voormalig beste vriendin negeert me volkomen. Hoe deal ik daarmee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 58019
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 18:13

pateeke schreef:
Ayasha schreef:
Is er iemand die het verhaal snapt die het wil uitleggen?
Want wat ik begrijp ga je naar een therapeut, zegt die dat ze je niet kan helpen en verwijst je door waarop je klacht wil indienen (waarom zelfs? :? ) maar ga je daarna koffie met haar drinken en uit de rest van het verhaal snap ik helemaal niks. Ik dacht dat ik het snapte tot je schreef dat je kentekenplaten nodig had als bewijs. :=


Zoals ik het begrijp heeft de therapeute TS niet doorverwezen. TS probeerde gevoelens van overdracht en tegenoverdracht uit te spreken, waar therapeute op antwoordde dat het normaal is tijdens therapie. TS kon zich daar niet in vinden en bezocht een andere therapeut.
Therapeute reageerde niet meer op TS voor een nieuwe afspraak totdat TS dreigde met klacht indienen. En tijdens een volgend gesprek heeft TS therapeute mee gevraagd om koffie te gaan drinken omdat ze therapeute een fijn persoon vindt. Therapeute heeft dat aanbod geaccepteerd in plaats van af te grenzen en toen is er een vriendschap ontstaan...

Therapeute heeft wellicht geaccepteerd omwille van het dreigement.
Een ‘vriendschap’ die een dreigement als basis heeft is gedoemd te mislukken. Eerlijk gezegd vind ik de therapeut hier meer het slachtoffer. :o

pateeke
Berichten: 2235
Geregistreerd: 12-05-06

Re: voormalig beste vriendin negeert me volkomen. Hoe deal ik daarmee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 18:23

Zou kunnen dat ze het daarom geaccepteerd heeft, dat weten we natuurlijk niet... Ik snap wat je bedoelt i.v.m; vriendschap gebaseerd op een dreigement.
Het gebeurt vaker dat cliënten dreigementen uiten, over grenzen gaan of zelfs proberen je schade te berokkenen. Daar moet je als therapeut je weg in zoeken en proberen voorkomen dat je dingen gaat doen die je eigenlijk niet wil / waar je niet achter staat, maar die je doet omdat een client ergens mee dreigt.

anjali
Berichten: 15178
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 18:36

Zebrastreep schreef:
Ik moest even flink graven door je verhaal om er wat van te maken :o , maar nu zie ik hierboven een kleine samenvatting en ik denk ongeveer dat het ik verhaal nu wat beter begrijp.

Het is een zeer lastige situatie , ik heb alleen wel echt veel vragen over waarom je ingaat op een uitnodiging van een therapeut? Een therapeut verleent je als het ware een dienst. Ik bedoel maar je gaat ook niet gezellig met je huisarts of tandarts op de koffie. Het is lastig als je op dat moment meer kwetsbaar bent om het af te wijzen dat kan ik wel begrijpen , helemaal als je behoefte hebt aan iemand om je heen in wat voor vorm dan ook.

De therapeut is ook fout geweest door je uit te nodigen , het is tegen de regels in van het werkveld. Een therapeut mag nooit een bepaalde relatie aangaan met een cliënt. Het zou kunnen dat ze daarom ook probeerde het op een andere manier goed te maken zodat je mogelijk je klacht niet door zou zetten. Maar dreigen naar een therapeut vindt ik ook fout , als je niet tevreden bent met een bepaalde dienst , dan had je achteraf echt het moeten oplossen via een klachtencommissie.

Maar toch vindt ik beide fout in dit geval , een klacht indienen vindt ik nu al niet meer passend en heel eerlijk , ik denk dat je er niks mee gaat winnen. Je bent op de uitnodiging ingegaan , en al een flinke tijd opgetrokken met deze persoon. Dat gaat dan ook tegen je gebruikt worden. Dan had je dat eigenlijk vrijwel direct al moeten doen bij een instantie en niet bij de therapeut zelf. Er zijn zeker meldpunten waarbij je een melding kan doen van een bepaalde praktijk of therapeut.


Goed dat even over het eerste gedeelte , ik denk na zoveel tijd dat je goed na moet denken of je er nog wat mee wil , of het loslaat en er voor de volgende keer goed oplet dat als je weer in zo'n situatie komt dat je er niet weer op in moet gaan en het moet melden bij een officiële commissie , die zijn ook in staat om iemand uit zijn functie te laten treden.


