[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 11:11

Bah, stom weer. Ik wil lekker trainen met de paarden, maar gaat even niet lukken. De bak staat weer eens blank. Dus ik had de auto al ingepakt om dan met Thor maar naar de binnenbak te gaan, maar het waait hier zo hard (wk7/8) dat ik wandelend met de honden al van de weg werd geblazen. Dus maar niet met trailer op de weg dan..... Bah, dit hele winterseizoen is een drama met trainen. Ik wil zo graag aan de slag

marga1
Berichten: 907
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:32

Komt mij wel uit dit weer, rug zegt dat ik het nog rustig aan moet doen.

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:57

vreselijk he is het eindelijk mooi weer waait het weer enorm hard.
Mijn bijrijder zou Puck nog even rijden want ze is soms nog wat onvoorspelbaar.
Maar helaas met windkracht 8 is dat geen goed idee.
Het is hier wel mooi droog dat is erg fijn.
Vorige week samen met onze jongste dochter en schoonzoon op pad geweest voor een kinderwagen (krijgen ze van ons)
Ding besteld zou maandag geleverd worden nu is het donderdag en nog niks dus voor de derde keer gebeld.
Nu komt hij morgen nou ik ben benieuwd want die versie had ik al 3 keer gehoord. 8)7
Maar goed ooit zal hij wel komen haha

Ondertussen is Suzie 305 dagen uiertje begint nu echt wat meer te doen.

marga ooh balen van je rug ik miste je zondag al.
Beterschap hopelijk gaat het snel beter.


Afbeelding

Afbeelding

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:39

Baudyh, supergoed nieuws !! Fantastisch !!
Marga, sterkte en beterschap.
Tine.. tja.. het weer, niks aan te veranderen ...
Tinkertje...wat waardeloos dat het niet zoals beloofd bezorgd word..
Suzie is leuk <3
Puttertje, onwijs bijzonder zal die reis worden..alvast heel veel plezier toegewenst.

Vanmorgen,.. hoofdpijnaanval.. :(:) nu gelukkig weer bijna over, hondjes waaien uit hun wintervacht.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:55

Er is inmiddels al zoveel geannuleerd, ook waar ik zelf voor had ingeschreven voor impulsmarathon, hardloopevenementen ... SWM Heukelom staat nog overeind, maar hebben we zelf geannuleerd. En 5 april zouden we 's avonds naar Ilse de Lange gaan in Eindhoven, maar kan me niet voorstellen dat dat doorgaat. De CAI Exloo ook geannuleerd ...

We trainen rustig verder. Ik geef er zelf (in mijn hoofd) elke keer de brui aan met dit slechte weer, maar mijn stalhouder en ik houden elkaar "aan de gang". Hij moe(s)t blijven trainen voor Exloo met dit aanhoudende vieze weer, maar durft zijn oude vader met broze gezondheid niet mee te nemen als groom. Dus ... is het nu: "als jij met mij mee gaat, ga ik daarna met jou mee". En zo blijf ik alsnog aan de gang en maak ik me er niet vanaf met een twintig minuutjes longeren :+ .

Yessss, super Baudy!!
Laatst bijgewerkt door Gem op 12-03-20 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

marga1
Berichten: 907
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:20

Gem leuke deal met stalhouder. Allebei aan de gang. Super fijn een stok achter de deur.

Hier is het lopen of hangen / liggen in stoel en dit laatste niet te lang want dan is weer een soort van stijf dus veel kleine stukjes lopen en heel goed opletten hoe je beweegt. (niet tillen en draaien).

Baudyh hoe gaat het met mvr.G en haar pleegkind?

