Happy Postcrossing!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjo

Berichten: 37294
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 15:58

Poeh ik zou t niet aandurven zo...

cursebreaker

Berichten: 11547
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-23 16:05

Ik zou dat hier inderdaad niet doen, 99% kans dat ie gewoon niet verstuurd word idd.
De bedoeling is echt dat de postzegels goed zichtbaar zijn in hun geheel, zover ik weet.

Paardennamen
Berichten: 2132
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 14:56

Leuke vondsten komen hier voorbij!

Mijn kaart naar Rusland is nog steeds niet aangekomen, is nu 3 weken onderweg. Verder heb ik nog een kaartje naar Nederland en Spanje mogen sturen. Ik kan weer nieuwe kaartjes aanvragen, maar ik wacht heel eventjes. Heb het even te druk.

Ben overigens benieuwd wanneer ik mijn eerste kaartje mag ontvangen!

Paardennamen
Berichten: 2132
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 14:57

Waar kun je trouwens de berichten terug vinden die mensen naar je sturen als ze een kaartje van je registreren?

Siers83

Berichten: 7379
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 15:01

Paardennamen schreef:
Waar kun je trouwens de berichten terug vinden die mensen naar je sturen als ze een kaartje van je registreren?

Daar ben ik ook nog niet achter. Ik bewaar nu de mails in een apart mapje, maar word een beetje onoverzichtelijk hoe meer het er worden

cursebreaker

Berichten: 11547
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-23 15:02

Die berichten krijg je in je gewone mail waarmee je geregistreerd staat, dat kun je helaas niet terugvinden op de website zelf en word daar nergens vastgelegd. Dus die kun je alleen in je mail zien en moet je zelf al bewaren daar ook.

En Rusland kan met gemak wel een maand of langer duren. Ik had er laatst eentje die in de 70 dagen nodig had, die was al expired maar gelukkig toch nog aangekomen. De andere kaarten die van hier naar Rusland zijn gegaan hebben gemiddeld wel 40-50 dagen nodig gehad.

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 15:09

Ik heb er 1 onderweg naar Belgie, die nu bijna expired.. zo jammer. Belarus en Rusland duren ook erg lang meestal

Siers83

Berichten: 7379
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 15:10

Bij mij duurt China ook vaak lang

Tancreda4

Berichten: 24091
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 15:35

Die landen duren idd lang. Terwijl ik eentje uit Japan dan weer binnen een week had ontvangen.
Zonde van die expired naar België! Of kwijt geraakt of de ontvangen heeft hem nog niet geregistreerd?

Ik heb vandaag weer eentje uit Japan ontvangen :)

cursebreaker

Berichten: 11547
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-23 15:42

Van mij ging er eentje naar Japan en die kwam eergisteren binnen na 15! dagen. Snap er niks van haha want normaal duurt Japan bij mij gemiddeld ook 35-40 dagen. Echt heel snel.

Die expired naar BE is idd wel echt jammer. Hopelijk is het omdat die persoon idd vanwege omstandigheden nog niet heeft geregistreerd en word ie dat nog binnenkort.

Ik kreeg net een vel Decemberzegels binnen en wat zijn ze toch fantastisch zeg, prachtig <3

Siers83

Berichten: 7379
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 16:08

Ja die zijn heel mooi dit jaar idd! Denk dat ik die ook maar ga kopen om te postcrossen

Marjo

Berichten: 37294
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 17:31

Afbeelding

Hier weer wat mooie kaarten ontvangen <3

cursebreaker

Berichten: 11547
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-23 15:25

Hele toffe kaartjes weer!

Ik wil ook nog wat kaartjes showen, heb ook erg leuke gekregen de laatste tijd nog, maar komt er telkens niet van haha.

Vandaag sinds weken weer eens nieuwe adressen aangevraagd. Heerlijk vertoeven zo op de zondagmiddag; kaartjes uitzoeken - dat hele proces om dat ene kaartje te vinden voor iemand vind ik Zo leuk -, versieren en schrijven met een kopje thee erbij, luisterend naar de wind die buiten tekeer gaat.

