Happy Postcrossing!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pjer
Berichten: 1587
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 12:51

Ik had op 1 oktober 10 kaartjes verstuurd, op 15 oktober kreeg ik 10 kaartjes terug in mijn brievenbus en sindsdien niets. Ik moet weer gaan schrijven maar nu ff te druk in mijn hoofd daarvoor. Maar dit vond ik toch niet zo leuk alles in een klap ontvangen ipv gedurende de maand wat.

cursebreaker

Berichten: 11509
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-23 14:31

Een kaartje uit Nova Scotia, wat ontzettend gaaf - die zie ik niet vaak voorbij komen haha!
Wat voor kaartje was het? <3

pjer
Hier ook een periode wat minder actief, soms kan het juist een fijne bezigheidstherapie zijn en soms is het wat je zegt gewoon even te druk in je hoofd ervoor.

Met direct swaps via instagram e.d. ben ik tijdelijk gestopt, werd me ook teveel bv. Ben momenteel alleen met postcrossing website zelf bezig (kan er 9 tegelijk versturen, momenteel heb ik er 8 onderweg) en dat gaat voor mijn gevoel zo langzaam. Heb wel vaak ook verder weg landen die gewoon standaard wel tot 4 weken gemiddeld duren of soms langer, dat helpt ook niet mee haha.

Bij mij komt het meestal gedoseerd binnen, maar soms krijg ik er ook gerust 4/5/6 tegelijk. Maar ligt er net aan waar ze vandaan komen. Deze week had ik er bv 4 tegelijk waarvan er dus 1 uit NL kwam en 3 uit DL dus dat verklaard een hoop natuurlijk. De verder weg kaartjes krijg ik niet snel tegelijk binnen en komen wel echt verdeeld.

Tancreda4

Berichten: 24062
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 14:51

pjer schreef:
Ik had op 1 oktober 10 kaartjes verstuurd, op 15 oktober kreeg ik 10 kaartjes terug in mijn brievenbus en sindsdien niets. Ik moet weer gaan schrijven maar nu ff te druk in mijn hoofd daarvoor. Maar dit vond ik toch niet zo leuk alles in een klap ontvangen ipv gedurende de maand wat.


En anders kijken of je zelf ook gedoseerd kan verzenden? Bv elk weekend een? Dan komt je adres ook niet in 1x bij 10 man vrij, en wordt het wellicht iets meer verspreid?

cursebreaker

Berichten: 11509
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-23 14:52

Tancreda4 schreef:
pjer schreef:
Ik had op 1 oktober 10 kaartjes verstuurd, op 15 oktober kreeg ik 10 kaartjes terug in mijn brievenbus en sindsdien niets. Ik moet weer gaan schrijven maar nu ff te druk in mijn hoofd daarvoor. Maar dit vond ik toch niet zo leuk alles in een klap ontvangen ipv gedurende de maand wat.


En anders kijken of je zelf ook gedoseerd kan verzenden? Bv elk weekend een? Dan komt je adres ook niet in 1x bij 10 man vrij, en wordt het wellicht iets meer verspreid?


Dat kan inderdaad ook nog wel verschil maken. Ik doseer het aanvragen van adressen meestal ook. Toevallig afgelopen week 6 adressen in 1x aangevraagd, maar normaliter doe ik echt per 1/2 gewoon wanneer een slot vrijkomt.

Cheytjuh

Berichten: 4028
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 01:08

Hier zijn 3 van de 5 die ik verzonden heb ontvangen en ik ga deze week even weer nieuwe op de bus doen *\o/*
Wat leuk die postcrossing advent. Als die volgend jaar ook is me ook maar eens aanmelden :j

cursebreaker

Berichten: 11509
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-23 10:44

Leuk dat er 3 zijn aangekomen! Veel plezier alvast met nieuwe schrijven.

Het plan is er al om komend jaar weer een advent te doen, dus super leuk dat je mee wilt gaan doen <3 *\o/* We gaan ook eerder lootjes trekken al, zodat iedereen verspreid door het jaar heen al kan kopen waardoor het hopelijk voor elke portemonnee toegankelijk is :j - deze eerste editie was wat ‘kort dag’ omdat we vrij laat met het idee kwamen haha.

