Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 09:23

I'm in!

Marjo

Berichten: 37294
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-24 09:33

Eelmo schreef:
aaaah dang, is dit een soort Hotel California? You can check out any time you want, but you can never leave? :=


Was dat niet duidelijk in de eerste post dan? :o }:)

Zertab

Berichten: 12321
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 12:08

Oke ik heb een nachtje geslapen en het is wel erg leuk natuurlijk.. ik heb genoeg boeken maar toch :o

Ik doe mee! Straks even Marjo een berichtje sturen

Eelmo

Berichten: 2953
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 12:15

Marjo schreef:
Eelmo schreef:
aaaah dang, is dit een soort Hotel California? You can check out any time you want, but you can never leave? :=


Was dat niet duidelijk in de eerste post dan? :o }:)


Heb ik geen actieve herinnering aan :+

Kookaburra

Berichten: 5429
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 12:56

Zertab schreef:
Oke ik heb een nachtje geslapen en het is wel erg leuk natuurlijk.. ik heb genoeg boeken maar toch :o

Ik doe mee! Straks even Marjo een berichtje sturen

_O-

Zertab

Berichten: 12321
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 17:35

Even voorstellen nog, zal nu eens wat nieuws schrijven :')

Ik ben Zertab, 27 jaar en rijd sinds mijn 8ste paard. Ik heb nu een verzorgpaard van 4, die ik met hulp van een prof aan het inrijden ben. Super leuk om te doen! :D Naast paardrijden, doe ik ook nog aan bodypump en bodycombat. Natuurlijk vind ik een terrasje met vrienden ook heeeel gezellig. Ik houd namelijk van lekker eten en drinken *\o/*

Ik werk 4 dagen in de week als hand-ergotherapeut.

In een notendopje is dit het wel haha.

Joy_Mennings

Berichten: 2310
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 18:53

Bij mij wel even een quota, maar iets aangepast op basis van dit seizoen :)

Joy_Mennings schreef:
Ik ben Joy, 25 jaar en ik kom uit het zuiden van Nederland. Na 3 jaar lang in Brussel gestudeerd te hebben, ben in afgelopen zomer gestart met de master communicatie en informatiewetenschappen in Tilburg. Door mijn gezondheid doe ik hier iets langer over, maar ik hoop komende winter toch echt klaar te zijn met studeren haha. Hiernaast werk ik parttime bij de stichting van mijn ouders, waar ik naast de sociale media ook andere communicatiewerkzaamheden uitvoer.

Ik heb eind 2022 de diagnose colitis ulcerosa gekregen. Helaas sloegen de medicijnen niet aan, waardoor ik begin 2023 vrij ziek was. Ik heb toen het lezen weer opgepakt. Ik lees vooral Engelse young/new adult romans, veel boeken die ook wel op 'booktok' voorbij komen hahah. Auteurs die ik leuk vind om te lezen zijn Ali Hazelwood, Alice Oseman, Emily Henry, E Lockhart en Adam Silvera. Romance boeken (niet YA) vind ik ook leuk om te lezen, maar andere genres vallen me vaak tegen. Ik lees deze vrijwel enkel in het Engels. Nederlands vind ik niet zo prettig lezen. Tweedehands boeken sta ik ook voor open, mits de pagina's niet helemaal verkleurd zijn. Zeker in de zomer lig ik regelmatig in de achtertuin te genieten van een zonnetje en reismagazine tijdschrift (NL/EN), ik heb een abonnement op columbus travel.

Mijn hobbies zijn reizen en fotograferen. Daarnaast wandel ik ook graag met mijn honden, het liefste met een muziekje op. Ik rijd helaas geen paard meer, maar houd nog steeds erg van dieren. Ik verzorg dan ook bijna elk weekend de dieren van de stichting (konijnen, kippen en gekko). In de lente en zomer werk ik graag in de moestuin. Ik hoop dit jaar weer lekker te eten uit eigen tuin.

Ik heb een GoodReads account. Alle boeken die ik heb staan hierin. De lijst 'Want-to-read' zijn de enige boeken die ik nog niet heb, hierop staan boeken die mij interessant lijken. Is meer voor mijzelf bedoeld, maar kan uiteraard gebruikt worden haha.