Het is nu een persoonlijke situatie geworden , waarvan ik kan begrijpen dat je er veel last van hebt. Het is altijd lastig als een persoon met wie je veel lief en leed hebt gedeeld ineens uit je leven is en de vriendschap plots stop wordt gezet. Ik denk altijd dat mensen in je leven komen om je iets te leren of wat mee te geven en je sterker te maken. Dit verloopt niet altijd goed , leuk en liefdevol. Ik ben bijvoorbeeld best blij achteraf dat ik het op jonge leeftijd al heb meegemaakt , leuk is het niet maar ik heb er wel de rest van mijn leven profijt van. Als het op latere leeftijd gebeurd , kan het ook al een behoorlijke klap geven en helemaal als het één van de eerste keren is dat het gebeurd.

Ik denk toch ook dat je haar los moet laten en verder moet gaan. Maar het is niet fout als dit lang gaat duren , die tijd moet je jezelf gunnen. Ben je er na een jaar nog steeds verdrietig om , is dat absoluut niet fout en zelfs na 3 jaar mag je er nog wel een keer om huilen. Mij kost het ook altijd veel tijd om het te verwerken , maar juist doordat te accepteren wordt het dragelijk en kan ik op mijn tempo het leven weer oppakken.

Toch is het ook belangrijk dat je op jezelf gaat reflecteren, wat wil ik in een vriendschap , en wat niet? Hoe kan ik hiervan groeien en wat zal ik de volgende keer anders doen? Hoe ga ik in de toekomst om met dit soort zaken , en hoe ga ik mijn grens in de toekomst beter aangeven?

Ik zie het altijd als leermomenten , en probeer het om te zetten naar iets positiefs. Ik maak er een levensles van , maar ik vergeef iemand ook weer op den duur , dat is ook nodig om het los te kunnen laten. Hoe pijnlijk en kwetsend een situatie ook was. Als ik mijzelf wil verbeteren en wil leren moet ik mensen ook kunnen vergeven. Niet kunnen vergeven maakt het vooral voor jezelf nog lastiger.

Wat is de reden dat je de vriendschap aan de ene kant wil loslaten en aan de andere kant continue aan wil blijven halen?

Ik denk in jouw geval dat je vooral opzoek bent naar het is haar fout en niet de mijne , en dat je graag herkenning wilt. Dat kan ik begrijpen , maar maakt dat niet alleen maar meer pijn los?

Goed gezegd @Zebrastreep.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 18:36

Ayasha, sorry, maar je maakt er nu wel een heel bijzonder verhaal van. Ik bedenk me net nog iets. Mijn clienten dreigen soms ook (ik werk als bewindvoerder). Ik overhandig ze de klachtenregeling. En zeg:ga je gang. Natuurlijk nadat ik heb uitgezocht of ze een punt hebben en als dat zo is probeer ik het op te lossen.

Het enige wat ik toentertijd gezegd heb is:je kunt me niet ineens negeren. Dit bleef ze doen en dus heb ik gezegd:fatsoenlijk afsluitend gesprek en anders dien ik een klacht in. En dat was mijn goed recht als client. Ik was ontevreden. gaf meerdere keren aan wat ik nodig had. In mijn ogen en in die van mijn andere therapeut was het erg onprofessioneel dat ze me midden in een behandeltraject ineens ging negeren. En ik gaf haar de mogelijkheid haar beslissing te heroverwegen en anders zou een hogere instantie ernaar mogen kijken.

We zijn pas veel later koffie gaan drinken en dit stond volledig los van mijn eerdere 'dreigement' . Ik had toen zelf de therapie inmiddels beeindigd. We waren beiden tevreden en ik vroeg haar of ze koffie wilde drinken. En zij gaf aan ja leuk. Ik noemde dit voorbeeld om aan te geven dat ze het al eerder had gedaan. Het negeren.

