[HK] Alles over Mendurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

[HK] Alles over Mendurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:35

We wilden graag een HuisKamertopic voor de mendurance. Iedereen is van harte welkom mee te komen kletsen over deze leuke discipline! Ook als je wat meer wilt weten ben je welkom!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:37

Ik ben dit jaar begonnen met mendurance wedstrijden. Het zijn leuke en gezellige wedstrijden in een moooi omgeving. Heb er tot nu toe 3 gereden, 1 met Liberty en 2 met Signorita omdat Liberty geblesseerd raakt. 2 maal 2e geworden in de klasse 1, en afgelopen week als 1e geƫindigd in de klasse 1. Onze volgende wedstrijd staat gepland voor 8 maart.

NdV74
Berichten: 3466
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: [HK] Alles over Mendurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:40

Ik meld me ook :D
Ik rij (nog) geen wedstrijden maar organiseer ze en indien nodig help ik mee op andere mendurancewedstrijden.

Barney1978
Berichten: 797
Geregistreerd: 23-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:59

Ik meld me ook. Ik men met twee shetlanders genaamd Barney en Pip. Ik ga volgend seizoen het derde seizoen in met de Mendurance en ben in 2013 gestart in de impuls. Inmiddels zijn we startgerechtigd voor de klasse 3 en hopen die volgend jaar een aantal keer te kunnen starten. In maart is de eerste wedstrijd in Ysselsteyn om het seizoen te openen en we hopen daar weer aan de start te verschijnen.

De laatste drie wedstrijden lag ons gemiddelde rond de veertien kilometer, dit is best een flink tempo voor een pony van 110 cm. De focus lag dit seizoen op het goed uitrijden van de klasse 2 afstanden en het verhogen van het gemiddelde. Het nieuwe seizoen zal veel meer nadruk hebben op de klasse 3 en die goed uitrijden, waarbij mijn gemiddelde snelheid lager zal komen te liggen maar de afstand wordt vergroot.

Dit seizoen hebben we mooie prijzen mogen behalen, we zijn trots op de kleine heren van ons.

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:04

Ik meld me ook!

Niet omdat ik mendurance rijdt, maar omdat het mijn grote droom is!
Doordat wij geen geschikte wagen hebben (helaas staat onze sulky al lang te koop, veel interesse, maar geen kopers) kunnen wij helaas nog niet starten.
Sowieso moet mijn merrie nog heel wat conditie kweken.

De reden dat ik hier graag mee wil lezen (en praten :+ ) is omdat ik mijn pony graag op conditie wil brengen en daar wel tips voor kan gebruiken.
En natuurlijk om te kwijlen van jullie supermooie foto's en combinaties!

Ik heb overigens een welsh a merrie die voor de wagen beleerd is. Mijn shetlander is niet beleerd, maar die zou er ook heel geschikt voor zijn.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30660
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: [HK] Alles over Mendurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:07