Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25443
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 09:41

Ach, wel gescheiden, alimentatie gehad, geen kinderen. Ik mocht niet eens weigeren :') maar iemand die zo over mensen denkt en ze uitmaakt voor zulke dingen is toch te kortzichtig om de andere kant te begrijpen.

Idd, ik ken ook mannen die fijn alimentatie ontvangen, maar dat zal vast wel goed zijn. Of die na scheiding kinderen ineens maar 1 weekend in de maand willen hebben, maar geen alimentatie willen betalen.

Ik heb situaties gezien van dichtbij die ik echt niet oké vond, maar om nu zulke woorden te gebruiken en iedereen over dezelfde kam te scheren gaat te ver

Avalanche

Berichten: 16203
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 09:45

S8903N schreef:
Jouw moeder heeft gewerkt, dus niet van toepassing. Ik heb het over het type dat zich laat bezwangeren om vervolgens te kunnen leven van alimentatie.
Daarbij is het niet voor niks een unpopular opinion :D
Dat slag vrouw zal het altijd aan alle kanten goed proberen te praten.

Want? Die man heeft hem er zelf ingehangen, ik ga er niet vanuit dat ze een zaaddonor heeft gebruikt.

Also: vrouwen verdienen nog steeds minder dan mannen. En zolang hij niet ook part time werkt om voor de kinderen te zorgen lijkt me alimentatie niet meer dan fair. Alsof voor kinderen zorgen geen werk is.....

Suliko

Berichten: 4352
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 09:52

Nou ja, dat dus. Je mag best een UO hebben, maar op die manier generaliseren en je uitlaten is gewoon niet oké.

Het is namelijk absurd hoeveel last en verantwoording er vaak bij een moeder wordt gelegd na een scheiding. Heus niet in alle gevallen, maar de meeste scheidingen die ik ken gaan over de ‘leuke weekendpapa’s met alle verwennerij en de moeders die het dan weer in het gareel moeten trekken en de wind van voren krijgen omdat kind niets mag’ of de vaders die compleet de handen ervan af trekken.
Prima om dan op zijn minst er geld voor te krijgen.
Vaak is er ook van te voren afgesproken wie het meeste werkt en wie er thuisblijft, het is echt niet gemakkelijk om op een latere leeftijd nog een carriëre op te bouwen zonder recente werkervaring.

denisesilver

Berichten: 2930
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 09:53

Zou eigenlijk wel mooi zijn als die "gulle gever" die laatst nog in het nieuws was mbt zijn rechtspraak met terugwerkende kracht alimentatie moet betalen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:01

Jullie missen de kern: het slag dat zich laat bezwangeren om niet te hoeven werken en dat dus gebruikt om (zoals eerder mooi gezegd) hun Gucci tasje van te kunnen betalen.

Toevoeging: daarbij mis ik bij die vrouwen toch ook een stuk trots, kan me niet voorstellen dat je er oké mee bent om je ex maar lekker leeg te trekken zodat je lekker met de pootjes omhoog op de bank kan hangen.

denisesilver

Berichten: 2930
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:03

Ik denk dat het punt niet wordt gemist, maar dat mensen vallen over hoe je het brengt. Dat had op een andere manier gekund.

Anoniem

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:06

Helaas draag ik maandelijks bij aan zo’n wijf dat daarvan haar tatoeages en nieuwe schoenen betaalt, terwijl de kinderen hier komen en niet eens sokken zonder gaten aan hun voeten hebben. Nooit een dag in haar leven fatsoenlijk gewerkt, dus in mijn ogen gewoon een luie trekzeug.

Suliko

Berichten: 4352
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:09

Oh je kern heb ik er heus uit opgemaakt. Maar je begon je uitlating met ‘alle vrouwen’, daar struikelde ik over en ging ik iets tegenover zetten.

En nog steeds vind ik je punt kortzichtig. Er is niet één persoon in een relatie die kiest voor kinderen. En er is altijd iemand die minder of niet moet werken om zorg te dragen. En na een scheiding zie ik niet hoe je alleen maar achterover kan hangen terwijl je zorg draagt voor kinderen.
Tenzij de man zó rijk is dat er tig diensten en nanny’s worden aangenomen, maar die gevallen zijn uitzonderlijk.

Edit: ik begrijp de pijn die je voelt in jouw situatie, maar het is gewoon absurd om dat door te trekken naar een haat naar gescheiden moeders.

Kaitlyn

Berichten: 9736
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:12

En hoe gaat het verder met je?

