[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janouk
Blogger

Berichten: 17919
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 07:05

Tinkertje, wat zuur -O-

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 11:42

Ik krijg eindelijk weer wat rust in mijn hoe zal
Ik het zeggen gemoedstoestand. Zeg maar ook van binnen. Maar ik weet wel dat zo iets er in hakt. Mooie merrie overleden en dan vol voor 200 % voor het veulen gaan. Ook nog gebeld worden door de ggd dat ik bij de dokter die ene Corona patiënt hier in het dorp had getroffen. Dus moest me elke dag temp.
En ja met weinig slaap voel je je vanzelf wel beroerd en stijgt je temp. Maar ik ben goed door die 2 weken heen gekomen. En het veulen en mama gaan ook goed. Nog wel druk mee hoor.
Veulen krijgt nog om 6.30-9.30-12.00-15.00-17.30-20.00 en 22.30 melk uit de emmer. Merrie om 9.00-21.00 en 10.30 en 22.30 uur medicijnen.

puttertje

Berichten: 879
Geregistreerd: 21-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:33

Jeetje tinkertje das echt sneu ..eerste kindje en dan zo bah bah ,je moet juist genieten fijn dat er nu FaceTime enzo is dus niets hoeft te missen...
Baudy o das tress zeg ..hopelijk snel wat meer rust..
Corona pfff wordt er erg zenuwachtig van..Anna moet nu thuis blijven en ik werk bij de AH dus zolang ik niets laat zien van de symtomen moet ik gewoon werken ...pfff is heel vermoeiend omdat je je toch zenuwachtig maakt he..
Murrie heeft een nieuw zadel alleen kruipt hij naar oren en dan komen zijn schouders inde verdrukking potverdrie..dus even kijken of we wat met singel kunnen doen want hij licht goed verder ..
Baal er wel van maarja heb een ronde Tinker he dus moeilijk moeilijk moeilijk...boomloos is voor mij niets ivm heupen en deze zit heerlijk al moet ik mijn beugels wat langer maken en mijn zit meer naar het midden verleggen hihi maar ja oude zadel paste echt niet en ben dus in mijn zithouding gaan compenseren ..Nu moet ik even weer de goeie houding vinden...Dus anderen singel en hopen dat hij blijft liggend

Afbeelding
Op maat gemaakt voor Murrie....


Afbeelding
Mooie witte bies voor vouwtje haha

Afbeelding
Zit ik dan blije muts hihi
Hopelijk komt het goed met het leed dat een goed passen zadel heet pfffffff

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:50

Allereerst voor iedereen sterkte. Het is een rare tijd. Hopelijk is het snel onder controle en kunnen we weer normaal leven.

Puttertje een tip: de singelstoten kruisen. Dat wil wel helpen tegen het naar voren kruipen.

Ik ga zo naar osteopaat. Geen bericht gehad dat afspraak niet doorgaat, dus we gaan maar heen. En morgen moet ik van 11 tot 14.15 op school oppassen. Donderdag komen er 3 kinderen hier waarvan beide ouders in de zorg werken. Ben ik toch een beetje nuttig.

happytime

Berichten: 1249
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 14:26

puttertje: anders een staartriem,hadden vroeger alle ronde shetlanders zowat standaard aan hun zadel!
Baudyh: heftig,hoop geen ellende voor je zodat je van je geweldige veulen kan genieten,wanneer komen de andere veulens eraan?
tinkertje: echt balen, zo speciaal die 1ste echo en dan ook nog gemeentehuis dicht. wel ff momentje van rust als de B&B dicht is,zitten jullie het hele jaar vol?
nou allemaal maar ff genieten van het mooie weer,druk de werft aan het opruimen,bomen snoeien/rooien voordat de knop/blad erin zit.

