Dobbelspel kado tips?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
enderdoggy
Berichten: 186
Geregistreerd: 12-07-16

Dobbelspel kado tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-23 09:43

Hoihoii,

wij gaan last-minute met vriendinnen het dobbelspel doen, dus ik moet in 2 dagen nog 2 cadeautjes vinden. We zijn allemaal meiden tussen de 20-28 en hebben afgesproken om voor 5 euro een 'stom' cadeau te doen en voor 10 euro een leuk cadeau.

Nu zat ik te denken om als leuke cadeau een s..... te halen, maar ik twijfel daar nog een beetje over dus als jullie nog ideeën hebben?

Voor het 'stomme' cadeau heb ik echt geen idee, dus tips zijn welkom hahah

het zijn tevens allemaal paardenmeisjes, maar ik vind het ook leuk om iets te halen buiten paarden, maar iets voor paarden is ook leuk

Kaitlyn

Berichten: 9735
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Dobbelspel kado tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 09:53

Een s te halen?

enderdoggy
Berichten: 186
Geregistreerd: 12-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-23 09:55

Kaitlyn schreef:
Een s te halen?

Denk niet dat het is toegestaan om dat hier voluit te schrijven hahaha, maar een populair roze apparaat voor vrouw :')

Kaitlyn

Berichten: 9735
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Dobbelspel kado tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 09:56

Oh ja ik vermoedde al zoiets _O- maar die heb ik nog niet gevonden voor €10 :D

enderdoggy
Berichten: 186
Geregistreerd: 12-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-23 10:01

Kaitlyn schreef:
Oh ja ik vermoedde al zoiets _O- maar die heb ik nog niet gevonden voor €10 :D

nee haha is 20, maar die 10 euro leg ik zelf wel bij alleen twijfel nog een beetje of ik niet beter iets anders kan geven hahah

Amado7

Berichten: 10739
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Dobbelspel kado tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 10:27

Maar is dat een leuk cadeau? Ik vind hem meer tot de gekke/grappige/ stomme cadeautjes horen.

Als leuk cadeau van die witte huisjes waar je een kaarsje in kan branden? Die zijn hier erg fan en iedereen vind ze leuk.

Ibbel

Berichten: 49220
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 10:28

Met zelf geld erbij leggen verziek je het voor de anderen, dat ten eerste. Je houdt je niet aan de spelregels door iets duurders in de pot te stoppen dan is afgesproken. Zou voor mij zwaar tellen, dit is gewoon niet de afspraak.
En ik zou een leuke vriendschap met zo'n soort toch redelijk persoonlijk (en in ieder geval intiem, haha) kado niet op het spel zetten.

Dus mijn advies: niet doen. Lees anders even het 'WTF-cadeaus' topic door, dan lees je waarom je zo'n type kado beter niet kunt doen... [PF] WTF/stomme/ongepaste cadeaus

loveslimpie

Berichten: 1726
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 10:31

Ik heb dit jaar voor het dobbelspel een rituals-verrassings doos gekocht, daar zitten 6 verschillende mini's in. en was een 10tje meen ik.

Roodvos

Berichten: 6708
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 10:36

Geïnspireerd door de reclame boven dit topic.
Voor een stom cadeau: Een toiletborstel (ca. 1 euro bij de Action) en een pak wc-papier.

Even scharrelen bij Action of een dergelijke budgetwinkel levert een overload aan stomme cadeautjes op.
Dit bijvoorbeeld:
https://www.action.com/nl-nl/p/3204703/ ... rstballen/ :')

Rintah

Berichten: 2927
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 10:39

https://www.kruidvat.nl/vogeltaart/p/4563574

Beetje afhankelijk van woonsituatie van je vriendinnen of je dit als "stom" kado kunt gebruiken (ik zou het namelijk een leuk kado vinden, maar heb een tuin en vind vogels in de tuin leuk )

Ik zou inderdaad niet bijleggen (of iig, niet de waarde verdubbelen, kado van €12 zou ik nog acceptabel vinden)

Snippergroen

Berichten: 6693
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Dobbelspel kado tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 10:42

Ik heb een dobbelspel met een budget van 10 - 15 euro en ik heb een spelletje gekocht. In dit geval Kakkerlakkensalade omdat ik dat zelf echt een fantastisch spel vind haha. Dat soort spelletjes zijn heel goed rond de 10 euro te vinden! :)

enderdoggy
Berichten: 186
Geregistreerd: 12-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-23 10:57

Roodvos schreef:
Geïnspireerd door de reclame boven dit topic.
Voor een stom cadeau: Een toiletborstel (ca. 1 euro bij de Action) en een pak wc-papier.

Even scharrelen bij Action of een dergelijke budgetwinkel levert een overload aan stomme cadeautjes op.
Dit bijvoorbeeld:
https://www.action.com/nl-nl/p/3204703/ ... rstballen/ :')

die is echt fantastisch hahah! Misschien kan ik wel een pakketje maken met gekke prulletjes.