Dat jij toevallig zo'n ex hebt (was het voordat je aan een relatie en kinderen begon niet duidelijk??) wil natuurlijk niet zeggen dat het gros van de vrouwen zo is.

Oh en als in jouw ogen de verzorging etc van de kinderen niet goed is, dan kun je hier stappen tegen ondernemen.

Avalanche

Berichten: 16203
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:12

S8903N schreef:
Helaas draag ik maandelijks bij aan zo’n wijf dat daarvan haar tatoeages en nieuwe schoenen betaalt, terwijl de kinderen hier komen en niet eens sokken zonder gaten aan hun voeten hebben. Nooit een dag in haar leven fatsoenlijk gewerkt, dus in mijn ogen gewoon een luie trekzeug.

Joh, rechters wijzen niet voor Jan banketstaaf alimentatie toe, hoe graag je dat ook zo wil brengen.

Dus of je bent met haar getrouwd geweest, en je weet veel meer dan je hier zegt, of je hebt serieus last van geïnternaliseerde misogynie. En beide zeggen beduidend meer over jou dan over haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:16

Suliko: nee, niet alle gescheiden moeders. Zij die alimentatie gebruiken om niet te hoeven werken (waar haal je vandaan dat ik alle gescheiden moeders bedoel?).
Dit figuur is aan de derde man, zesde kind met 20 jaar leeftijdsverschil en we hebben meegemaakt dat madam met haar nieuwe lover in Portugal zat terwijl de oudere kinderen thuis in NL op de jongere kinderen moesten passen.
Maar hé, dat is blijkbaar helemaal oké want ze heeft het zo zwaar 8)7
Nee, er zijn er echt in overvloed die er misbruik van maken en dan onder het motto ‘we hebben samen voor de kinderen gekozen’ geen enkele verantwoording nemen om ook maar voor een klein gedeelte zelfvoorzienend te worden. En die mogen ze van mij kei hard aanpakken.

Fly_high

Berichten: 3313
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:17

MyWishMax schreef:
Ik heb situaties gezien van dichtbij die ik echt niet oké vond, maar om nu zulke woorden te gebruiken en iedereen over dezelfde kam te scheren gaat te ver


Dat inderdaad. Ik vind het echt niet oke hoe sommige vrouwen het aanpakken maar "trekzeugen" :') en dergelijke generaliserende uitspraken over vrouwen net zo erg.

S8903N schreef:
Toevoeging: daarbij mis ik bij die vrouwen toch ook een stuk trots, kan me niet voorstellen dat je er oké mee bent om je ex maar lekker leeg te trekken zodat je lekker met de pootjes omhoog op de bank kan hangen.


Sommige mensen zijn gewoon eikels die niets liever doen dan een ander belazeren en voor eigen doel misbruiken, zo is de wereld nou eenmaal vrees ik. Weinig met vrouwelijk zijn te maken.


Avalanche schreef:
S8903N schreef:
Helaas draag ik maandelijks bij aan zo’n wijf dat daarvan haar tatoeages en nieuwe schoenen betaalt, terwijl de kinderen hier komen en niet eens sokken zonder gaten aan hun voeten hebben. Nooit een dag in haar leven fatsoenlijk gewerkt, dus in mijn ogen gewoon een luie trekzeug.

Joh, rechters wijzen niet voor Jan banketstaaf alimentatie toe, hoe graag je dat ook zo wil brengen.

Dus of je bent met haar getrouwd geweest, en je weet veel meer dan je hier zegt, of je hebt serieus last van geïnternaliseerde misogynie. En beide zeggen beduidend meer over jou dan over haar.



Mwah mijn moeder was ook zo'n heldin, alle rekeningen van mijn vader leeg getrokken voor de scheiding en is mijn zus en mij gaan chanteren om zo hoog mogelijke alimentatie van mijn vader uit te persen zodat ze van kinderalimentatie kon leven (alsof [kinderalimentatie daarvoor bedoeld is :') ). We zijn dan maar met mijn vader blijven wonen en ze heeft geen cent alimentatie gezien, uiteraard ook niets aan ons betaald, het was behoorlijk eenrichtingsverkeer :+ het zou ook zo'n "kinderen met gaten in hun sokken en lui wijf met nieuwe schoenen" verhaal zijn geweest gok ik.

