[HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 18:59

Napie schreef:
Het viel inderdaad mee met de plassen en het beetje motregen was ook welkom. Super goed aangegeven route dus dat loopt heerlijk vlot. Had alleen erg last van een andere deelnemer die expres gewacht heeft met starten om vervolgens achter mij te plakken. Mijn pony continu over de flos want die wil niet ingehaald worden dus die trok enorm aan het bit. Echt niet fijn rijden. En ik raakte hem niet kwijt. In galop geprobeerd, in stap en zelfs gaan stilstaan maar dat doet hij het ook. Op een gegeven moment was ik het zat en heb ik er wat van gezegt. Toen nog de laatste 10 km alleen gereden en toen pas genoten. Moest helaas al vlot gaan stappen want ik zat op 18km/u. Lastig hoor. En als je een keer met 14,1 km/u ben geeindigd en gediskwalifiseerd, dan ben je voorzichtig. Redelijk gerekend, 13,93 km /u. Er was er enkel 1 die nog iets beter kon rekenen. Goed gedaan Laura :-D

Ik weet precies over wie jij het hebt leuk he!!!!!!!!!!!!! ik dacht altijd dat mendurance kijken naar je pony was en niet ik plak hem erachter en lift mee op die andere.dit heeft weinig met zelf rijden temaken en zien wat kan mijn pony wel of niet aan.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 19:02

Die pony kan goed lopen maar ik denk dat het te snel is om zulke
snelheden op te pakken. Ik heb het doorgegeven aan de jury en er is een gesprek geweest
Laatst bijgewerkt door Napie op 02-07-17 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 19:09

Napie schreef:
Die pony kan goes lopen maar ik denk dat het te snel is om zulke snelhede n op te pakken. Ik heb het doorgegeven aan de jury en er is een gesprek geweest

Ik heb dat ook en vind bloed irritant heb zelfs de pony maar driken gegeven want die kiepte bijna om.toen hij mij bij moest houden.effe mee liften geen punt,maar dit is zwaar irritant.je kan niet eens plassen als je moet

Dennis

Berichten: 31474
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 19:12

Leuk Napie!

Ik wil ook zo graag maar dit seizoen gaat helemaal niet lukken denk ik. Roos ligt er uit, die mag nu net een kwartier voorzichtig draven (conditioneel is ze ondanks alle ellende nog super!). Benno en Deedee redden het samen nog niet denk ik (hangen in het span nog erv aan de ervaring van Roos en vinden het samen nog erg lastig). En ik red het met mijn stukke knie niet om eerst 2,5/3 uur in de auto te zitten, dan nog eens ruim 2 uur op de wagen en weer naar huis in de auto.

MarjaR

Berichten: 600
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: Barchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 19:22

Het was een mooie dag vandaag! Mooie route, supergoed aangegeven en voor de paarden fijn weer (niet zo warm).
Mijn clubgenoot Theo en ik hebben genoten!

En Coldy kwam binnen met een hartslag van 56. Daar was ik blij mee.
Snelheid van ca. 11,9 km/uur is voor ons in dit stadium ook prima.

Kortom: topdag!

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 19:29

MarjaR schreef:
Het was een mooie dag vandaag! Mooie route, supergoed aangegeven en voor de paarden fijn weer (niet zo warm).
Mijn clubgenoot Theo en ik hebben genoten!i

En Coldy kwam binnen met een hartslag van 56. Daar was ik blij mee.
Snelheid van ca. 11,9 km/uur is voor ons in dit stadium ook prima.

Kortom: topdag!
goed binnen komen daar gaat het om gefeliciteerd

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 20:18

MarjaR schreef:
Het was een mooie dag vandaag! Mooie route, supergoed aangegeven en voor de paarden fijn weer (niet zo warm).
Mijn clubgenoot Theo en ik hebben genoten!

En Coldy kwam binnen met een hartslag van 56. Daar was ik blij mee.
Snelheid van ca. 11,9 km/uur is voor ons in dit stadium ook prima.

Kortom: topdag!

Ik kwam jullie tegen vandaag, wat een knappert.
Mag ik hier ook mee kletsen?
Vandaag voor de 2e keer meegedaan aan een mendurance, wat een leuke sport is dat.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 21:21

Dit is mijn tiende jaar en ik heb even geteld maar volgens mij was dit de dertigste wedstrijd voor Nickey. Klasse 1 2 en 3 gereden en 1 keer een afkeur gehad door hoge temperatuur en geen elektrolyten gegeven

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 21:20

Napie schreef:
Dit is mijn tiende jaar en ik heb even geteld maar volgens mij was dit de dertigste wedstrijd voor Nickey. Klasse 1 2 en 3 gereden en 1 keer een afkeur gehad door hoge temperatuur en geen elektrolyten gegeven

WOUW, wist niet dat het al zolang bestond (dacht pas 5 jaar)
Nou ik heb weer genoten en verheug me al op Someren.

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 23:51

Mooi.... kom maar op met die inschrijvingen, tot op heden heb ik er pas 1 voor de mendurance O:)

.... en ik wil volle bak! :')

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 23:56

Nummer twee klasse 2 heb je in theorie ook al.