Thanks voor jullie input, denk dat ik voor het 'leuke' kado toch maar voor iets anders ga. Snap jullie gedachtegang over bijleggen. Neig dan alleen naar of een paardgerelateerd cadeau of juist niet

Iris82

Berichten: 39858
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Dobbelspel kado tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 11:00

Voor het niet leuke cadeau zou ik absoluut even in het topic met de lelijke mokken kijken!! :D

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Dobbelspel kado tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 11:08

Een EXIT escape room spel?
Die kosten rond een 10tje en evtl, kun je het dan daarna gelijk samen spelen.

Noeps
Berichten: 16931
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Dobbelspel kado tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 12:23

In ons dobbelspel (met vrienden) zaten o.a. kerstsokken, foute mok, scheurkalender, fles wijn, tijdschrift, geurkaars, (linnen) servetten. De grootste strijd ging om de scheurkalender :D.

enderdoggy
Berichten: 186
Geregistreerd: 12-07-16

Re: Dobbelspel kado tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-23 12:49

heb bedacht dat ik bij de action voor de 5 euro een pakketje ga samenstellen met grappige, maar wel bruikbare, dingen. Voor het leuke kado wil ik misschien iets voor bij de paarden of idd een spelletje

Iris82

Berichten: 39858
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 12:55

Als je een spelletje wil, dan kun je misschien The Crew Missie Diepzee voor net iets meer dan een tientje vinden. Erg makkelijk uitleggen en ontzettend veel interactie dus veel gezelligheid aan tafel. (Het is coöperatief dus je speelt samen tegen het spel). Iedere keer als we wat zwaardere bordspellen gedaan hebben en we spelen daarna een paar rondjes The Crew dan is het weer lachen, gieren, brullen.

enderdoggy
Berichten: 186
Geregistreerd: 12-07-16

Re: Dobbelspel kado tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-23 13:19

is het leuk om zo'n magic brush setje van 3 te geven als leuk cadeau? Ik weet namelijk niet zeker of iedereen spelletjes spelen leuk vindt...

Iris82

Berichten: 39858
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Dobbelspel kado tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 13:25

Kan, maar je hebt er eigenlijk maar gewoon 1 nodig. Dus drie is dan een beetje overkill vind ik. Er zullen toch altijd wel mensen erbij zitten die wel van spelletjes houden? Ik bedoel, zo'n dobbelspel is toch ook met ruilen?

enderdoggy
Berichten: 186
Geregistreerd: 12-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-23 13:27

Iris82 schreef:
Kan, maar je hebt er eigenlijk maar gewoon 1 nodig. Dus drie is dan een beetje overkill vind ik. Er zullen toch altijd wel mensen erbij zitten die wel van spelletjes houden? Ik bedoel, zo'n dobbelspel is toch ook met ruilen?

ik wil graag iets geven waar iedereen écht wat aan heeft en weet van allemaal niet zeker of ze spelletjes spelen, ik hoor ze er namelijk nooit over.

Tazzey
Berichten: 9520
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 15:10

De S......... is inderdaad wel een grappig ding om bij zo'n dobbelspel te doen.
Wij hebben ooit een bananen opberg doosje erbij gehad, zo'n geel ding om te voorkomen dat je banaan beurs wordt in je tas. Dat ding is jarenlang teruggekomen en had uiteindelijk de naam Herman gekregen. :D

MarliesV

Berichten: 15239
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 15:39

Magic brush is leuk, kan je ook een enkele doen en een fijne antiklit of zo er bij. Als het allemaal paarden meisjes zijn dan heb je zeker iets waar iedereen wat aan heeft.

Paar fijne sloffen of dikke huis sokken is trouwens ook wel leuk in die prijsklasse!

Britta31

Berichten: 13166
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Dobbelspel kado tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 15:56

Of als stom kado een zak manderijnen ofzo.

Evelyne79

Berichten: 4005
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Dobbelspel kado tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 17:01

Voor 5,- aan schuursponsjes
Dit inpakken in een vrij grote doos die eventueel verzwaard is met bakstenen, dan lijkt het godweetwat maar is uiteindelijk geen drol.
Hebben wij ooit een keer gedaan met een dobbelspel.
Mijn schoonzusje is geloof ik nu nog steeds niet door die voorraad heen :P

Roodvos

Berichten: 6708
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 17:42

MarliesV schreef:
Magic brush is leuk, kan je ook een enkele doen en een fijne antiklit of zo er bij. Als het allemaal paarden meisjes zijn dan heb je zeker iets waar iedereen wat aan heeft.

Paar fijne sloffen of dikke huis sokken is trouwens ook wel leuk in die prijsklasse!

Ja precies, een fijne antiklit is altijd leuk voor paardenmeisjes :D .

Of een fijne lederspray/-onderhoudsmiddel. Eventueel met een paar vaatdoekjes erbij voor het poetsen.