Maar goed dat zegt echt niets over hoe alle vrouwen wel en niet zijn. Ik ben ook vrouwelijk (last time I checked :P) en sta gelukkig heel anders in het leven :)

MyWishMax

Berichten: 25443
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:18

S8903N schreef:
Leuk dat je het hebt over gescheiden ouders Menino, dat is namelijk ook zo’n voorbeeld van emancipatie als het uit komt. Dan willen alle vrouwen ineens dikke alimentatie en ken er ook die de kinderen als excuus gebruiken om niet te hoeven werken (UO: dan vind ik je gewoon een luie trekzeug).
Ja ik heb ook in die situatie gezeten en mijn ex gezegd dat ie lekker mag stikken in zijn geld. Schijnt uitzonderlijk te zijn.


Omdat je zelf alle vrouwen schrijft. Daarom vallen wij erover.

Suliko

Berichten: 4352
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:21

S8903N schreef:
Leuk dat je het hebt over gescheiden ouders Menino, dat is namelijk ook zo’n voorbeeld van emancipatie als het uit komt. Dan willen alle vrouwen ineens dikke alimentatie en ken er ook die de kinderen als excuus gebruiken om niet te hoeven werken (UO: dan vind ik je gewoon een luie trekzeug).
Ja ik heb ook in die situatie gezeten en mijn ex gezegd dat ie lekker mag stikken in zijn geld. Schijnt uitzonderlijk te zijn.


Jouw woorden.

Waarbij ik nergens zeg dat jouw ex het zwaar heeft. Maar dat er wel enige nuance in te brengen is en dat het gewoon niet opgaat voor alle vrouwen.
Laatst bijgewerkt door Suliko op 14-04-23 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

denisesilver

Berichten: 2930
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:21

S8903N schreef:
Suliko: nee, niet alle gescheiden moeders. Zij die alimentatie gebruiken om niet te hoeven werken (waar haal je vandaan dat ik alle gescheiden moeders bedoel?).
Dit figuur is aan de derde man, zesde kind met 20 jaar leeftijdsverschil en we hebben meegemaakt dat madam met haar nieuwe lover in Portugal zat terwijl de oudere kinderen thuis in NL op de jongere kinderen moesten passen.
Maar hé, dat is blijkbaar helemaal oké want ze heeft het zo zwaar 8)7
Nee, er zijn er echt in overvloed die er misbruik van maken en dan onder het motto ‘we hebben samen voor de kinderen gekozen’ geen enkele verantwoording nemen om ook maar voor een klein gedeelte zelfvoorzienend te worden. En die mogen ze van mij kei hard aanpakken.

Daar kan je overigens gewoon de kinderbescherming op zetten. Minderjarige kinderen dusdanig alleen laten is verwaarlozing.
Laatst bijgewerkt door denisesilver op 14-04-23 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:22

MyWishMax schreef:
S8903N schreef:
Leuk dat je het hebt over gescheiden ouders Menino, dat is namelijk ook zo’n voorbeeld van emancipatie als het uit komt. Dan willen alle vrouwen ineens dikke alimentatie en ken er ook die de kinderen als excuus gebruiken om niet te hoeven werken (UO: dan vind ik je gewoon een luie trekzeug).
Ja ik heb ook in die situatie gezeten en mijn ex gezegd dat ie lekker mag stikken in zijn geld. Schijnt uitzonderlijk te zijn.


Omdat je zelf alle vrouwen schrijft. Daarom vallen wij erover.


Alle vrouwen die ik ken willen dan alimentatie ja.
Dan staat er: EN ken er ook die de kinderen als excuus gebruiken om niet te hoeven werken. Dus niet allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:24

denisesilver schreef:
Daar kan je overigens gewoon de kinderbescherming opzetten. Minderjarige kinderen dusdanig alleen laten is verwaarlozing.

Helaas dus niet, de oudste was op dat moment 18 jaar dus meerderjarig. Dat zij in haar eentje de verantwoordelijkheid had over de (toen nog 4) minderjarige andere kinderen maakt dan niks uit. En zo kan dit slag gewoon lekker blijven leven als God in Frankrijk +:)+

Suliko

Berichten: 4352
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:26

Maar alimentatie is toch gewoon terecht om te krijgen als je degene bent die minder werkte of een minder inkomen had? Waarom heb je daar een probleem mee? Want die zin stel je niet neutraal, daar zit een vingerwijzen in. Dan willen alle vrouwen ineens dikke alimentatie.

Je kan nog zo hard je best doen. Maar je hebt niet zomaar ineens een carrière die ook nog genoeg oplevert (al helemala als vrouw) om een heel huishouden van te draaien als jij degene was die (meer) thuis bleef voor de kinderen.

