Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Foaly

Berichten: 4895
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 11:52

Hoofdletters gaan schrijven met Shift ipv CapsLock is denk ik de kortste klap :+

marley93

Berichten: 6040
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 11:56

Foaly schreef:
Hoofdletters gaan schrijven met Shift ipv CapsLock is denk ik de kortste klap :+


_O-

Inmiddels toevallig de dader gevonden in de apps-lijst. HP Event Utilisation beëindigd (niet verwijderd) en nu is het weg.

Picopico
Berichten: 889
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 16:49

Mizora schreef:
Maar dat is bellen toch, niet whatsapp? Bij apps is namelijk niets toegestaan. Het hele probleem is dat meneer in zo'n situatie via whatsapp belt in plaats van gewoon via het netwerk.

Bij whatsapp kun je per chat de meldingen op dempen zetten. Rechtsboven op de drie puntjes klikken > meldingen dempen. Dan schakel je bij elke chat de meldingen uit behalve bij die van je buurman. Ik weet alleen niet of je kunt instellen dat dit elke avond automatisch gebeurt. Ik zie alleen keuze tussen 8 uur, een week of altijd.
Of je schakelt de meldingen voor berichten uit. Instellingen (in whatsapp zelf) > meldingen en dan bij berichten en groepen het meldingsgeluid op "geen" zetten. Oproepen van (video)bellen komen dan nog wel door. Wel van iedereen, maar ik mag aannemen dat niet heel veel mensen je 's nachts via whatsapp gaan bellen :o

fohadie
Berichten: 4304
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 18:22

Wie weet hoe het weekt met gratis producten in de AH app? Ik kreeg een mail dat ik gratis een blikje fris op kon halen in de winkel waar ik het meeste boodschappen doe. Ik kijk of ik ergens op kan klikken maar vind dat nergens? Vandaag het blikje willen halen, scan mijn bonuskaart en... Moest toch volle mep betalen. Wat doe ik verkeerd?

thequeensmum
Berichten: 3546
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 19:05

fohadie schreef:
Wie weet hoe het weekt met gratis producten in de AH app? Ik kreeg een mail dat ik gratis een blikje fris op kon halen in de winkel waar ik het meeste boodschappen doe. Ik kijk of ik ergens op kan klikken maar vind dat nergens? Vandaag het blikje willen halen, scan mijn bonuskaart en... Moest toch volle mep betalen. Wat doe ik verkeerd?


Nou niks. Zo doe ik het ook en gaat altijd goed.
Enige dat ik bedenken kan is dat deze aanbieding nog niet geldig is of dat de geldigheid al verstreken is.

fohadie
Berichten: 4304
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 19:19

thequeensmum schreef:
fohadie schreef:
Wie weet hoe het weekt met gratis producten in de AH app? Ik kreeg een mail dat ik gratis een blikje fris op kon halen in de winkel waar ik het meeste boodschappen doe. Ik kijk of ik ergens op kan klikken maar vind dat nergens? Vandaag het blikje willen halen, scan mijn bonuskaart en... Moest toch volle mep betalen. Wat doe ik verkeerd?


Nou niks. Zo doe ik het ook en gaat altijd goed.
Enige dat ik bedenken kan is dat deze aanbieding nog niet geldig is of dat de geldigheid al verstreken is.



Dank voor je antwoord. De datum klopte wel. Ik ga het gewoon morgen weer proberen en anders vragen aan de klantenservice. Al staan daar meestal stagieres die niet heel veel weten..

iirrssjjee

Berichten: 5942
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 20:31

marley93 schreef:
Weet iemand hoe ik van deze melding af kom iedere keer als ik caps- of numlock in of uit schakel?
Ik heb niets in de instellingen veranderd, ik startte net mijn laptop op, en ineens dit. Ik wordt er helemaal gek van, want ik gebruik de capslock altijd wanneer ik een hoofdletter schrijf... Hij blijft een seconde of wat hangen en vervaagt dan. De tips van internet werken niet. |(

[ [url=m/HjzjHs.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XAqmev.jpg]Afbeelding[/url] ]


Waarom niet gewoon met shift je hoofdletters typen?

Kwal
Berichten: 4442
Geregistreerd: 02-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 21:09

Froukje schreef:
Is er een instelling dat ik mijn telefoon 's nachts op de niet storen stand kan zetten maar van 1 persoon wel de video oproep via WhatsApp hoor?

Situatie, buurman en buurvrouw in de 80 en buurvrouw valt nogal eens. Ook 's avonds en's nachts. Ambu duurt met een beetje pech een half uur dus wel zo prettig dat mijn vriend haar direct weer overeind kan zetten. Helaas krijg ik het buurman niet aan zijn verstand om gewoon te bellen waardoor ik dus oproepen mis als ik mijn telefoon op niet storen heb staan.