Ik heb de book challenge gekocht en mogelijk kan ik met het boek van deze editie een van de challenges afvinken (uiteraard niet verplicht):
1. Boek in een genre dat ik anders nooit lees.
2. Boek dat dit jaar gepubliceerd is.
3. Graphic novel
4. Boek over een persoon met disability.
5. Een boek dat langer is dan de boeken die ik normaal lees (normaal max. 350 pagina's ongeveer)
6. Novella


Zo, met een tijdschrift of boek, lig ik er regelmatig bij in de zomer. Als het kan, geniet ik ook graag op het strand van mn boek.
Afbeelding

Kookaburra

Berichten: 5429
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 19:07

Mijn voorstelpost van eerder heb ik wat bijgewerkt:

Ik ben 25 (tijdens het verzenden alweer een jaartje ouder :D ) en vind veel leuk.

Ik heb in mijn boekenkast veel thrillers/detectives en waargebeurde crime. Ik begin romans steeds meer te waarderen. In lootjestrekken ga ik t.z.t. mijn goodreads-account even delen. Dan kun je zien welke boeken ik al heb gelezen ;)

Als mijn secret santa meer info over mij wil hebben zoals hobby's, onderwerpen die ik leuk vindt en dingen die ik lekker vind... Stuur mij dan via lootjestrekken even een berichtje. Dat zou inspiratie kunnen geven voor de cadeaus maar is absoluut niet iets waar je je aan moet houden. Ik laat de keuze even bij mijn santa of zij (hij?) een lijstje wil.

Goede fantasyboeken zou ik wel wat meer willen lezen; het kunnen verdwijnen in een andere wereld. Maar ik weet nooit wat ik moet kopen. Idem voor bijvoorbeeld chicklits. Dus blijf ik weer in mijn comfortzone en koop ik opnieuw een thriller waarin mensen worden vermoord :+ Om het gezellig te houden :D


Dus leef je uit! Blijf je in mijn comfortzone en ga je voor een goed detectiveverhaal? Of weet jij mij over te halen met een goed boek uit een ander genre? Dat ik daarna ook zelf op zoek ga naar vergelijkbare boeken?

Hieronder een paar dont's. Als ik het zo zie is het een waslijst, maar volgens mij geef ik desondanks nog veel ruimte om wat leuks uit te zoeken!

Dont's:
- Tess gerritsen. Ik heb meer boeken van haar gelezen dan dat er in mijn good-reads staat ;)
- Boeken over gebeurtenissen in de geschiedenis waarin veel mensen zijn gedood. Idem voor boeken waarin op mensen wordt ge-expirimenteert.
Bij fictie kan ik het wel hebben. Want dat is 'niet echt' ;) Ik heb bijv. de hele hunger games serie in de kast staan ;)
- boeken die gaan over geesten. Brr!
- Engelstalig. Ik heb ze wel, maar ik kom er echt nooit doorheen. Dus dat is zonde.
- Boeken van Scandinavische schrijvers. Ook daar kom ik vaak niet doorheen. Door de vreemde namen moet ik steeds terugzoeken van 'goh, wie was dit ook alweer?'
- poëzi/kookboeken etc :P


Het extra budget mag je deels besteden aan een tweedehands boek. Die keuze ligt bij mijn santa.

Enjoy!

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2472
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 19:22

Zertab schreef:
Even voorstellen nog, zal nu eens wat nieuws schrijven :')

Ik ben Zertab, 27 jaar en rijd sinds mijn 8ste paard. Ik heb nu een verzorgpaard van 4, die ik met hulp van een prof aan het inrijden ben. Super leuk om te doen! :D Naast paardrijden, doe ik ook nog aan bodypump en bodycombat. Natuurlijk vind ik een terrasje met vrienden ook heeeel gezellig. Ik houd namelijk van lekker eten en drinken *\o/*

Ik werk 4 dagen in de week als hand-ergotherapeut.

In een notendopje is dit het wel haha.

Bodycombat, dat klinkt wel heel interessant. Wat is dat? :))

Biebz

Berichten: 5530
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 19:26

Ik ben Bianca, 31 jaar en woon samen met mijn vriend en 2 katten :)

Sinds vorig jaar lees ik ontzettend graag Engels, maar ook Nederlands is prima!

Verder houd ik vooral van fantasy en spanning/misdaad boeken. Maar ook een roman lees ik zo af en toe graag.

Op dit moment ben ik Iron Flame aan het lezen en volgende week ga ik starten met een buddy read met mijn schoonzusje en wij hebben powerless gekozen! Ben heel benieuwd:)

Verder is een evt 2ehandsboek altijd welkom!

Dit is als het goed is de link naar mijn Goodreads:

https://www.goodreads.com/friend/i?invi ... M0OGE0NDQz

Mijn verlanglijstje wordt nog aangevuld :)
En vragen mag altijd via lootje trekken als het zover is!

