[HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 00:48

Leuk een mendurance huiskamer topic. Hier op bokt begint de intresse te groeien en jonge rijders kunnen we goed gebruiken.
voor de gene die mij niet kennen (in het mendurance wereldje kennen we elkaar allemaal wel zo'n beetje): ik ben Nanda en rij sinds 2007 mendurance. Gestart om ervaring op te doen voor de organisatie van de mendurance Wateren die ik doe sinds 2008. Met mijn span shetten heb ik klasse 3 gereden. Toen een korte periode gestopt omdat ik niet meer mijn span op stap kon, maar sinds de pilot met de sulky's dit jaar weer begonnen met 1 pony. Nog geen nieuwe startkaart dus kennismakingsklasse dit jaar en volgend jaar weer verder zien. Ip mag ik met het enkelspan weer zo instromen in de klasse 2.
Zou leuk zijn als er meer rijders bij komen. Wanneer er meer rijders komen, komen er vanzelf meer wedstrijden.

Anoniem

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 01:16

Hee wat leuk zo' n topic. Ik zit nog in een heeel erg beginstadia (of nouja ik niet eens maar mijn verzorgster)

Ik heb dit jaar een Fjord gekocht en daar kreeg ik een Shetlander bij. Polly is 15 en een vrij grote shet. Omdat we geen geschikte ruiter konden vinden vroeg mijn verzorgster of ze mocht gaan mennen. Dit vind ik alleen maar leuk dus de eerste keer aan de lange lijnen in de bak zit erop. En wat deed Polly het goed! (Stiekem denk ik dat ze het al kent)
We zijn druk op zoek naar tuig en een sulky zodat we voor het echie kunnen gaan. In de tussentijd blijft het oefenen aan de lange lijnen :j

Ohja ik ben Cimmy (Lou), 27 en woon in Tilburg alweer 5 jaar samenwonend met mijn vriend en een 6 jarige relatie. We hebben een hondje (chixdwergpincher Pip), ik werk in de zorg en daarbij begeleid ik op stal buitenritten en verzorg ik de website, FB en de advertenties)

Naast Polly ben ik dan ook in het bezit van een Fjordje (staat te koop) en mijn Rogan natuurlijk :D

Qua mennen ben ik een echte leek maar vind het reuze interessant allemaal dus dit topic komt echt als geroepen!

Barney1978
Berichten: 797
Geregistreerd: 23-07-12

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 06:44

Vanhuisuit: klopt, ik word op een gegeven moment ook moe en dan wordt de concentratie minder en is het fijn dat ik weet wat eraan komt.

Teteringen had een maximum van 25 omdat we door een gebied gingen met koeien. Maar het was ook nieuw voor de boswachter en ze weten niet wat ze kunnen verwachten. Daarnaast is het nog even ingewikkeld geworden Door een evenement wat tegelijkertijd werd gehouden en waarvan per ongeluk twee vergunning en zijn afgegeven. Dat is in orde gekomen maar er was dus even wat belasting voor de natuur. Wie weet is het maximum komende jaren hoger.

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 07:46

Wat leuk had niet verwacht dst dit topic zo vlot zou verlopen. Leuk hoor!

Djuulsie: ik dacht dat je laatst nog zei dat mendurance niets voot jou was toch enthousiast geworden door mij? hihi

Welkom bianca, de wedstrijd in hellendoorn heb ik erg van genoten leuk met al die heuveltjes.

Liberty: Ik had helemaal niet door dat je nu met een andere was. Had je voor die ook een startkaart of geld dat niet per pony maar per menner?

Napie: Ga je volgend jaar ook gelijk klasse 2 starten?

blingh: Leuk dat jullie ook beginnen met mennen, ook uiteindelijk plannen om mendurance te starten met haar?

Ik rijd enkelspan net een hca en tweespan met een marathonwagen. Maar eigenlijk train ik voor de mendurance vaak in 2span, zo kan mijn andere ventje ook gelijk lekker mee.

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 08:01

Ik overweeg het :P meer niet!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 08:02

Ik heb met die andere ook een startpas. Ze was in het verleden ook uitgebracht dus had ik alleen de kosten van een startpas. En die is na 1 oktober wat goedkoper

BibiSmurf
Berichten: 466
Geregistreerd: 23-08-05

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 08:06

Dat is fijn om te horen Laura.

Verschillende lussen tijdens de mendurance is voor dit aantal deelnemers bijna niet te realiseren. Onze routecommissie is 6-8 uur bezig om de route helemaal uit te zetten. Dan zouden we een extra team moeten inzetten of een extra dag voor het uitzetten. Dat is voor ons op dit moment niet haalbaar. Het zou heel mooi zijn als de mendurance zo zou groeien dat er op deze gebieden ook meer uitbreiding kan komen.

Ik hoop ook echt dat de pilot met de sulky's er door komt en opgenomen wordt in het reglement. Ik denk dat dit een grote meerwaarde is voor de mendurance. Ik heb in ieder geval een goed woordje gedaan bij de KNHS voor de sulky's.

BibiSmurf
Berichten: 466
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 08:07

Goedemorgen trouwens :) *\o/*

Barney1978
Berichten: 797
Geregistreerd: 23-07-12

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 08:25

Goedemorgen

hieke_81

Berichten: 171
Geregistreerd: 23-09-08

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 09:15

Ik meld me hier ook even. In Teteringen mee geweest met Barney1978 en ben verkocht. Gaat nog wel een tijdje training aan vooraf voor ik zou kunnen starten en de sulky piloten moet goedgekeurd worden, maar zie het rooskleurig in. ..