Vrees dat ik antwoord wel weet maar stiekem hoop ik dat ik gewoon ergens over heen kijk. Ik heb een Samsung met Android.


Waarom niet een personenalarmering (alarmknop) voor de buren waarbij jullie eerste opvolging zijn?

Jolliegirl

Berichten: 32980
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 22:06

fohadie schreef:
Wie weet hoe het weekt met gratis producten in de AH app? Ik kreeg een mail dat ik gratis een blikje fris op kon halen in de winkel waar ik het meeste boodschappen doe. Ik kijk of ik ergens op kan klikken maar vind dat nergens? Vandaag het blikje willen halen, scan mijn bonuskaart en... Moest toch volle mep betalen. Wat doe ik verkeerd?


Had je alleen dat blikje?
Want dat werkt niet zo geloof ik, je moet wel iets betaalds erbij kopen.

fohadie
Berichten: 4304
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 23:12

Jolliegirl schreef:
fohadie schreef:
Wie weet hoe het weekt met gratis producten in de AH app? Ik kreeg een mail dat ik gratis een blikje fris op kon halen in de winkel waar ik het meeste boodschappen doe. Ik kijk of ik ergens op kan klikken maar vind dat nergens? Vandaag het blikje willen halen, scan mijn bonuskaart en... Moest toch volle mep betalen. Wat doe ik verkeerd?


Had je alleen dat blikje?
Want dat werkt niet zo geloof ik, je moet wel iets betaalds erbij kopen.



Oh, dat zou het kunnen zijn! Dank je. Ja, ik zie gratis staan, dan ga ik er niet vanuit dat ik er ook nog iets bij moet kopen. Dat noem ik geen gratis meer. Leuk lokkertje voor mensen die erin trappen..

Ga het morgen nogmaals proberen.

Palmera

Berichten: 9466
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 23:31

Nou ja, het blikje is natuurlijk gratis. Alleen de rest van de aankopen niet

fohadie
Berichten: 4304
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 23:33

Nee, maar je moet dus eerst geld uitgeven die je anders niet had uitgegeven om dat ding gratis te krijgen. Daar trap ik dus niet in, mocht dat echt zo zijn.

Palmera

Berichten: 9466
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 23:52

Maar je doet toch gewoon de nodige boodschappen? :? En dan krijg je dat blikje

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8342
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 23:57

Froukje schreef:
Is er een instelling dat ik mijn telefoon 's nachts op de niet storen stand kan zetten maar van 1 persoon wel de video oproep via WhatsApp hoor?

Situatie, buurman en buurvrouw in de 80 en buurvrouw valt nogal eens. Ook 's avonds en's nachts. Ambu duurt met een beetje pech een half uur dus wel zo prettig dat mijn vriend haar direct weer overeind kan zetten. Helaas krijg ik het buurman niet aan zijn verstand om gewoon te bellen waardoor ik dus oproepen mis als ik mijn telefoon op niet storen heb staan.

Vrees dat ik antwoord wel weet maar stiekem hoop ik dat ik gewoon ergens over heen kijk. Ik heb een Samsung met Android.


Niet perse maar van 1 persoon. Maar ik neem aan dat als mensen je bellen op belachelijke tijden dat er gewoon wat aan de hand is, mijn niet-storen staat daarom ook altijd oproepen toe maar specifiek voor jou vraag ben ik even wat verder gaan spitten.

Op mijm Android toestel kan ik oproepen van Whatsapp toestaan en de rest van de meldingen niet, dat lijkt me al best een vooruitgang?


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

VuurVleugels
Berichten: 1768
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 00:01

fohadie schreef:
Nee, maar je moet dus eerst geld uitgeven die je anders niet had uitgegeven om dat ding gratis te krijgen. Daar trap ik dus niet in, mocht dat echt zo zijn.


Vind dit wel ietwat 'sterk'. Je hóeft er geen gebruik van te maken. Het is een actie vanuit dat merk om je er kennis mee te laten maken, wil je het niet dan wil je het niet. Het is niet schimmig in een achterkamertje daar in Zaandam bedacht om onder valse voorwendselen nieuwe klanten die nooit eerder iets hebben gekocht aan te trekken.

En daarbij, wellicht werkt het kassasysteem gewoon niet als er geen transactie plaatsvindt? Niet alles is kapitalistische oplichting ;)

thequeensmum
Berichten: 3546
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 07:25

fohadie schreef:
Nee, maar je moet dus eerst geld uitgeven die je anders niet had uitgegeven om dat ding gratis te krijgen. Daar trap ik dus niet in, mocht dat echt zo zijn.


