En dan wordt er een bom gedropt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Petpa

Berichten: 1712
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 16:21

Selina schreef:
Adviezen of een mediator vs advocaat hoeft nu eigenlijk ook niet meer. Hebben nu voor een mediator gekozen en ik zie ons er zeker wel uitkomen. En misschien is dat naïef maar ik ken hem 10 jaar. Hij is de meest onzelfzuchtige man die ik ken.

Wat ook nog wel lief was. Hij is dus altijd m’n vervoer met m’n paard. Hij heeft namelijk een auto met trekhaak + BE rijbewijs. Nu had ik (voordat het uitging) pas een crossles en wilde graag nog een keer. Dus toen er deze week nieuwe data waren zei hij dat ik me maar op moest geven en dan rijdt hij. Dat vond ik zo lief.


Dat is ook lief Selina!

BigOne
Berichten: 38358
Geregistreerd: 03-08-09

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 16:28

Selina, dat is heel erg fijn en jij kent je ex het beste, maar ondanks dat, je openingspost is : Bom gedropt. Er zijn nogal wat ex-partners die bepaalde zaken aanbieden uit schuldgevoel. Zodra dat wegzakt of een nieuwe partner in beeld komt is dat meestal op slag weg. Dus voor nu erg fijn.

pien_2010

Berichten: 43544
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 18:07

Lief en fijn.

Zertab

Berichten: 12291
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 18:15

Wat lief!

MyWishMax

Berichten: 25397
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 19:12

pien_2010 schreef:
MyWishMax schreef:
Mijn advies is dus wel ook aan eigen belangen en rechten te denken. Je kan van alles afspreken, maar het gevaar is dat het dus ten koste van jezelf gaat. Been there, done that. En dat is echt niet fijn, goed of slim. En meteen het probleem, de mediator was voor ons beide en gaf te weinig informatie over zulke zaken want dat moesten we zelf aandragen. Maar daar alert op zijn en dus niet alles toegeven vanwege de lieve vrede is al genoeg.

Maar dat een inboedel 0 waarde heeft is echt bullshit in een scheiding. En sowieso, mijn camera bijvoorbeeld had 2ehands nog enorme waarde die ik ook niet zelf had kunnen betalen als dat had gemoeten. En ex had een hoop zaken waar ik geen verstand van had of te makkelijk over gedacht heb die echt enorm veel geld nog waard waren.

Wij moesten van de mediator tekenen dat we niks wat er daar besproken werd met anderen mochten bespreken. Dus ik kon ook geen hulp zoeken erbij. Het is op sommige vlakken echt nadelig geweest voor mij, juist om het 'vriendschappelijk' te houden. Alsnog mislukt.


Iedereen heeft zijn eigen verhaal. En dat is niet helpend want iedere scheiding is uniek. Ik zet dus mijn verhaal tegenover dat van jou om duidelijk te maken dat het altijd fout kan lopen.

Ik had een "hele goede" advocaat volgens mijn omgeving. Mijn ex had zijn advocaat en had zowel zijn als mijn advocaat volledig in zijn zak. Ben dus door beiden advocaten genaaid want hebben voor hem gewerkt vanwege zijn uiterst kundige manipulatie gedrag.
Gelukkig weigerde de notaris de scheiding te voltrekken. En die heeft wat zaken recht gezet voor mij via de twee advocaten en mijn ex, waardoor het gewoon een dure scheiding was, maar ik er financieel nog boven op kon komen later hetgeen me ook gelukt is.
Dus niets is in steen gebeiteld zelfs niet dat twee advocaten of één mediator beter is.
Als iemand echt de ander een oor wil aannaaien en het is een leep iemand, gaat dat toch echt wel lukken.


Pien, ik snap echt niet wat jouw probleem is met mijn post of uberhaupt mijn ervaring. Jouw post gaat echt in op een ministukje wat NIET van belang is. Ik schrijf juist in mijn post dat ALS ZE ER OP KAN LETTEN DAT HET NIET GEBEURT HET GOED IS.
Nergens schrijf ik dat twee advocaten beter is, ik heb ooit geschreven dat ik daar met mijn kennis nu voor zou gaan of iig informatie zou laten nakijken door onafhankelijke partij. Jij bent degene die beweerde dat het met 2 advocaten een vechtscheiding werd en met mediator niet. Klopt dus niet, beide kan goed en beide fout en verder is het alleen maar van belang dat de TS weet waar ze op moet letten. En ja daar hoort bij uitzoeken of uit laten zoeken zodat ze niet als slechtste eruit komt terwijl het eerlijk geregeld zou moeten worden. Dat uit laten zoeken raad ik iedereen aan, altijd. Hoe vriendelijk het ook lijkt te gaan. Ik snap niet hoe je daartegen kan zijn. Maar blijkbaar ben je dat alleen als ik het advies geef en niet als een ander dat doet.