Anoniem

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 09:25

Mijn verzorgster heeft zoiets voor mij hoeft dat Mendurance niet. Mij lijkt het juist erg leuk :))

Maar begrijp ik het goed dat sulky' s nog niet mogen op wedstrijd?

Barney1978
Berichten: 797
Geregistreerd: 23-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:31

Sulky ' s zitten nu nog in een pilot maar zullen binnenkort worden geëvalueerd. Ik denk dat de pilot geslaagd is en hoop dan ook dat dit in het vaste reglement komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:33

Barney1978 schreef:
Sulky ' s zitten nu nog in een pilot maar zullen binnenkort worden geëvalueerd. Ik denk dat de pilot geslaagd is en hoop dan ook dat dit in het vaste reglement komt.


Ik krijg het idee dat een sulky lichter voor het dier is dan een wagentje. Of denk ik dat maar?

Waar hebben jullie je wagen/sulky vandaag? En welk tuig hebben jullie?

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:47

Leuk hieke dat je je hier ook meld, de eerste is pas 8 maart dus je hebt nog even om te trainen ;)

Ik heb een ideal luxe marathon tuig en een hca.
Klopt het is zeker voor je paard/pony lichter te trekken, zeker voor een shet zou ik een sulky adviseren.
Hoe groot is de jou blingh?

xjamilla

Berichten: 325
Geregistreerd: 26-04-09

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:55

Leuk om te zien dat er meer mensen geïnteresseerd zijn! Ben ik niet de enigste die zo enthousiast erover is geworden :D
Ik had een paar mooie routes uitgestippeld stond mijn pony'tje vanmorgen kreupel -O- dus maar even geëist dat papa er vanavond weer ijzers eronder slaat. Beetje een domper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:59

L_Rivaldo schreef:
Leuk hieke dat je je hier ook meld, de eerste is pas 8 maart dus je hebt nog even om te trainen ;)

Ik heb een ideal luxe marathon tuig en een hca.
Klopt het is zeker voor je paard/pony lichter te trekken, zeker voor een shet zou ik een sulky adviseren.
Hoe groot is de jou blingh?


Polly is denk ik iets groter als een meter :j

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:59

Vervelend jamilla, maar wel handig zo een pa die hoefsmid is ;)

Fijn maatje blingh
Ik had met jou toch is eerder contact over het samen buitenrijden? Kan je straks gezellig is mee met polly :Y)

NdV74
Berichten: 3466
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:04

Leuk, allemaal nieuwe enthousiaste mensen :D

@Blingh: volgens mij zie ik wel eens foto's van jouw paardjes voorbij komen op FB via Marianne (Happyhorse@bokt). Jullie hebben zo'n leuke Noriker op stal toch?

Ik weet niet meer wie het nou zei, maar inderdaad, de onderlinge sfeer op mendurancewedstrijden is eigenlijk altijd gezellig. Het zijn ook vaak dezelfde gezichten die je die en dan wordt het als snel "ons kent ons" :D

Ik wil in elk geval komend seizoen een keer als groom mee op de wagen, om een wedstrijd ook eens van een andere kant mee te maken, kan alleen maar in mijn voordeel werken bij het organiseren.
Nu heb ik begrepen dat onze voorzitter (van onze stichting) komend seizoen vaker wil gaan starten, dus daar is vast wel een oplossing voor te vinden.

Anoniem

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:04

[ITP] Geheel onverwachts, 2 nieuwe aanwinsten

Ik heb een heleboel nieuwe leuke foto' s die moet ik nog steeds een keer online gooien. Maar dan heb je een impressie :D

Ik heb Polly laatst ook mee genomen naar een show in den Bosch voor pony ritjes. Beestje deed het geweldig! Stonden er echt van te kijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:05

NdV74 schreef:
Leuk, allemaal nieuwe enthousiaste mensen :D

@Blingh: volgens mij zie ik wel eens foto's van jouw paardjes voorbij komen op FB via Marianne (Happyhorse@bokt). Jullie hebben zo'n leuke Noriker op stal toch?

Ik weet niet meer wie het nou zei, maar inderdaad, de onderlinge sfeer op mendurancewedstrijden is eigenlijk altijd gezellig. Het zijn ook vaak dezelfde gezichten die je die en dan wordt het als snel "ons kent ons" :D

Ik wil in elk geval komend seizoen een keer als groom mee op de wagen, om een wedstrijd ook eens van een andere kant mee te maken, kan alleen maar in mijn voordeel werken bij het organiseren.
Nu heb ik begrepen dat onze voorzitter (van onze stichting) komend seizoen vaker wil gaan starten, dus daar is vast wel een oplossing voor te vinden.


Ja dat klopt! Fonz is de Noriker :))

NdV74
Berichten: 3466
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:07

Jaaa zie je wel.
Ik vond zijn foto's geniaal :D

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:10

Nu ik de foto's zie blingh heb ik die advertentie toen ook voorbij zien komen. Hier kijk ik bijna alle advertenties waar een fjord in te koop wordt aangeboden.

janneke584

Berichten: 1913
Geregistreerd: 29-10-10
Woonplaats: Ingen

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:11

Ik wil me ook graag melden. Zit erover te denken om volgend jaar mendurance te gaan starten. Helaas zijn eigenlijk alle wedstrijd erg ver weg.

NdV74
Berichten: 3466
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:13

Welkom janneke584.
Waar ligt Ingen ergens? Is dat zover van alle wedstrijden vandaan?

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:14

Welkom Janneke!
Ingen ligt in provincie utrecht toch?