Beginnend miniscuul mennertje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sharmila

Berichten: 4807
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Beginnend miniscuul mennertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-22 11:39

Jaren niet meer op bokt geweest. Maar voor de echte goede tips moet je toch hier zijn.

Ik ben mezelf dus aan het omscholen tot menner na jaren dromen. *\o/*
Mijn tinker (1.45 hoog) is bezig met zijn laatste stukje qua beleren bij Edwin van der Graaf. Hij doet het super is alleen erg rillerig dus we maken lekker veel kilometers terwijl Edwin mee koekeloert over mijn schouders. We rijden tot nu toe alleen in de binnenbak hoor.
Ondertussen ben ik het ook aan het leren. En het is echt superleuk om te doen! Maar ja nu dus mijn issue; de kar.

Ik wil er echt een familie ding van maken. Ik heb een dochter van anderhalf jaar oud, en man die paarden stom vindt en stiekem mennen wel errrrrug leuk vind. Dus ik sleur hem gewoon mee. Daarnaast gaan we binnenkort verhuizen. Paardjes lekker aan huis, inmiddels een (ongeboren :o ) veulen gekocht als gezelschap. De omgeving waar we gaan wonen is fantaaaastisch. Dus ook hier komt de kar van pas.

Maar het probleem; mijn man vindt het mennen wel wat is 1.90 lang. Niks geks voor een gezonde normale Nederlandse man. Maar dan kom ik; 1.43 hoog. Jep ik ben dus een minion.
Nu loop ik al tegen een probleem aan met de menkar van Edwin. Ik zit op het puntje van de bok en dan kom ik echt net met mijn teentjes bij de voetrem. Leuk als je een bijna beleerd paard moet desensibiliseren in een binnenbak. Maar hier kan ik dus niet mee de straat op zonder dat er doden vallen als er iets gebeurt.

Dus aangezien jullie hier alle ins en outs weten. Tips gevraagd! Een geremde wagen die praktisch is voor een minion menner en een man van 1.90.
Bestaat zoiets überhaupt!?
En dan ook nog een waarmee je fatsoenlijk over een fietspad kan zonder de kant mee te snoeien. En met een lekker zitje achterin zodat opa en oma ook eens mee kunnen.

Help me out :=

pjer
Berichten: 1601
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Beginnend miniscuul mennertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 12:37

de meeste recreatie wagens hebben een ruim verplaatsbare bokstoel en genoeg zitruimte achterop. Die rem gebruik je als het goed is niet om je paard af te remmen ;-) En desnoods als je er echt bij wilt kunnen komen kun je misschien een aanpassing maken aan het rempedaal met iets van een blokje erop voor als jij rijd en dat je dat eraf haalt als je man rijd. Verder kun je een lendenkussen in de bokstoel leggen (of bijvoorbeeld een dekje dubbelgevouwen achter je rug) als je bokstoel voor je gevoel niet ver genoeg naar voren kan.

_Margarita_

Berichten: 2343
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Re: Beginnend miniscuul mennertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 14:32

Je kunt eens informeren bij Tjeu van de Meulengraaf mensport. Hij denkt graag met je mee, en levert maatwerk

marga1
Berichten: 907
Geregistreerd: 11-11-10

Re: Beginnend miniscuul mennertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 23:14

Elke koetsen bouwer/handelaar zal met je meedenken. Gewoon vragen.

Sharmila

Berichten: 4807
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-22 12:56

pjer schreef:
de meeste recreatie wagens hebben een ruim verplaatsbare bokstoel en genoeg zitruimte achterop. Die rem gebruik je als het goed is niet om je paard af te remmen ;-) En desnoods als je er echt bij wilt kunnen komen kun je misschien een aanpassing maken aan het rempedaal met iets van een blokje erop voor als jij rijd en dat je dat eraf haalt als je man rijd. Verder kun je een lendenkussen in de bokstoel leggen (of bijvoorbeeld een dekje dubbelgevouwen achter je rug) als je bokstoel voor je gevoel niet ver genoeg naar voren kan.


