Wat is jouw ideale vakantie en waar gruwel je van?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prairy
Berichten: 9160
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 23:51

Wel: rust, natuur, geen koters, houten huisje, houtkachel, boekje lezen, af en toe wat doen, gevarieerd kunnen eten.

Strand is leuk voor een uurtje ofzo voor mijn man, daarna wel weer klaar.

Kamperen vind ik leuk, ik vind het opzetten en vooral opruimen alleen irritant en dat je zoveel troep mee moet nemen.

All Inclusive adult only zou nog kunnen, ergens waar er ook mooie natuur is.


Niet: massa toerisme, iets waar kinderen zijn, strand, meer dan 25 graden.

noordje

Berichten: 2233
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Wat is jouw ideale vakantie en waar gruwel je van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 00:02

Het liefst : Roadtrips met de daktent, lange wandelingen met de hond. Natuur, rust en zo min mogelijk andere mensen tegen komen :D

Absoluut niet : cruises en all inclusive :n

Picopico
Berichten: 896
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 00:17

Wel: rondreizen en dingen zien die ik niet eerder gezien heb. Max. een paar dagen op dezelfde plek. Afwisseling van natuur en steden.

Niet:
- Langere tijd op dezelfde plek. Zat een keer 2 weken op Terschelling :O
- De hele dag niksen in een huisje of resort.
- Elke keer naar dezelfde plek op vakantie.
- Kamperen in Nederland. In de natuur omringd door bomen vind ik het prima, niet hutje mutje op een grasveld.
- Krenterige medereizigers. Van die mensen die nergens in willen en niet uiteten willen omdat het te duur is. Ik hoef echt niet alles super de luxe, maar wil wel gewoon leuke dingen doen.
- Alles tot in detail helemaal dichtgetimmerd qua plannen en activiteiten. Ik hoef niet helemaal op de bonnefooi (been there, done that), maar enige flexibiliteit om plannen om te kunnen gooien vind ik wel fijn. Star vasthouden aan een schema is niks voor mij.
- Hostels. Deed geen oog dicht. Is wat mij betreft alleen voor noodsituaties.
- Busreizen.
- Kou, sneeuw en ijs.
- Sportieve vakantie. Actiever dan gewoon wandelen hoeft voor mij niet.

Nu lijk ik echt heel kieskeurig :')

Warboel
Berichten: 14701
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 00:25

Wij waren afgelopen september 2 weken met de honden naar Schotland, tent in de auto en op de bonnefooi gaan! <3 dat was echt geweldig en zou ik zo weer doen.
Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding



Voor mij is een no go echt all inclusives en al helemaal in landen waar je je resort niet af kan/mag…

moonsparkle
Berichten: 21774
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 00:26

Het kan wel een toeristische bestemming zijn zoals Tenerife maar dan ga ik altijd naar een accommodatie die niet in de buurt zit van het toerisme/de boulevard. Ik hou van zon en zoek deze dan ook graag in de winter op.

Ik hou van natuur, wandelen en bergen, we wisselen roadtrips met de tent af met vliegvakanties waarbij we meestal in een airbnb verblijven.

Soms is het heerlijk om in je tent wakker te worden met niemand om je heen en een prachtig uitzicht aan het strand, in een bos of in de bergen omringt door rust, stilte en natuur, maar de kou in de nacht is soms geen pretje. We gaan wel altijd buiten het hoogseizoen.

Wat niks voor mij is zijn dus drukke plekken, campings met entertainment en veel kinderen :')
Wintersport
Plekken die onveilig zijn, waar wordt aangeraden in de avond of zelfs soms overdag in je Resort te blijven
Een cruise

daantjuhhh

Berichten: 26908
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Wat is jouw ideale vakantie en waar gruwel je van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 01:42

Ideaal is voor mij: strand, warm, niet te toeristisch maar wel een leuke boulevard of dergelijke in de buurt voor een lekker hapje en drankje.
Mooie natuur is ook een must.

Waar ik van gruwel: all inclusief, handdoek leggers , zwembad is oké, maar wel privé zwembad.


Wij gaan volgend jaar lekker naar Bonaire.
Dus aan mooie natuur, stranden en warm weer geen gebrek.