Het gaat niet om of mediator of advocaat, selina. Het gaat om zorgen dat je weet of het eerlijk gaat en je niet voor de lieve vrede akkoord gaan met dingen die heel erg voordelig voor de een of nadelig voor de ander. en juist omdat jij er geen ervaring mee hebt en het een pittige tijd is en gaat worden moet je daar hulp bij vragen.

Helaas doet het er niet toe hoe lang je iemand kent in zulke situaties. Ik hoop voor je dat het zo blijft, echt waar, maar het zegt helaas niks. En dat zeg ik wel een beetje uit bescherming voor jou.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 27-04-24 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41721
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 19:19

MyWishMax schreef:
Pien, ik snap echt niet wat jouw probleem is met mijn post of uberhaupt mijn ervaring. Jouw post gaat echt in op een ministukje wat NIET van belang is. Ik schrijf juist in mijn post dat ALS ZE ER OP KAN LETTEN DAT HET NIET GEBEURT HET GOED IS.
Nergens schrijf ik dat twee advocaten beter is, ik heb ooit geschreven dat ik daar met mijn kennis nu voor zou gaan of iig informatie zou laten nakijken door onafhankelijke partij. Jij bent degene die beweerde dat het met 2 advocaten een vechtscheiding werd en met mediator niet. Klopt dus niet, beide kan goed en beide fout en verder is het alleen maar van belang dat de TS weet waar ze op moet letten. En ja daar hoort bij uitzoeken of uit laten zoeken zodat ze niet als slechtste eruit komt terwijl het eerlijk geregeld zou moeten worden. Dat uit laten zoeken raad ik iedereen aan, altijd. Hoe vriendelijk het ook lijkt te gaan. Ik snap niet hoe je daartegen kan zijn. Maar blijkbaar ben je dat alleen als ik het advies geef en niet als een ander dat doet.

Het gaat niet om of mediator of advocaat, selina. Het gaat om zorgen dat je weet of het eerlijk gaat en je niet voor de lieve vrede akkoord gaan met dingen die heel erg voordelig voor de een of nadelig voor de ander. en juist omdat jij er geen ervaring mee hebt en het een pittige tijd is en gaat worden moet je daar hulp bij vragen.

Helaas doet het er niet toe hoe lang je iemand kent in zulke situaties. Ik hoop voor je dat het zo blijft, echt waar, maar het zegt helaas niks.

Echt helemaal 100% mee eens +:)+. Hele goede tip, in alle omstandigheden.

Fitzroy

Berichten: 25146
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 19:20

Selina, blijf vooral bij je eigen gevoel. Ik heb dat ook gedaan en ik ben er echt niet slecht uitgekomen met mediator.

Een mediator is in principe neutraal. Overigens, ik weet niet of wij wat moesten tekenen maar die geheimhouding is wel normaal. Omdat ik ook echt overvallen was door het hele gebeuren heb ik gevraagd of mijn financiële zus mee mocht kijken en dat was akkoord. Dus mocht je ergens een financiële persoon in je omgeving hebben, laat die dan kijken of alles een beetje reëel is.

Heel fijn dat hij nog wil rijden. Echt niet alle exen zijn naar.

pateeke
Berichten: 2232
Geregistreerd: 12-05-06

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 19:57

Ik denk dat je moet doen waar jij je goed bij voelt, TS. Ervaringen zijn ook maar ervaringen natuurlijk. Dat iets bij persoon A op een bepaalde manier gaat, hoeft dat bij jou niet hetzelfde te zijn.
Los van het inhoudelijke kan het wel fijn zijn als je iemand hebt die je vertrouwt en op wie je kan terugvallen voor (emotionele) steun, raad of om samen met jou bepaalde dingen waar je aan twijfelt te bekijken of uit te zoeken. Dat hoeft geen advocaat te zijn (kan natuurlijk wel als je dat wil). Maar evenzeer een familielid of vriend(in).