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 14:34

happytime ja ons seizoen loopt het hele jaar door alleen jan/febr rustiger.

puttertje balen zeg ik heb dat met een neopreensingel ook met d-jee.
ik rij al jaren met een FRA singel.

baudyh ja dit hakt er wel even in zo'n veulen vergt veel tijd en dan het verlies van de merrie vreselijk.
sterkte hopelijk komt er snel wat meer rust.

Ik heb heerlijk gereden met mijn bolle zwart/witte vriend.
Ik plaats later wel even een paar fotootjes.

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:00

De echo was goed alles zit er op en aan *\o/*
Wat denk je !! hadden ze net te horen gekregen dat er toch 1 iemand mee naar binnen mocht.
De dokter vond het echt erg voor mijn dochter want die kon ze niet meer inlichten omdat ze al op de boot zat.
maar ja het leed was al geleden.
Super fijn dat alles goed is met ons eerste aankomende kleinkind. _/-\o_


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:36

Super Tinkertje!!!

En mooie fotos

De bakken zijn hier eindelijk opgedroogd, dus na het slepen een parcourtje klaar gezet. Hopelijk morgen na het werk nog puf om Thor en Rocky hier doorheen te sturen. Als het dan goed gaat, wil ik dit donderdag aan de DLL gaan doen.


Afbeelding

Belker

Berichten: 15360
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:19

Wat fijn Tinkertje, dat wordt aftellen.

Lekker bezig Tine.

marga1
Berichten: 907
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:48

Tinkertje fijn dat het goed is. En lekker gereden.

Tine wat is DLL ? ( antiek blond :D ) bak ziet er goed uit.

VanHuisUit

Berichten: 6689
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 00:57

Heerlijk antiek blond :)) ik denk Dubbele Lange Lijnen?

Citaat:
Veulen krijgt nog om 6.30-9.30-12.00-15.00-17.30-20.00 en 22.30 melk uit de emmer. Merrie om 9.00-21.00 en 10.30 en 22.30 uur medicijnen.

Zo zeg Baudyh dat is nog een heel schema. En wat een gedoe allemaal met jezelf ook nog :(:) moest je man dan ook nog tempen of niet?

Kan er ook nog niet m'n draai in vinden hoor in het corona gebeuren. Zoonlief hele dag thuis, ik toch naar mijn werk, werk miv morgen voor 1.5 dag thuis rest nog op locatie. We moeten soort van 'geïsoleerd' werken dus geen gezamenlijke lunch of collega's opzoeken anders dan waar je meeste contact mee hebt gehad... vind het maar niets. Maar goed. Het is niet anders. Alleen 3 weken (of langer!) is wel lang... en we zijn nu nog maar 2 dagen op weg :+
Zit ook wat in de piekermodus. Om van alles. Dus wordt tijd voor mooi weer, veel buiten etc.
Vandaag in ieder geval weer met de fiets naar het werk geweest. Altijd goed.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 08:39

Inderdaad dubbele lange lijnen, is toch weer anders dan dubbele longe.

Het is ook een rare situatie. Alles loopt nu anders. En voor hoe lang??? Ik denk dat 6 april te vroeg gaat zijn, maar goed, we zullen het zien.

Zometeen dressuurles thuis en dan naar mijn werk. Dagje oppas spelen. Denk dat de dag heel lang duurt, zonder lesgeven :+

marga1
Berichten: 907
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:38

Hier is het ook spannend want die grote krant zit er helemaal naast.
Wij houden ons ook bij iedereen weg, zitten ook in de risicogroep. Het is wel lekker rustig nu zonder al dat pretpark gedoe van tuk tuks en solexen. Mijn duitse gasten zijn gister vervroegd vertrokken er is niets te doen en nergens een bakje koffie. Verder de komende weken geannuleerd. Ouderwets rustig maar de manier waarop is niet zo leuk.
Dus maar mestrijden enz. en extra onderhoud.