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 00:07

Kijk, verzoek de goden en er komt er weer een bij :D
Soms werkt het echt *\o/*

MarjaR

Berichten: 600
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: Barchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 00:12

Psydoxy schreef:
Mooi.... kom maar op met die inschrijvingen, tot op heden heb ik er pas 1 voor de mendurance O:)

.... en ik wil volle bak! :')

Heb zojuist mijn inschrijving verstuurd! :)

(Tip: Het inschrijven verloopt bij iedere wedstrijd anders, en het is per wedstrijd best zoeken waar en hoe moet. Misschien een idee om bij de centrale wedstrijdkalender op http://mendurancenederland.nl/?page_id=26 voor elke wedstrijd een link naar de informatie voor inschrijving te plaatsen?)

NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 06:28

Dat is eigenlijk wel de bedoeling Marja, maar vanwege een storing werkt er veel niet op de site. Maar dat wordt deze week opgelost.

Overigens gisteren bericht gehad dat de tweede wedstrijd van Teteringen gehouden gaat worden op 10 september. Hier ook gelijk de prijsuitreiking van de mendurancecup.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 07:21

10 september. Hopelijk kan ik dan. Zit in die periode in een stage dus ben afhankelijk van hun

Barney1978
Berichten: 797
Geregistreerd: 23-07-12

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 16:28

Ik hoop volgend jaar ook weer gewoon te kunnen gaan starten met Barney. Someren had nu gegaan maar dat weekend heb ik een Track Trail in Bergeijk met Barney en Rodin. Teteringen lukt niet 10 september want dan ben ik net uit Kos.

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 19:05

Bedankt nicole en organisatie ik heb weer genoten en zp duidelijk de route je kan bijna niet fout rijden.


Bedoeling is om someren en teteringen te starten. Nu alleen even optijd op mijn werk aangeven dat ik dan niet kan. Hoeveelste was someren? ik denk dat die precies in mijn vakantie valt (dit kan als positief gezien worden van jeej ik heb vrij en negatief van hoe kom ik onder de vakantie uit om het niet in dat weekend te doen hihi)

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 19:52

yes het is begin van mijn vakantie en niet middenin dat is goed nieuws.

MarjaR

Berichten: 600
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: Barchem

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 22:57

@L_Rivaldo: nog geen plannen om klasse 2 te gaan rijden?

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 09:06

Eigenlijk is klasse 2 nooit mijn doel geweest,maar zeg nooit nooit... momenteel gewoon veel dingen wat speelt waardoor trainen ook op laag pitje staat. Ook Tum gaat nog steeds slecht. Nu 5 dagen ventipulmin gehad en zie nog geen verandering. Gisteren stikte hij bijna in het hoesten. Pfff dot vreet aan mij ik denk dat het toch meer de slokdarm is ivm gister brood met ventipulmin gegeven te hebben en hij weer als een gek begint. Het zat hem dwars dus nu uitetaard geen brood meer.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 09:13

Ik zou toch voor die scopie gaan Laura. Mijn gevoel zegt toch een poliep. Dierenartsen kunnen ernaast zitten. Gisteren kreeg ik als optie om mijn kat innte laten slapen want opereren had heen zin want het was waarschijnlijk toch kanker in haar kaak. Ik heb toch aangedrongen om een operatie te doen en de dierenarts was toch verbaasd dat het een ontsteking bleek te zijn. Was voor haar een verschil tussen leven en dood en zoiets kan bij tum ook het geval zijn. Dit is geen normale orritatiehoest

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 08:11

Wat schrikken nanda maar fijn dat het dat niet was, je zal je dier er maar voor in slapen... ik wilde ook een scopie maar heb mij weer om laten praten... Ook onder het mom veel paarden hebben er nu last van. Toevallig kreeg ik op fb een herrindering en zat hij vorig jaar precies om deze tijd er ook aan. Echter niet zo erg als nu.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 13:58

Mijn paard heeft denk ik een poliep.maar als jou pony enkel bepaalde periode last heeft denk ik niet dat het dat is

NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 14:10

Beterschap voor Tum Laura.

Jeetje Nanda, da's ook wat zeg. Goed dat je naar je eigen gevoel hebt geluisterd.

Ga zo eens verder met het verwerken van de foto's die ik zondag bij de finish heb gemaakt.

Moet jullie trouwens nog iets vertellen.
Wij hebben afgelopen weekend de knop doorgehakt (we zaten er al bijna een jaar tegenaan te hikken), mijn grote gele vriend gaat terug naar zijn vorige eigenaar. Het doet mij/ons heel veel verdriet maar door allerlei omstandigheden is dit de beste c.q. enige oplossing. Dus per 1 augustus geen eigen paardje meer.
Gelukkig heb ik verschrikkelijk goed contact met de vorige eigenaar en komt hij niet al te ver weg te staan, kan ik er altijd nog heen. Maar het doet wel pijn.... |(

MarjaR

Berichten: 600
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: Barchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 14:31

NdV74 schreef:
Moet jullie trouwens nog iets vertellen.
Wij hebben afgelopen weekend de knop doorgehakt (we zaten er al bijna een jaar tegenaan te hikken), mijn grote gele vriend gaat terug naar zijn vorige eigenaar. Het doet mij/ons heel veel verdriet maar door allerlei omstandigheden is dit de beste c.q. enige oplossing. Dus per 1 augustus geen eigen paardje meer.
Gelukkig heb ik verschrikkelijk goed contact met de vorige eigenaar en komt hij niet al te ver weg te staan, kan ik er altijd nog heen. Maar het doet wel pijn.... |(

Ach, wat een narigheid om zo'n beslissing te moeten nemen! Ik wens jullie heel veel sterkte!