Mennen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cappypop
Berichten: 3
Geregistreerd: 03-07-23

Mennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-23 14:16

Mischien een rare vraag . Ik wil samen met een vriend gaan mennen ik met mijn pony maar de vriend is over de 100

Is er een max wat op de kar kan . Ik had gelezen dat dit nu ook al beperkt word . Valt me op dat mensen met wat overgewicht 110 kg gaat het om heel lastig gemaakt worden om nog wat met.paarden te doen
.hij heeft zelf een Shetlander van 1 meter . En ment er zelf nog mee

Ik vraag me ook af waarom alles zowat verboden word . Wand dit is toch gewoon niet leuk meer voor de mensen . Sommigen kunnen er ook niks aan doen. De vriend zit aan de medicatie


Zeker.heb ik toestemming van hem om dit te delen

Sintara

Berichten: 7449
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Mennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 14:22

Tja dat hangt erg af van de pony en de kar. Er zijn stelregels zoals dat een pony 3x zijn eigen gewicht kan trekken op asfalt of 1x door zand.

Maar het is geen exacte wetenschap

Jorex

Berichten: 9995
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 14:27

Over het algemeen is de stelregel 3x eigen gewicht op de verharde weg, 2x eigen gewicht op een makkelijk bospad/onverharde weg, 1x eigen gewicht door mul zand.

Ik heb een karretje van 100kg, meestal 2 mensen rond de 130kg gezamenlijk. En 2 mini shetten ervoor staan, gezamenlijk rond de 200kg. Maar op goede conditie lopen ze de Eper paarden4daagse ook uit met mijn groom die nog eens 40kg zwaarder is dan mijn lichte groom. Ze hebben de eerste 2 dagen gelopen met mijn vriend achterop. Dat is dan bij mulle stukken zo of als we stapten zo:
Afbeelding

En dit is hetzelfde koppel tijdens een oefenmarathon met de lichte groom achterop. Zij hadden wel harder gekund, maar baas vond een drafje hard zat. :j
Afbeelding

Maar ze kunnen aardig wat trekken en vooral als je regelmatig traint en voornamelijk op makkelijke ondergrond, dan moet het makkelijk kunnen met een grote shet. Het is gewoon belangrijk om daarbij naar de pony te kijken en niet te gaan verlangen dat pony in het weekend ritten van 20km loopt en dan doordeweeks stil staat.

Cappypop
Berichten: 3
Geregistreerd: 03-07-23

Re: Mennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-23 15:43

Vaak maken we buitenritten op de verharde weg en weilanden . Als we gaan galopperen in de berm . We rijden ook niet hart maar gewoon relaxt . En vaak 1 keer in de week Samen 1 uurtje

Elisa2

Berichten: 37544
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 15:56

Cappypop schreef:
Mischien een rare vraag . Ik wil samen met een vriend gaan mennen ik met mijn pony maar de vriend is over de 100

Is er een max wat op de kar kan . Ik had gelezen dat dit nu ook al beperkt word . Valt me op dat mensen met wat overgewicht 110 kg gaat het om heel lastig gemaakt worden om nog wat met.paarden te doen
.hij heeft zelf een Shetlander van 1 meter . En ment er zelf nog mee

Ik vraag me ook af waarom alles zowat verboden word . Wand dit is toch gewoon niet leuk meer voor de mensen . Sommigen kunnen er ook niks aan doen. De vriend zit aan de medicatie


Zeker.heb ik toestemming van hem om dit te delen


Dit staat los van iets wat verboden wordt, een pony kan idd max 3 het eigen gewicht trekken. 100 kilo is gewoon behoorlijk zwaar. Iets fitter worden en afvallen is dan sowieso aanbevolen. Voor de gezondheid van de pony's en paarden.

welmoedz

Berichten: 1583
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 16:34

Door wie wordt het verboden met 110 kg op een karretje te zitten? Wat weegt jouw kar, jijzelf en je pony?

Mijn ponys wegen samen 400 kg (shetlander en nmprs van 1.02m), trekken een kar van 150 kg samen dus tot 250 kg mogen er bij mij mensen op, of diegene nou 125 kg weegt of 50kg dat maakt dan niet uit. Misschien denken mensen als ze langslopen, die kan er beter naast lopen (als iemand erg zwaar is) dan op een karretje zitten maar aan die meningen heb ik maling. Je weet nooit de reden van iemand zn gewicht of het verhaal.

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16191
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: Mennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 19:03

Dit topic is gesloten omdat TS een schaduwaccount blijkt te zijn.