VanHuisUit

Berichten: 6689
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:49

Nou thuiswerken is ook bijzonder saai :roll: heb alles gewoon 'af'. Ja kan nog wel van alles gaan doen maar het staat toch feitelijk allemaal op losse schroeven dus motiveert niet zo :O
Ben gewoon ook helemaal niet gewend dat totaal geïsoleerde gedoe.
En dan is het nog maar dag 3. Moeten we nog minimaal 2.5 week.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:53

Nou ik pas nu op op 3 kinderen. Waarvan de ouders zich niet aan de afspraken houden. 2 van de 3 zijn namelijk verkouden. Bovendien zijn 2 ( broer en zus) hier terwijl de ouders gewoon thuis werken . Daar is deze opvang niet voor bedoeld. Ik snap de school niet, dan ze hieraan meewerken. Dus nog maar extra extra handen wassen

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:56

Tine dat is heel raar snappen ze het niet of willen ze het niet snappen >;)

Wat een toestand he .
Dat thuiswerken lijkt me ook ruk idd.
Ik ben benieuwd hoelang dit nog gaat duren ,maar ik vrees dat we er voorlopig nog middenin zitten.
Hier is vanmorgen alles bekapt en de paarden op nieuwe ijzers.
Dus die kunnen weer even toe dat worden veel priveritjes denk ik.
Tijd genoeg nu alles stil ligt pfff
Stalk ik jullie maar met wat fotootjes :+


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 16:07

Heerlijke fotos tinkertje, en ijzer was goed versleten :wow:

Mensen willen het niet snappen. Van de BSO waren ze gisteren al duidelijk, ze mochten niet meer komen omdat er werd gesnotterd. En dan toch komen, terwijl ze zelf gewoon thuiswerken... Ontploffingsgevaar....

Zo worden wij als leerkracht allemaal extra in gevaar gebracht.

Zo maar lekker spelen met de paardjes

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 18:39

Sommige mensen zou je inderdaad achter het behang plakken. Maar een brutaal mens heeft de halve wereld.
Leuk die ezels.
Ik krijg gewoon nog klanten want ja dieren moeten eten. Ook wel mensen die hamsteren hoor.
Maar ik heb zat.
Ik hou afstand en de meeste pinnen. Ontsmet elke keer mijn handen.
Voor als nog kan het prima zo.

Ipsilonka

Berichten: 5869
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 23:51

Wij zijn uiteraard gewoon open en hebben het echt stik druk. Dus weinig tijd voor de paarden, maar vooral vakken vullen en slimme dingen voor onze medewerkers bedenken.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 08:23

Zoonlief zit al sinds 7 uur achter de computer voor school. Nu werkt het systeem nog ;-), straks ligt het vast weer plat, dan kan hij andere dingen doen, waar hij zijn lesboeken bij nodig heeft.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 11:17

Hier ook zoon achter pc schoolwerk.
Werkt nog niet vlekkeloos... zoon en nog een aantal reageren via vergaderchat (tekst) ipv microfoon, maar leerkracht heeft dat niet in haar beeld staan ofzo...dus vraagt zich af..waarom sommige kids niet antwoorden...
Nieuw tijdperk...les via pc

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 11:37

Ik heb ook nog geen idee hoe het werkt, maar ik heb daar nu ook niet mee te maken als leerkracht (alleen als ouder)

Belker

Berichten: 15360
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 11:41

Ik heb maar snel een logeerbed besteld. Ziekenhuis waar manlief werkt heeft corona patienten uit Den Bosch overgenomen. Hij mag ze weigeren, maar we gaan nu uit voorzorg hem wel overdag in de logeerkamer laten slapen. In het ergste geval kunnen wij LATten. We hebben een dubbel huis, maar dat wil je niet. Ik vind geen motivatie om thuis te werken.

VanHuisUit

Berichten: 6689
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 17:40

Zou als het mogelijk is kiezen voor jullie zelf Belker. In het belang van jou én van je man. En je naasten :*

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 09:27

Hoe gaat het met iedereen, mens en dier?