Kleuren ideal tuig: welke? Help!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dogrit
Berichten: 12
Geregistreerd: 13-10-10

Kleuren ideal tuig: welke? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-22 10:56

Hoihoi mede-menners,

Na jaren trouwe dienst is het tijd voor mijn oude tuig om met pensioen te gaan. Destijds heb ik me uit de naad gewerkt met een weekendbaantje om een mooi tweedehands tuig te kunnen veroorloven en met mijn eigen pony te kunnen gaan mennen.

Nu ik een serieuze grotemensenbaan heb, het mennen steeds serieuzer wordt en het budget-technisch allemaal ietsje gemakkelijker is geworden, wordt het toch eens tijd voor vervanging. Na veel research is mijn keuze gevallen op een lederen tuig van Ideal. Alleen de laatste cruciale vraag is: welke kleur moet het dan worden?
Ik ben al flink aan het zoeken geweest - google is je beste vriend :)), maar ik kan niet duidelijk vinden wat nou welke kleur is en ik vind het ontzettend lastig om een kleur te kiezen! Op de site van ideal staat wel een kopje: 'kleuren', waar je dan een foto van 3 stukjes leer te zien krijgt in een paar beschikbare kleuren, maar hieruit kan ik niet helemaal opmaken hoe het volledige tuig er dan in die kleur uit zou zien op een paard/pony.. -> ter info: in woon in Groningen en alle showrooms zijn daar redelijk ver vandaan (en bij de dichtstbijzijnde hadden ze momenteel ook niet alle kleuren op voorraad..)

Ik twijfel dus nog tussen de:
- Ideal Leathertech (in de kleur: zwart/bruin, chestnut of Havana)
- Ideal Luxe (in de kleur: Australisch notenbruin)

Dus, lieve Bokkers: help!

Hebben jullie foto's van jullie Ideal-tuigen in de hierboven beschreven kleuren, zodat ik misschien na lang wikken en wegen eindelijk de knoop door kan hakken en het tuig op mijn pony kan gaan laten passen?

Hieronder nog even een paar foto's van de dame in kwestie

Afbeelding

Afbeelding

Alvast bedankt voor de hulp en ik zie jullie foto's heel graag voorbij komen!

Lisa

Nikki6
Berichten: 79
Geregistreerd: 01-08-13
Woonplaats: Oldenzaal

Re: Kleuren ideal tuig: welke? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 18:16

Afbeelding

Dit is mijn zwart/bruine tuig. Het is alleen wel Eurotech. De kleur van mijn pony's is totaal anders dan die van jou natuurlijk. Maar misschien heb je er wat aan. Succes met je keuze!

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Kleuren ideal tuig: welke? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 00:09

Chestnut staat wel heel mooi op een fjord.

Santos_05

Berichten: 3099
Geregistreerd: 23-12-04

Re: Kleuren ideal tuig: welke? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 10:19

Kan je niet in Hoogeveen terecht? De site van Tuigonderdelen heeft Ideal.

Even goed nadenken of de losse onderdelen beschikbaar zijn in bruin als je die nodig zou hebben (wij hebben bijv altijd losse bakstukken zonder oogkleppen nodig)

Wij hebben Eurotech en webtech. Kies je bewust voor leer?

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Kleuren ideal tuig: welke? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 11:15

Ik ben heel perfectionistisch en zou dus altijd een tuig kiezen wat bij de bekleding van je wagen past. Is dat zwart dan zou ik ook een zwart tuig kiezen. Is dat bruin dan ook een bruin (of die kleur onderlegd) tuig.

Ik heb momenteel een zwart Ideal eurotech tuig en dat spreekt denk ik voor zich, in het verleden had ik het Australisch Notenbruin kleur tuig. Dat was een beetje roodbruin, vooral in het begin. Werd later door gebruik en invetten wat donkerder. Ik heb er helaas zo gauw geen foto meer van.

Maaik
Berichten: 5674
Geregistreerd: 05-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:26

Het hoofdstel is de luxe notenbruin. De rest van het tuig is niet van Ideal
Afbeelding

Jenkins

Berichten: 3558
Geregistreerd: 27-02-07
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 15:39

Ik heb jaren lang Ideal leren notenbruin tuig gehad, prachtig toch vond ik zelf.
Echter 2 jaar terug toch de overstap gemaakt naar het Ideal Eurotech tuig in de kleur zwart. Vind zelf het zwarte toch mooier staan omdat pony bruin is met zwarte benen/manen. Al kreeg ik altijd veel complimenten en bekijks bij het bruine tuig haha.

Afbeelding

Afbeelding