Er word tzt uiteraard ook hier dan een oproepje geplaatst weer :j <3

nevica

Berichten: 1018
Geregistreerd: 21-11-22

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 11:09

Ik heb eindelijk de 10 slots gehaald, nu pas bij elke 50 kaarten weer 1tje meer versturen. Heb er nu 5 vrij maar moet nog wat direct swaps schrijven ook dus ik ben bang dat ik volgend weekend pas weer officiele ga sturen. :o

Tancreda4

Berichten: 24062
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 09:53

Volgens mijn postNL app zou 30 november een kaartje uit Rusland aankomen (kan de achterkant wel lezen op de foto in de app, maar voorkant niet zien). Helaas tot op heden nog niet ontvangen. Vandaag komt er een kaartje uit Duitsland aan. Hoop ik dan, want een poststuk van gisteren (ook belangrijk van mijn verzekering) is ook niet binnen gekomen en mis nog wat van de 1e december. PostNL gaat niet zo goed deze week := Hopelijk krijg ik het nog binnen.... Kan die van RU wel registreren ook al komt die nooit, maar zou ik wel zonde vinden.

Gisteren weer 5 nieuwe kaartjes verzonden. Bijna al mijn kaartjes zijn inmiddels bij de ontvangers aangekomen, alleen een naar China is inmiddels 29 dagen onderweg nu.

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 10:15

Ik heb er nu al 4 op expired staan.. zo zonde.. rusland,china,belarus en belgie. Belgie had ik zo niet verwacht :roll: doordat kaarten zo lang erover doen komt volgens mij mijn adres ook niet zo naar voren, heb al even geen kaartjes meer gehad, werkt niet zo motiverend.

cursebreaker

Berichten: 11509
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-23 13:10

Tancreda4
Oef, dat is inderdaad wel al erg lang. Al heb ik het ook wel eens gehad, dat ie een week ofzo in de app stond maar telkens maar niet kwam en ineens was ie er dan toch. Dus hopelijk heb je ‘m gewoon alsnog snel! Die naar China zal ook best nog wel even duren misschien. Naar China toe duurt bij mij gemiddeld wel 45-50 dagen. Alles wat sneller is als dat, vind ik altijd mooi meegenomen maar bij mij duurt dat altijd echt lang.

Melissa0304
Dat is inderdaad jammer van al die expired. Ik heb er momenteel 1tje, die naar Duitsland is gegaan dus ook eigenlijk relatief heel dichtbij. Hopelijk komt die alsnog aan, maar ben bij die dan toch wel bang dat ie kwijt is - de ontvanger is wel dagelijks online op PC bv dus het ligt niet aan haar afwezigheid dat er niks geregistreerd word.

Het ontvangen duurt hier soms ook wat lang, maar ja het ligt er een beetje aan van hoe ver ze komen ook natuurlijk - ik krijg best vaak van verder weg landen ook. Ik sta momenteel op 51 ontvangen en 48 geregistreerd van mij, dus ik zal er zelf voorlopig ook niet zoveel meer krijgen totdat dat weer een beetje gelijk is.

Heb er momenteel 6 die echt onderweg zijn en 3 welke ik net geschreven heb en kan posten. Die mogen naar Duitsland, Indonesië en Japan. Dus ook weer 2 ver weg landen haha. 1 iemand wilde Geen stickers, washi tape e.d. dus daar niks gedaan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kreeg wel echt nog een MEGA gaaf kaartje binnen via PC, vanuit Taiwan. Is een meet-up card dus er staan alleen stempels op van de mensen die aanwezig waren, maar dat vind ik niet erg. Vind het zo’n prachtig kaartje met die paarden illustratie en die stempels en postzegel erop ook. Echt super blij mee.

Afbeelding

Tancreda4

Berichten: 24062
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 13:28

Wat een leuke kaart! Wat is meet up precies ? Ik moet toch eens t forum gaan bezoeken. Waar vind ik die ? :o

Ik zag dat je ook december zegels kan plakken voor buitenlandse post. Maar dat is duurder volgens mij, want je moet er 2 plakken.

purny

Berichten: 27524
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 22:04

Even een vraagje van mijn moeder. Mijn moeder wilde een kaart naar onze tante in Amerika sturen. Nu moest je die volgens de persoon in de winkel aanmelden?

Je kunt toch nog steeds gewoon die internationale zegels plakken?

