[HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:21

NdV74 schreef:
Daar heb ik in elk geval wel ervaring mee, met zittend werk en telefoon :D
En uit verveling ga ik ook eten. Nu ik thuis zit eet en snoep ik veel minder en heb ik meer tijd om te bewegen. Het is dat het financieel gezien wel fijn zou zijn maar voor mijn gezondheid kan ik beter nog even in de WW blijven ;)


:') En dan was het weer dag van de dit,of week van de dat kwamen ze weer rond met blikjes redbull/taart/koek/snoep enzo. Echt ik was van de 57 naar de 73 kilo gegaan :oo

NdV74
Berichten: 3466
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:22

Wow, da's behoorlijk.
Nu ben ik al jaren veel te zwaar dus bij mij valt het niet meer op ;)
Maar het hielp niet bepaald mee als ik weer eens mijn best deed om wat kilo's kwijt te raken.

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:25

:') ik ken het. Zat op een afdeling met 100+ medewerkers, waar dus ELKE DAG wel iemand jarig was of iets te vieren had. Nu gelukkig naar een andere afdeling van 26 medewerkers. Ik merk het gelijk :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:25

NdV74 schreef:
Wow, da's behoorlijk.
Nu ben ik al jaren veel te zwaar dus bij mij valt het niet meer op ;)
Maar het hielp niet bepaald mee als ik weer eens mijn best deed om wat kilo's kwijt te raken.

Moet je nog lang voordat je je opleiding gehaald hebt?

NdV74
Berichten: 3466
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:28

@djuulsie: mijn vorige werkgever had dat handig opgelost, alle jarigen in de maand vieren in 1x hun verjaardag. De ene keer verzorgden zij de lunch, de andere keer was het gebak. Zo had je dan toch maar 1x per maand een verjaardag.

@Cimmy: ja nog wel even. Ben eind september begonnen en er staat 10 maanden voor maar ik heb er een jaar voor uitgetrokken.

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:31

Dat is best een goed idee :') maar goed, ben daar weg en hier doen we het per 2, dus ook maar ongeveer 1 keer per maand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:53

NdV74 schreef:
@djuulsie: mijn vorige werkgever had dat handig opgelost, alle jarigen in de maand vieren in 1x hun verjaardag. De ene keer verzorgden zij de lunch, de andere keer was het gebak. Zo had je dan toch maar 1x per maand een verjaardag.

@Cimmy: ja nog wel even. Ben eind september begonnen en er staat 10 maanden voor maar ik heb er een jaar voor uitgetrokken.


Oh dan is het nog wel even ja. Moet je ook praktijkervaring opdoen ergens?

Hier werk ik natuurlijk met oudere cliƫnten dus word je ook helemaal volgepropt met snoepjes enzo. Nu neem ik ze vaak aan (papiertje eromheen) en neem ik ze mee voor mijn vriend of ik leg ze op de zusterpost voor mijn collega' s

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:06

Bij mij werkt het andersom, werk dit jaar minder dan voorheen en kom eindelijk weer goed op gewicht }:0 Ik zit in het onderwijs. Is altijd werk in en je werkt altijd meer uren dan je betaald krijgt :+ maar na al die jaren vind ik het nog steeds leuk.

Citaat:
De mensen achter de endurance in Leersum zie ik echt geen mendurance organiseren, die zijn heel fanatiek binnen de endurance en organiseren meerdere endurancewedstrijden.


Ik denk dat ze er met veel vraag gek genoeg voor zijn maar de routes daar zijn ook niet bepaald geschikt voor aanspanningen. Daarbij is mendurance een discipline die onder de mensport valt, endurance staat overal los van. Tot twee jaar terug vielen ze beiden onder dezelfde discipline van de KNHS maar nu dus niet meer.
Reden ervan snap ik nog steeds niet. De meeste SGMW menners zijn echt geen mendurance types en ik heb het nog niet gezien dat er een mendurance wordt georganiseerd op het moment dat er een SGMW is. Wat overigens goed gecombineerd zou kunnen worden, denk ik, want je hebt altijd al een wegparcours van zo'n 10/15 km. Als je dat verlengd heb je al een lus van klasse I. En bij SGMW zijn ook altijd veterinaire keuringen.

