paasei

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tazzey
Berichten: 9520
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 18:03

Het is vandaag droog geweest, maar ik las dat het vanaf morgen weer raak is.

lor1_1984

Berichten: 12062
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 18:08

Dit zegt buienradar maar als ik per dag kijk gaat het over hooguit 3-4u achter elkaar en dan weer een aantal uur droog.
Prima tussendoor te laveren qua honden uitlaten, lange wandeling lopen etc.
Alleen vrijdag wordt er behoorlijk wat regen voorspeld voor de tijden dat ik normaal de lange wandeling loop, dat wordt dus een keertje overslaan of vroeg op de avond lopen.
Bekijk ik dan wel ff.
Afbeelding

Suzanne F.

Berichten: 49367
Geregistreerd: 03-03-01

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 18:33

Het was heerlijk vandaag. Zo goed als windstil hier. Lekker in de tuin wat gedaan. Was echt prima. Vanaf morgen weer puinhoop zag ik.

viphorse

Berichten: 1513
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 18:59

Ik zie het nu ook maar ga toch proberen nog stuk te wandelen dan maar met de paraplu .

lor1_1984

Berichten: 12062
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 01:19

Net terug vd lange uitlaatronde en het was bijna te koud voor mijn hoodie&bodywarmer. :D
Bij het uitademen wolkjes zien, lekker kunnen doorstappen zonder het gevoel te hebben te bezwijken door de hitte, moest uiteindelijk wel mijn capuchon afdoen omdat dat nét te warm was.
4 à 5 graden, droog, beetje nevelig... <3
Heerlijke wandeling weer zegmaar. *\o/*

DuoPenotti

Berichten: 29928
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 09:19

Ja gisterenavond was het heerlijk.
Had vanmorgen ook vorst verwacht.. Maar het is 5 graden warmer geworden met veel regen

viphorse

Berichten: 1513
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 09:31

Ik kom nu net beneden en binnen is het 18,5 graad maar buiten regen en wat frisser .
Ik zie dat het hopelijk vanmiddag droog of droger is en dan hopelijk lekker frisse neus halen.

Winged

Berichten: 33082
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 10:34

viphorse schreef:
Ik kom nu net beneden en binnen is het 18,5 graad maar buiten regen en wat frisser .
Ik zie dat het hopelijk vanmiddag droog of droger is en dan hopelijk lekker frisse neus halen.

Volgens mij was er weer een code afgegeven voor vandaag. En veel regen.

Vanmorgen 3 graden buiten...

Gisteren wel eindelijk weer hardgelopen en dat was heerlijk :D De eerste kilometer moet altijd even opwarmen, maar daarna is het zo lekker om buiten te sporten. Maar buiten het sporten om vind ik het maar koud _O-

Berdien

Berichten: 64543
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 10:37

Van mij mag die regen echt wel fors minder hoor. Leuk dat je je er tegen kunt kleden, maar het water staat hier zó verschrikkelijk hoog. En voorlopig geen droge periode, dus dat waterpeil blijft maar stijgen. Om hopeloos van te worden.

Tazzey
Berichten: 9520
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 12:11

Het regent hier al de hele ochtend. Ik had nu wel even op een droog momentje gehoopt zodat het beddengoed even kon luchten. De temperatuur is echt wel heel erg lekker. In de slaapkamer was het afgelopen nacht 13 graden, ik ga daar echt heel goed op.

In huis hebben we geprobeerd de CV op 19 graden te zetten om het milieu wat meer te sparen maar dat hebben we geen twee weken volgehouden. Ik vind milieu besparen belangrijk maar ik ga niet oncomfortabel in mijn eigen huis zitten. Ik zat met twee paar sokken, dikke broek en twee truien. Dat gaat te ver. Dus weer terug naar de 20 en dat is echt een heel fijne temperatuur.

viphorse

Berichten: 1513
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 12:42

Ik lees nu ook dat het vanmiddag schijnbaar hard gaat waaien maar dan wordt het ook even droog dus wellicht dan naar buiten.
Hier regent het ook al de hele ochtend en is het somber buiten. Binnen lekker de kachel aan en geurkaars aan met cinnamon .

foxy80

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 12:53

Tazzey schreef:
Het regent hier al de hele ochtend. Ik had nu wel even op een droog momentje gehoopt zodat het beddengoed even kon luchten. De temperatuur is echt wel heel erg lekker. In de slaapkamer was het afgelopen nacht 13 graden, ik ga daar echt heel goed op.