Zertab

Berichten: 12321
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 19:43

princequillo schreef:
Zertab schreef:
Even voorstellen nog, zal nu eens wat nieuws schrijven :')

Ik ben Zertab, 27 jaar en rijd sinds mijn 8ste paard. Ik heb nu een verzorgpaard van 4, die ik met hulp van een prof aan het inrijden ben. Super leuk om te doen! :D Naast paardrijden, doe ik ook nog aan bodypump en bodycombat. Natuurlijk vind ik een terrasje met vrienden ook heeeel gezellig. Ik houd namelijk van lekker eten en drinken *\o/*

Ik werk 4 dagen in de week als hand-ergotherapeut.

In een notendopje is dit het wel haha.

Bodycombat, dat klinkt wel heel interessant. Wat is dat? :))


Kickboksen in de lucht. Dus zonder tegenstander en zonder zak :)

Joy_Mennings

Berichten: 2310
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 19:47

Kookaburra schreef:
- Boeken van Scandinavische schrijvers. Ook daar kom ik vaak niet doorheen. Door de vreemde namen moet ik steeds terugzoeken van 'goh, wie was dit ook alweer?'

Ik had mijn vader deze kerst ook een boek van een Scandinavische auteur gegeven en die had precies hetzelfde probleem toevallig haha.

Zertab

Berichten: 12321
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 19:55

Ik vergeet gewoon iets over mijn boekensmaak te vertellen.. :')

Ik lees veel thrillers, fantasy en non-fictie vind ik ook interessant. Boeken die gaan over gezondheid, bijvoorbeeld van Erik Schrerder, of ''wij zijn ons brein'' of ''de darm-brein connectie'', vind ik ook heel gaaf! Van Erik heb ik alles al ;)
Ook boeken die gaan over paarden welzijn en trainen vind ik erg leuk, maar de meeste heb ik al. Van Lisanne Thomas heb ik alle boeken al :o

Tweedehands, mits netjes, vind ik geen enkel probleem! Dus het extraa'tje mag gewoon een tweede boek zijn. Verder vind ik streekproducten, bijvoorbeeld een bepaald biertje (ik houd van wit, blond, rosé en fruitbier), altijd wel erg leuk en lekker.
Ik ben een echte zoetekauw, dus chocolade gaat er ook altijd in, wel graag melk :o
Boekenleggers heb ik echt al te veel, dus die liever niet. Geurkaarsjes of stokjes, altijd welkom! Vanille, kaneel, of andere zoetere geuren vind ik heel lekker.

Wat ik ook nog steeds zoek, is een sleutelhanger met een handje eraan voor mijn werksleutel. Gewoon zo'n simpel metalen/nep zilveren hanger.

Eelmo

Berichten: 2953
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 08:51

DWitzel, ik heb The Wishing Game gisteren uitgelezen! Hele tijd helemaal niets gelezen omdat ik echt de rust er niet voor had in mijn hoofd, maar deze heb ik nu echt in 2 dagen uitgelezen. Wat een heerlijk wholesome verhaal <3 Mooi boek! Dankjewel :j

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2472
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 16:43

Zertab schreef:
princequillo schreef:
Bodycombat, dat klinkt wel heel interessant. Wat is dat? :))


Kickboksen in de lucht. Dus zonder tegenstander en zonder zak :)

Oh wat grappig, ik doe hetzelfde maar wist niet dat het zo heette! Ik doe het overigens gewoon thuis voor het afvallen haha :') Het is wel heel leuk!

MarloesHJ

Berichten: 2479
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 16:51

Ik doe ook weer mee. Ik zal eens een nieuwe voorstelpost schrijven:
Ik ben Marloes, 33 en woonachtig in Zuid-Limburg. Ik werk fulltime als analist in het ziekenhuis en daarnaast probeer ik inmiddels voor mezelf te beginnen als Ruitervitaal coach. Ik heb mijn twee paarden aan huis staan. Ik lees voornamelijk historische fictie, romans en ook wel fantasy. Ik lees absoluut geen horror, thrillers en misdaadboeken. Verder zal er ook wel genoeg in mijn berichten te vinden zijn.

Zertab

Berichten: 12321
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 17:02

@Princequilo: op youtube staat een gratis lesje van 30 minuten. Als je opzoekt bodycombat van less mils.

LWDaisy

Berichten: 4806
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 20:23

Zo, ook weer aangemeld haha.

Nieuwe voorstelpost:
- Vina, 35 jaar, woonachtig te Antwerpen.
- Geen paardjes meer, de liefde van mijn leven is vorig jaar januari in mijn armen ingeslapen, en ik ben er nog steeds niet aan toe het weer op te pakken. Het is wat het is.
- 2 terror-katten in huis, zusjes Sansi & Arya. Tegenwoordig hebben ze blauw bloed en heten ze Sansi Lagertha Alma en Arya Torvi Henriëtte. Kwestie van het leuk te houden haha.