Jildau

Berichten: 9424
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 01:51

Ik vind het geen vakantie meer als ik thuis beter af ben. :D Dus het moet een hotel, huisje of een appartement zijn. Verder vind ik best veel bestemmingen leuk maar ik gruwel van Azië en van heel lang vliegen. Ook wil ik gewoon over straat kunnen zonder dat dat onveilig is.

Anastasia24

Berichten: 2727
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 02:38

Stedentrip lijkt mij leuk, maar in de stad ben ik wel echt een nachtuil, overdag geraak ik (te) snel overprikkelt, dat maakt het niet leuk. Japan is echt nog op mijn bucket-list maar om nou nu al alleen zover te reizen, met mijn mentale beperkingen, mwa, dat zie ik nog niet zitten. Overdag heb ik in de stad niets te zoeken, winkels, eettentjes, geef ik niet zo gek veel om. De perfecte vakantie zou zijn waar de paarden mee kunnen en zo niet een hond en erg veel wandelroutes, ergens met mooi uitzicht, veel bergen, weinig mensen, een hutje verstopt in het bos. Op het strand bakken geef ik ook niets om. Dus vrij ''simpel'' wandelvakantie met dieren klinkt perfect. Maargoed, woon hier ook in het bos, dus, zou dan gaan om een ander bos... En 'n berg. :+

daantjuhhh

Berichten: 26908
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 03:14

daantjuhhh schreef:
Ideaal is voor mij: strand, warm, niet te toeristisch maar wel een leuke boulevard of dergelijke in de buurt voor een lekker hapje en drankje.
Mooie natuur is ook een must.

Waar ik van gruwel: all inclusief, handdoek leggers , zwembad is oké, maar wel privé zwembad.


Wij gaan volgend jaar lekker naar Bonaire.
Dus aan mooie natuur, stranden en warm weer geen gebrek.


Overigens ben ik geen strand ligger.
Maar ik hou wel van de zee.

Maar meer om te varen, snorkelen en een keer even een verfrissende duik te nemen of uit te waaien.

Qimm

Berichten: 15189
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 09:45

Er moeten bergen zijn <3
Ik hou van doe-vakanties waarbij natuur op 1 en cultuur op 2 staan. Ik hou van mooi weer, maar niet bloedheet (want ik ga dus graag wat actiefs doen).
Zee vind ik ook mooi, soms een dagje niets doen is wel eens lekker. Maar ben ook fan van snorkelen.
Het liefst weg van de massa en buiten het seizoen.
Roadtrips vind ik ook tof! Wij hebben sinds dit jaar een daktent, dat geeft het een extra flair, al kunnen we dan niet met de 'leuke' auto op vakantie.
Citytrips van max 3 dagen vind ik op z'n tijd ook leuk.

Mij zul je niet vinden op vakantieparken of in een all-in resort. Ook is wintersport (ondanks de bergen) niet mijn ding.

Coco4life
Berichten: 1228
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 09:49

Mijn ideale vakantie is denk ik naar Costa Rica, Schotland of Engeland. Maar wat ik nooit meer wil doen is naar Ystad.

Farjen

Berichten: 8021
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 10:02

Ik heb al heel veel verschillende soorten vakanties gedaan en ik vind alles wel leuk :+
Van primitieve hotels waar de kamer niet eens een raam had tot zeer luxe all-in, overnachtingen in Tiny houses, ...
Warm, koud, city trip, lange rondreis ... Zolang ik maar op vakantie kan :D

Enkel kamperen in een tent is niets voor mij. Mijn rug is daarna gebroken en ik wil het liefst een toilet in de buurt :D

Fitzroy

Berichten: 25159
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Wat is jouw ideale vakantie en waar gruwel je van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 10:46

Ideale vakantie: cruise naar een zonnig gebied ! Heerlijk om iedere dag op een andere plaats te zijn zonder dat je daar zelf moeite voor hoeft te doen en met je koffers te slepen. Binnenkort ga ik weer naar de Caribbean <3

Verder vakanties naar Griekenland vanwege de gastvrijheid van de mensen.

Horror: kou , kamperen, kinderen. Bij voorkeur dus een accommodatie met slechte reviews voor kindvriendelijkheid :+

kosseh

Berichten: 2611
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 11:13

Ik vind heel veel soorten vakanties leuk, wat het kiezen vaak lastig maakt.