Cerosa

Berichten: 772
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 22:11

Dat kan zeker hoor! :)

purny

Berichten: 27524
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 23:18

Cerosa schreef:
Dat kan zeker hoor! :)

Dank je wel. Ze vond het al zo'n gek iets. Maar dan kan ik dat morgen tegen haar zeggen

Cheytjuh

Berichten: 4028
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 04:29

Denk dat ze dat zeggen omdat je dan flink meer betaald :o Ik wist vorig jaar niet dat er internationale zegels waren en toen kon ik mooi €6,10 betalen voor het verzenden van een kerstkaart naar mijn schoonzus in Spanje :o
Voel me flink genaaid achteraf, maar goed. Dit jaar gewoon de internationale erop :o

Hier weer 4 kaarten die weg gaan vandaag. Merk dat sommige kaarten erg lang erover doen, hoop dat ze allemaal overkomen :j heb ze nu in de kerstsferen omdat het bijna kerst is

tinkergirl89

Berichten: 1121
Geregistreerd: 22-01-09

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 17:42

voor mij staat postcrossing eventjes een beetje on hold... t geldboompje is leeg :o
maar.... er gaan wel nog ff een heleboel kerstkaarten de deur uit 8-)

Cheytjuh

Berichten: 4028
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 15:27

Ik heb echt zulke toffe kaarten via Temu binnengekregen <3 Vind ze echt gaaf en waren niet duur (50 stuks voor 7 euro)

Afbeelding
Vintage look wereldsteden/plekken

Afbeelding
Dieren

Afbeelding
En de butt napkins :o

Ik kan weer even vooruit dus *D

cursebreaker

Berichten: 11509
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-23 15:48

Die zijn echt heel gaaf!! Hoe is de kwaliteit? De dikte? Is het echt karton kaart zeg maar? Die gladde dunnere kaartjes vind ik altijd minder om uit te moeten sturen bv. Bij aliexpress al eens een set van vintage kaarten gehad en die gebruik ik dus ook niet.

Die dieren en die wc papier met dieren sets vind ik vooral echt te gek 8-)

Marjo

Berichten: 37251
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 15:48

Oh die middelste zijn gaaf! Heb je daar een linkje van?

Cheytjuh

Berichten: 4028
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 14:18

cursebreaker schreef:
Die zijn echt heel gaaf!! Hoe is de kwaliteit? De dikte? Is het echt karton kaart zeg maar? Die gladde dunnere kaartjes vind ik altijd minder om uit te moeten sturen bv. Bij aliexpress al eens een set van vintage kaarten gehad en die gebruik ik dus ook niet.

Die dieren en die wc papier met dieren sets vind ik vooral echt te gek 8-)


Ik vond ze dus wel meevallen qua kwaliteit :j heb ze naast de 'gewone' ansichtkaarten liggen maar zijn maar heeeel iets dunner. Wel glad inderdaad, maar ik doe er vaak stickers etc op en vind het gladde wel fijn schrijven.
De vintage zijn overigens niet glad maar wat ruwer.

Als je zoekt op Temu Marjo, dan postcards animals kun je ze zo vinden :j

cursebreaker

Berichten: 11509
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-23 12:37

Ik kom even snel tussendoor…

Na een zeer geslaagde eerste editie van de Postcrossing Advent SS, gaat er sowieso in 2024 nog een tweede editie komen. Nav het last minute opzetten van de eerste editie dit jaar, nu besloten om vroeg te beginnen voor die van 2024. Op die manier kunnen mensen ook financieel alles spreiden en door het jaar heen bv ook bestellen/kopen.

Ik heb als laatste bericht in het huidige SS topic, een oproepje geplaatst.
Mocht iemand dus gezellig mee willen gaan doen in 2024, let me know via pb <3
In het SS topic kun je een deel van alle advent kalenders voorbij zien komen; dan krijg je een goed idee wel van wat iedereen heeft gedaan en gekregen & wat dus een beetje de bedoeling is ook voor de volgende.

Ik vond het wel leuk om ook hier nog even erin te gooien, mocht iemand het SS topic nog niet kennen en misschien wel mee willen doen met dit leuks :j :D

[PF] Secret Santa Postcrossing-adventkalender 2023!

butengeweun

Berichten: 3662
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 17:46

Weet iemand misschien wanneer postzegels met korting weer voorraad heeft scheelden toch altijd weer iets

nevica

Berichten: 1018
Geregistreerd: 21-11-22

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 17:58

Ik had ze gemaild en ze zeiden ergens vanaf het nieuwe jaar. In verband met de prijsstijging moeten ze andere combinaties maken natuurlijk. :)

butengeweun

Berichten: 3662
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 19:04

Ahh de prijs gaat omhoog, dan wacht ik even tot het nieuwe jaar met nieuwe kopen.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 13:41

Wat leuk een postcrossing topic, ik raakte geïnspireerd in het bokt secret santa topic om mijn postcrossing account weer eens af te stoffen en heb inmiddels weer een paar kaartjes verstuurd en ontvangen.