Qua lezen hang ik nog steeds zeer obsessief in het genre oorlog, ik kan er ook niets aan doen :')
Verder ook nog steeds paranormale horror, veelal in het Engels omdat de keuze in die taal gewoon groter is voor dit genre. Ik lees net zo graag in het NL hoor. Ik ben nogal van de lange beschrijvingen, dus Stephen King neemt lekker veel ruimte in op mijn planken. Thomas Olde Heuvelt vind ik ook leuk schrijven, daar heb ik ook een aantal boeken van.
En ook nog steeds een Fantasy fan. The hunger games, Harry Potter, Twilight (ja echt haha), De wetten van de magie, ... Ik heb ook historische romans in mijn kast staan, momenteel Chocolat - Joanne Harris aan het luisteren, zo'n leuke serie, zo'n leuke auteur!

Ik ben momenteel bezig in een boek dat zo op het eerste zicht niet mijn genre zou zijn, maar ik vind hem tot nu toe wel goed: VOX van Christina Dalcher. Ik heb verder nog wel goeie thrillers gelezen, hele goeie zelfs, maar het is gewoon minder mijn genre :)

Ik sta open voor nieuwe dingen. Ik heb een tamelijk uitgebreide boekenkast, en tegenwoordig gelukkig ook een app waar ik mijn boeken heb ingescand. Er staan een ruim 900 in nu, en ik heb nog een 10-tal planken te gaan :') Een linkje is mogelijk :)

Extra mag van mij net zo goed een tweede boek zijn, en dat mag ook tweedehands zijn.
Ik ben niet zo heel gek van snoep oid, maar in het thema zomer: I <3 ijskoffie!
Als ik het goed kan inschatten, hoop ik rond de verzending weer aan het werk te kunnen, maar ik kan ook te optimistisch zijn en tot eind augustus thuis zitten. Ik moet 22 mei onder het mes met mijn hand, en het valt dan maar af te wachten hoe lang ik out ga zijn. Een leuk kleurboek als extra mag dus zeker haha, dat kan ik wel met 1 hand.

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 14:49

@MarlousHJ, ik heb 'The Keeper of Hidden Books' uit :-)

Wat later dan gepland, maar het is echt een aanrader voor iedereen die weleens iets leest over de 2e WO.

De hoofdpersoon is fictief, maar eigenlijk alle gebeurtenissen in het boek zijn dat niet. Het boek volgt de inwoners van Warschau vanaf de Duitse bezetting tot het einde van de oorlog :-). Hierdoor kwam ik erachter dat ik wel veel wist van hoe in Nederland en de UK de oorlog is ervaren, maar helemaal niet zo hoe het in andere delen van Europa was. Met, in dit geval, Polen.

@LWDaisy, misschien ook een goed boek voor jou?

Suliko

Berichten: 4352
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 14:54

Ik sla deze editie even over! Scriptie en een verhuizing vragen te veel aandacht en geen idee waar ik in juli uithang.

Veel plezier!

MarloesHJ

Berichten: 2479
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 13:15

Apple schreef:
@MarlousHJ, ik heb 'The Keeper of Hidden Books' uit :-)

Wat later dan gepland, maar het is echt een aanrader voor iedereen die weleens iets leest over de 2e WO.

De hoofdpersoon is fictief, maar eigenlijk alle gebeurtenissen in het boek zijn dat niet. Het boek volgt de inwoners van Warschau vanaf de Duitse bezetting tot het einde van de oorlog :-). Hierdoor kwam ik erachter dat ik wel veel wist van hoe in Nederland en de UK de oorlog is ervaren, maar helemaal niet zo hoe het in andere delen van Europa was. Met, in dit geval, Polen.

@LWDaisy, misschien ook een goed boek voor jou?


@Apple fijn dat het boek is bevallen. Ik kwam bij het lezen van dat boek inderdaad ook tot de conclusie dat ik van die regio's maar weinig eerder had gelezen en ook wist.

Marjo

Berichten: 37294
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-24 13:19

LADIES AND... well, ladies :')

Ik ga lootjes trekken *\o/*

Mondy

Berichten: 11877
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 14:36

Yes voorpret kan weer beginnen *\o/*

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 14:51

Leuheuk!

Kookaburra

Berichten: 5429
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 15:02

Ik heb een lootje *\o/*

Oke, ik zit nu in de trein. Perfect moment om te stalken :Y)