Het kan mij (bijna) niet te koud of te warm zijn. In de winter naar Fins-lapland geweldig! Met +35 graden ergens zijn ook leuk en ben ik nog steeds actief.

Zelfde voor accomodatie. Een heel luxe hotel, heerlijk. Maar in een klein tentje wild kamperen vind ik net zo leuk! Hostels ook prima.

Als reisgezelschap maakt het mij ook niet veel uit. Alleen, met familie, met een vriendin of met een groepsreis allemaal leuk. :D.

Wel vind ik het fijn om altijd iets actiefs te kunnen doen.
Of dat nou een meerdagse hike is, of in een all-in hotel mee kunnen doen met het activiteiten programma maakt niet uit.

Binnen of buiten Europa, allebij leuk. Ga wel vaker binnen Europa omdat dat gewoon makkelijker is.
Voor reizen gebruik ik de trein, auto, vliegtuig of m'n fiets.


Wat mijn horror vakantie zou zijn is in juli/augustus op een camping in Frankrijk staan!
Frankrijk heb ik helemaal niks mee, grote campings vind ik ook al wat minder. En dan is het ook nog heet in de tent, dan liever sneeuw om je heen kamperen.

Wat mij ook niks lijkt is een cruise. Het concept lijkt mij leuk ik ben alleen met een bootje op de gracht al zeeziek. Een veerboot om ergens sneller te komen pak ik dan weer wel, dat is te overzien en niet de hele vakantie.

cissy

Berichten: 19844
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Wat is jouw ideale vakantie en waar gruwel je van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 11:37

Mijn horror: drukke campings, veel kinderen, toeristisch, zuipende lallende vakantie gangers.

Ideaal: working ranch vakantie, trail riding de bergen in, tussen de cowboys, veel leren bij een trainer. Heerlijk lijkt me dat!

Ik ging altijd met mijn paard op vakantie in NL maar paard is overleden dus dat kan niet meer. Heerlijk alleen met paard op stap de bossen in.

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 11:39

Ideale vakantie: een buiten vakantie! Met veel klimmen, klettersteigen, natuur en wandelen.

Horror vakantie: all inclusive

purny

Berichten: 27552
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Wat is jouw ideale vakantie en waar gruwel je van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 12:18

Ideale vakantie: stedentrips waarbij je er lekker zelf op uit kan. Heerlijk dat plannen vooraf.
Horrorvakantie: kreperen, ahum kamperen in het bos waarbij je zelf met je wc rol over het terrein moet lopen.
Overigens is een rondreis ook leuk. Je komt op plekken waar je zelf niet zou komen. En veel interessante informatie over het land

moonsparkle
Berichten: 21774
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 12:24

purny schreef:
Ideale vakantie: stedentrips waarbij je er lekker zelf op uit kan. Heerlijk dat plannen vooraf.
Horrorvakantie: kreperen, ahum kamperen in het bos waarbij je zelf met je wc rol over het terrein moet lopen.
Overigens is een rondreis ook leuk. Je komt op plekken waar je zelf niet zou komen. En veel interessante informatie over het land


Niet dat je het dan wel leuk gaat vinden, maar ik ben zelden een camping tegengekomen waarbij je nog eigen wc papier mee moet nemen :P en ik heb heel wat campings gehad

purny

Berichten: 27552
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 12:29

moonsparkle schreef:
purny schreef:
Ideale vakantie: stedentrips waarbij je er lekker zelf op uit kan. Heerlijk dat plannen vooraf.
Horrorvakantie: kreperen, ahum kamperen in het bos waarbij je zelf met je wc rol over het terrein moet lopen.
Overigens is een rondreis ook leuk. Je komt op plekken waar je zelf niet zou komen. En veel interessante informatie over het land


Niet dat je het dan wel leuk gaat vinden, maar ik ben zelden een camping tegengekomen waarbij je nog eigen wc papier mee moet nemen :P en ik heb heel wat campings gehad

Dit was op een scoutingkamp. Ik denk dat dit ook een verschil is.