Er is heel veel discussie geweest over het op een dag organiseren van mendurance en endurance. Dus bijv later in de middag dan de mendurance starten of vooraf aan de endurance, of door elkaar heen. Stuitte op allerlei weerstand bij de endurancers (niet bij mij so don't shoot me).

Ik denk dat de sport eerst maar eens op de wedstrijden die er nu zijn per wedstrijd flink wat deelnemers moet zien te krijgen. En die afstanden, dat geldt ook bij endurance, of je moet echt midden op de Veluwe wonen of zoiets. Gemiddelde afstand van ons naar een wedstrijd is toch al snel 100 km enkele reis.
Het zou enorm helpen als die sulky regel er komt.
Aan de andere kant moet ik ook eerlijk zeggen dat ik het best wel tricky vind dat er gereden wordt zonder groom op de wagen. Ik ben toch als menner toch opgevoed dat je zeker op vreemd terrein en bij een langere rit met een groom op pad gaat. Maar goed in Duitsland doen ze het al jaren zo.

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:30

Ik kom ook meer aan nu ik thuis zit en probeer daarom ook minder in huis te halen.
Het lijkt me stiekem nog steeds erg leuk om endurance voor een keer te starten met tum maar daarvoor wil ik eerst 5 kilo kwijt zijn. Zo heb ik de vierdaagse dit jaar ook nog met hem 2 dagen ohz gereden.

Hier het voorbeeldje van vorig jaar epe:
Afbeelding

Nu ik hier in brabant woon is het wel allemaal dichterbij, vanuit amsterdam was het gewoon weg niet te doen..

janneke584

Berichten: 1913
Geregistreerd: 29-10-10
Woonplaats: Ingen

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:31

Wij rijden al jaren aangespannen in de bossen van Leersum. Is heel goed te doen hoor. Ook ieder jaar een bosrit met de vereningen met een stuk of 15 aanspanningen (klein, groot, enkel en dubbelspan). Op een omgevallen boom na de laatste keer hebben we daar geen enkel probleem gehad

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:33

Misschien dat jou vereniging er een wil organiseren?

Ik denk dat VHU bedoelt dat de route voor de endurance niet geschikt is voor de mendurance zodat ze de route maar 1x hoeven uit te zetten.

janneke584

Berichten: 1913
Geregistreerd: 29-10-10
Woonplaats: Ingen

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:49

De vereniging waar wij de bosrit mee rijden is een recreatie vereninging. Die zijn zelfs niet aangesloten bij de KNHS. De andere vereniging waar ik les is echt wedstrijd gericht (dressuur/vaardigheid/marathon). En ik wil zelf eerst een aantal wedstrijden meegereden hebben voor ik me aan de organisatie ga wagen

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:56

Nee dat begrijp ik helemaal

PabloM

Berichten: 152
Geregistreerd: 03-03-06
Woonplaats: in een groen groen groen groen knolle knolle land.

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:27

Ik meld me ook even.
Ik ben Sandra en heb in Teteringen mijn eerste impuls mendurance gereden. Was er erg nieuwsgierig naar.
Jammer dat veel van de deze wedstrijden zo ver uit de buurt zijn.
Volgend jaar wil ik er ook weer 1 of 2 rijden. Mijn voorkeur ligt toch nog bij de SGMW en dressuur/vaardigheid. Maar voor de afwisselingen is een mendurance zeer gewild.

Anoniem

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:09

Oh Laura, misschien kunnen we een keer samen
rijden in de duinen?

We hebben een leuke sulky gevonden! Als iemand wil zien stuur maar pbtje :))

En nog een vraag. Verzorgster heeft adje staan voor tuig en sulky. Nu bied er iemand tuig aan van de zadelmarkt. Ik ben daar huiverig voor, weet iemand hier wat van de kwaliteit?

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:58

Dat bedoelde ik idd. Dat de endurance routes niet echt geschikt zijn voor mendurance. Niet als je een beetje snelheid Wilt maken inieder geval behoorlijk op en neer en veel zware stukken als je er met een wagen doorheen zou willen.
Er zijn daar prachtige routes uit te zetten dat geloof ik graag.