Ik heb 6 adressen aangevraagd en deze mogen naar:
- Polen
- USA
- Oekraine
- China
- Zwitserland
- Belarus

Allemaal landen welke ik al regelmatig heb gehad. Wel weer lekker divers. Al vind ik het stiekem toch ook altijd leuk als ik een land krijg waar ik nog niet eerder naar heb verstuurd hihi. Maar goed. Nu eens even de profielen na lopen en dan kaartjes uitzoeken <3

Ondertussen ook nog druk bezig geweest de laatste tijd met de Postcrossing advent kalender. Kijk er zo naar uit om die open te maken vanaf 1 december en vind het mega spannend om te zien wat m'n lootje gaat vinden van de cadeautjes welke ik voor haar heb.

Marjo

Berichten: 37294
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 15:30

Leuk cursebreaker! Ben benieuwd wat je ervan gaat maken <3

Ik vond vandaag deze twee kaarten in de bus:
Afbeelding
Afbeelding

Uit Letland en uit Finland. Op de kaart uit Letland staat een gedicht die ik nog niet helemaal heb kunnen vertalen:
Sudrabiņa lietiņš lija
Ziemassvētku vakarā,
Visi sīki žagariņi
Sudrabiņa vizināja.


Dus... iemand die Lets spreekt? :')

nevica

Berichten: 1029
Geregistreerd: 21-11-22

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 15:57

Op het forum is een topic over mensen die mekaar helpen met vertalen. Volgens mij vooral Chinees maar misschien kun je zelf een topic openen?

Van mij is toch een expired kaartje aangekomen. Nu nog 2 expired maar geduld is een schone zaak. Zag dat mensen soms een 2e kaartje sturen maar dat ga ik niet doen met die prijzen, sorry not sorry. :+

Marjo

Berichten: 37294
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 16:03

Oh goeie! Thanks voor de tip :)

cursebreaker

Berichten: 11547
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-23 13:05

Marjo
Die laatste 2 wat je kreeg zijn ook echt te gek! Lekker vol geschreven ook, love it haha.

nevica
Altijd fijn wel als zo’n expired toch nog aankomt! Maar idd, 2 kaartjes sturen begin ik ook niet aan hoor. Even afkloppen, maar ik heb pas 1 expired gehad en die kwam gelukkig alsnog aan na 74 dagen of zoiets - Rusland.



Ik heb gisteren de 6 Postcrossing kaartjes afgemaakt. Was wel weer even een leuke bezigheid.
Afbeelding

En net nog wat foto's gemaakt van een aantal kaartjes welke ik de afgelopen weken nog heb gekregen. Deze kwamen via Postcrossing binnen:
Afbeelding
- de linker is een afbeelding van een mythisch figuur, een Generaal van de onderwereld, welke de mensen beschermt uit het land waar deze persoon vandaan komt, Korea. Ze is een dorps beschermer. Ik vind zoiets mega tof, en zeker als ze dan wat erover vertellen ook.
- de middelste kreeg ik van iemand uit de UK wie zelf honden met een rugzakje opvangt en herplaatst. Ik heb zoveel respect voor mensen wie dit doen. Echt heel tof!
- de rechter kreeg ik uit Duitsland. Super mooi kaartje van Esther Bennink illustrator.

Deze kreeg ik onverwachts gestuurd in een moeilijke periode voor me, als opkikkertje. Echt Mega lief! Nogmaals bedankt Marjo en eclair (de derde kreeg ik van iemand anders wie ik ook onlangs aan postcrossing heb geholpen hahaha).
Afbeelding

Ik kreeg twee hele toffe Maxi Cards binnen nog via directe swaps:
Afbeelding

Ik kreeg een prachtige Aziatische myths/folklore kaart met gouden folie via een direct swap:
Afbeelding

En nog een heel tof kaartje van Yosemite national park en een schattige kat watercolor tekening:
Afbeelding

