Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

waterbed, wanneer wel wanneer niet?

 
Profiel   

Wij hebben ook een waterbed, die is me toentertijd aangeraden door het revalidatiecentrum waar ik verbleef (heb reuma) en ik vind het nog steeds een heerlijk bed!
Wij hebben een huis uit de jaren 30 en ons bed staat op de 1e verdieping.
We hebben we nagevraagd of het waterbed boven kon staan overigens.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-07 20:19 



 
Profiel   

@ Meys,

Kun jij goed uit zo'n bed komen als de reuma op speelt?

Ik heb destijds speciaal een Auping Auronde op bejaardenhoogte gekocht, inclusief electrische bodem.
Op die manier kan ik altijd uit bed komen, ik kan me desnoods van het bed laten rollen zonder zo naar over de zijkant van het bed te rollen met je lijf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-07 22:28 



 
Profiel   

PrinCessRomy schreef
Máár er zitten behoorlijke nadelen aan, de overgang van waterbed naar normaal bed is écht geen pretje (vakantie,logeren ofzo )


Dat is absoluut zo! En ik vind het geweldig dat ik nu eindelijk een legitieme reden heb om nergens te blijven slapen waar ik me niet op mijn gemak voel (lees: schoonouders) en mijn vriend is het nog met me eens ook! Wat wil je nu nog meer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-07 22:50 



 
Profiel   

tienus63 schreef
@ Meys,

Kun jij goed uit zo'n bed komen als de reuma op speelt?

Ik heb destijds speciaal een Auping Auronde op bejaardenhoogte gekocht, inclusief electrische bodem.
Op die manier kan ik altijd uit bed komen, ik kan me desnoods van het bed laten rollen zonder zo naar over de zijkant van het bed te rollen met je lijf.


Ja ik kan redelijk goed uit mijn bed komen, we hebben een softside en extra hoog zodat ik niet veel moeite hoef te doen om uit bed te komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-07 23:15 



 
Profiel   

Klopt je bent ongelovelijk verwend als je eenmaal in een waterbed slaapt want dan lig je echt niet lekker meer op andere bedden.
Ik lig nogal eens in het ziekenhuis en dan lig je op zo'n gruwelijk bed bah bah.
Dat is inderdaad een nadeel van een waterbed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-07 23:17 



 
Profiel   

MissYvette4u schreef
Mijn vriend en ik hadden allebei rugklachten totdat we een waterbed van 2 bij 2 meter aanschaften, nu zo'n 7 a 8 jaar geleden. De rugklachten zijn verdwenen. We wonen in een huis uit 1926 met een houten vloer op de eerste etage. Tot nu toe zijn we nog niet door de vloer gezakt Haha! Ik vind het een ideale bed maar dat is voor ieder verschillend.

De energierekening ligt denk ik een beetje aan jezelf. Wij laten het bed in de winter altijd verwarmd aanstaan, ik geloof op z'n 26 graden. In de zomer gaat ie een stuk lager.

Je hebt absoluut een schapenvacht om de waterzak nodig, anders bevries je ook al is het hartje zomer.
Verder moet je het water jaarlijks verversen en er van dat antialgenspul in gooien.

Veel mensen vragen me of je niet wakker wordt van de persoon naast je als die zich omdraait. In het begin dat we het bed hadden wel maar je raakt snel aan de bewegingen gewend.
Ik zou geen ander bed meer willen.


Hier kan ik me volledig bij aansluiten! Het is idd even wennen in het begin, vooral wanneer je samen slaapt met iemand,
maar het is echt de moeite waard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-07 23:24 



 
Profiel   

Wij wonen ook in een oud huis. Mijn kamer is op zolder, en ook enkel met een houten vloer.

En ik heb er een waterbed van 2x2 op staan, en het gaat prima! Ja
(Lees: ben nog niet door de vloer gezakt

Vind het om alleen in te slapen echt héérlijk!
Voor de 'bepaalde activiteiten' kan je inderdaad beter een gewoon bed hebben.
Maar voor in m'n eentje vind ik het echt ideaal, het is zo lekker warm als je erin komt, en altijd heerlijk zacht!

Ik kan overigens nog wel goed op andre bedden slapen, geen problemen mee om weer naar een gewoon bed te wisselen Lachen

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-07 00:10 



 
Profiel   

Wij hebben ook een waterbed, een softside met 2 waterzakken omdat ik mijn bed graag iets warmer heb dan hij. Doordat er een schotje (zacht schotje) tussen ons beide zakken staat, heeft hij geen last van mijn temperatuur en ik geen last van de zijne. Ook merk ik nauwelijks dat hij zich omdraait. Onze zakken zijn voor 60% gestabiliseerd, het beweegt wel een beetje en dat vinden wij juist prettig. Het enige nadeel wat ik van een waterbed heb ondervonden, is dat het slapen op een gewoon bed tijdens vakantie niet altijd een pretje is. Op een gewoon bed heb ik het idee alsof mijn ribben in elkaar worden gedrukt. Ook de rugklachten van mijn man komen op een gewoon bed weer tevoorschijn. Maar lichamelijke activiteiten gaan op een waterbed net zo goed als op een gewoon bed Haha!


Laatst bijgewerkt door Vanessa24 op 10-04-07 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-07 09:06 



 
Profiel   

Mijn man is zwaar en mag daarom juist NIET in een waterbed.

Wij hadden een gel-bed (alternatief voor een waterbed - gel ipv water waardoor er veel kleinere zakken in zitten en de stookkosten bijna nul zijn omdat het water niet circuleert en dus het bed snel jouw lichaamswarmte aanneemt en houdt), maar deze moest echt weg.

Door zijn gewicht zakte zijn rug en billen te ver in het matras, waardoor hij zenuwuitval kreeg in zijn nek en rug. Op dringend aanraden van zowel huisarts als fysiotherapeut dat ding de deur uit gedaan en vervangen door een goed binnenveringsmatras en weg waren de klachten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-07 09:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen