Wedstrijd doelen mennen 2022

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-22 16:19

Naar aanleiding van het vorige topic ‘wedstrijd doelen 2021’…
Nieuw jaar, nieuwe kansen!

Wat zijn jouw wedstrijd doelen voor komend jaar?
Laatst bijgewerkt door Pistasche op 02-02-22 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast op verzoek TS

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: Wedstrijd doelen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-22 16:20

Mijn doel is Charlie L startgerechtigd worden en mijn eerste sgmw starten.
Met Fleurtje de ZZ vaardigheid aantikken.

Beide dressuur kost me zoveel tijd, dat ga ik denk ik niet redden dit jaar…

EllivG

Berichten: 74
Geregistreerd: 06-05-15
Woonplaats: Heeze

Re: Wedstrijd doelen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 16:43

Oh heel benieuwd naar de doelen van anderen! Mijn merrie wordt 4 dit jaar en ga ik langzaam wat meer oppakken qua werk. Mijn doel dit jaar is om in ieder geval een BB proefje te starten en als dat goed gaat wellicht B. Babysteps zullen we maar zeggen :P

Ipsilonka

Berichten: 5869
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Wedstrijd doelen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 17:40

Ik wil weer eens wedstrijd gaan rijden, ik ben al ruim 2,5 jaar niet op pad geweest. Ik durf er geen doelen aan te stellen, opbouwende na blessure nu. Ik hoop dat een kennis van me mijn paard in het M wil starten, dan kan ik daar ook in starten met haar O:) Zelf maar 1 x Z geweest en onze stand staat al wat jaren (door dus niet starten) op B + 5 -O-

Jorex

Berichten: 9997
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 19:48

Ik zit nog steeds met misschien een startpas aanvragen en sowieso weer mendurance Echten meerijden met Alex. Jammer dat de anderen te ver weg zitten voor ons in het Noorden.
Beide zijn ze wel allang netjes genoeg aan het lopen voor B dressuur en ik wil sowieso Alex ook vaardigheid gaan starten. Maar ik wil eerst meer spaarcenten hebben en ze laten beleren in tweespan. Dus waarschijnlijk blijft het bij het HC starten bij de mendurance in Echten. :o

Dennis

Berichten: 31484
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 14:34

Ik had het al genoemd in het vorige topic.
Citaat:
Doelen voor 2022:
Ebje: Z startgerechtigd worden, in de dressuur en vaardigheid.
Deedee: lekker op pakken na haar dracht en punten in de Z vaardigheid rijden.
2span: zomerseizoen weer L starten en dan volgend indoor seizoen door naar de M dressuur. En in de vaardigheid de L uit rijden, misschien eens M starten maar het hangt er een beetje van af hoe veel we kunnen starten.


De focus ligt nu op Ebje. Na dit indoor seizoen (of misschien nog net wel indoor al eens) M gaan starten en hopelijk komend jaar de punten bij elkaar te rijden om Z te mogen. Dat word waarschijnlijk een plan voor outdoor seizoen 2023 ;) .
Deedee mag eerst haar veulen op de wereld gaan zetten, moederen en daarna weer lekker op pakken.
Dus 2span is ook pas weer voor na die tijd. Als Deedee weer op gang gekomen is eind van het outdoor seizoen nog 1 of 2x L dressuur om er weer in te komen en daarna door in de M.

En hopelijk slagen voor de aspirant instructeurs opleiding :) .

Ladygiroc

Berichten: 5092
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 22:40

Ola, ik zie dit topic nu pas.

Helaas dus geen online starten voor de menners geweest maar we mogen wel weer voor het echie!

Ik hoop eind dit jaar zover in het M te zijn dat ik 2023 Z mag starten.

pjer
Berichten: 1602
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 14:14

Dit jaar een paard gekocht waar we fanatiek mee mennen. Nou staan we op een menstal dus dan wordt je ook wel wat besmet met het virus, dus we willen dit jaar een mendurance gaan doen. Maar eerst een oefenmarathon en een dressuurwedstrijd. We hebben ons net ingeschreven bij de menvereniging dus komende week maar startkaart en inschrijving regelen. (best een ingewikkeld gedoe voor een beginner).

Ipsilonka

Berichten: 5869
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 16:02

Ipsilonka schreef:
Ik wil weer eens wedstrijd gaan rijden, ik ben al ruim 2,5 jaar niet op pad geweest. Ik durf er geen doelen aan te stellen, opbouwende na blessure nu. Ik hoop dat een kennis van me mijn paard in het M wil starten, dan kan ik daar ook in starten met haar O:) Zelf maar 1 x Z geweest en onze stand staat al wat jaren (door dus niet starten) op B + 5 -O-


Ik dacht de reglementen goed te kennen, dus niet. Ik mag haar zelf gewoon in de M uitbrengen. *\o/*
Maar goed, ik rijd nu een half uur per keer :D

SophievdV
Berichten: 14757
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 21:13

Leuk :D

Ik heb gisteren een startkaart aangevraagd, eind deze maand gaan we voor het eerst op pad. We starten in de B, het is voor zowel mijn paard als mijzelf nieuw. Ben heel benieuwd hoe het gaat.
In het buitenseizoen wil ik ook wel een keer vaardigheid rijden.

sannahtris
Berichten: 434
Geregistreerd: 01-05-12

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 21:43

Een vraagje moet je een verplichte marathon kar hebben?
En hoe gaat het in zn werking mijn vader wilt dit misschien gaan doen..

Dennis

Berichten: 31484
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 21:54

De eisen voor een wagen staan in het reglement.
En zijn ook afhankelijk wat je wil gaan doen.

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 22:44

Jaaaaaaaah een nieuw topic!!! Leuk leuk, gezellig <3

Ik heb veel doelen hihi, ben momenteel super fanatiek en helemaal gemotiveerd hihi.

Voor het enkelspan met Djingo wil ik graag dressuur m starrgerechtigd zijn en dat is gelukt afgelopen maand. Maar ik wil dit jaar niet m met hem starten omdat we zelf veel te leren hebben en leren zijn momenteel. Vaardigheid wil ik graag een keertje m starten maar hoeft niet perse met winstpunten, aangezien hij vaardigheid erg moeilijk vind.

Indy in het enkelspan wil ik dot jaar m starten, maar hoeft niet met winst. En z vaardigheid starten.

En hun twee in dubbelspan wil ik graag l starten en in de vaardigheid m startgerechtigd worden.

Wat betreft Beertje, die heeft nog een lange weg te gaan. Vandaag heeft hij voor de 3e keer weer voor de wagen gestaan, hij heeft 3 maand op rust gestaan. En nu twee maanden gelongeerd, hij heeft een blessure gehad. In het dubbel wil ik hem eigenlijk even niet doen, mocht het eind van het jaar wel heel goed gaan zien we dan wel.
Verder geen doelen met hem, hoop een wedstrijdje hc l te starten dit jaar, maar verder heel rustig aan op zijn tempo en geen rare dingen!


Heel verhaal haha, sorry jongens

SophievdV
Berichten: 14757
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 08:34

Wat super dat jullie ook zo gedreven zijn! In welke regio rijden jullie en wanneer ga je weer op concours?

Wij rijden in de regio Noord, 20 maart hebben we ons debuut in de B.

Ladygiroc

Berichten: 5092
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 13:06

Ik rijdt in zuidwest NL. Heb afgelopen zondag mijn L debuut gereden en mag de 20e weer.

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 13:43

Leuk, een nieuw topic. Met mijn ene pony wil ik graag de B uitrijden, dus L startgerechtigd worden dit jaar. En ik wil met haar (consequent) boven de 190 scoren.
Met het tweespan zou ik het tof vinden om dit jaar een keertje B of BB te starten maar dat is nog ver weg momenteel.

Wij starten waarschijnlijk 12 maart bij De Kroo. Ik heb alleen geen voorlezer en dat vind ik wel spannend.

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 18:06

Hier ook regio noord. De eerste volgende is het weekend in benningbroek. Ik merk wel dat noord niet altijd veel keuze heeft wat betreft wedstrijden, dus dat ik eigenlijk altijd wel ver rijd. Wat is anderen hun ervaring daarmee in noord? Naar mijn idee is er meer outdoor dichterbij, indoor eigenlijk alleen oudega.

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 18:07

SophievdV schreef:
Wat super dat jullie ook zo gedreven zijn! In welke regio rijden jullie en wanneer ga je weer op concours?

Wij rijden in de regio Noord, 20 maart hebben we ons debuut in de B.