Warboel
Berichten: 14701
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 12:32

moonsparkle schreef:
purny schreef:
Ideale vakantie: stedentrips waarbij je er lekker zelf op uit kan. Heerlijk dat plannen vooraf.
Horrorvakantie: kreperen, ahum kamperen in het bos waarbij je zelf met je wc rol over het terrein moet lopen.
Overigens is een rondreis ook leuk. Je komt op plekken waar je zelf niet zou komen. En veel interessante informatie over het land


Niet dat je het dan wel leuk gaat vinden, maar ik ben zelden een camping tegengekomen waarbij je nog eigen wc papier mee moet nemen :P en ik heb heel wat campings gehad


Kwamen wij in Schotland ook achter :') was onze eerste kampeer vakantie en we hadden keurig wc papier meegenomen. We hadden ons prima de ruimte kunnen besparen _O-

jiehaaa

Berichten: 5073
Geregistreerd: 28-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 12:33

Afwisseling qua activiteiten vind ik fijn. Veel natuur zien, een dagje stad is ook prima en een strand is ook fijn maar voor een paar uurtjes per keer. Kamperen vond ik vroeger leuk, maar tegenwoordig liever wat minder primitief.

Ik zou nooit naar een naturistencamping willen en vakanties die alleen draaien om uitgaan, zuipen en schransen vind ik ook een gruwel.

Leo

Berichten: 50197
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Wat is jouw ideale vakantie en waar gruwel je van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 12:41

En toch hebben we iedere keer nog braaf 1of 2 wc rolletjes mee voor de zekerheid mochten we iets tegenkomen zonder :')

In de VS nog wel op plekjes gestaan waar niets was. Dat waren de gaafste plekjes <3 Slapen onder de sterren.

Qimm

Berichten: 15189
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 13:48

Die plekjes met alleen een vuurplaats en een picknicktafel zijn alles <3


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Qimm op 24-12-23 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Danielleeee_
Berichten: 3181
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 13:48

Mijn ideale vakantie: een citytrip in mijn eentje (of met mijn vriend). Ik heb in 2019 bijvoorbeeld in mijn eentje de route Praag - Krakau - Boedapest - Bratislava - Wenen - Innsbruck - Frankfurt gedaan. Heerlijk! Ik ben gek op grote steden. Een strandvakantie lijkt me ook wel lekker, maar dan moet er wel genoeg te doen zijn in de omgeving, want na een dag strand ben ik daar wel klaar mee. :D

Een vakantie met vrienden moet ik dan oprecht weer niet aan denken. Ik hou ervan om alleen dingen te doen en tijdens een vakantie met vrienden zou ik me teveel moeten aanpassen, waardoor ik helemaal niet tot rust kom.

Qua slapen houd ik van hostels en hotels. Kamperen ben ik niet zo heel erg fan van. Al zou ik wel nog een keertje willen kamperen in Scandinavië. Maar als ik moest kiezen, kies ik toch voor een plek met een bed en wc. :D

Herfstblad
Berichten: 805
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 14:01

Danielleeee_ schreef:
Mijn ideale vakantie: een citytrip in mijn eentje (of met mijn vriend). Ik heb in 2019 bijvoorbeeld in mijn eentje de route Praag - Krakau - Boedapest - Bratislava - Wenen - Innsbruck - Frankfurt gedaan. Heerlijk! Ik ben gek op grote steden. Een strandvakantie lijkt me ook wel lekker, maar dan moet er wel genoeg te doen zijn in de omgeving, want na een dag strand ben ik daar wel klaar mee. :D

Een vakantie met vrienden moet ik dan oprecht weer niet aan denken. Ik hou ervan om alleen dingen te doen en tijdens een vakantie met vrienden zou ik me teveel moeten aanpassen, waardoor ik helemaal niet tot rust kom.

Qua slapen houd ik van hostels en hotels. Kamperen ben ik niet zo heel erg fan van. Al zou ik wel nog een keertje willen kamperen in Scandinavië. Maar als ik moest kiezen, kies ik toch voor een plek met een bed en wc. :D


Ik ben dus net terug vanuit mijn citytrip naar Berlijn. Ik zou ook nog naar Praag. Maar ik vond het wel welletjes. Op de één of andere manier vond ik het wel intens in mijn eentje. Hoe zien jouw dagen er dan uit op deze trips? Ik had trouwens ook heel slecht weer en ik had het iets gezelliger verwacht rond deze tijd.