camera voor op koets?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StarAnna

Berichten: 166
Geregistreerd: 07-12-10
Woonplaats: Belgiƫ, Limburg

camera voor op koets?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-23 20:41

Hallo,

Misschien een rare vraag, maar bestaan er camera's die specifiek zijn om op een menkoets te bevestigen?
Zou zo graag mijn ritten kunnen filmen, lijkt me leuk om een vaste camera daarvoor te hebben.
Alvast bedankt voor jullie hulp.

assie

Berichten: 9492
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 15:51

Met een GoPro kom je al een heel eind gok ik.
Dat gezegd hebbende... vanaf de koets heb je vaak een vrij laag gezichtspunt. Zit je de hele tijd naar de knappe billen van je paard te kijken. Als je de goPro op je cap of borst bevestigd zie je al een hoop meer.

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 16:21

Ik zou voor een Gopro gaan, ook omdat die inmiddels echt een top-stabilisatie hebben.

Je zou de Gopro ook met een bevestiging, iets hoger, achter op je wagen kunnen bevestigen, zodat je als het ware de als passagier meekijkt en zowel de menner, paard en omgeving ziet. Dat lijkt me een heel tof beeld. :D

Ibbel

Berichten: 49223
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 16:32

Ik heb een fietsstuurcamerahouder met een universele statiefaansluiting. Daar kun je iedere compactcamera met een statiefgat op schroeven die je maar wilt.
Als je een marathonachtige wagen hebt, met een 'kuip' die van buis is gemaakt, dan past dat over het algemeen prima, want die stuurhouders hebben verloopstukken en zijn op verschillende doorsnedes buis te gebruiken.
Ik zet mijn camera op de armleuning aan de zijkant, prima beeld langs het paard.

https://www.facebook.com/ingrid.lether/ ... 4591825501

Faceboek heeft de kwaliteit van de video goed verkloot, maar het is voor het idee van het beeld. Geen extreme groothoek zoals GoPro dat heeft, maar daar heb ik dan ook een bloedhekel aan, aan die vertekening die je dan krijgt.

BeFunny

Berichten: 10760
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: camera voor op koets?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 16:46

Je zou een Go pro of vergelijkbare kunnen gebruiken. Die kun je ook aan het tuig van de paarden bevestigen of aan jezelf vanaf een standpunt dat ook de paarden in beeld zijn of wisselen als je ergens kan stoppen :j