Selina

Berichten: 14340
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-24 20:30

Ik ga me toch even terugtrekken van dit topic. Merk dat het me meer energie kost dan het geeft. Ik laat het wel weten als ik een update heb.

pinto_1

Berichten: 2567
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 21:00

Jammer dat je hier niet meer post TS. Maar kan me voorstellen dat er heel veel gedropt wordt wat voor jou misschien niet ter zake doende is.

Hopelijk komen jullie hier samen uit, sterkte! :knuffel:

juval

Berichten: 13229
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 12:01

ik ben 12 jaar geleden ook gescheiden mbv een mediator. Ik heb niets hoeven tekenen voor geheimhouding en heb het scheidingsconvenant ook zeker laten checken door een advocaat (ik werkte toendertijd op een advocatenkantoor, dus dat was makkelijk). Juist nu moet je voor jezelf opkomen, niet te veel toegeven. beter iets teveel 'eisen' dan dat je achteraf tekort komt. Veel sterkte!!

Telpeva

Berichten: 14768
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 13:18

Selina schreef:
Ik ga me toch even terugtrekken van dit topic. Merk dat het me meer energie kost dan het geeft. Ik laat het wel weten als ik een update heb.

Heel begrijpelijk, de hele situatie lijkt mij al moeilijk zat. Succes en sterkte!

Selina

Berichten: 14340
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-24 16:11

Ik heb nog wel (voorzichtig) goed nieuws.
Ik heb een woning aangeboden gekregen *\o/*
Nu kijken of ik alles rondkrijg want is nog even ingewikkeld nu met m’n tijdelijke inkomen.
En als dat allemaal goed gaat dan kan ik er rond 30 juni in.

Bokkers die vloeren kunnen leggen of kunnen verven zijn welkom :+ Grapje.

BeFunny

Berichten: 10669
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 16:13

Wat goed nieuws *\o/*
Ik hoop dat het goed uitpakt allemaal. En dat het snel Juni is :j

Enuhm gewoon blijven posten hoor.
Gewoon zeggen dat de tips niet allemaal even bruikbaar zijn ;)
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 30-04-24 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Biebz

Berichten: 5523
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 16:13

Selina schreef:
Ik heb nog wel (voorzichtig) goed nieuws.
Ik heb een woning aangeboden gekregen *\o/*
Nu kijken of ik alles rondkrijg want is nog even ingewikkeld nu met m’n tijdelijke inkomen.
En als dat allemaal goed gaat dan kan ik er rond 30 juni in.

Bokkers die vloeren kunnen leggen of kunnen verven zijn welkom :+ Grapje.


*\o/* roep maar wanneer je hulp nodig hebt!

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 16:19

Wat leuk Selina *\o/* !
Ik kan wel wat schilderen, dus als je hulp nodig hebt mag je altijd appen :D

prompter

Berichten: 11199
Geregistreerd: 28-09-02

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 16:24

Wat fijn Selina, dat is alvast 1 zorg minder, eigen woonruimte :)

Ann

Berichten: 13318
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 16:25

Wat een leuke update!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101934
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 16:45

Super goed nieuws!!

Foaly

Berichten: 4908
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 16:47

Goed zo! In Ede, of toch daarbuiten? :D

Selina

Berichten: 14340
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-24 17:04

Foaly schreef:
Goed zo! In Ede, of toch daarbuiten? :D


Nee, ik ga zelfs helemaal naar een andere provincie. :+
Maar qua reistijd naar stal en werk verandert er niks. De meeste vrienden en familie wonen wel allemaal in Ede maar m’n zusje en een vriendin wonen wel al in die plaats dus dat scheelt.

Sabri

Berichten: 1410
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 17:44

Wat fijn zeg zicht op een nieuwe woning. Zo snel ook, zoiets lijkt me heel fijn in jouw situatie! Uitzicht op een nieuwe start, veel succes en hopelijk is het wat

nimbletje
Berichten: 786
Geregistreerd: 25-01-08

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 18:33

Wat fijn en zo snel! Mooi vooruitzicht.

Roosch

Berichten: 36685
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 18:36

Wat fijn zeg, goed gedaan!

Charaz

Berichten: 24330
Geregistreerd: 12-04-02

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 18:38

Wat fijn!