Artikel webshop retourneren - verplichte manier van retouren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Willeke_

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-09-06

Artikel webshop retourneren - verplichte manier van retouren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-24 13:34

Hoi allemaal,

Ik ben benieuwd: er is door een zorgverlener een artikel besteld bij een apotheek voor mij. Nu heb ik het artikel ontvangen maar wil ik het graag retourneren omdat dit niet gebruikt gaat worden. De apotheek verplicht mij een label a €10,- bij PostNL aan te schaffen. Best wel zonde want het betreft een klein brievenbuspakket. Er staat bij dat alleen op deze manier retouren worden aangenomen.

Nergens lees ik op internet of dit überhaupt mag? Ik heb woensdag een mail gestuurd dat ik dit eigenlijk vreemd vind maar heb nog geen antwoord.
Wat vinden jullie? En wat zouden jullie doen? Het is eigenlijk een beetje een principedingetje voor mij geworden.
Laatst bijgewerkt door Willeke_ op 22-04-24 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Nyaleti

Berichten: 6243
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Artikel webshop retourneren - verplichte manier van retouren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 13:36

Voor dat bedrag is het verzekerd volgens mij. Misschien dat ze het daarom doen.
Want als zij het terug sturen voor je, zijn zij ook aansprakelijk als het kwijt raakt en daar zullen ze geen zin in hebben.

Willeke_

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-24 13:45

Afbeelding
Ik word naar deze site gestuurd. Krijg ik een heel klein beetje jeuk van

Nyaleti schreef:
Voor dat bedrag is het verzekerd volgens mij. Misschien dat ze het daarom doen.
Want als zij het terug sturen voor je, zijn zij ook aansprakelijk als het kwijt raakt en daar zullen ze geen zin in hebben.


Ah ja, het zou idd een verzekeringskwestie kunnen zijn. Daar heb ik niet aan gedacht omdat het label precies 10,- kost.

Sky_As

Berichten: 4746
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Artikel webshop retourneren - verplichte manier van retouren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 14:05

Als iemand in een enveloppe iets terugstuurt, is het nooit te controleren of het retour komt.
Dus raakt het kwijt bij de post? Dan heb je als verzender pech gehad (in dit geval jij dus)
De webshop wil voorkomen, dat jij vervolgens boos belt en zegt dat ze je oplichten door het bedrag niet terug te storten, terwijl ze het hele product nooit retour hebben ontvangen.

Ook zij zitten helemaal niet te wachten op retouren van dingen die een paar euro kosten. Als je ziet wat een retour als bedrijf zijnde kost (het werk wat je ermee hebt), begrijp ik deze gang van zaken heel goed.
Nu zullen mensen enkel dingen retourneren, waar het de moeite voor is, en niet dingen van een paar euro.

Mensen hebben geen idee hoeveel werk retouren verwerken is. Daar zouden mensen die online bestellen en maar van alles terug willen sturen ook best eens wat vaker bij stil mogen staan. (dat als bedrijf ben je dus dubbele kosten kwijt. Want je hebt het naar de klant op moeten sturen = werk, vervolgens krijg je de klant aan de lijn dat ze het terug willen sturen = werk, en dan willen ze dat ook nog eens op kosten van het bedrijf= kosten en werk, en aan het eind van het liedje heb je dus ook nog eens geen enkele winst op die klant, enkel kosten en tijd kwijt)

ingvdh

Berichten: 6374
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 14:19

Aan de andere kant, is het normaal dat een derde kosten moet maken voor retourneren?

Zo ik het zie heeft iemand anders voor TS iets besteld wat zij wil retourneren wegens niet nodig.
Mij lijkt dat de kosten hiervoor komen te liggen bij degene die heb besteld heeft.

@TS wat kost het product, je kan ook een afweging maken dat je retoursturen meer kost dan houden.

Persoonlijk vind ik het vreemd dat je zoveel kosten moet maken voor een retourzending, een pakje via PostNL en/of DHL is goedkoper en daar zit ook t&t op.

Sky_As

Berichten: 4746
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Artikel webshop retourneren - verplichte manier van retouren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 14:20

Ik ga ervanuit dat degene het in opdracht van TS besteld heeft?
Dus waarom zou degene die TS wilde helpen dan voor de kosten op moeten draaien?

Nyaleti

Berichten: 6243
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Artikel webshop retourneren - verplichte manier van retouren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 15:43

Ik lees niet dat TS valt over dat zij de verzendkosten moet betalen. Ze valt er over dat ze €10 moet betalen ipv de gewone kosten voor een brievenbuspakketje (€4 geloof ik)

Verzekerd versturen is volgens mij iets van €9,5 dus prima dat ze het afronden naar 10 toch.

Maar jij hebt iets besteld via de apotheek. Moet je het ook via de apotheek weer terug sturen? En het pakket dus ook bij hun weer afgeven?

Of moet je hetzelf op de post doen? En valt de apotheek dus weg als tussenpersoon? Lijkt me dat je dan vrij bent om te kiezen hoe je het wilt retouren en je dus ook een berichtje naar het bedrijf zelf kan doen waar het heen mag.

Moet het via de apotheek, hebben zij recht om zelf te kiezen hoe ze het willen versturen en zal het bedrag idd te maken hebben met dat het verzekerd is.