Mijn vraag was ook niet wie is het slachtoffer. Maar hoe ga ik hiermee om. En natuurlijk mag je gewoon je mening geven. Maar dan moet je niet zrlf maar wat feiten bij elkaar gaan verzinnen. Onze vriendschap was vrije keus van beiden.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 18:41

pateeke schreef:
Zou kunnen dat ze het daarom geaccepteerd heeft, dat weten we natuurlijk niet... Ik snap wat je bedoelt i.v.m; vriendschap gebaseerd op een dreigement.
Het gebeurt vaker dat cliënten dreigementen uiten, over grenzen gaan of zelfs proberen je schade te berokkenen. Daar moet je als therapeut je weg in zoeken en proberen voorkomen dat je dingen gaat doen die je eigenlijk niet wil / waar je niet achter staat, maar die je doet omdat een client ergens mee dreigt.


ja. dit is dus vervelend. Ayasha stelt iets als feit wat niet zo is en dat wordt overgenomen. Toen ik in behandeling was negeerde ze mij Ik had meerdere keren aangegeven dat ik dit onprofessioneel vond en ze me niet zo kon laten hangen middenin traject. Geen reactie. Ik heb toen gezegd:iig wil ik een fatsoenlijk afsluitend gesprek. En anders ga ik een klacht indienen over deze handelwijze. Hier is ze op ingegaan. Maar zijn toen doorgegaan omdat ze ineens vooruitgang bij me zag. Ik heb toen uiteindelijk zelf beeindigd.
Pas daarna haar gevraagd of ze zin had erns koffie te drinken (zonder dreigement dus) en dat leek haar leuk. Ik had verwacht dat ze nee zou zeggen en dat was ook goed geweest, maar ze zei ja.

Tieneke

Berichten: 21700
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: voormalig beste vriendin negeert me volkomen. Hoe deal ik daarmee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 18:43

Wat is er gebeurd tussen het beëindigen van het traject en jouw vraag om koffie te gaan drinken? Ik kan dat niet goed plaatsen, hoe je van het ene ineens na enige tijd bij het andere komt.

Mondy

Berichten: 11876
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: voormalig beste vriendin negeert me volkomen. Hoe deal ik daarmee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 18:47

Is het wellicht een idee om zelf nog verder door te pakken met je therapeut waarom je dit soort relaties aan blijft gaan ?
Wat ik eruit begrijp is dat je iig tot 3x toe op zo'n soort manier een vriendschap verloren bent (1 ook weer opnieuw aangaat... beetje hetzelfde idee als eerst ontevreden zijn en een klacht willen indienen tot uiteindelijk een nogal heftige vriendschap aangaan)
Wellicht is daar antw op vinden een goede stap in verwerken ervan en het aangaan van bepaalde contacten.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 18:50

Tieneke schreef:
Wat is er gebeurd tussen het beëindigen van het traject en jouw vraag om koffie te gaan drinken? Ik kan dat niet goed plaatsen, hoe je van het ene ineens na enige tijd bij het andere komt.


ik werd heel boos doordat het beeindigd werd. Hierdoor heb ik een gebeurtrnis waar ik tot dan toe niet over kon praten op de mail gezet. Zij had aangegeven geen mail meer te lezen (ook dat was erg grenzeloos tot dan). Dit deed ze ook niet en las het voor toen ik daarzat. Hierdoor donderde ik als een gek weer in het moment en kwam de pijn er fysiek uit (ze noemde het een catharsis). Dit bleek een doorbraak in mijn gedrag en boosheid tot dan. Zij wilde toen nog een aantal sessies doen. Ik heb er uiteindelijk nog 1 of 2 gedaan en gaf toen aan me zo goed te voelen dat ik de rest van het afgesproken aantal sessies niet meer nodig had. We hebben afgesloten. En toen heb ik haar gemaild of ze zin had koffie te gaan drinken.

Tieneke

Berichten: 21700
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: voormalig beste vriendin negeert me volkomen. Hoe deal ik daarmee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 18:55

Maar waarom zocht jij die persoonlijke band bij haar? Zij had niet moeten toezeggen, maar jij nam wel het initiatief. Ik zou dat nooit doen met een hulpverlener.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 18:57

Mondy schreef:
Is het wellicht een idee om zelf nog verder door te pakken met je therapeut waarom je dit soort relaties aan blijft gaan ?
Wat ik eruit begrijp is dat je iig tot 3x toe op zo'n soort manier een vriendschap verloren bent (1 ook weer opnieuw aangaat... beetje hetzelfde idee als eerst ontevreden zijn en een klacht willen indienen tot uiteindelijk een nogal heftige vriendschap aangaan)
Wellicht is daar antw op vinden een goede stap in verwerken ervan en het aangaan van bepaalde contacten.