In huis hebben we geprobeerd de CV op 19 graden te zetten om het milieu wat meer te sparen maar dat hebben we geen twee weken volgehouden. Ik vind milieu besparen belangrijk maar ik ga niet oncomfortabel in mijn eigen huis zitten. Ik zat met twee paar sokken, dikke broek en twee truien. Dat gaat te ver. Dus weer terug naar de 20 en dat is echt een heel fijne temperatuur.


Hebben wij ook een hele maand vol gehouden, maar ik merkte ook als het verschil tussen binnen en buiten meer dan 10° was, het niet meer leuk was, dus ook hier weer op bepaalde dagdelen naar 20°.
Slaapkamers verwarmen we dan weer totaal niet.

Tazzey
Berichten: 9520
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 13:02

De slaapkamers verwarmen wij ook niet. Ik vind een warme slaapkamer niet heel fijn om in te slapen.

@viphorse, het gaat vanmiddag inderdaad flink waaien. Ik werk vanuit huis dus gezellig, kaarsjes aan, onder een warm dekentje met een kopje thee. Ik vind het zo knus.

nevica

Berichten: 1026
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 17:59

Ik zie berichten dat er morgen sneeuw kan liggen! *\%/* *\%/* *\%/*

Eerst zien dan geloven maar anders was de voorpret ook al leuk. :Y)

Supervixen

Berichten: 12911
Geregistreerd: 28-04-11

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 18:37

Dat hoeft van mij niet. Ik vind het niet fijn om met de auto door de sneeuw te moeten.
Ik zou wel eens willen dat het een paar dagen helemaal droog bleef.

lor1_1984

Berichten: 12062
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 18:44

Ik heb wel voor de zekerheid vandaag al een deel vd boodschappen gehaald ipv maandag/dinsdag.
Mocht het glad worden hoef ik niet persé naar de winkel en de honden kunnen zo nodig wel ff de tuin in ipv wandelen.
Das mijn gebruikelijke beleid bij vorst of temperaturen boven de 30°c.

Tazzey
Berichten: 9520
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 18:56

Ik zag het inderdaad! Laat maar komen, super gezellig. Wij gaan donderdag de kerstdecoraties opzetten dus als het dan gaat sneeuwen ben ik helemaal happy.

DuoPenotti

Berichten: 29928
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 19:09

Nee
paasei kou en bij behorende rotzooi hoeft ook niet. :+

viphorse

Berichten: 1513
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 19:32

Sneeuw ? Ik mis echt iets beloof ik .
Ook daar kan ik mee leven .

MoniqueT

Berichten: 8850
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 10:39

Hier niet, daar durf ik om te wedden. Zonder gekheid, het blijft hier nog steeds veel te droog. Vanaf eind mei amper regen gehad en dat is echt niet goed, al is het erg aangenaam weer nu.

Winged

Berichten: 33082
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 10:40

MoniqueT schreef:
Hier niet, daar durf ik om te wedden. Zonder gekheid, het blijft hier nog steeds veel te droog. Vanaf eind mei amper regen gehad en dat is echt niet goed, al is het erg aangenaam weer nu.

Wil je wat regen van ons? Stuur het met liefde naar Spanje :j

viphorse

Berichten: 1513
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 10:52

Nou echt je mag het zo hebben !
Er zou dus vandaag sneeuw moeten komen maar temperatuur ligt boven nul. Als hij nu eens rond vriespunt komt en dan droog met heerlijk zonnetje dat is dan pas genieten .

Marcella

Berichten: 36821
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 10:57

Het is hier nu 5 graden dit kan binnen een uur onder 0 zijn.

Tazzey
Berichten: 9520
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 14:31

Ik wil ook wel wat regen naar je toe sturen hoor. Ik vind een bui echt heerlijk maar als hij de helft minder heftig is ben ik ook blij :D

De weer app geeft 5,1 graden aan hier maar de thermometer buiten geeft 2.6 aan en die geloof ik wel want het voelt waterkoud. Ik denk dat ik gewoon verkeerd gewired ben ofzo want ik vind dit zo onwijs fijn. Een beetje zoals een normaal mens zich in de zomer voelt. :')

MoniqueT

Berichten: 8850
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 14:32

Ze zouden er hier wel heel erg blij mee zijn hoor! Al wil persoonlijk zeker niet ruilen.