Spannend! Waar ga je je debuut rijden?
LinSa schreef:
Leuk, een nieuw topic. Met mijn ene pony wil ik graag de B uitrijden, dus L startgerechtigd worden dit jaar. En ik wil met haar (consequent) boven de 190 scoren.
Met het tweespan zou ik het tof vinden om dit jaar een keertje B of BB te starten maar dat is nog ver weg momenteel.

Wij starten waarschijnlijk 12 maart bij De Kroo. Ik heb alleen geen voorlezer en dat vind ik wel spannend.


Is het wel de bedoeling nog iemand te vragen of ga je met spiekbriefje uit je hoofd doen?

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 18:07

Ladygiroc schreef:
Ik rijdt in zuidwest NL. Heb afgelopen zondag mijn L debuut gereden en mag de 20e weer.


Hoe is het gegaan? :)

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 18:29

Jolliej schreef:
SophievdV schreef:
Wat super dat jullie ook zo gedreven zijn! In welke regio rijden jullie en wanneer ga je weer op concours?

Wij rijden in de regio Noord, 20 maart hebben we ons debuut in de B.


Spannend! Waar ga je je debuut rijden?
LinSa schreef:
Leuk, een nieuw topic. Met mijn ene pony wil ik graag de B uitrijden, dus L startgerechtigd worden dit jaar. En ik wil met haar (consequent) boven de 190 scoren.
Met het tweespan zou ik het tof vinden om dit jaar een keertje B of BB te starten maar dat is nog ver weg momenteel.

Wij starten waarschijnlijk 12 maart bij De Kroo. Ik heb alleen geen voorlezer en dat vind ik wel spannend.


Is het wel de bedoeling nog iemand te vragen of ga je met spiekbriefje uit je hoofd doen?


Ik hoop dat ik ter plekke iemand kan strikken :=

Ik rijd overigens ook regio (zuid) west.

Ladygiroc

Berichten: 5092
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 19:28

Jolliej schreef:
Ladygiroc schreef:
Ik rijdt in zuidwest NL. Heb afgelopen zondag mijn L debuut gereden en mag de 20e weer.


Hoe is het gegaan? :)


Het was maar goed dat de strengen vast zaten anders had ze me vergeten onderweg. :(:) Ik was zo zenuwachtig dat ik er totaal niet aan gereden heb, heb er alleen maar achter gehangen. Wel een klein puntje kunnen rijden dus niet voor niks geweest. :D

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 20:08

Lastig is dat, herken dat probleem wel helaas, maar toch een puntje dus voor je debuut alsnog heel goed toch!

Ladygiroc

Berichten: 5092
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 22:38

Tja stomme zenuwen. Komt meer omdat ik, toen ik nog onder het zadel reed, altijd de 1e wedstrijd nieuwe klasse verkeerd reed.. dàt wilde ik dus voorkomen en dat taboe is nu doorbroken :')

Linsa, B en L kan je prima met spiekbriefje rijden hoor. Je hebt zoveel tijd en ruimte om te lezen..

SophievdV
Berichten: 14757
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 23:24

Jolliej schreef:
Hier ook regio noord. De eerste volgende is het weekend in benningbroek. Ik merk wel dat noord niet altijd veel keuze heeft wat betreft wedstrijden, dus dat ik eigenlijk altijd wel ver rijd. Wat is anderen hun ervaring daarmee in noord? Naar mijn idee is er meer outdoor dichterbij, indoor eigenlijk alleen oudega.


Oh leuk!

Indoor valt niet mee inderdaad, daar was ik ook achter gekomen. Outdoor is er wel aardig wat te doen, behalve in april, dan is er precies niks :')

20 maart gaan we naar Oudega en 1 mei naar Hypolytushoef. Wij komen ook uit Fryslan, ik vind Hypolytushoef nog wel te doen. Ow en 20 mei gaan we naar Joure.

Ladygiroc: toch nog een wp! En als er dan ook nog ruimte voor verbetering is dan moet het goed komen toch?

Wij hebben vanavond weer les gehad, krijg steeds meer controle en ook steeds meer handigheid in het rijden. Leuk om de vooruitgang op te merken!

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 00:28

Mijn eerste wedstrijdje, na twee keer afmelden, komt er a.s zondag weer aan. Een D+V, zonder V _O- , want de dag met die V inclusief de V van Verkennen, duurt me veel te lang :D .
Ik bak er nog niks van, maar nu de verliespunten verleden tijd zijn durf ik wel :o .