik wist altijd al dat mijn shet niet heel snel van begrip is :')
De shet heb ik er meerdere dagen een paar minuten mee geoefend voor ze het snapte, de Fell pony kon voedsel weigeren in tien minuten ofzo :j

Morrie

Berichten: 22328
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 15:30

is er een opticien in de zaal?
Ik vraag me af of opticiens open zijn. Ik heb een bril in bestelling, die zou vorige week al klaar zijn, maar dat is niet gelukt en ik heb moeite met lezen met mijn oude bril. Ik vind het wat opdringerig om er meteen over te gaan bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 15:31

Dit zie ik op de site van de overheid staan, Morrie: "Drogisterijen, apotheken, opticiens, audiciens, tankstations, rijscholen en winkels voor reparatie en onderhoud mogen ook open blijven." Gelukkig kun je je bril gewoon ophalen dus! :D

Morrie

Berichten: 22328
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 15:37

A fijn, moet ie wel eerst klaar zijn. Ik kon het niet vinden op die site. Nieuwe bril nodig waarschijnlijk :')

DuoPenotti

Berichten: 29937
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 15:37

Ik heb deze week en volgende week afspraken bij opticien en audicien en op de site staat dat ze open zijn.
Moet ook wel. Kan echt niet zonder bril.

_Karlijn
Berichten: 6486
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 17:33

Weet iemand een betrouwbare website waar al flipcases voor de Samsung Tab A8 2021 te koop zijn waar je geen creditcard bij nodig hebt?

Fearn

Berichten: 4772
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 18:33

Hebben meer mensen last van de rooklucht van houtkachels/haarden? Ik woon in de binnenstad en ik merk gelijk zodra het buiten kouder wordt, dat er buiten zo'n sterke lucht hangt. Dit komt zelfs mijn kamer binnen door het raam en als ik snachts slaap ruik ik het zelfs..

Ook als ik dan buiten heb gewandeld zit de rooklucht in mijn haar..

Kookaburra

Berichten: 5429
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 18:39

Fearn schreef:
Hebben meer mensen last van de rooklucht van houtkachels/haarden? Ik woon in de binnenstad en ik merk gelijk zodra het buiten kouder wordt, dat er buiten zo'n sterke lucht hangt. Dit komt zelfs mijn kamer binnen door het raam en als ik snachts slaap ruik ik het zelfs..

Ook als ik dan buiten heb gewandeld zit de rooklucht in mijn haar..

Vandaag is het door het stille weer ook wat heftiger dan normaal.
https://nos.nl/artikel/2410280-stookale ... -nederland

Morrie

Berichten: 22328
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 18:58

Kookaburra schreef:
Fearn schreef:
Hebben meer mensen last van de rooklucht van houtkachels/haarden? Ik woon in de binnenstad en ik merk gelijk zodra het buiten kouder wordt, dat er buiten zo'n sterke lucht hangt. Dit komt zelfs mijn kamer binnen door het raam en als ik snachts slaap ruik ik het zelfs..

Ook als ik dan buiten heb gewandeld zit de rooklucht in mijn haar..

Vandaag is het door het stille weer ook wat heftiger dan normaal.
https://nos.nl/artikel/2410280-stookale ... -nederland

vreselijk die rooklucht, ik kan geen raampje open hebben 's avonds. Ik heb COPD en stik echt de moord van die gore rooklucht. Als mijn achterburen hebben open haarden waar ze weet-ik-veel wat voor rommel in verbranden, donkerblauwe rookwalmen. We wonen hier hutje mutje op elkaar. Nu met de huidige gasprijzen en het thuiswerken, gaan die stinkhaarden 's morgens vroeg al aan.