En ik kreeg een mega toffe Aragorn/LOTR inspired kaartje binnen via een directe swap - alleen wist ik niet welk kaartje ik zou krijgen, was een verrassing: <3
Afbeelding

boeflover

Berichten: 6048
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 20:07

Wat een leuke kaarten weer! Die van Yosemite park zou ik ook graag hebben, super mooi!
Ik heb de laatste tijd niet zo heel veel kaarten ontvangen, wel nog het eea verzonden en van de week ook weer een nieuwe bestelling postzegels geleverd gekregen dus kan weer gaan schrijven

KarenQ
Berichten: 511
Geregistreerd: 05-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 12:26

Marjo schreef:
Leuk cursebreaker! Ben benieuwd wat je ervan gaat maken <3

Ik vond vandaag deze twee kaarten in de bus:


Uit Letland en uit Finland. Op de kaart uit Letland staat een gedicht die ik nog niet helemaal heb kunnen vertalen:
Sudrabiņa lietiņš lija
Ziemassvētku vakarā,
Visi sīki žagariņi
Sudrabiņa vizināja.


Dus... iemand die Lets spreekt? :')


Heb je google translate al gebruikt? Al dan niet via google-lens?

Marjo

Berichten: 37294
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 13:58

KarenQ schreef:
Marjo schreef:
Leuk cursebreaker! Ben benieuwd wat je ervan gaat maken <3

Ik vond vandaag deze twee kaarten in de bus:


Uit Letland en uit Finland. Op de kaart uit Letland staat een gedicht die ik nog niet helemaal heb kunnen vertalen:
Sudrabiņa lietiņš lija
Ziemassvētku vakarā,
Visi sīki žagariņi
Sudrabiņa vizināja.


Dus... iemand die Lets spreekt? :')


Heb je google translate al gebruikt? Al dan niet via google-lens?


Ja, dan komt er iets met zilveren regen op kerstavond en braamstruiken uit :')
Dat eerste is plausibel, dat tweede daarentegen...

boeflover

Berichten: 6048
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 14:16

Ik kreeg dit resultaat;
Een zilveren gietsel
Kerstavond,
Alle kleine dennenappels
De zilveren havik zwaaide.

Of in het Engels:
A silver cast
Christmas Eve,
All the tiny pinecones
The silver hawk waved.

Het zal misschien in het Lets wel op meer slaan..? Misschien een sprookje bv?

cursebreaker

Berichten: 11547
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-23 15:21

Boeflover
Die Yosemite kaart vind ik idd ook erg mooi! Ben ook gek van die National Park kaarten, waar je zo’n hele set van hebt. Daar heb ik er ondertussen ook een aantal van.

Hier kwamen 3 kaartjes via Postcrossing binnen net.
2 uit Duitsland en 1 uit Nederland. De Maus kaart heeft ook een bijpassende postzegel, erg leuk <3

Afbeelding
Afbeelding

Siers83

Berichten: 7379
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 21:27

Ik kom net een mooie BF deal tegen. Studio draak heeft morgen 25% korting op kaarten, en die zijn leuk! Code is BLACKFRIDAY

cursebreaker

Berichten: 11547
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-23 22:08

Ohhh leuke korting! Studio Draak heeft echt toffe kaarten ook ja <3

Bij Favorite postcards krijg je 20%, maar wel pas vanaf een besteding van 30e.
Maar die hebben ook echt fantastische kaartjes.

Ik kreeg m'n postcrossing advent binnen - ook al gedeeld in het daartoe bestemde topic. zo leuk! Kan niet wachten om te beginnen 1 december.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit weekend gaan we hier thuis alles klaarmaken qua kerst deco en dan ga ik alles een plekje geven.

Paardennamen
Berichten: 2132
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 12:46

Ik heb van de week mijn eerste kaartje binnen gekregen! Een kaartje uit Nova Scotia, Canada. Er staat ook al dagen een 2e in de postnl app, maar die komt maar niet. Hopelijk vandaag!

Binnenkort weer nieuwe adressen aanvragen, dan ga ik kerstkaarten sturen.