2x. 1x met een vrouw die me echt heel erg gemanipuleerd heeft. De 3e x doel je denk ik op de vriendin met narcistische partner die uiteindelijk gevlucht is. Dit is nu een hele fijne vriendschap. Ze heeft een lieve man gevonden. Was zelf ook slachtoffer.
En deze dan nu.
En ik heb dat al uitgezocht en weet het ook. Ik merk ook dat de vriendschappen die ik nu heb anders zijn. Gelijkwaardiger voelen vooral. Maar dit was er dus nog. En het lastige dealen met... maar ik heb al zoveel tips gehad nu.. daar kan ik echt wat mee.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 19:01

Tieneke schreef:
Maar waarom zocht jij die persoonlijke band bij haar? Zij had niet moeten toezeggen, maar jij nam wel het initiatief. Ik zou dat nooit doen met een hulpverlener.


al eerder uitgelegd. We hadden heel veel gemeen. Ik woonde op boerderij. Zij gaf aan ook zo gek te zijn op dieren en we appten hele avonden daarover. En ik vpelde me toen herl eenzaam en een band met haar. En zij ook met mij kennelijk aangezien ze mij haar twinsister noemde.

Tieneke

Berichten: 21700
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: voormalig beste vriendin negeert me volkomen. Hoe deal ik daarmee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 19:06

Het komt op mij meer over als een soort liefdesrelatie. Je gaat van het beëindigen van den professionele band naar hele avonden appen. Er mist naar mijn gevoel nog een schakel daartussen?

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 19:12

Tieneke schreef:
Het komt op mij meer over als een soort liefdesrelatie. Je gaat van het beëindigen van den professionele band naar hele avonden appen. Er mist naar mijn gevoel nog een schakel daartussen?


dat appen was al vanaf het begin van therapie (ik was haar enige client toen). En zo voelde het soms ook. Ik vroeg me zelfs op gegeven moment af of ik verliefd was,maar kwam tot conclusie dat ik echt geen romantische gevoelens voor haar had. Puur vriendschappelijk. nu denk ik eigenlijk dat we door onze gezamelijke trauma qua opvoeding en hechtingsstijl als magneten aangetrokjen werden tot elkaar. Een soort traumaband.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: voormalig beste vriendin negeert me volkomen. Hoe deal ik daarmee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 19:16

misschien is het trouwens ook goed om dit topic nu te laten rusten. Ik heb heel veel tips gekregen. Vooral loslaten. Maar merk nu dat er veel geanalyseerd gaat worden over het hoe en waarom. En dat mensen proberen dat te begrijpen. Dat snap ik ook en probeer daarom ook naar eer en geweten te antwoorden. Maar ik vind het lastig worden om nu mijn grenzen van wat ik kwijtwil etc te bewaken.

Janneke2

Berichten: 22849
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 19:24

Dit stukje trof mij.

IHN schreef:
En ik denk dat niemand van ons echt slecht is in het verhaal...het was een giftig systeem. Waarin ik ook gewoon mijn rol had. Het voelt alsof we constant in een kindrol bewogen met elkaar.

Ik probeer een manier te vinden om met het enorme rotgevoel om te gaan wat ik nu heb op dit moment. Ook de onzekerheid over mezelf: wie ben ik. Of wat ben ik? Wat heb ik toch gedaan dat ik het verdien doodverklaard te worden? En dat maakt me boos...het rotgevoel wat ik over mezelf krijg, terwijl ik zo hard heb gewerkt om daarvan af te komen en me weer iemand te voelen.


Ten eerste: wees maar blij dat de vriendschap over is.
:(:) Inderdaad, giftig tot en met.

Een klacht indienen is zo stom nog niet.
De "klont" die jullie een tijd lang gehad hebben, ging er over dat jullie allebei grenzeloos waren.

Zoals met die overdrachtsgevoelens. Het kan prachtig zijn om daar mee te werken, maar dat weigerde ze in eerste instantie.
Rode vlag!
Daarna slaat ze om als een blad aan de boom en worden jullie vriendinnen.
... dat mag niet eens. (Een jaar oid na afloop van de therapie valt er over te praten, maar niet aansluitend.)
Dat wil zeggen: jij mag het best vragen, maar zij ging over de schreef door er op in te gaan. Grenzeloos gedrag...
En daarmee onduidelijkheid.