Ik geloof niet dat dit het geval is hoor.
Je betaalt overigens wél statiegeld.
Word nu wel nieuwsgierig hoe het zit

Froukje
Forever young

Berichten: 10842
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 07:48

Muiz schreef:
Froukje schreef:
Is er een instelling dat ik mijn telefoon 's nachts op de niet storen stand kan zetten maar van 1 persoon wel de video oproep via WhatsApp hoor?

Situatie, buurman en buurvrouw in de 80 en buurvrouw valt nogal eens. Ook 's avonds en's nachts. Ambu duurt met een beetje pech een half uur dus wel zo prettig dat mijn vriend haar direct weer overeind kan zetten. Helaas krijg ik het buurman niet aan zijn verstand om gewoon te bellen waardoor ik dus oproepen mis als ik mijn telefoon op niet storen heb staan.

Vrees dat ik antwoord wel weet maar stiekem hoop ik dat ik gewoon ergens over heen kijk. Ik heb een Samsung met Android.


Niet perse maar van 1 persoon. Maar ik neem aan dat als mensen je bellen op belachelijke tijden dat er gewoon wat aan de hand is, mijn niet-storen staat daarom ook altijd oproepen toe maar specifiek voor jou vraag ben ik even wat verder gaan spitten.

Op mijm Android toestel kan ik oproepen van Whatsapp toestaan en de rest van de meldingen niet, dat lijkt me al best een vooruitgang?


[ [url=m/C65FEs.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/7n1GfC.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/h51dwR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/BLQY8b.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/HRg6EX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh held!

Alleen, ik kom niet bij de laatste 2 screenshots. Ik kan wel whatsapp toevoegen maar daar kan ik dan niks in aanpassen maar dat is dus wel precies wat ik zoek.

rien10
Berichten: 14733
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 12:27

Wanneer zijn peesbeschermers "Peesjes" geworden?
Ik weet wel wanneer Pijpkousen Peesbeschermers zijn geworden. Dat was halverwege de jaren '90

pmarena

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 12:38

Al jaren?

Pijpkousen zijn nog steeds geen peesbeschermers in mijn beleving.
Maar denk dat mensen ze niet meer zo veel gebruiken misschien.

Enzo_Ollie

Berichten: 788
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 12:50

Dat zeiden ze bij ons idd 15 jaar geleden op de manege al (maar ik ben er ook nog niet aan gewend)
pijpkousen zijn beenbeschermers, geen peesbeschermers in mijn hoofd :j

Kairos
Berichten: 2719
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 12:51

Stel je schrijft een alinea gebaseerd op 1 onderzoek. Bv 3 zinnen uit diverse plaatsen in het onderzoek (dus geen citaat), dan vermeldt je toch maar 1x de bron, alleen op het einde toch?

rien10
Berichten: 14733
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 13:04

Enzo_Ollie schreef:
Dat zeiden ze bij ons idd 15 jaar geleden op de manege al (maar ik ben er ook nog niet aan gewend)
pijpkousen zijn beenbeschermers, geen peesbeschermers in mijn hoofd :j

Klopt, ik zie bijna geen pijpkousen meer, maar alles werd (ten onrechte) pijpkousen genoemd.

Ik word oud -O-

marley93

Berichten: 6040
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 13:13

Wanneer je een (oude) WAjong ontvangt (of een andere uitkering) en ook een salaris hebt, maar uiteindelijk toch volledig wordt afgekeurd, wordt de IVA dan berekend over het totaalbedrag wat je per maand ontving of alleen je salaris?

Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 13:14

Kairos schreef:
Stel je schrijft een alinea gebaseerd op 1 onderzoek. Bv 3 zinnen uit diverse plaatsen in het onderzoek (dus geen citaat), dan vermeldt je toch maar 1x de bron, alleen op het einde toch?


Ja of aan het begin, dat doe ik soms ook zodat duidelijk is dat zaken niet uit mijn eigen hoofd komen, maar een beetje afwisseling daarin is altijd goed

marley93

Berichten: 6040
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 13:19

iirrssjjee schreef:
marley93 schreef:
Weet iemand hoe ik van deze melding af kom iedere keer als ik caps- of numlock in of uit schakel?
Ik heb niets in de instellingen veranderd, ik startte net mijn laptop op, en ineens dit. Ik wordt er helemaal gek van, want ik gebruik de capslock altijd wanneer ik een hoofdletter schrijf... Hij blijft een seconde of wat hangen en vervaagt dan. De tips van internet werken niet. |(

[ [url=m/HjzjHs.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XAqmev.jpg]Afbeelding[/url] ]


Waarom niet gewoon met shift je hoofdletters typen?


Inmiddels de oplossing gevonden. Maar als antwoord op je vraag (en die van Foaly zie ik nu, ik had die verkeerd gelezen.) ik weiger mijn manier van typen na 20 jaar te gaan aanpassen omdat een machine ineens kuren vertoont. :Y)