Ik heb het nu overigens niet over je ex, puur over je uitspraak.

denisesilver

Berichten: 2930
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:27

Volledige deel van die zin is "Alle vrouwen willen dan dikke alimentatie". Niet gaan doen alsof je daar niet direct een verband legt tussen alle vrouwen, dikke alimentatie en het excuus niet meer te werken.

Je had ook kunnen zeggen: "Pardon, ik wilde niet alle vrouwen over een kam scheren."

Kaitlyn

Berichten: 9736
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:29

Oké ik raak het spoor een beetje bijster.

S8903N schreef:
Leuk dat je het hebt over gescheiden ouders Menino, dat is namelijk ook zo’n voorbeeld van emancipatie als het uit komt. Dan willen alle vrouwen ineens dikke alimentatie en ken er ook die de kinderen als excuus gebruiken om niet te hoeven werken (UO: dan vind ik je gewoon een luie trekzeug).
Ja ik heb ook in die situatie gezeten en mijn ex gezegd dat ie lekker mag stikken in zijn geld. Schijnt uitzonderlijk te zijn.



S8903N schreef:
Helaas draag ik maandelijks bij aan zo’n wijf dat daarvan haar tatoeages en nieuwe schoenen betaalt, terwijl de kinderen hier komen en niet eens sokken zonder gaten aan hun voeten hebben. Nooit een dag in haar leven fatsoenlijk gewerkt, dus in mijn ogen gewoon een luie trekzeug.



Je hebt zelf geld geweigerd van jouw ex, maar waarom draag je dan wel bij een een vrouw?
Zullen we het verder een beetje netjes houden? Of geef je ook op dezelfde manier af op die vrouw waar haar kinderen bij zijn?

Suliko

Berichten: 4352
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:30

Ik denk niet dat het zin heeft. Hij (of ben je een zij, door de verschillende kanten in je verhaal kan ik het niet helemaal opmaken) zit duidelijk te veel in emotie en haat naar zijn eigen ex/situatie. Wat er best mag zijn. Alleen jammer om dan op zo’n manier ook naar de rest van de wereld te kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:33

Even voor de duidelijkheid: ik ben niet haar ex, mijn man is haar ex en ik ben dus zelf een zij. Een zij die ‘gewoon’ part time werkt maar wel mag meebetalen aan de alimentatie van madam want hoger verzamelinkomen. Madam kan wel op vakantie en het halve land afreizen om leuke dingen te doen met haar 3e man maar ze kan niet werken :+
Dat ze vervolgens het gros van het geld uit geeft aan zichzelf vind ik te zot voor woorden, dan kan ze blijkbaar ook met minder af als ze alle luxe daarmee kan betalen.
Ook mijn moeder was er zo een, en het was nooit genoeg. Elke extra cent de helft van moeten hebben bah bah.
Ga zelf werken zodat je de waarde van dat geld kent. En ja zo ken ik er heel erg veel die dan gewoon nog een soort van trots zijn als ze ‘lekker bij hun eigen ex geld vragen’ als de kinderen dan een nieuwe winterjas moeten omdat ze het geld al uitgegeven hebben.
Mag van mij hetzelfde beleid op als bij de bijstand: controle en uiteindelijk begeleiding naar zelfstandigheid en zelf werken.

Avalanche

Berichten: 16203
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:34

Dus zo'n muts die vreselijk jaloers is op de ex en ook een Gucci tas wil? :')

God wat zielig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:35

denisesilver schreef:
Volledige deel van die zin is "Alle vrouwen willen dan dikke alimentatie". Niet gaan doen alsof je daar niet direct een verband legt tussen alle vrouwen, dikke alimentatie en het excuus niet meer te werken.

Je had ook kunnen zeggen: "Pardon, ik wilde niet alle vrouwen over een kam scheren."

Ik scheer alle vrouwen die het als excuus om niet te werken over één kam en daar ga ik dan weer geen excuus voor maken :)

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:35

Haha ja lekkere situatie, jouw vriend is er mee akkoord gegaan om die vrouw te bezwangeren en dat zij blijkbaar voor de kinderen zou zorgen. Maar nu het mis is gelopen wil hij opeens niet betalen (je betaalt ook omdat jij carrière hebt kunnen maken en degene die thuisbleef niet) én slaagt hij er ook nog in om zijn nieuwe vriendinnetje wijs te maken dat de moeder van zijn kind een lui 'wijf' is waar nieuw vriendinnetje aan mee mag betalen.

Pareltje hoor, die vent :+ Ligt vast allemaal niet aan hem.