In je eerste posting trof het mij, hoe vaak je te horen kreeg 'dat je van handeling x van hun iets moest leren'.
Mijn hoela...!
In je eigen verhaal ben jij vriendelijk en meegaand, 'en als iemand liever dingetje zus op manier zo wil, prima' - en na al die toegeeflijkheid 'moet jij zogenaamd worden opgevoed'.
Tja, waarschijnlijk was de crux dat zij haar zin niet kreeg, en daar van baalde - maar afdeling oneerlijkheid / manipulatie dat verzwijgt.
... en mogelijk was dat de kern van jullie contact, dat warme, gezellige samensmelten - en werd zij boos als jij dat eens een keertje niet 'leverde'.

Ik snap best dat je nu in de rouw bent.
En dat je boos bent: +:)+ GOED ZO!!!!
Volstrekt terecht!!!

En die boosheid kun je ook gebruiken om afstand te nemen /los te laten.

VogeltjeM

Berichten: 3760
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 19:26

IHN schreef:
Tieneke schreef:
Het komt op mij meer over als een soort liefdesrelatie. Je gaat van het beëindigen van den professionele band naar hele avonden appen. Er mist naar mijn gevoel nog een schakel daartussen?


dat appen was al vanaf het begin van therapie (ik was haar enige client toen). En zo voelde het soms ook. Ik vroeg me zelfs op gegeven moment af of ik verliefd was,maar kwam tot conclusie dat ik echt geen romantische gevoelens voor haar had. Puur vriendschappelijk. nu denk ik eigenlijk dat we door onze gezamelijke trauma qua opvoeding en hechtingsstijl als magneten aangetrokjen werden tot elkaar. Een soort traumaband.


Je beschrijft inderdaad overdrachtsgevoelens, en het klinkt ook alsof deze ook tijdens jullie vriendschap nog aanwezig waren (vanuit jou maar wellicht ook vanuit haar - gezien worden, begrepen worden, belangrijk zijn). Dit maakt dat het feit dat je therapeut privécontact heeft opgebouwd met jou echt grensoverschrijdend vanuit haar kant. Zij klinkt ook kwetsbaar, en niet ingebed in een systeem zoals een team of supervisie of wat dan ook om hier zicht op te krijgen of over te sparren. Voor mijzelf riekt dit dus naar een zwaar onprofessioneel voorbeeld van allerlei therapeuten in het alternatieve circuit die als paddenstoelen uit de grond schieten overal.

Ik denk dat je haar best wel goed begrijpt, en haar ziet voor wie ze is. Zij vertoont dit gedrag (jou buitensluiten) omdat dit kennelijk een copingstrategie van haar is (ze heeft het ook al eerder gedaan). Ze is kwetsbaar en heeft jou daarmee beschadigd (want ze heeft een grens niet aangegeven, waar dat absoluut had gemoeten). Verder klinkt ze niet als iemand die echt aan introspectie doet. Ik denk dus, als buitenstaander, dat dit absoluut geen gezonde situatie is geweest en dat het beter voor je is dat je hieruit bent geraakt (tegen je zin weliswaar).

capopjekop

Berichten: 30677
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 19:27

Mando schreef:
Heel hard weg rennen, los laten en je eigen leven opbouwen.
Contact verbreken en ze niet meer in je leven toelaten.

Een narcist zal nooit van zichzelf zeggen dat hij een narcist is.


En toch zijn er gediagnosticeerde narcisten die op tiktok bijvoorbeeld gewoon openlijk praten over hoe zij bepaalde dingen ervaren. Dus zo zwart wit is het niet. En zijn altijd uitzonderingen te vinden.

@ts: wat mij geholpen heeft om los te komen van een toxische relatie is veel schrijven. Mss kun je een brief aan je vriendin schrijven (die je niet verstuurd) met daarin de dingen die je pijn hebben gedaan.

pateeke
Berichten: 2235
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 19:35

IHN schreef:
Ik woonde op boerderij. Zij gaf aan ook zo gek te zijn op dieren en we appten hele avonden daarover. En ik vpelde me toen herl eenzaam en een band met haar. En zij ook met mij kennelijk aangezien ze mij haar twinsister noemde.


Dat is al niet oké he. Als er wat is dat niet kan wachten op één of andere manier is er niks mis mee om je therapeut een apple of mail te sturen, maar hele avonden appen over gemeenschappelijke interesses oid, is iets totaal anders.... (En dan bedoel ik dat ze ook daarin een grens had moeten aangeven). Bovendien laat ze jou daar al toe in haar privé. Akkoord ieder doet daarmee wat die wil, maar gezond in een hulpverleningsrelatie zou ik het niet noemen.

pateeke
Berichten: 2235
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 19:42

IHN schreef:
nu denk ik eigenlijk dat we door onze gezamelijke trauma qua opvoeding en hechtingsstijl als magneten aangetrokjen werden tot elkaar. Een soort traumaband.