VanHuisUit

Berichten: 6689
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:57

Zo eindelijk dagje vrij :D van de week extra gewerkt ivm alle maatregelen ivm corona. Dagen ervoor ook al veel onrust. Als je met ouderen en kwetsbare mensen werkt weet je dat als het in een woning of huis komt er gegarandeerd slachtoffers vallen. Dat maakt het geheel zorgelijk... voor alle partijen. Daarbij is nu 1 op de 6 corona patienten afkomstig uit de zorg. Ook zorgelijk.
Hier in Rotterdam alles afgelast, zoonlief basketbal ook de trainingen en in de metro's en trams is het rustiger dan anders. Staan ook geen files :+ na de run op zeep is nu blijkbaar het toiletpapier aan de beurt, dat vind ik dan wel weer bijzonder. Corona is geen noro...

Verder vind ik het spannend. Aan ons als niet meer 'aan het bed werkend' wordt de vraag gesteld of we bijspringen als er te veel personeel uitvalt (oa doordat personeel uit Brabant wat zoveel mogelijk wordt uitgeroosterd). Dat doe je dan uiteraard. Maar het betekent voor allerlei processen van alles, ook thuis. Ik heb ondertussen verschillende vrienden / kennissen die bijv in thuis isolatie zitten ivm mogelijke contacten met of mogelijke verdenkingen op. Hier in Zuid-Holland gaat het nu rap.

Dus het is allemaal nogal wat. Had bovenstaande impact ook niet verwacht. Dat het op die manier werkt met de maatregelen die genomen worden. Alles staat in het teken van vertragen van het virus zodat het zorgstelsel niet overbelast wordt.

Belker

Berichten: 15360
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:06

Sterkte Marga.
VHU, het wordt idd drama in de zorg....

Ik ben in omgekeerde isolatie gegaan. Ik heb het. Iet maar mijdt nu veel. Ik ga thuiswerken en moet even zien hoe ik het met boodschappen ga doen.

VanHuisUit

Berichten: 6689
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 11:14

Goede vriendin van me uit Brabant heeft hetzelfde 2 weken terug gedaan Belker. Zij heeft net als jij dat haar gezondheidssituatie nu eenmaal niet optimaal is. Heel verstandig. Better safe then sorry op z'n zachtst gezegd.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 14:54

Wat ben ik toch ongelooflijk blij met mijn nieuwe vriendje. Vandaag voor het eerst een echte buitenrit gemaakt in het bos. (door trailerlaadproblemen lukte het eerder niet)

In het begin reden we naast elkaar, maar Rocky werd daar druk van, dus Thor voorop, toen kon Rocky ook ontspannen. Veel atb-ers, racefietsers en wandelaars gepasseerd, was geen enkel probleem. En ook nog een lekker stuk kunnen tölten. Dat ging veel beter dan in de bak! Nu is de bodem van de bak natuurlijk wat te zacht op het moment, dus dat komt straks ook wel goed, maar op de harde paden in het bos is de plek waar we het goed kunnen oefenen.


Afbeelding

Afbeelding

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 15:18

Oohh wat heerlijk tine lekker op pad met je nieuwe knappe vriend.

Belker

Berichten: 15360
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:46

Fijn dat je zo genoten hebt Tine, heerlijk dat jullie weer samen op pad kunnen.

marga1
Berichten: 907
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:36

Lekker Tine er weer opuit met zoonlief.

janouk
Blogger

Berichten: 17919
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:23


marga1
Berichten: 907
Geregistreerd: 11-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:49

Hier konden wij eindelijk met de trekker het land op, mestrijden. De eerste twee bakjes mest verspreid.
nog vele te gaan.
Sportschool is niet nodig. :D

VanHuisUit

Berichten: 6689
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 20:42

Lekker bezig Marga :7
Heerlijk Tine en ook Tinkertje zo lekker buiten!
Zag prachtige foto's van het veulen van Baudyh zo geweldig :* :* :*


Hier weer hectische wat vreemde dag op mijn werk. Maar ben wel blij dat ik naar mijn werk kan. Moet er niet aan denken dat ik drie weken thuis zou moeten werken... dus hoop ook niet dat het zover komt. Nadeel is wel dat we niet tussendoor even de deur uit mogen, maaaarrrrr ik heb een balkonnetje aan mijn kantoortje :D

happytime

Berichten: 1249
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 20:48

Heerlijk lenteweer,zomerwei heeft kunstmest gekregen,andere wei is veranderd in een slagveld na al dat water en kleine jaarlingvoetjes die veel plezier beleven samen _/-\o_