De karren die ik tot nu toe heb gebruikt zijn helaas niet verplaatsbaar genoeg. Ik kan ook niet in alle merken auto’s rijden. Want ik kan dan niet de koppeling in trappen bij Opel bijv is het geen doen. Dit is vermoed ik ook zo met bepaalde merken karren. Die ik tot nu toe heb geprobeerd zijn allemaal niet verplaatsbaar genoeg. Een lendenkussen in mijn rug heeft ook geen zin. Want dan kan ik nog steeds niet met mijn voeten bij de grond en zit ik ook gevaarlijk op het puntje van de stoel zonder enige steun. Ik heb door mijn dwerggroei veel vergroeiingen in mijn heupen dus dat is sowieso geen goed plan. En remmen doen we niet met de rem maar als je een heet paard hebt is een rem echt wel praktisch om je gewicht te verzwaren zodat je in nood situaties niet ondersteboven gaat in een bocht. Zeker als ik alleen met mijn dochter aan het mennen ben.

jowien
Berichten: 979
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 13:15

Officieel zit de menner altijd rechts. Maar er is links ook een plek op de bok. Kun je een wagen laten aanpassen dat jij en je man ieder een vaste plek hebben? Degene die het meest ment of wedstrijden ooit gaat rijden op de officiële plek rechts, en de ander links. In het Nederlandse verkeer is links zitten zeker niet erg, (alleen met hand/ zweepsignaal voor linksaf even uitkijken). Anders wordt het toch twee wagens, maar dan kun je ook niet onderweg wisselen.

Marie111
Berichten: 4681
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 00:01

Edwin heeft dus maar 1 kar?

Misschien een idee om eens te kijken waar menles gegeven wordt en waar ze meerdere karren hebben en dan vragen of jullie mogen komen passen?

Zo ben ik er zelf bij de menlessen achter gekomen wat voor soort kar geschikt voor ons is en die na wat zoeken tweedehands kunnen kopen.

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: Beginnend miniscuul mennertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 06:26

Haha moest wel even lachen om dit topic. Ik denk we krijgen een jong kindje te zien dat stoer met zijn of haar pony mend hahaha.

Sharmila

Berichten: 4807
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-22 22:48

Marie111 schreef:
Edwin heeft dus maar 1 kar?

Misschien een idee om eens te kijken waar menles gegeven wordt en waar ze meerdere karren hebben en dan vragen of jullie mogen komen passen?

Zo ben ik er zelf bij de menlessen achter gekomen wat voor soort kar geschikt voor ons is en die na wat zoeken tweedehands kunnen kopen.


Edwin heeft een compleet wagenpark. Waar ik allemaal NIET op pas.

Marie111
Berichten: 4681
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 00:53

Sharmila schreef:
Marie111 schreef:
Edwin heeft dus maar 1 kar?

Misschien een idee om eens te kijken waar menles gegeven wordt en waar ze meerdere karren hebben en dan vragen of jullie mogen komen passen?

Zo ben ik er zelf bij de menlessen achter gekomen wat voor soort kar geschikt voor ons is en die na wat zoeken tweedehands kunnen kopen.


Edwin heeft een compleet wagenpark. Waar ik allemaal NIET op pas.


Oh, oké. Blijkbaar overheen gelezen.

Maar is het een idee om een gewone, niet te grote recreatiewagen aan te schaffen met 2 verstelbare bokstoelen? Of die erop te laten zetten? En dan een lage, extra naar voren voor jou en een op een verhoging voor je man?
Dan hebben jullie gewoon je eigen stoel.

Misschien heb je een handig iemand in je omgeving, die dat voor je kan maken?

Edit - zie net dat deze tip ook al is gegeven

roekes

Berichten: 757
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Re: Beginnend miniscuul mennertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 06:35

Ik heb mijn wagen besteld bij de firma kraay. Ik heb er een zeer ruim verstelbare bokstoel op laten zetten zodat kinderen van een jaar of tien bij de rem kunnen en dat ik er met mijn lange benen ook normaal op kan zitten. Er is veel mogelijk

Sabbientje

Berichten: 4716
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: Beginnend miniscuul mennertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 16:15

Best een lastig probleem.
Denk dat je het beste verschillende wagenmerken kan bekijken en kan gaan vragen wat de mogelijkheden zijn voor een extra verstelbare stoel.
Ik weet niet of je stoelen hebt die je 2 kanten op kan verstellen zoals bij auto's.
Omhoog en naar achteren voor je man. omlaag en naar voren voor jou.
Eventueel kan een goed kussen in je rug ook helpen als je zelf net even niet genoeg steun hebt. (Hadden we jaren geleden toen ik mijn koetsiersbewijs ging halen namelijk ook voor de kleinere mensen. En een blok hout, zodat ze met hun voeten bij de grond konden)