Dat zou heel goed kunnen.

Ik vind het altijd lastig als mensen "vanuit eigen ervaring" therapie of begeleiding gaan geven. Er is niets mis met ervaringsdeskundigheid, maar het hangt af van de mate waarin je je eigen moeilijkheden verwerkt hebt en de manier waarop je je eigen ervaringen inzet. Het komt veel voor dat mensen zich zo teveel laten leiden door hun eigen verleden, door wat hen geholpen heeft enz en dan op die manier te weinig aandacht hebben voor hoe het is voor de client, wat helpend is voor de client enz.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 19:42

die heb ik al geschreven.. en gemaild. Janneke2. jouw verhaal raakt mij. Ik herken dat. Maar... ik herken het bij ons beiden. Het voelt alsof we de rollen van vriendelijk en meegaand afwisselden met manipulatie. Allebei. En allebei aantrekken en afstoten.

omdat we beiden onmachtig zijn een gezonde hechtingsstijl aan te gaan. En nu je dit zo zegt? Vermoed ik dat er helemaal niks gebeurd is, maar dat dit kwartje ook zo bij haar is gevallen. Dat zou me niks verbazen.

Dan heb ik. u nog een probleem. Ik brn de vakantiewoning aan het opruimen en kom nog meer spullen van haar tegen. Ik bespaar me de vernedering van haar mailen, want ik krijg toch geen antwoord. Met haar man en dochter heb ik echter nog gewoon contact. Moet ik haar man ff vragen of ze de spullen npg terugwil? Of het gewoon laten? (ik wil niet iets wegdoen waar ze waarde aan hecht. aan de andere kant. ik gooi het ook niet weg. het blijft wel staan en vind het nogal wat dat ik erachteraan moet)

capopjekop

Berichten: 30677
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 19:46

Ik zou gewoon haar man een bericht sturen. Dan krijg je iig geen gezeik als je het weggooit. Dan hebben ze kans gehad het op te halen.

Laten staan dan zie je het weer en dan blijft het in je hoofd

belle_boef

Berichten: 10752
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 19:47

Als het jouw in de weg staat is het aan jou om ze op de hoogte te brengen. Stel er wel een termijn aan waarbinnen ze het kan ophalen anders gaat het weg.

pateeke
Berichten: 2235
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 19:48

Ik persoonlijk zou dat niet vragen. Wat ik eventueel wel zou doen is laten weten dat die spullen er staan en dat als ze die terug wil ze op moment x of y opgehaald kunnen worden. En daar zou ik het bij laten. Dan heeft ze de keuze wat ze ermee doet, of ze reageert of niet en kan ze je achteraf ook niet verwijten oid dat je haar niks gevraagd / gezegd hebt.

BigOne
Berichten: 38399
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 19:54

Gewoon haar man een mail sturen en dan niet vragen maar gewoon haar spullen bij elkaar zoeken en zeggen dat hij dit op kan halen, graag binnen twee weken anders gaat het de container in. Punt= duidelijkheid!!

pien_2010

Berichten: 43672
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 20:01

Renee1991 schreef:
Pfoe, ik heb niet het hele verhaal gelezen, maar bij deze zin gingen mijn alarmbellen al rinkelen;
"Ik vond en vind haar echter een geweldig mens, dus heb de stoute schoenen aangetrokken en gevraagd of ze zin had eens een kop koffie te gaan drinken. Tot mijn verbazing zei ze ja."
Weet niet hoe dat bij hypnotherapeuten zit, maar ik werk als psycholoog en daar is dit hartstikke verboden. Hoe goed die klik ook is in behandeling, je bent een behandelrelatie met elkaar aangegaan en alles daarbuiten is niet de bedoeling.
Wat ik dan extra lastig vind is dat jullie eigenlijk vertrokken uit een situatie van onvrede. Onderaan de streep lees ik vooral een therapeut die zelf mega issues heeft. Dit kan naar mijn idee in geen enkele vorm oke voor jou zijn geweest :n
Sterkte met het likken van je wonden, ik denk net als Urbanus dat je erg blij mag zijn dat dit klaar is en niet voor nog meer schade zorgt. :(:)


Dit dus. Dat dacht ik ook meteen. Je hebt niets fout gedaan.