Letsdunit

Berichten: 7792
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 21:01

Ik wil heel graag met mijn tweespan in 2015 gaan starten, ze hebben nu allebij nog een veulen aan de voet.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 21:15

Ik vind het wel beter dat de mendurance apart is van de endurance. Ik heb ook endurance gereden, en een van de reden om te stoppen was oa het dubbele lidmaatschap wat we hadden omdat we ook dressuur reden. Lid zijn van 2 verenigingen vind ik een beetje onzin

BibiSmurf
Berichten: 466
Geregistreerd: 23-08-05

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 21:16

Sterkte voor diegene die in de ww zitten. Kan me voorstellen dat het tegenwoordig erg lastig is om werk te vinden.
Ik werk met probleemjongeren met een licht verstandelijke beperking. In de zorg gaat het tegenwoordig ook steeds verder achteruit, maar er zijn geloof ik genoeg probleemjongeren met een lvb want tot nu toe hebben wij hier nog geen last van.

Blingh: aan tuig van zadelmarkt zou ik niet zo snel beginnen. Ik hoor daar niet echt positieve verhalen over. Wellicht is een tweedehands tuig iets voor je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 21:45

BibiSmurf schreef:
Sterkte voor diegene die in de ww zitten. Kan me voorstellen dat het tegenwoordig erg lastig is om werk te vinden.
Ik werk met probleemjongeren met een licht verstandelijke beperking. In de zorg gaat het tegenwoordig ook steeds verder achteruit, maar er zijn geloof ik genoeg probleemjongeren met een lvb want tot nu toe hebben wij hier nog geen last van.

Blingh: aan tuig van zadelmarkt zou ik niet zo snel beginnen. Ik hoor daar niet echt positieve verhalen over. Wellicht is een tweedehands tuig iets voor je.


Als je goed leest ben ik daar ook naar op zoek :j

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 22:20

Ik ben ooit begonnen met een imperial concourstuigje, was super degelijk. Te koop o.a. bij agradi en niet duur. Prima tuig om mee te beginnen.

BibiSmurf
Berichten: 466
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 22:51

Blingh schreef:
BibiSmurf schreef:
Sterkte voor diegene die in de ww zitten. Kan me voorstellen dat het tegenwoordig erg lastig is om werk te vinden.
Ik werk met probleemjongeren met een licht verstandelijke beperking. In de zorg gaat het tegenwoordig ook steeds verder achteruit, maar er zijn geloof ik genoeg probleemjongeren met een lvb want tot nu toe hebben wij hier nog geen last van.

Blingh: aan tuig van zadelmarkt zou ik niet zo snel beginnen. Ik hoor daar niet echt positieve verhalen over. Wellicht is een tweedehands tuig iets voor je.


Als je goed leest ben ik daar ook naar op zoek :j


Aah dan had ik het verkeerd begrepen, excuses.

Ik ben zelf overigens erg fan van kunststof tuig. Ik heb op mijn tinker een Arden tuig liggen.

Emma_V

Berichten: 447
Geregistreerd: 30-07-12
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 15:43

Hoi, ik ben de verzorgster van polly van blingh!

Vandaag met polly aan de lange lijnen het bos in geweest en wat deed ze het goed! Nu onderweg om sulky op te halen dus dan hoeven we alleen nog tuig.

Op zich zou ik mendurance ook wel leuk vinden, maar wil eerst beginnen met ritjes in het bos en de duinen hier.

Is het eigenlijk precies hetzelfde als endurance maar dan aangespannen?

Barney1978
Berichten: 797
Geregistreerd: 23-07-12

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 16:02

Wat is de zadelmarkt, ik heb dat nog nooit gehoord?

NdV74
Berichten: 3466
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 16:06

Er zijn wel een paar andere regels maar verder is het hetzelfde principe, endurance en mendurance.

Ik ken zadelmarkt alleen van naam, synoniem voor slechte kwaliteit heb ik me laten vertellen.