Waar mini laten beleren.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
veranadautje
Berichten: 1294
Geregistreerd: 12-02-10

Waar mini laten beleren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-23 13:38

Ik ben opzoek naar een trainingstal in gelderland die op proffesionele manier mijn pony kan beleren voor de kar/sulky

Mijn pony is een kruising van een welsh a en een mini en meet ongeveer 102 om nu 3,5 jaar oud

Omdat ik zelf geen ervaring met beleren heb en hij redelijk sensibel is wil ik het graag vertrouwd uit handen kunnen geven
Maar helaas geen connectie heb in de mensport

Afbeelding

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Waar mini laten beleren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 13:50

Waar in Gelderland?

Bij het Veluws Ros in Ermelo was altijd een menvereniging actief en dan zou je het daar eens kunnen vragen. In Putten was er ook een actieve vereniging meen ik.

ivy_power89

Berichten: 5860
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Waar mini laten beleren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 13:53

Ik heb mijn paard laten beleren bij stal hulkesteijn in Zeewolde (tegen nijkerk aan)
Mijn paard was super easy (heeft maar 3x daar voor de kar gestaan en toen ben ik zelf aan de gang gegaan) maar alles gaat in rust.

Ben er echt heel tevreden over, en er gaan ook echt heel veel mensen heen

veranadautje
Berichten: 1294
Geregistreerd: 12-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-23 14:08

superpony schreef:
Waar in Gelderland?

Bij het Veluws Ros in Ermelo was altijd een menvereniging actief en dan zou je het daar eens kunnen vragen. In Putten was er ook een actieve vereniging meen ik.



Bijvoorkeur omgeving Arnhem

veranadautje
Berichten: 1294
Geregistreerd: 12-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-23 14:09

ivy_power89 schreef:
Ik heb mijn paard laten beleren bij stal hulkesteijn in Zeewolde (tegen nijkerk aan)
Mijn paard was super easy (heeft maar 3x daar voor de kar gestaan en toen ben ik zelf aan de gang gegaan) maar alles gaat in rust.

Ben er echt heel tevreden over, en er gaan ook echt heel veel mensen heen



Wij hebben nog een shet op stal. Die durf ik er rustig zelf voor te beleren. Is heel kalm niet onder de indruk.
Maar die van mij is veel meer sensibel daar in.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Waar mini laten beleren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 14:15

Arnhem is precies een hoek die ik niet zo goed ken. Maar ik zou naar de menvereniging gaan en daar vragen. Meestal kennen mensen elkaar goed en weten ze wel waar je moet zijn.

Onze vorige shet was beleerd onder het zadel en had omdat zoonlief klein was, veel voorbereiding op de grond gedaan daarvoor.
Toen hij te lang werd, sulky gekocht en een zeer ervaren menner om hulp gevraagd. Die liep vanaf moment 1 alsof hij niet beter wist. Hij vond het super leuk en was erg braaf.

Maar die stond al heel goed aan hulpen en dat scheelde een hoop.

veranadautje
Berichten: 1294
Geregistreerd: 12-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-23 17:45

superpony schreef:
Arnhem is precies een hoek die ik niet zo goed ken. Maar ik zou naar de menvereniging gaan en daar vragen. Meestal kennen mensen elkaar goed en weten ze wel waar je moet zijn.

Onze vorige shet was beleerd onder het zadel en had omdat zoonlief klein was, veel voorbereiding op de grond gedaan daarvoor.
Toen hij te lang werd, sulky gekocht en een zeer ervaren menner om hulp gevraagd. Die liep vanaf moment 1 alsof hij niet beter wist. Hij vond het super leuk en was erg braaf.

Maar die stond al heel goed aan hulpen en dat scheelde een hoop.


Stap draf galop kent die aan de longe wel. Sturen een beetje maar hij kent nog geen bit.

Lukasje
Berichten: 11338
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 18:07

Milou Huisman ? Zij doet dit professioneel, en goed. Geen idee of zijzelf uitgerust is voor zulke kleintjes. Dat zou je haar even moeten vragen.

eshz
Berichten: 193
Geregistreerd: 16-09-09

Re: Waar mini laten beleren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 18:49


ivy_power89

Berichten: 5860
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 21:10

veranadautje schreef:
ivy_power89 schreef:
Ik heb mijn paard laten beleren bij stal hulkesteijn in Zeewolde (tegen nijkerk aan)
Mijn paard was super easy (heeft maar 3x daar voor de kar gestaan en toen ben ik zelf aan de gang gegaan) maar alles gaat in rust.