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 20:48

Baudy, wat een geweldige foto's <3 <3 <3 <3

Hier een rare dag. De opdracht voor vandaag is ingetrokken dus ik had ineens een vrije dag. Ik weet nog steeds niet wat er van me wordt verwacht bij de school waar ik op de woensdagen werk. Ik krijg (na al half jaar zeuren) nog steeds geen nieuwsbrieven per mail, dus heb geen idee wat de stand van zaken is. Heb mijn directe collega al mail gestuurd, maar nog steeds geen antwoord. Ik ga dus maar gewoon naar school woensdag en dan maar zien wat ik daar kan doen. Ik zal niet veel kunnen doen, want met het opzetten van de digitale lessen kan ik niet veel. We gaan het zien.

Vandaag mijn 2e les DLL met Thor gehad. Wat is het toch een geweldig dier. Hij doet met alles zo ontzettend zijn best. En is zo koel en relaxed met nieuwe dingen. Kijkt af en toe om, zo van wat doe ik het goed he? Wat ben ik blij dat ik hem mocht kopen.

Zomerwei is gemaaid en wilden we met kunstmest bemesten, maar het apparaat dat achter de grasmaaier past is kapot. Dus morgen maar met emmertje aan de slag.

Fijne avond

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:14

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier zijn ze. Ben erg blij hoe het gaat. Vandaag eindelijk naar buiten. Ze zijn nu een goed team.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:23

Baudyh <3 <3 wat een beeldig veulen, en wat een mooie bewegingen !! schitterend, zo blij dat het zo goed gaat, nu heerlijk weer om lekker samen naar buiten te kunnen.
Janouk.. wat een gave foto's !! knap goud in de wei.... en droom prins Alladin !
ook ik ben mijn inkomen in 1x kwijt... heftig allemaal..
Hopelijk blijven jullie allemaal gezond... sterkte allemaal.. t'word best indrukwekkend nu allemaal....
een kennis van me... vind t nog steeds een stom griepje..

marga1
Berichten: 907
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:05

Baudyh gave foto''s en nog fraaier veulen <3

Belker

Berichten: 15360
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 00:10

Gaaf Baudy, wat fijn dat het zo goed gaat.

Bianca oo, Tine, sterkte. Nu draait het om levens, aar ik ben bang voor wat het daarnaast nog gaat brengen. Sterkte voor iedereen.

happytime

Berichten: 1249
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 00:15

hier ook al wat angstvallig iedereen uit de weg aan het gaan...ziekenhuisafspraak woensdag is veranderd in een belafspraak maar vrijdag moet ik echt wel aan het infuus voor 3,5 uur,oppassen voor grieperige of hoestende mensen....anders mag ik niet :(
best wel ff spannend,ben maar veel buiten tussen de ponys :j

Belker

Berichten: 15360
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 00:18

Ik ben ook veel buiten, lekker het bos in, ik kom daar zelden iemand tegen, gelukkig.

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 00:40

Prachtig baudyh

Hier ook toestand alles onhold tot 15 april
Geen rijtuigritten ,BenB en caravan.
Het regent annuleringen.
Dit is een grote strop hopelijk klaart de lucht snel op.

Mijn dochter en schoonzoon zouden morgen geregistreerd partnerschap doen ,daarna zouden we gezellig wat drinken en eten en dan s’middags zou ik met ze mee voor de 20 weken echo.
Gemeentehuis is geannuleerd en de echo moet ze alleen heen haar vriend en ik zouden mee.
Maar dat mag nu dus niet meer.
Ze vind het vreselijk eerste kindje toch een erg speciaal moment kijken echt belangrijke echo om uitgebreidt te checken of alles goed is.
Ze mag wel alles filmen en facetimen.
Morgenochtend inplaats van naar het gemeentehuis maar even uitwaaien met d-jee (tinker) op het strand.