Ben er echt heel tevreden over, en er gaan ook echt heel veel mensen heen



Wij hebben nog een shet op stal. Die durf ik er rustig zelf voor te beleren. Is heel kalm niet onder de indruk.
Maar die van mij is veel meer sensibel daar in.


Dus stal Hulkesteijn ;)

pillow
Berichten: 7840
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 22:02


MarjanB

Berichten: 16544
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Waar mini laten beleren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 22:07

Geen Gelderland maar wel te doen vanuit Arnhem. Rt stables! Daar breng ik die van mij volgend jaar ook heen.

Maaik
Berichten: 5674
Geregistreerd: 05-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 22:57

Lukasje schreef:
Milou Huisman ? Zij doet dit professioneel, en goed. Geen idee of zijzelf uitgerust is voor zulke kleintjes. Dat zou je haar even moeten vragen.


Zij had toen ik 3 jaar terug mijn pony bracht van 116 cm ook wagens staan voor nog kleinere.
Absoluut een aanrader overigens. Ik had een extreem sensibele pony met een trauma voor de wagen. Dankzij Milou heb ik er inmiddels een wereldpony aan. :) Ze zit in Putten.

veranadautje
Berichten: 1294
Geregistreerd: 12-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-23 23:51

Maaik schreef:
Lukasje schreef:
Milou Huisman ? Zij doet dit professioneel, en goed. Geen idee of zijzelf uitgerust is voor zulke kleintjes. Dat zou je haar even moeten vragen.


Zij had toen ik 3 jaar terug mijn pony bracht van 116 cm ook wagens staan voor nog kleinere.
Absoluut een aanrader overigens. Ik had een extreem sensibele pony met een trauma voor de wagen. Dankzij Milou heb ik er inmiddels een wereldpony aan. :) Ze zit in Putten.


Ik heb haar naam inderdaad al vaker horen vallen zowel op fb als nu hier. Ik denk dat ik zowiezo wel even Contact op ga nemen om eens te informeren

mvermeulen1

Berichten: 704
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Rhauderfehn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 08:18

Ik heb mijn pony laten beleren door Petra Wiersma - de With van https://paardvriendelijkbetuigen.jouwweb.nl/

Hele vriendelijk en geduldige vrouw en mijn pony heeft er een week 5 gestaan en kwam heel blij weer terug, het daarna aanspannen en gaan.

Ik heb nu weer een jonge pony en als hij er klaar voor is dan breng ik hem met een gerust hart naar haar.

veranadautje
Berichten: 1294
Geregistreerd: 12-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-23 13:50

mvermeulen1 schreef:
Ik heb mijn pony laten beleren door Petra Wiersma - de With van https://paardvriendelijkbetuigen.jouwweb.nl/

Hele vriendelijk en geduldige vrouw en mijn pony heeft er een week 5 gestaan en kwam heel blij weer terug, het daarna aanspannen en gaan.

Ik heb nu weer een jonge pony en als hij er klaar voor is dan breng ik hem met een gerust hart naar haar.


Bedankt voor je berichtje helaas is dit wel heel ver weg. En ik ben niet iemand die mijn pony 4 tot 6 weken niet kan zien :o

mvermeulen1

Berichten: 704
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Rhauderfehn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 14:28

veranadautje schreef:
mvermeulen1 schreef:
Ik heb mijn pony laten beleren door Petra Wiersma - de With van https://paardvriendelijkbetuigen.jouwweb.nl/

Hele vriendelijk en geduldige vrouw en mijn pony heeft er een week 5 gestaan en kwam heel blij weer terug, het daarna aanspannen en gaan.

Ik heb nu weer een jonge pony en als hij er klaar voor is dan breng ik hem met een gerust hart naar haar.



Bedankt voor je berichtje helaas is dit wel heel ver weg. En ik ben niet iemand die mijn pony 4 tot 6 weken niet kan zien :o


nou nou zo'n drama is het ook weer niet als je paardje even naar school gaat voor een paar weken, het is voor een goed doel, Wij wonen in Duitsland dus moesten er ook een flink stuk voor rijden maar een goed beleerde pony is goud waard!!


Dat is toch wel de aantal weken dat nodig is om te beginnen met beleren van een jonge groen dier voor de koets, , Mijn paard was 3 weken weg maar daar had ikzelf al veel voorbereiden werk aan gedaan en hij was al rijpaard en wat ouder dus ging het allemaal makkelijker.

marga1
Berichten: 907
Geregistreerd: 11-11-10

Re: Waar mini laten beleren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 22:05

Melanie v/d Bunt of Marijke Hammink

nine1987

Berichten: 8346
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 16:55

Melanie vd Bunt inderdaad.. :j